Gezondheid alle pijlers

Ruwaard van Putten zkh Spijkenisse

23-11-2012 18:14 20 berichten
"Het Ruwaard" zoals wij in Spijkenisse het ziekenhuis noemen staat al langer slecht bekend.



Cardiologie is onlangs gesloten, tegen een cardioloog en internist is aangifte gedaan. In het artikel op nu.nl stond nog iets:



quote:Volgens voorzitter Jan van Overveld lijken er allang grote problemen te zijn in het ziekenhuis in Spijkenisse. ''Er moeten al jaren klachten zijn geweest, zowel van patiënten als van verpleegkundigen en andere medewerkers. Waarom is daar niets mee gedaan?''



[hier stond een stukje over mijn eigen ervaringen, zowel een positief als negatief]



Hebben jullie ook zulke ervaringen met "Het Ruwaard". Of heb ik gewoon pech gehad en is het verder een super ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
De afdeling cardiologie is dicht. Dat zegt toch verder niets over de andere afdelingen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in een totaal andere plaats behandeld door een dermatoloog om moedervlekken te laten verwijderen. De verpleegkundigen noemden de man in kwestie de Beul.(niet verdoofd tijdens het snijden, 3 verpleegkundigen en een andere arts nodig om hechtingen te verwijderen en later werd me plastische chirurgie aangeboden) Dus mensafhankelijk?
Prima ervaringen met de dermatoloog, prima ervaringen met de gyneacoloog. Prettige bevalling daar gehad ook, niks mis mee.
littekens maak je zelf en niet de chirurg, gewoon pech dus (zegt zij die door een plastisch chirurg is geopereerd en helaas ook een lelijk litteken heeft
Wat wil je nou met zo`n sensatiebericht? Bah zeg. Het verwijderen van een moedervlek 13 jaar geleden slaat echt als een tang op een varken bij deze zeer verdrietige problematiek.



Ik vind jouw bericht, zeer, zeer misplaats.
Hoe je littekens maakt is vooral afhankelijk van waar de wond zit en hoe je zelf geneest. Ik heb bij wel meer mensen een lelijk litteken op de rug gezien van een moedervlekverwijdering, je rug is nu eenmaal bewegelijk, dat geneest minder mooi. Dus daar zou ik verder geen conclusies uit trekken eerlijk gezegd.



Van een van de gevallen die gemeld is bij de inspectie heb ik gelezen (bron) dat het ging om een onjuiste diagnose en behandeling, waardoor de nieren van deze patiënt zo ernstig beschadigden, dat hij aan de dialyse raakte. Die hem vervolgens door de cardioloog onthouden werd, omdat hij die vanwege zijn hartproblemen niet zou kunnen ondergaan. In een ander ziekenhuis bleek dat hij wel degelijk aan de dialyse kon en dat hij in eerste instantie waarschijnlijk alleen hoge bloeddruk had. Dát zijn pas fouten. Niet een dermatoloog die niet zo vriendelijk was en een lelijk litteken op een plek waar je nu eenmaal lelijke littekens maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:wellebellie schreef op 23 november 2012 @ 19:54:

Wat wil je nou met zo`n sensatiebericht? Bah zeg. Het verwijderen van een moedervlek 13 jaar geleden slaat echt als een tang op een varken bij deze zeer verdrietige problematiek.



Ik vind jouw bericht, zeer, zeer misplaats.

Inderdaad.



Voor de rest ken ik mensen die met dat ziekenhuis weglopen en ook mensen die er nooit meer naar terug willen. Zoals bij elk ziekenhuis dus.
Als de klagers even de moeite kunnen nemen om begrijpend te leren lezen! Ik heb het nota bene gequote in de TO.

Wat voor klachten hebben de patienten van het RVP ziekenhuis?

Mijn ervaring dient als voorbeeld en ondersteuning van de vraagstelling.

Ik heb meerdere operatieve ingrepen gehad in diverse ziekenhuizen alleen bij deze ingreep heb ik een lelijk litteken overgehouden. En zoals gezegd zeer ontevreden over het algehele handelen van de arts.

Daarnaast heb ik een positieve ervaring uit het ziekenhuis geschreven.

Een fout is een fout, hoe groot of klein de gevolgen ervan. Dat staat niet ter discussie.



*je hoeft dit topic niet te lezen hè*
Dat een afdeling disfunctioneert hoeft niets te zeggen over de rest van het ziekenhuis. Verder vind ik dat er wel verschil zit tussen bot en onaardig zijn en meerdere malen verkeerde diagnoses stellen waardoor er ernstige complicaties optreden of iemand komt te overlijden. Wat ik gelezen heb in de krant lijkt het mij volkomen terecht dat de cardiologie afdeling daar sluit, terwijl jou verhaal absoluut geen reden is om de afdeling dermatologie te sluiten.
Kan een modje dit topic sluiten, ik krijg de essentie van dit topic niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Want? Niet genoeg huilie, huilie?

In ieder zkh gaan mensen tevreden naar buiten. In ieder ziekenhuis gaan mensen ontevreden naar buiten. Doe je niks aan, echt niet.



Zelf heb ik uitstekende ervaringen met VU. En die staan ook nogal beroerd in de boeken momenteel.



Je topic gaat dus nergens over.

Of wacht, het het gaat wel ergens over: over hoe jij dingen ervaren hebt. Kan maar zo dat een ander dezelfde ervaring totaal anders interpreteerde.
Zie vorige post, staat heel helder waarom..
Alle reacties Link kopieren
Dit topic geeft me een beetje een naar gevoel. Wat wil je ermee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 23 november 2012 @ 21:24:

Zie vorige post, staat heel helder waarom..Omdat je de essentie niet duidelijk krijgt. Maar die is wel helder hoor. No worries.
Het is mij vooral helder dat jij je ei even kwijt wilde nav de berichtgeving over dat ziekenhuis. Niks mis mee, en ik vind het oprecht vervelend voor je dat die dermatoloog zo'n hork was en dat je litteken zo lelijk is geworden. Maar het heeft allemaal niks te maken met de problemen die daar nu spelen op cardiologie.
Oke laatste poging

Er staat in de berichtgeving dat patienten al langer klagen op diverse afdelingen.bron

Goed, dus ik heb positieve maar ook een hele negatieve ervaring gehad. Over de nagatieve ervaring een officiele klacht ingediend.

Er moeten dus meer mensen zijn met klachten over het RVP en naar ik aan neem ook meer officiele klachten. Waarom komt de inspectie er dan nu pas mee? Waarom gaan ze nu pas onderzoeken? Dit geval van cardiologie stamt uit '09 en '10.

Maar de inwoners van Spijkenisse klagen al zó lang! Dus ik vraag me dan af, wat er naast het geval in het nieuws en mijn ervaringen nog meer speelt.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik: ieder zkh krijgt officiële klachten. Dagelijks. En jouw ervaring (beetje jammer dat je die weg gehaald hebt, lastig discussiëren zo...) is alleen maar dat: jouw ervaring. Jij hebt dingen in een stress-situatie zo beleefd. Dat zkh zou pas echt een pruts ziekenhuis zijn als ze dergelijke zaken niet zouden weten te scheiden van dingen die wel hout snijden.



Maar goed, jij spreekt ondertussen voor heel Spijkenisse dus die wedstrijd zal ik wel niet winnen (lees: de plaat voor je hoofd is te dik).
Nog maar een poging dan ook over die bron van jou vraag ik mij af: wat houden die klachten precies in? Die dermatoloog waar vaker over geklaagd wordt, is dat alleen een botte lul of mist hij regelmatig een melanoom? Mensen kunnen over zoveel klagen, maar dat hoeft dan niet per definitie gevaarlijk te zijn. Ik vind die bron van jou nogal tendentieus eerlijk gezegd. Als de inspectie nu opeens bedenkt dat er over andere afdelingen ook veel geklaagd wordt, laat ze dan maar fatsoenlijk onderzoek doen en dan hoor ik het wel als de uitkomst bekend is. Om nu allerlei conclusies te gaan trekken omdat er over andere afdelingen ook veel klachten zijn, lijkt me voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje hebben ze zijn klachten niet serieus genomen. Hij heeft voor niets een jaar met bloed in z'n ontlasting gelopen, het zou gewoon verstopping zijn. Bij een second opinion in het Sophia bleek dat er 24 poliepen zaten wat levensgevaarlijk kan zijn.



Bij mijn schoonvader werd er een agressieve alcoholisatie op de zaal gelegd. Erg onverantwoord.



En toen ik bevallen was werd ik een kwartier!!! Nadat m'n dochter 'er uit' was onder de douche gezet en naar huis gestuurd. Ik beviel om half 10 en was om half 12 al thuis.



Nee ik kom er nooooooooit meer!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven