"Gezinsdrama op de A73"

05-05-2008 16:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even delen, even van me afschrijven...

Het zal toch gebeuren..... geen woorden voor....

Soms heb je dat, dan moet je er gewoon erg van huilen.....

Sterkte voor de familieleden, geliefden van de familie, en sterkte voor al die mensen voor wie deze maandagmorgen zo rampzalig begon.

...........
Wat dacht je van deze, in duizendfout.

Bijna 4000 doden door cycloon Birma

` Het dodental in Birma door de cycloon

Nargis is opgelopen tot bijna 4000,

heeft de staatsomroep bekendgemaakt.

Bijna 3000 mensen worden vermist.De

cycloon richtte dit weekeinde grote

verwoestingen aan rond Rangoon,de

belangrijkste stad van het land.

Vanochtend stond het dodental nog rond

de 350.Secretaris-generaal Ban Ki-moon

van de VN heeft Birma hulp aangeboden

en zijn deelneming betuigd.In grote

delen van het land is de elektriciteit

uitgevallen en zijn mensen dakloos.

Ondanks de natuurramp wil de junta op

10 mei het referendum over de nieuwe

grondwet laten doorgaan.

Verschrikkelijk. Ik hoop maar dat ze alle 4 op slag dood waren en niet levend verbrand zijn.

Dat zo iets je zomaar kan overkomen. Vrolijk terug van vakantie (of misschien op weg naartoe) en dat eindigt dan zo. Heel triest.
Natje81 schreef op 05 mei 2008 @ 16:49:

Verschrikkelijk. Ik hoop maar dat ze alle 4 op slag dood waren en niet levend verbrand zijn.

Dat zo iets je zomaar kan overkomen. Vrolijk terug van vakantie (of misschien op weg naartoe) en dat eindigt dan zo. Heel triest.

Volgens de site van de Gelderlander was dit helaas niet het geval; blijkbaar konden omstanders de deuren niet open krijgen van buiten.

In 1 woord: afschuwelijk!!
willem1959 schreef op 05 mei 2008 @ 16:47:

grondwet laten doorgaan.

Volgens mij doen we hier geen wedstrijdje over het meeste doden, toch?

Ik vind jouw inleiding dan ook een beetje cru!
Liever allemaal tegelijk, dan dat er eentje overblijft.

Maw: als mijn kind zoiets overkomt, hoop ik dat ik ook in die auto zit.
.
Vinyl,

Inderdaad, die in duizendVoud is ook heel erg, het maakt niet uit hoeveel mensen erbij betrokken zijn, erg is erg en elk mensenleven is even erg. Maar dit greep me gewoon.......
willem1959 schreef op 05 mei 2008 @ 16:47:

grondwet laten doorgaan.

Inderdaad duizendFout...
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Sha_la schreef op 05 mei 2008 @ 17:13:

Vinyl,

Inderdaad, die in duizendVoud is ook heel erg, het maakt niet uit hoeveel mensen erbij betrokken zijn, erg is erg en elk mensenleven is even erg. Maar dit greep me gewoon.......

Precies, mij ook. Ik vond het ook geen leuke opmerking van Willem...

Het grijpt ook aan denk ik, omdat het zo dichtbij is, en ons ook kan gebeuren. En een ramp als in Birma is voor ons niet denkbaar, en daarom toch (helaas) wat verder van ons bed.

Daarnaast zijn grote getallen toch al zo ongrijpbaar... Schijnt psychologisch ook zo te werken...
Dat denk ik ook, Vinyl, over die aantallen. Toch zijn de grotere rampen op dit moment niet een ver-van-mijn-bed show, ik zit in het buitenland, en werk op dit moment intensief samen met een overlevende van de tsunami. Misschien dat ik juist daarom even zo gevoelig ben voor dit soort nieuws. En misschien is het inderdaad zo dat je brein zoveel aantallen niet aankan...Ik snap ook niet zo goed waarom dit relatief" kleine wereldnieuws" ( begrijp me niet verkeerd) me juist zo aantrekt. De 4 mensen in plaats van de grote aantallen.

Ik weet het niet. Ik zit op dit moment in mijn hotelkamer in China , en de gezinsramp deed mij denken aan het feit dat ik op dit moment bezig ben met trouwplannen, gezinsplannen... en dan grijpt zoiets me zooo aan: in een klap kan zoiets dus over zijn. Moest echt even een traan laten, en dacht aan mijn geliefde, die thuis op mij wacht...
Jee, sha_la, dat is helemaal heftig als je er zo dicht bij betrokken bent.

Ik denk zelf dat juist dit kleine aantal aanspreekt, omdat het zo dichtbij komt.

Dit had jij ook kunnen zijn, zo'n stom ongeluk.. wat niet had gehoeven...
ik lees het nu net en meteen naar de Gelderlander

4 mensen waaronder 2 kinderen

waarom moet zo,n deur nou net met zo,n brand weer op slot zitten !!!!!!! ik las dat de kinderen huilden

dit grijpt aan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rust in vrede
Ik probeer me op dit moment eens voor te stellen hoe het in Birma is. Weet je, het lukt niet eens!

Hoe zouden mensen met dit soort dingen omgaan? Ik bedoel, hoe kan een menselijk brein ooit dit verdriet verwerken? Hoe kun je ooit nog leven als je echt iets heel gruwelijks hebt meegemaakt? Zoals je ouders zien verbranden of je kinderen voor je ogen zien worden afgeschoten? Zou je brein daar ook "shortcuts" voor hebben? Ik weet dat mijn brein in geval van ramp in elk geval dingen opzettelijk vergeet, maar mijn rampen zijn nooit van dergelijke omvang geweest dat ik echt een ervaringsdeskundige ben........Ik heb laatst het dagboek gelezen dat een vriendin uitgaf vlak voor haar dood. Er schijnt berusting te komen, maar sommige dingen zijn toch niet om je bij neer te kunnen leggen? Wat als het je blijft achtervolgen?
Het is hier 12 uur in de nacht. Ik ga een slaapje doen. En genieten van het feit dat ik dat nog kan......
Ongelooflijk.....

Een aantal jaar geleden was er een gezin uit het dorp waar ik toen woonde verongelijkt en allemaal overleden, alleen één meisje was thuisgebleven. Dit soort dingen kun je je gewoon niet voorstellen..... :-(

Dat in Birma is ook...tsja..ongelooflijk, onvoorstelbaar....vreselijk.
Pfffff...heftig hoor! En dat te bedenken dat ik elke ochtend op de bewuste A73 rij....richting Nijmegen....

Ben benieuwd hoe dat nu zo is gekomen..... Duitse vrachtwagenchauffeur misschien oververmoeid door te lang rijden en zodoende ingereden op auto+caravan?

De tachograaf zal het uitwijzen....
De situatie op die weg is net veranderd, misschien wel een beetje verwarrend voor buitenlandse chauffeurs etc.
Het is inderdaad een vervelend stukje snelweg, op de foto's in de Metro vandaag was te zien dat het nog voor de splitsing is gebeurd (waar nu nog maar 1 rijbaan is waar er voorheen twee doorgingen).

Echt vreselijk!!! Manlief zij ook gelijk dat hij in zo'n geval ook liever met het hele gezin zou zijn. Heel veel sterkte voor de nabestaanden!!!

Ik denk dat wanneer je iets ergs meemaakt je daar inderdaad een soort coping mechanisme voor opzet waardoor je toch door kunt gaan. Alleen is dit niet failproof, want het komt er uiteindelijk wel op een andere manier uit.

Ik heb zelf de aanslagen in Londen van redelijk dichtbij meegemaakt (en dan nog niet eens iets gezien!). Nog geen maand later op vakantie een bomaanslag van dichtbij meegemaakt (wederom niets gezien, maar wel de explosie, de schokgolf waardoor het glas (speciaal soort glas wat nagenoeg onbreekbaar is) ruim 10 cm uitboog van z'n normale positie, de paniek op straat, ge gespringen ruiten en de onbeschrijfbare sfeer erna).

Ik kan er best rustig over praten alsof het niets is. Door er nonchalant over te doen creeer ik afstand. Maar het heeft wel ergens iets geknakt. Ik raak snel overstuur (bij het zien van ambulances, journaal etc.) en ben erg schichtig (harde geluiden, druktes in besloten ruimtes).

Bepaald nieuws volg ik ook bewust niet omdat het te dicht bij komt en ik er niet mee om kan gaan.
Mogelijk hadden er mensen uit die auto gered kunnen worden als omstanders een zg. "life hammer" hadden gebruikt om snel de ruiten in te slaan.

Zo'n ding ligt denk ik wel in de meeste auto's. Maar de tegenwoordigheid van geest om in zo'n noodsituatie direkt effektief handelend op te treden heeft niet iedereen.

Door zo'n bericht ga ik weer nadenken over wat ik zou kunnen en moeten doen als mij ooit zoiets overkomt. Op het moment zelf heb je geen tijd om rustig na te denken dus kan je het beter vooraf doen. Hopelijk reageer je dan - àls het ooit jezelf zou betreffen - automatisch op een effectieve manier.

Overigens: sla altijd een zijruit in bij nood, voor- en achterruit zijn van gelaagd glas en veel moeilijker te breken. En sla in een hoek, dus niet midden op de ruit. Dan breekt hij veel sneller.

http://www.lifesafetyproducts.nl/pers/tg_17_okt_2006.jpg
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
't Is altijd makkelijk om achteraf te zeggen "als"... Ik ga daar geen discussie over aan omdat ik dat gewoon niet gepast vind. Weet niet of een van jullie wel eens een autobrand hebben gezien / meegemaakt, maar dat grijpt zo snel om zich heen dat je nauwelijks een halve minuut hebt om uit de auto te komen. Als dan ook de deuren nog eens geblokkeerd zijn heb je echt geen schijn van kans...Gruwelijk.
De ouders waren op slag dood of in ieder geval bewusteloos,een automobilist die het gezien heeft heeft namelijk nog de achterportieren geprobeerd open te maken omdat de kinderen nog leefden want ze zaten te schreeuwen.Maar de portiers waren niet open te krijgen waarschijnlijk kinderslot.En daarop klonk de eerste knal al en is de automobilst die wou helpen van de auto weggerend kort daarop de volgende knallen en alles stond in brand.

Ik las het gisteren of was het eergisteren al in de stentor .
ElleMichelle schreef op 07 mei 2008 @ 12:23:

De ouders waren op slag dood of in ieder geval bewusteloos,een automobilist die het gezien heeft heeft namelijk nog de achterportieren geprobeerd open te maken omdat de kinderen nog leefden want ze zaten te schreeuwen.Maar de portiers waren niet open te krijgen waarschijnlijk kinderslot.En daarop klonk de eerste knal al en is de automobilst die wou helpen van de auto weggerend kort daarop de volgende knallen en alles stond in brand.

Ik las het gisteren of was het eergisteren al in de stentor .
Kinderslot werkt alleen van binnenuit, de deuren zijn dan van buiten af gewoon te openen. Het betreft een Kangoo, die heeft deuren die openschuiven over een rail. Waarschijnlijk was de boel zo ontzet dat het niet meer openging.
Oh en dat hamertjes verhaal is leuk bedoeld, maar dit was echt secondenwerk. Voordat je dan als omstander de tegenwoordigheid van geest hebt om je hamertje te gaan halen....

Bovendien vind ik dit wel erg passen in de lobby van de minister van verkeer met zijn hamertjes verhaal, koren op zijn molen.
anoniem_60846 wijzigde dit bericht op 07-05-2008 14:23
Reden: lettertje erbij
% gewijzigd
Bij onze beide auto's gaan de deuren automatisch op slot als je harder dan 20 km per uur rijdt. Dat is dan met name dat ze portieren niet opengetrokken kunnen worden als je stilstaat.

Pas als je ze van binnen opent, wordt de blokkering opgeheven.

Volgens het krantenartikel wordt de blokkering ook automatisch opgeheven als de airbags uitgaan of als de gordelspanners worden aangetrokken.

Daarnaast is het portier van onze dochter ook nog afgesloten met kinderslot zodat zij de deur niet van binnenuit open kan doen; maar dat staat er dus verder los van.

Vind het ook allemaal wel erg makkelijk praten. Kan me zo voorstellen dat als je zoiets ziet gebeuren je ernaar toe rent, en voordat je het door hebt staat de hele boel in lichterlaaie. Je hebt dan echt geen tijd om even je lifehammer te pakken, de ramen in te tikken, de kinderen uit het stoeltjes te halen etc etc.

Als de zaak niet ontploft zou zijn, misschien wel, maar in dit geval: nee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven