Gezondheid alle pijlers

paardenmiddel gevraagd

15-11-2012 14:11 20 berichten
Lig sinds gisteren met de poten omhoog. Verhoging, pijn in mijn longen, snotteren en paracetamol doet me niet beter voelen.



Nu heb ik vanavond iets belangerijks en ben dus op zoek naar een paardenmiddel om me voor 5 uur op de been te houden in een niet te wazige toestand.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip:



Thuis in je bed blijven, en niet je medemens gaan lopen besmetten.



Sterkte !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Een snuif coke?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In bed blijven, belangrijk is vaak betrekkelijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Of een bommetje speed, himalaya.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een speedbommetje. Kun je tot morgenochtend vijf uur!
Bed of speed, weer twee extremen :rofl:Wat hou ik van mijn viva medemens



Het is de mastervoorlichting die ik wel "moet" bijwonen want ik moet mijn differentiatiekeuze nu maken. Afhankelijk van mijn keuze kom ik nietmeer in aanmerking voor bepaalde masters (ja echt geweldig geregeld...). Geloof ook niet dat ik doorheen het jaar kan switchen, dus belangerijk!
Alle reacties Link kopieren
Vers gemaakte kippensoep!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan neusspray, een hoestdrankje met codeïne, paracetamol en een hoop zakdoekjes, meer kan je niet doen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Van kippensoep knap je op bij verkoudheid en griep

Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. 'Serieuze' dokters die de stelling al bijna even lang afdoen als larie, kregen ongelijk.

Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan

om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.



Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
citrosan (warme citroen drank) is in poedervorm

vind ik altijd wel fijn.

Daarnaast neusspray idd
Allemaal dingen die ik niet in huis heb D: Tijd om vriend lastig te vallen (en een medicijnkastje zoeken).



Bedankt
Alle reacties Link kopieren
en daarna snel naar bed om nog wat uurtjes slaap te nemen voor vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen kippensoep werkt.

Elke vorm van soep/boullion de combinatie van warmte ( doorstomen)

En voeding met veel vocht en relatief veel zout geeft kracht die de flauwte en heb moe zijn verminderd.



Sterkte en beterschap
Alle reacties Link kopieren
Vers geperst sinasappelsap, verse kippensoep, 3 keer per dag de maximale dosis paracetamol en eventueel maximale dosis ibuprofen nemen als paracetamol je klachten niet genoeg wegneemt (niet wekenlang zonder overleg met je huisarts nemen, niet goed voor je maag), spray om je loopneus te stoppen, extra vitamine C (helpt tegen ontstekingen), als je slijm in je longen hebt fluimicil bruistabletten die je zo in je mond laat oplossen nemen (komt het bij mij altijd heel goed los van) maar dan niet vlak voor je weg moet want je moet je slijm nog wel ophoesten en uitspugen en zoveel mogelijk uitrusten voor je gaat.



Beterschap en sterkte bij die bijeenkomst.
Alle reacties Link kopieren
Je bent vast niet de enige die gaat van je studie. Kun je niet een vriend of vriendin vragen aantekeningen voor je te maken, of om een laptop mee te nemen en een skype verbinding te openen? Of de boel op te nemen?
Paracetamol en ipobrufen, check (niet tegelijkertijd ). Neusspray moet ik om, doe ik op weg naar de uni. Kippensoep is problematischer om nu aan te komen, zal voor de weg terug zijn :/



Mijn vriendengroep gaan niet naar de voorlichting, ze hebben hun keuze al gemaakt dusja, helaas pindakaas voor mij. Mijn vriend gaat wel met mij mee naar de uni wat erg fijn is.



Nu maar hopen dat die troep snel werkt en tanden op elkaar denk ik maar . Ik ziek morgen wel verder uit. Bdankt voor de tips en de beterschapswensen trouwens
Pilletje /paar druppels echina-force van Dr. Vogel (echinacea). En een paar pilletjes vitamine C (bijv. van Roter).



Dat neem ik altijd als ik voel dat ik verkouden/ ziek wordt en niet wil dat het doorzet. Het helpt ook om sneller weer op de been te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Antigripine, en dan meteen 4 tabletten tegelijk (=max dosis) daar zit oa cafeïne in, dus geeft je een tijdelijke boost. De paracetamol en vit c erin kunnen ook geen kwaad.

Doet het bij mij altijd goed in zulke gevallen!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven