Tips voor "spelletjes" babyshower

04-05-2008 22:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met nog 2 vriendinnen een babyshower organiseren voor 2 andere vriendinnen.

Vorig jaar heb ik er al eentje georganiseerd en mijn ideeen zijn nu even op. Heeft iemand anders nog leuke ideeen?

Vorig jaar hebben we het volgende al gedaan:

baby foto's raden, olvarit potjes proeven en smaak raden en geblinddoekt een pop een luier aan doen. Boekje voor beide gemaakt met wensen van ons allemaal erin.

Wie weet er nog iets anders? Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.pc-problemen.nl/babyshower/index.htm
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook iedereen vragen een foto van haarzelf als baby op te sturen en dan te raden wie wie was op baby foto. Om het iets makkelijker te maken van ieder een foto tussen de 0 en de 4
* Babytje prik - geblindoekt je kind zijn eerste prikjes toedienen

* Baby baren - variant op het oud-hollandsche spijkerpoepen, alleen moet je dan een klein plastic babytje aan een touwtje in iets toepasselijks zien te krijgen

* Baby-race - met een baby op de arm een moeilijk parcours afleggen - net het echte leven!
Alle reacties Link kopieren
Nala24 schreef op 04 mei 2008 @ 22:14:

Vorig jaar hebben we het volgende al gedaan:

baby foto's raden, olvarit potjes proeven en smaak raden en geblinddoekt een pop een luier aan doen. Boekje voor beide gemaakt met wensen van ons allemaal erin.

8-O Is dit een grapje?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik denk het wel!



Ik wist ook niet dat ze op een babyshower spelletjes deden... Ik las de OP ook met een gniffel, whehehe
Alle reacties Link kopieren
ik was al blij dat ik niet getrouwd en zodat ik ook de vrijgezellenfeesten heb gemist, nu ben ik ook blij dat ik geen reden heb aan zo'n shower mee te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef op 04 mei 2008 @ 23:15:

ik was al blij dat ik niet getrouwd en zodat ik ook de vrijgezellenfeesten heb gemist, nu ben ik ook blij dat ik geen reden heb aan zo'n shower mee te doen




IDEM



(jeej, wat is dit voor onzin?!)





Shit, volgens mij is het wel serieus bedoeld...
maddyalbright wijzigde dit bericht op 04-05-2008 23:17
Reden: SORRY!!!
% gewijzigd
Sinds ik laatst een topic tegenkwam over kraamfeesten verbaas ik me nergens meer over. Dat topic ging over hoe groot het zaaltje was dat je afhuurde voor je kraamfeest, en welke cateraars goed waren. Echt, ik viel zowat van m'n styoel.



Dus rare spelletjes tijdens baby-showers doen me helemaal niets meer. Tuurlijk gebeurt dat. Tuurlijk moeten er spelletjes gedaan worden. Tuurlijk moet er een zaaltje voor gehuurd worden en moet er een DJ en een cateraar komen. En ik denk graag mee ;-).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje was laatst op een babyshower en daar hebben ze rompertjes beschilderd met textielverf, ik heb de foto's gezien en ze waren erg leuk geworden.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Onderdezon schreef op 04 mei 2008 @ 23:19:

Echt, ik viel zowat van m'n styoel.

[quote]



Ik zit er nog steeds naast!



@Nala24: Neem je vriendinnen na de zwangerschap mee voor een avondje flink doorzakken, daar doe je ze waarschijnlijk een groter plezier mee dan het geblindoekt proeven van babyprakjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat ik bij mijn vriendinnen nog nooit een babyshower hebben gehad. Die foto's raden, dat gaat nog wel maar olvaritpotjes proeven?! Volwassen vrouwen die een pop een luier om doen geblinddoekt. Het moet toch niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
pimpel schreef op 04 mei 2008 @ 23:25:

Mijn zusje was laatst op een babyshower en daar hebben ze rompertjes beschilderd met textielverf, ik heb de foto's gezien en ze waren erg leuk geworden.
Ja, we zullen ook geen kans onbenut laten om te weurksjoppen natuurlijk...............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Marieke: hier heb je wat te lezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Onderdezon schreef op 04 mei 2008 @ 23:31:

@ Marieke: hier heb je wat te lezen ;-)
Is een babyshower als de baby er al is ? O ... Hoe noem je dan zo'n bijeenkomst waarbij de zwangere van haar vriendinnen en vrouwelijke familieleden kadootjes krijgt ; Zo'n ook al overgenomen gebeuren uit , jawel , Amerika ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2008 @ 23:31:

[...]





Ja, we zullen ook geen kans onbenut laten om te weurksjoppen natuurlijk...............
LOL!
het is hier binnen beter dan buiten
blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2008 @ 23:35:

[...]





Is een babyshower als de baby er al is ? O ... Hoe noem je dan zo'n bijeenkomst waarbij de zwangere van haar vriendinnen en vrouwelijke familieleden kadootjes krijgt ; Zo'n ook al overgenomen gebeuren uit , jawel , Amerika ?
Nee, een bayshower is Amerikaanse traditioneel voordat het kind er is. Dit topic gaat over de babyborrel/kraamfeest/bevallingsfuif waarbij de blijde ouders laten zien hoe rijk ze zijn en wat een geweldig kind ze hebben uitgepoept.
Alle reacties Link kopieren
Onderdezon schreef op 04 mei 2008 @ 23:31:

@ Marieke: hier heb je wat te lezen ;-)




:rofl:



Ik sta echt met mijn mond vol tanden!!
Alle reacties Link kopieren
Zie je , had ik het toch goed ........ dankje , Onderdezon .



Eh.......... de buiken beschilderen / gipsafdrukken maken ; tenslotte zijn hedendaagse moderne vrouwen dol op knutselen , gezien de groei en bloei van weurksjops .



Oud-hollandsch naald aan draad boven de buik houden om te zien van welk geslacht de baby wordt ? Of is dat mosterd , gezien het feit dat iedereen een 3-D pretecho laat maken voor de kerstkaart ?





Beschuitfluiten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2008 @ 23:49:

Of is dat mosterd , gezien het feit dat iedereen een 3-D pretecho laat maken voor de kerstkaart ?





:rofl:

Wel fijn voor de trouwe viervoeter die dit jaar eens niet met een kerstmuts op, op de foto hoeft!!
Alle reacties Link kopieren
Nou, vooruit , ik ben de rotste niet :



http://www.vanharte.nl/uk_baby_babyshower.htm



Raad de omvang

Ga met een bol wol en een schaar rond en laat iedereen een stuk afknippen, waarvan zij denken, dat het precies om de buik van de aanstaande moeder past. Pas vervolgens ieder stuk om de buik van de aanstaande moeder, degene wiens touw het dichtst bij de werkelijke omvang komt, heeft gewonnen. Spreek eventueel vantevoren af, dat te korte stukken niet meetellen.



Bij een variant op dit spel wordt toiletpapier gebruikt in plaats van wol. Bij het passen kan dan het overgebleven stuk worden afgescheurd en degene met het kortste overgebleven stuk, heeft gewonnen.



Weddenschappen

Sluit één of meerdere weddenschappen over de baby. Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld de geboortedatum, de geboortetijd, de sekse, het gewicht of de lengte. Wiens weddenschap het dichtst bij de werkelijkheid ligt, heeft gewonnen.



Zeg geen 'baby'

Geef iedereen bij binnenkomst een veiligheidsspeld, die ze op hun kleren moeten spelden. Vertel als alle gasten aanwezig zijn, dat vanaf dat moment het woord 'baby' niet meer mag worden gezegd. Hoor je iemand anders het woord toch gebruiken, dan krijg je diens speld(en). Degene met de meeste spelden op het einde van het feest, is de winnaar.



Een kledingvriendelijkere versie van dit spel (er kunnen namelijk gaten in de kleren achterblijven), is het gebruik maken van linten met een klein babyvoorwerp eraan, zoals een veiligheidsspeld of een mini-speen, die om de nek worden gedragen.



Babyvoorwerpen noemen

Geef iedereen een vel papier en een pen en laat ze binnen 5 minuten zoveel mogelijk babyvoorwerpen bedenken en opschrijven. Degene, die de meeste voorwerpen weet te verzinnen, heeft gewonnen.



Babyvoorwerpen raden

Blinddoek de aanstaande moeder en geef haar een babyvoorwerp in de handen. Laat haar door te voelen, raden wat het is. Probeer voorwerpen te gebruiken, die niet al te makkelijk zijn. De gasten kunnen het voorwerp uiteraard wel zien.



Wie is wie?

Vraag van tevoren aan iedereen, die is uitgenodigd om een babyfoto af te geven of op te sturen. Maak hier kleurenkopies van of scan de foto's in en print ze uit. Zet bij elke foto een nummer. Hang de foto's op aan de muur en laat iedere gast raden welke gast op welke foto staat. Laat ze het nummer met de bijbehorende naam noteren.



Gehusselde woorden

Kies ca. 25 woorden, die met het onderwerp 'baby' te maken hebben en hussel ze door elkaar. Zo wordt 'speen' bijvoorbeeld 'enspe'. Gebruik ook langere en moeilijkere woorden. Geef de gasten vijf minuten de tijd om zoveel mogelijk woorden te vinden.



Babydingen ABC

Geef iedere gast pen en papier en laat ze proberen om voor iedere letter van het alfabet iets te noteren, dat met een baby te maken heeft. Wie de meeste dingen weet te vinden, heeft gewonnen.



Babynamen ABC

Geef iedere gast pen en papier en laat ze proberen om voor iedere letter van het alfabet een babynaam te noteren. De namen moeten wel geaccepteerd worden door de groep, zodat men geen onzinnamen kan verzinnen. Wie de meeste namen weet te verzinnen, heeft gewonnen.



Vind de sokkenparen

Laat de gasten in een cirkel plaatsnemen. Leg in het midden een stapeltje losse sokken neer, gebruik ongeveer 10 à 15 paren. Maak het niet te makkelijk, gebruik bv. op elkaar lijkende patronen of verschillende maten. Iedere gast krijgt 10 seconden om zoveel mogelijk paren te vinden. Wie de meeste vindt, heeft gewonnen.



Raad de prijs

Koop van tevoren verschillende kleine babyvoorwerpen en bewaar de bonnen. Geef iedere gast een pen en papier en laat ze opschrijven, hoeveel zij denken, dat het voorwerp heeft gekost. Laat ze op het eind alle bedragen optellen. Wie het dichtst bij het werkelijke totaalbedrag zit, heeft gewonnen. De bonnen kunnen eventueel als bewijs dienen.



Luier ruiken

Neem voor dit spel circa 10 luiers en doe er druppels van verschillende geuren in, bijvoorbeeld vanille extract, chocolade, baby lotion. Schrijf op iedere luier een nummer. Geef iedere gast een pen en papier en laat de luiers rondgaan. De gasten proberen door te ruiken aan de luier de juiste geur te achterhalen. Laat ze het nummer met de betreffende geur samen opschrijven. De winnaar is degene met de beste neus, ofwel degene die de meeste geuren heeft gevonden.



Babynamen

Geef iedere gast een pen en papier. Laat ze de voor- en achternaam van de aanstaande vader en moeder opschrijven. Het is nu de bedoeling om zoveel mogelijk namen te maken met de letters van deze namen. Wie weet, komt er wel een naam uit, die het aanstaande ouderpaar echt kan gebruiken. Winnaar is degene, die de meeste namen heeft gevonden.



Naamkaartjes

Bij binnenkomst krijgt iedere gast een naamkaartje, dat ze op moeten spelden. Hierop staan dingen, die de aanstaande moeder zal gebruiken tijdens haar moederschap, zoals flesje, luier, wiegje. De gasten mogen elkaar alleen aanspreken met deze woorden en dus niet met de eigen naam. Wie de fout in gaat, moet een kwartje in een spaarpot stoppen. Op het eind van het feest, krijgt de aanstaande moeder de inhoud van de spaarpot.



Pudding voeren

Koop of maak voor elke gast een portie pudding. Verdeel de groep in tweetallen en blinddoek beide spelers. Plaats ze tegenover elkaar en laat ze elkaar voeren. Wie het eerste de pudding op heeft, heeft gewonnen. Let wel op, dat de pudding ook echt op is en dat niet de helft ervan op de grond ligt! Geef de gasten eventueel schorten of vuilniszakken om de kleren te beschermen.



Babygedachten

Ga in tijdschriften of dergelijke op zoek naar 4 à 6 foto's van babies. Knip ze uit en plak ze met een cijfer ernaast op een stuk karton. Laat de gasten in kleine groepjes bedenken wat de gedachten van de baby op de foto zijn.



Reclamespel

Ga in tijdschriften en dergelijke op zoek naar 10 à 15 advertenties van baby-artikelen. Knip ze uit en plak ze met een cijfer ernaast op een stuk karton, maar plak het merk af. Geef de gasten een pen en papier om de cijfers met het bijbehorende merk te noteren. Wie de meeste merken weet te benoemen, heeft gewonnen.



Geheugenspel

Leg circa 15 babyvoorwerpen op een dienblad en laat de aanstaande moeder ermee langs de gasten lopen. Geef de gasten een pen en papier en vraag ze om zoveel mogelijk dingen op te schrijven, die op het blad lagen. Wie de meeste dingen weet, heeft gewonnen.



Geheugenspel anders

Leg circa 15 babyvoorwerpen op een dienblad en laat de aanstaande moeder ermee langs de gasten lopen. Vervolgens verlaat ze met een smoes de kamer. Geef de gasten een pen en papier en vraag ze om zoveel mogelijk dingen op te schrijven, die ze zich herinneren met betrekking tot het uiterlijk van de zwangere. Rok of broek? Kleur van trui? Alles wat ze zich kunnen herinneren mogen ze opschrijven. De gasten verwachten dit absoluut niet, iedereen verwacht namelijk, dat ze de voorwerpen moeten noteren. Wie zich het meeste weet te herinneren, heeft gewonnen.



TV-series

Er waren en zijn heel wat series met een familie als onderwerp, bv. Family Ties, The Nanny, Oppassen, etc. Maak een lijstje van de shows en geef een lijstje met de namen van de kinderen uit die series erbij. Verdeel de gasten in kleine groepjes en laat ze samen proberen, zoveel mogelijk kinderen aan de goede show te koppelen. Wie de meeste goede combinaties weet te maken, heeft gewonnen.



Verrassingsprijs

Eigenlijk is dit spel bedoeld om de aanstaande moeder een speciaal cadeau te geven. Laat de rest echter in de waan, dat wie dan ook dit spel kan winnen. Pak vantevoren het cadeau in met 6 verschillende lagen inpakpapier, plak op iedere laag een briefje met een opdracht aan wie het pakketje vervolgens moet wor-den gegeven. Maak de opdrachten zo, dat het altijd de aanstaande moeder is, die de laatste laag ervan af haalt. Enkele ideeën: geef het cadeau aan de oudste van de groep, geef het nu door aan de eerste die 'boe' roept, etc. Schrijf een getal onder de 10 (of meer, afhankelijk van het aantal gasten) op een papiertje en laat de gasten het getal raden om te bepalen wie mag beginnen. De winnaar van het raadspelletje haalt de eerste laag ervan af en komt de eerste opdracht tegen. Het cadeau wordt telkens weer doorgegeven aan de hand van de opdrachten tot het volledig is uitgepakt (door de aanstaande moeder).



Raad het aantal spelden

Neem een grote doorzichtige pot en vul deze met kleine veiligheidsspelden. Laat iedereen raden hoeveel spelden er in de pot zitten. Wie het dichtst bij het goede aantal zit, heeft gewonnen.



Raad het aantal snoepjes

Vul een babyfles met manna (gekleurde rijstsnoepjes). Laat iedereen raden hoeveel snoepjes er in de fles zitten. Wie het dichtst bij het goede aantal zit, heeft gewonnen.



Favoriete kenmerken

Hoe goed ken je de wensen van de moeder? Geef iedereen pen en papier en laat ze de volgende woorden onder elkaar opschrijven: ogen, oren, neus, haren, benen, glimlach, intelligentie, humor. Verzin er eventueel zelf nog een paar. Laat ze vervolgens achter ieder woord noteren van wie de aanstaande moeder ZOU WILLEN, dat het kind dat specifieke kenmerk krijgt, van vader of van moeder. Laat de moeder zelf aan het eind van het spel de antwoorden geven. Wie de meeste goed heeft geraden, heeft gewonnen.



Babytje prik

Dit is de babyshower-variant op het spelletje 'ezeltje prik'. Teken of knip en plak vantevoren een zwangere vrouw op zachtboard. Maak daarnaast een baby en prik door het bovenste gedeelte een punaise. Blinddoek een speler en draai hem een aantal keer in het rond. Geef de baby al prikklaar in de hand. Wie kan de baby op de goede plek prikken?



Luiertje prik

Dit is nog een babyshower-variant op het spelletje 'ezeltje prik'. Teken of knip en plak vantevoren een baby op zachtboard. Maak daarnaast een luier en prik door het bovenste gedeelte een punaise. Blinddoek een speler en draai hem een aantal keer in het rond. Geef de baby al prikklaar in de hand. Wie kan de luier op de goede plek prikken?



Speentje prik

En nog een babyshower-variant op het spelletje 'ezeltje prik'. Teken of knip en plak vantevoren een babygezicht op zachtboard. Maak daarnaast een speen en prik door het bovenste gedeelte een punaise. Blinddoek een speler en draai hem een aantal keer in het rond. Geef de speen al prikklaar in de hand. Wie kan de speen op de goede plek prikken?



Flesje drinken

Geef iedere gast een flesje gevuld met melk of water (ca. 50 cc). Wie kan het flesje het snelste leeg drinken?



Babyrijmpjes afmaken

Hoe goed kent men de babyrijmpjes nog? Geef iedereen pen en papier en lees vervolgens een zin uit een rijmpje voor, maar laat het laatste woord weg. De gasten moeten nu de zin afmaken door het goede woord opschrijven. Wie de meeste goed heeft, heeft gewonnen.



Babyrijmpjes raden

Hoe goed kent men de babyrijmpjes nog? Geef iedereen pen en papier en vertel in het kort de clou van het rijmpje. De gasten moeten nu opschrijven over welk rijmpje dit gaat. Wie de meeste goed heeft, heeft gewonnen.



Geef de luier door

Vul een luier op de juiste plek met warme chocolade. Laat de gasten in een kring zitten en de luier doorgeven onder begeleiding van muziek. Degene, die de luier vast heeft op het moment, dat de muziek stopt, is af en moet uit de kring. Wie als laatste over blijft, heeft gewonnen.



Babydieren

Maak van tevoren een lijst van 15 à 20 babydieren, zoals lam of big. Geef de gasten pen en papier en laat ze achter het babydier noteren hoe een volwassen dier van iedere diersoort wordt genoemd. Dus lam-schaap en big-varken. Maak het niet te makkelijk en ga op zoek naar moeilijkere babydieren. Of noem de volwassen dieren en laat de gasten de babydieren erbij bedenken.



Dierenfamilies

Mensen horen bij een familie, maar hoe heet de groep waar een dier in leeft? Maak van tevoren een lijst van 15 à 20 diersoorten, zoals wolf of schaap. Geef de gasten pen en papier en laat ze achter de diersoort noteren hoe de dierenfamilie wordt genoemd. Dus wolf-roedel en schaap-kudde. Maak het niet te makkelijk en ga op zoek naar moeilijkere diersoorten.



Dierenzwangerschappen

Mensen zijn 9 maanden zwanger, maar hoe lang duurt een zwangerschap bij dieren? Maak vantevoren twee lijstjes, één met 15 à 20 diersoorten en één met de duur van de zwangerschappen. De gasten moeten proberen de zwangerschapsduur te koppelen aan het juiste dier.



Wat ben ik?

Iedere gast krijgt bij binnenkomst de naam van een babyvoorwerp op de rug gespeld. Dit betekent, dat hij/zij de enige is, die dit niet kan lezen. Tijdens de shower moet elke gast door middel van het stellen van vragen proberen te achterhalen welk voorwerp er op zijn rug staat. Men mag echter alleen met ja of nee antwoorden.



Luier verschonen

Verdeel de gasten in tweetallen. Geef elk tweetal een pop en een luier. Met z'n tweeën moeten de gasten de pop de luier omdoen. Alleen mag elke gast maar een hand gebruiken! Om het moeilijker te maken, kunt u kiezen voor stoffen luiers met veiligheidsspelden.



Speld in de rijstberg

Vul voor dit spel een kom met ongekookte rijst. Doe hier circa 25 kleine goudkleurige veiligheidsspeldjes in en mix het goed door elkaar. Laat elke gast proberen om geblinddoekt in een bepaalde tijd zoveel mogelijk speldjes te vinden. Wie de meeste speldjes heeft gevonden, is de winnaar. Dit is moeilijker dan het lijkt!



Puzzelrace

Koop van tevoren houten babypuzzeltjes (met de pinnetjes). Zorg ervoor, dat alle puzzels evenveel stukjes hebben. Leg de puzzelstukjes van alle puzzels gemengd op een hoop. Als u het startteken geeft, moet iedere gast proberen zijn puzzelstukjes te vinden en de puzzel zo snel mogelijk te maken. Wie is de snelste? Geef de puzzels daarna aan de aanstaande moeder als cadeau.



Babypictionary

Schrijf allerlei dingen, die met babies te maken hebben, op aparte kaartjes. Verdeel de gasten in twee groepen. Loot welke groep mag beginnen. De eerste speler moet nu een kaartje trekken en moet proberen in één minuut tijd, de andere door middel van tekeningen duidelijk te maken om welk woord het gaat. Als de groep het woord raadt, is de volgende van die groep aan de beurt. Als de groep het antwoord echter niet weet, gaat de beurt naar de tegenpartij. Bovendien mogen zij één gok wagen om te kijken of zij wel het goede woord weten. Elk goed geraden woord is één punt. De groep met de meeste punten op het eind, heeft gewonnen. Gebruik voor dit spel een bord met krijtjes of een flap-over met stiften, zodat iedereen goed mee kan kijken.



Babyhints

Schrijf allerlei dingen, die met babies te maken hebben, op aparte kaartjes. Verdeel de gasten in twee groepen. Loot welke groep mag beginnen. De eerste speler moet nu een kaartje trekken en moet proberen in één minuut tijd, het woord zo uit te beelden, dat de groep het woord raadt. Lukt dit, dan is de volgende van die groep aan de beurt. Als de groep het antwoord echter niet weet, gaat de beurt naar de tegenpartij. Bovendien mogen zij één gok wagen om te kijken of zij het goede antwoord wel weten. Elk goed geraden woord is één punt. De groep met de meeste punten op het eind, heeft gewonnen.



Wat zit in de tas?

Iedereen weet, dat een damestas een schat aan speeltjes voor babies kan bevatten. Maak vantevoren een lijst met speeldingen, die de dames in hun tassen moeten zoeken. Geef ieder voorwerp punten (hoe vreemder het voorwerp, hoe hoger de punten). Degene met de meeste punten aan het eind wint. Enkele voorbeelden: iets dat rammelt (geen sleutels of kleingeld), iets roze, iets dat piept, iets om mee te tekenen, etc.



Twister voor zwangeren

Gebruik voor dit spel het normale twisterspel en zorg voor 2 à 3 keer 5 kilo aan gewicht, een kussen en iets om dit mee om de buik van de spelers te binden. Bind elke speler de 5 kilo en het kussen om en laat ze het spel spelen. Wie valt, is af. Een volgende speler komt hiervoor in het spel. Speel tot iedereen aan de beurt is geweest. De winnaar is degene, die als laatste overeind weet te blijven. Overigens hoeft de aanstaande moeder zelf natuurlijk geen band om, zij heeft immers haar eigen extra gewicht al bij zich. Vergeet dit niet te filmen!



Venus en Mars

Leuk voor een gemengde babyshower!



Verdeel de groep in een mannen- en een vrouwenteam. Stuur ze naar verschillende kamers en laat ze seksegebonden vragen verzinnen, dus vragen over echte mannen- of vrouwenzaken. De mannen kunnen bijvoorbeeld vragen: 'Wat doet een carburateur?' en de vrouwen: 'Waarvoor dienen de maandverband-vleugeltjes?'. Iedere vraag moet op een apart kaartje worden geschreven. Laat de teams terugkeren naar de woonkamer en laat ze om de beurt een kaartje met een vraag van de tegenpartij pakken en proberen de vraag te beantwoorden. Het team, dat de meeste vragen kan beantwoorden is de betere sekse.





Ter herinnering

Cassette met liedjes

Neem elke gast even apart in een andere kamer en laat ze hun favoriete babyliedje zingen of een babyrijmpje opzeggen. Neem dit op met een cassetterecorder en geef het bandje naderhand aan de aanstaande moeder.



Boek met rijmpjes

Stuur een mooi vel papier mee met de uitnodiging en vraag aan de gasten om hierop een favoriet babyrijmpje te schrijven. Vraag ze ook om hun naam erbij te zetten en eventueel de relatie tot de ouders, zodat ook later nog duidelijk is van wie het rijmpje komt. Voorkom dat iedereen hetzelfde rijmpje gebruikt door de meest bekende te verbieden. Verzamel ze bij het binnenkomen van de gasten en bind ze samen tot een persoonlijk rijmpjesboek.



Tips en adviezen

Stuur een mooi vel papier mee met de uitnodiging en vraag aan de gasten om hierop tips en adviezen te schrijven, waarvan ze denken, dat het aanstaande ouderpaar ze goed kan gebruiken. Vraag ze ook om hun naam erbij te zetten en eventueel de relatie tot de ouders, zodat ook later nog duidelijk is van wie de adviezen komen. Verzamel ze bij het binnenkomen van de gasten en bind ze samen tot een persoonlijk adviezenboek. Vooral fijn voor ouders, die voor de eerste keer een kind verwachten!



Verjaardagskaartjes

Maak of koop van tevoren (verjaardags)kaarten met de cijfers 1 t/m ... (ligt aan het aantal gasten). Geef iedere gast een kaart en laat ze iets opschrijven ter felicitatie van de betreffende verjaardag. Vraag ze ook om hun naam erbij te zetten en eventueel de relatie tot de ouders, zodat ook later nog duidelijk is van wie de felicitatie afkomstig is. Geef ze vervolgens aan de aanstaande moeder, zodat zij het kind ieder jaar met zijn verjaardag het corresponderende kaartje kan geven. Dit kan een mooi aandenken zijn, zeker als er oudere mensen op de shower waren, die bij het openen van de kaart al zijn overleden.



T-shirtjes verven

Koop van tevoren babyshirtjes in diverse maten en voldoende textielverf. Geef iedere gast een t-shirt met een stuk karton erin (is tegen het doordrukken) en laat ze er met de verf iets moois van maken. Laat ze vervolgens drogen en geef ze aan de aanstaande moeder. Door de verschillende maten kan het kindje en de ouders lang genieten en gebruik maken van deze activiteit.



Tijdcapsule

Vraag de gasten om iets mee te nemen, dat de tijdsgeest van het geboortejaar van de baby goed weergeeft. Iedere gast vertelt kort waarom hij juist dit voorwerp heeft gekozen. Vervolgens worden alle voorwerpen in een doos gelegd en wordt de doos afgesloten. Plak of schrijf 'Niet openen voor ...(vul maand en jaartal in van de 21e verjaardag van het nu nog ongeboren kindje)' erop.





Disclaimer - Sitemap© Alles voor een feest 2003-2008
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahahha BGB :rofl:

Niemand reageerde dus ik denk ik zal ff googlen en een site doorgeven; wat doe jij je googled en je komt met hele site inhoud hierow ! Hahah

Wat heb je er toch weer werk aan gehad!
Alle reacties Link kopieren
Godsamme, ik wil nog niet dood gevonden worden op zo'n feest bgb.



Maar het sluit wel enig aan bij , klussen, nod, ongie , hubbie en baby dancen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat ben ik soms blij met die generatiekloof ......... of zou ik later ooit als moeder-van op dat soort enige avondjes acte de présence - moeten - geven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En als ze mijn zo'n partyyy geven, kom ik niet. Dus.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven