Laat maar komen die kindjes, deel 2

12-02-2012 13:45 1571 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van ons laat maar komen die kindjes, deeltje 1 hier een verse start met algemeen account, zodat we zelf de tabel kunnen aanpassen en deze last niet op 1 paar schouders ligt.



Ik probeer ook nog zwanger te worden in 2012:





NaamLeeftijdStartdatum..ste kindjeN.O.D.Bijzonderheden Ronde

Yeahhh het is gelukt nog in 2012 de tabel is leeg!!









Wij zijn zwanger:



NaamLeeftijdStartdatum..ste kindjeUitgerekendBijzonderhedenHuismussie28november 20111e21 januari 2013It's a BOY!!Explodes21december 20111e2 februari 2013It's a BOY!!Rania8131december 20101e31 maart 2013 It's a GIRL!! Druppel_35november 20112e18 augustus 201314 januari termijnechoShalali25....2ebegin augustus2013eind januari vruchtwaterpunctie









Wij zijn moeder:



NaamLeeftijdGeboortedatum/Naam KindBijzonderhedenKommaarkleintje3628-09-'12 KleintjeBoy geboren!!Miepie112415-11-'12 MiepieMini geboren!!Shalali2505-09-'12 ShalaliBoy* geborenzoontje geboren met 23 weken





Voor de mobiele forumsters de code voor het vet maken van tekst is [b.] voor het vette gedeelte en [/b.] erna, maar dan zonder de punten
anoniem_146560 wijzigde dit bericht op 19-12-2012 06:56
Reden: De bovenste tabel leeggemaakt!!
% gewijzigd
Hoi lieve ladies,

Het eerste MEISJE in ons topic! Wij krijgen namelijk een dochter! Alles zit erop en eraan en ze is helemaal gezond! Ik ben blij!!
Alle reacties Link kopieren
Rania, gefeliciteerd!! Wat leuk een dochter, maar vooral wat ontzettend fijn dat alles helemaal goed is met de kleine. Geniet van dit heerlijke gevoel en van het bewegen van je meisje!



Druppel, wat balen dat het deze ronde weer niet raak was.. hopelijk komen jullie gauw verder met alle onderzoeken, ik blijf voor je duimen!



Shalali, kan me indenken dat het even slikken is deze periode.. zo met de tijd rondom het verlof, straks rondom de UD.. maar 2013 wordt jullie jaar!



Miepie, hoe gaat het bij jou, miepman en vooral kleine miep? Blijft ie nog lekker zitten of is er al wat voorwerk bezig?



Explodes, leuk dat de babykamer ook goed opschiet! Ik merk ook ineens dat het nu toch wel erg hard gaat met de weken.. spannend he!



Kmk, hoe gaat het met jou en de kleine? Hoop dat het ook mentaal goed te doen is voor je!



Hier gaat alles wel lekker, groei erg hard. Helaas wel weer verder moeten inleveren qua energie, logisch met 30 weken, maar blijft een beetje weinig over.. meeste dagen kan ik dat toch goed hebben mentaal, maar soms baal ik er wel erg van. Maargoed, probeer gewoon zoveel mogelijk nu te doen zodat het niet erg is als ik dec en jan niets meer kan doen. Ben ook wel bang dat ik de straat niet meer op durf als het ineens begint te sneeuwen.. dus zelfs de kerstkado's zijn al in huis haha. Beter dat het straks meevalt dan dat ik ineens in de stress schiet tenslotte
Alle reacties Link kopieren
@Miepie



Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik zag op het andere topic dat ie gisteren geboren is.



Ik wens jullie een heerlijke kraamtijd en een voorspoedig herstel.



Xx

druppel
Alle reacties Link kopieren
Heb de tabel weer aangepast.



@Shalali

Ik heb jou nu uit de onderste tabel gehaald. Als je dat nog te vroeg vind wil ik je zo weer terug zetten hoor.



@Rania

Zo te zien voorlopig ook het enige Meisje



Dus Shalali, statistisch gezien is aan ons de schone taak een beetje evenwicht in dit topic te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Miepie, hiep hiep hoera! Gefeliciteerd met jullie zoon!! Geniet ervan meid.



Rania, leukkkkk, een meisje in onze groep! Heel fijn dat de echo goed was. Nu helemaal los in het roze?



Druppel, nee hoor, vind ik niet erg. Jij en ik gaan en snel verandering in brengen inderdaad!

Had je deze week echo? Of bloedonderzoek?
@miep: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet ervan meid!

@druppel: ja inderdaad, nu miep een zoon heeft gekregen, het enige meisje in ons topic.

Hoe gaat het met jou? Wanneer zijn er weer onderzoeken?

@shalali: Jaaa, heb een allerschattigst rood met wit gestippeld pakje gekocht als eerste pakje, zo cute! En voor vriend sokjes met i love papa erop, werd hij helemaal emo van!

@kmk: al even niks van je gehoord, hoe gaat het met jou en je zoontje?
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, heb de tabel aangepast, ik heb er een tabel toegevoegd, zodat de bevallen meiden een eigen: wij zijn moeder: tabel hebben.

Zo hebben we een een 'zwanger worden' tabel, een 'zwangeren' tabel en een 'moeders' tabel. Vinden jullie het wat?

@shalali: achter de naam van jullie zoontje heb ik een sterretje gezet, omdat hij nu een sterretje is, vind je dat goed?

x rania
Alle reacties Link kopieren
@ Rania

Wat mooi gedaan die derde tabel, goed idee!



@ shalali

Bloed prikken en potje zwemmers inleveren was vorige week. Deze week even niks en volgende week maandag echo en ergens die week nog een potje zwemmers.

Dan is ook de BPS week en het wachten op NOD en dag later de uitslagen.

Is me het maandje wel...



Maar ondertussen ben ik al wel 3 kilo afgevallen en nog 1 pond en mijn BMI is onder de 30!!!!!!



Hoe is het met de andere mamma's?
@druppel: goed gedaan hoor!! Je gaat goed!! Nu duimen dat de onderzoeken een beetje positief resultaat zullen hebben! Of dat straks gewoon een positieve test hebt!

@miepie: hoe gaat het met het kersverse gezinnetje?

@kmk: hoe gaat het met jou en je zoontje?



Ik ben van het weekend gaan kijken naar behang voor de babykamer, maar wat valt dat tegen zeg, echt geen leuk behang te vinden! Ben overal geweest, als laatste naar de gamma en daar liep ik tegen de mooiste kleur roze aan! Heel licht en lief! En gelijk verliefd geworden op die kleur! Dus we halen overschilderbaar behang en dan verven we die kleur erop! In combinatie met de lichte meubeltjes en de lichtgrijze vloer zal het echt een plaatje zijn! Kan niet wachten tot het straks allemaal klaar is!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,



Zoals jullie al weten

is op 15-12 onze zoon geboren. Wat een verassing een zoon, zo'n bijzonder moment.



Met mij gaat het wel weer. Het was een pittige bavalling. Hij lag met zn kinnetje op zn borst waardoor hij niet onder mijn schaambeen door kon. Ik had ook geen geweldige persweeen. Ze duurde niet lang en waren niet sterk. Ik heb 1,5 uur op heel veel eigen kracht moeten persen en de vk heeft met haar hand "in"mij geprobeerd zijn hoofdje te sturen. Gelukkig lukte het om toch thuis te blijven, want ik wilde niet alsnog door het raam naar buiten met ambulance! Knippen hoefde gelukkig niet en ben iets ingescheurd, maar hoefde niet gehecht te worden.



Toen hij er eindelijk was, duurde het weer bijna te lang dat mijn placenta eruit kwam. De vk heeft heel erg hard op mijn buik geduwd om hem los te krijgen. Eigenlijk was het buiten het boekje, maar ze wilde ons niet hiervoor naar het ziekenhuis laten gaan, na alles wat ik op eigen kracht al bereikt had. Met de placenta verloor ik nog heel veel bloed. Net niet genoeg om naar het ziekenhuis voor bloedtranfusie te moeten.

Ik heb hierdoor 2 dagen op bed gelegen, en toen ik eindelijk eruit mocht om te douche viel ik flauw.

Me ijzer was wel goed.



Ik ga luier verschonen doei!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miepie! Wat een heftige bevalling.. maar wel fijn dat je toch thuis hebt kunnen blijven! Hoe zijn jullie verder de eerste week doorgekomen, went het mama zijn al een beetje of ben je nog met name aan het herstellen? Doe rustig aan en geniet van jullie kleine mannetje!!



Goed bezig met afvallen Druppel! Ga zo door Fijn dat dat zo lekker gaat ondanks de drukke en spannend maand..



Rania, mooie tabellen zo! En leuk idee voor de kamer, verf is in zoveel meer kleuren te krijgen als behang tenslotte. Leuk!
Gefeliciteerd miepie! Wat heftig allemaal maar inderdaad fijn dat je toch thuis hebt kunnen blijven! Hoe is het nu met je, hoe bevalt het mama zijn? Hoe is het met je zoontje?
Alle reacties Link kopieren
@ Huismussie

Het klinkt misschien heel gek, maar juist door de onderzoeken en het idee dat er gezocht wordt naar een oorzaak waarom een zwangerschap op zich laat wachten, is de druk en lading er een beetje af.



Het is nu soort van uit handen gegeven en meer als ons best (lees: BPS-sen) kunnen we toch niet doen.



Heb afgelopen weekend even de teugels flink laten vieren....

En had maandag heeeeel veel moeite de draad weer op te pakken, maar het is gelukt!

Zal deze week niet de meest fantasitische resultaten hebben, maar niet aankomen is deze week voldoende.



@Rania

Goed idee van de verf!

Klinkt wel erg mooi, rose met grijze vloer en lichte meubeltjes



@Miepie

Gaat het goed bij jullie?

Al goed aan het herstellen van de bevalling? Alles goed met Zoontje?
Hi ladies,

Hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat alles goed. Gisteren zijn we nog even naar Ikea geweest om een kledingkast voor de babykamer te halen. Vanavond even een badje/standaard/luieremmer set ophalen en dan zijn alle grote dingen aanwezig en kunnen we gaan beginnen met behangen enzo. Ik heb trouwens toch een mooi behangetje kunnen vinden precies in dezelfde kleur als de verf die ik wilde. Heb het behang gelijk gehaald en zo toch weer werk en 50 euro bespaard!

Verder voel ik mini steeds meer bewegen, zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Klinkt erg leuk allemaal Rania!



Hier ook alles goed, het grote prijspiesen voor de smiley is weer begonnen....

Het belooft een leuk weekend te worden!



Maandag heb ik een echo om kippenhokje goed in beeld te bregen en het litteken van keizersnede nader te onderzoeken. Met een beetje mazzel laat linker eierstok nu ook de eitjes tellen (rechts waren er 14 geteld vorige keer vlak voor NOD)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heftig miepie. Mazzel aan je vk dat je niet alsnog naar het zkh moest. Als ik dit lees, moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik nu nog meer kies voor een zkh bevalling, hahah. Ik kan denk ik meer ontspannen in het zkh (met lachgas nee hoor).



Druppel, wat zei de weegschaal? Ook in deze mindere week tevreden? Fijn weekend!



Rania, dus alsnog behang gevonden! Leuk, lekker roze. Het beeld wat ik in m'n hoofd heb is van een lief en zacht kamertje.



Hier, ik zit nu @ schiphol voor een reisje naar Berlijn. Zin! Tot volgende week!
Alle reacties Link kopieren
@shalali

Gewicht is stabiel gebleven, en daar ben ik tevreden mee. Komende week ga ik weer wat beter mijn best doen. Goede reis!!



Hier heb ik waarschijnlijk vrijdag avond de smiley gemist. Vrijdag- en zaterdagochtend was teststreepje vrij donker, maar nog wel lichter dan controle streep. En vanmorgen nog maar heeeeel lichtjes

Toevallig heb ik morgen de midcyclishe echo, dus we zullen zien.



Bij de rest ook alles goed?
@shalali: leuk! Geniet ervan, tot volgende week
Alle reacties Link kopieren
Druppel, hoe was de echo? Jammer dat je de smiley gemist hebt, maar hopelijk toch wel gebruik van kunnen maken!



Shalali, geniet lekker samen in Berlijn!! Hebben jullie wel verdiend tenslotte



Rania, hoe gaat het met klussen? Leuk dat jullie het meeste al in huis hebben!



Hier gaat alles wel, al begint het nu wel zwaar te worden met ruim 32 weken. Mijn energielevel lag natuurlijk al niet zo hoog, maar nu door extra vermoeidheid kan ik wel erg weinig doen op een dag. Maar een druk schoppend mannetje in m'n buik maakt veel goed! Vanavond gaan we weer even gluren, 1 van de VKs hier is in opleiding om echo's te mogen maken en wilde graag een proefpersoon
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed. Baarmoederslijmvlies was mooi, ruim 10 mm dik (vanaf 7 is al goed).

Litteken van keizersnede was heel lichtjes te zien, maar mooi klein en produceerde geen vocht (dat wil nog wel eens gebeuren en dan is innestellen zeer moeilijk)

Vorm, grote en ligging baarmoeder was ook oke. Die liet zich nu wel goed zien.



Linker eierstok was goed actief en er zijn 13 follikels geteld (plus de 14 vorige keer rechts is heeeeeel goed) gemiddeld zitten er 7 à 8 per kant.

Alleen nu liet de rechter eierstok zich niet zien, mijn darmen waren zo druk dat die een schaduw over het beeld brachten.

Ook op mijn buik duwen hielp niet, maar omdat de rechter kant vorige keer al in beeld was geweest was dat niet zo erg.



De kans was ook vrij groot dat zondag mijn ei al gesprongen is.

omdat rechter eierstok niet zichtbaar was is het niet helemaal zeker maar er was links een lege holte met vocht te zien waar een eitje gezeten had, heel misschien was die van de vorige cyclus, maar mijn gestegen temperatuur bevestigd nu ook de vermoedens.

Al met al dus een zeer positieve echo, al zegt het nog niets over de doorgankelijkheid van de eileiders of kwaliteit van baarmoederslijm.



En nu wachten tot 12 december voor de definitieven uitslagen, (en mijn NOD een paar dagen eerder)
Alle reacties Link kopieren
@ huismussie

Neem lekker je rust zoveel je kunt.

Veel plezier met de echo. Oefenkonijn zijn kan dus ook positief uitpakken!
Alle reacties Link kopieren
Druppel, wat fijn dat de echo goed was! Hopelijk komt er wat nuttigs uit de definitieve uitslagen.. of natuurlijk een hele leuke NOD, mag ook
@druppel: wat fijn dat de echo goed is gegaan, ik hoop dat er iets 'goeds' uit kan komen, maar ik hoop nog meer op een positieve test (na) 11 december
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw hier..

Voor alle aanstaande mama's: gefeliciteerd!



Hier mijn verhaal:



Mei 2012: gestopt met de pil. Cyclus van 28dagen.

De cyclus erna werd al langer.. Vervolgens een cyclus van 40 dagen, na deze cyclus heb ik erg lang moeten wachten op mn menstruatie ben daarom bij de huisarts geweest, zij verwees mij door voor een gynaecologische echo. Daarop werd gezien dat ik veel follikels op 1 eierstok had.. Conclusie: PCOS niet uit te sluiten... Het zag er wel uit dat er een eisprong aankwam. Uiteindelijk na 92 (!!) dagen toch een menstruatie van een halve dag gehad. Dat was 13 september.



5 wkn geleden kreeg ik een vreemd gevoel in mn onderbuik en gevoelige en gespannen borsten, sinds 2 weken misselijk en sinds vorige wk vrijdag iedere ochtend braken! Omdat ik niet wist wanneer ik overtijd zou zijn, durfde ik nog geen test te doen aangezien ik vandaag op dag 78 zit..



Vanochtend 2 testen gedaan: POSITIEF!! Vanmiddag nog een van clear blue digital: POSITIEF, meer dan 5 weken zwanger gaf de test aan.

Bij huisarts geweest vandaag en kan morgenmiddag terecht voor een termijn echo omdat mijn cyclussen zo lang waren.. Ben benieuwd hoelang ik zwanger ben... Spannend
Alle reacties Link kopieren
Meiden...i'm here...ik heb een andere mobiel en kan de viva app niet vinden :'(



Ik probeer een facebooek pagina te vinden maar moet er mensen voor uitnodigen...idee als jullie mij een mail sturen? (weg)...dan kan ik jullie opzoeken en uitnodigen! Voor de Rocktobers hebben we deze ook en zijn best actief...kun je ook foto's en namen uitwisslelen ;)



Hier gaat het goed!! Kleine man is alweer 2 maanden en en er is maar 1 woord...GEWELDIG!!!



Mieppie gefeliciteerd!! En voor de rest een dikke zwaai en ik zou zeggen laten we op fb verder kletsen ;)



XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven