Werk & Studie alle pijlers

Man mag niet naar sollicitatiegsprek ..

23-11-2012 14:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Man heeft gisteren laat in de middag een mail en telefoontje ontvangen om op sollicitatiegesprek te komen bij bedrijf B.

Vanmorgen heeft hij pas kunnen reageren op de uitnodiging, en heeft voor aanstaande maandag een afspraak gemaakt.

Vervolgens stuurt hij een mail naar bedrijf A (waar hij werkzaam is) om aan te geven dat hij maandag een vrije dag wil ivm het gesprek bij bedrijf B.



Nog geen 5 minuten later krijgt hij een telefoontje van zijn werkgever dat hij maandag niet naar het gesprek mag, want hij zou dan op locatie gestuurd worden naar bedrijf C.

En krijgt hij te horen dat het niet netjes dat hij achter hun rug om een gesprek heeft geregeld, want dit dient via hen te gaan.



Dus man heeft sollicitatie maar afgebeld..(hij zou terug gebeld worden voor een nieuwe afspraak).



Toelichting; man werkt voor een Detachering bureau (bedrijf A).

Bedrijf B is een klant van bedrijf A, waar man de afgelopen 8 mnd gedetacheerd geweest is.

Wat mij bevreemd; bedrijf A heeft man aangespoord om zijn diploma's en C.V in te leveren bij bedrijf B want het zou wel een wat kunnen worden..

Maar nu man zelf actie onderneemt (het buiten hen om doet vinden ze) mag het niet.

Man dient zelfs de gegevens te mailen van de persoon die hem benaderd heeft, zodat werkgever het gaat regelen met bedrijf B.



Heeft iemand hier verstand van Arbeidsrecht?



Alvast bedankt voor het lezen, hoop dat het een beetje duidelijk is.



Diva.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snotolf schreef op 23 november 2012 @ 14:41:

Vandaag bellen dat je maandag vrij wil: ik vind het persoonlijk ook niet kunnen als er mensen afhankelijk van je zijn.

Ik kan ook niet op zo'n korte termijn opeens een dag vrijvragen hoor



De reden waarom je man vrij vraagt, daar heeft huidige werkgever dan weer niks mee te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 24 november 2012 @ 11:12:

[...]



Ik kan ook niet op zo'n korte termijn opeens een dag vrijvragen hoor



De reden waarom je man vrij vraagt, daar heeft huidige werkgever dan weer niks mee te maken



Hij belt vaker om op korte termijn een dag vrij te nemen, wat zelden tot problemen lijdt.

Maar omdat hij zich hier van geen kwaad bewust was, geeft ie ook aan waarom.

Niet handig, maar vroeg of laat was DT daar achtergekomen, dan hadden ze 'm terecht kunnen beschuldigen van achterbaksheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grrrlstar schreef op 24 november 2012 @ 00:40:

Nou, wat ik me eigenlijk afvraag is meer waarom je man tot 2 weken terug er heeft gewerkt via dat detacheringsbedrijf en waarom ze niet naar overname opties hebben gevraagd bij de detacheerder. Waarom is ie nu eigenlijk 2 weken niet voor hen werkzaam en moet ie op sollicitatie komen om terug, maar dan ook direct in dienst, te komen? Ze kennen hem toch? Of gaat het om een andere functie.



Hoe dan ook, bedrijf B na laten gaan wat de overname opties zijn. Zij hebben dit ongetwijfeld wel in een contract staan met de detacheerder.



Bedrijf B heeft meerdere locaties, man was werkzaam op een van de locaties, waar men een tussenpersoon heeft die e.e.a zou regelen.

Man zou voor 2 wkn naar een andere klant gaan.



En wbt de sollicitatieprocedure, dat zal wel een standaard iets zijn.

Maar idd ze kennen 'm al 8 mnd, vandaar dat hij meteen op contract zou komen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven