Werk & Studie alle pijlers

Door naar ronde twee

16-11-2012 16:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Een tijdje geleden plaatst ik een topic over een baan die ver weg was;) inmiddels heb ik te horen gekregen dat ik volgende week een gesprek heb in ronde twee! In de eerste ronde heb ik al twee keer een gesprek van 45 minuten gehad (dus bij elkaar anderhalf uur), met een hr persoon, de belangrijkste persoon van het bedrijf en twee personen die ook hoog in de randorde zijn (2 aan 2). Het eerste gesprek was erg inhoudelijk over het vakgebied, mijn visie daarop en ervaring ermee, het tweede gesprek wat meer ontspannen en ging meer over de organisatorische kant; daar werd ook af en toe wel gelachen. Overigens mijn eerste vaste baan na afstuderen.



Nu dus de tweede ronde! Ik weet helaas niks, niet met wie het gesprek is en ik hoefde volgens degene die me belde ook niks voor te bereiden. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten, of kan ik nog bellen over met wie ik spreek? Ben nog nooit zover in een procedure gekomen, dus vind het erg spannend (en leuk!). Ervaringen van anderen zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
is het nog niet het arbeidsvoorwaarden gesprek dan?
Alle reacties Link kopieren
Denk je? En dat wordt dan met meerdere kandidaten gevoerd? Of hoe moet ik dat zien? Volgens mij is wat ik ga verdienen gewoon een CAO vastgelegd, dus erg spannend wordt dat denk ik niet?
Alle reacties Link kopieren
Een arbeidsvoorwaardengesprek wordt altijd maar met een persoon gevoerd (tenminste, bij ons wel). Wellicht hebben ze ook nog een bedrijfsregeling waar zaken in staan die van belang zijn voor de arbeidsvoorwaarden die ze met je door willen nemen.



Het kan ook zijn dat ze willen kijken hoe jij als persoon bent, of je binnen het team en het bedrijf past en dat je dus een gesprek hebt met mogelijke collega's.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig zeg; moet ik nou maandag bellen om te vragen met wie het gesprek is en wat voor gesprek het is, of gewoon rustig afwachten? de vorige keer kreeg ik ook al niet vanzelf te horen met wie het was en toen bleek het dus twee gesprekken te zijn. Best gekke communicatie eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie, is het raar om te bellen en te vragen naar met wie het gesprek is en hoe de verdere procedure verloopt? (dwz, komen hierna nog meer gesprekken?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven