Mag ik tapas eten?

22-05-2012 14:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je rode tapenade mag eten van de supermarkt als je zwanger bent. Er zit namelijk wel vis in, maar die zou toch wel doorbakken zijn?

Ik heb namelijk al 2 bakjes gekocht en heb er zo zin in :)
Alle reacties Link kopieren
Zag heel recent op tv: rookzakken. Soort dubbele braadzak maar dan om in de oven te roken, met verschillende geuren/smaken houtsnippers.

Waarschijnlijk wel terug te vinden op de site van Koffietijd.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, goeie tip, Thee!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Thee!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
O, dan snap ik je bezorgdheid, Ilse. Geniet van je tapenade!



Klinkt goed, Thee. Ga meteen even zoeken naar zo'n zak. Vriendin van mij heeft een eigen rookoventje in de tuin, maar zij woont in the middle of niks en ik rook m'n buren hun tuin uit als ik met een lap zalm in de weer ga. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ilse3030 schreef op 22 mei 2012 @ 14:20:

Ja heb ooit een kindje verloren(36 weken) vandaar ik wat bezorgd ben. Maar ik ga het gewoon opeten vandaag :) hahaha. Bedankt voor de tips
Geniet er lekker van en ook van (de rest van) je zwangerschap!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bij een goede visboer kan je zonder probleem plakken gerookte zalm bestellen. Zij snijden het s ochtends namelijk vers. Heb het tijdens mijn zwangerschap veel gegeten.



En vette vis is heel gezond als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n braadzak een keer geprobeerd, viel erg tegen. Tijdens het bakken rook het wel lekker naar rooklucht, maar de kip smaakte nergens naar.

In Home Made staat wel een manier om zelf te roken (in een braadslee met onderin rookmot, dan een rooster met daarop het te roken beest, geheel inpakken in alufolie en op het gas zetten) maar dat is ook wel weer een beetje riskant, omdat die walmen van rookmot giftig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk altijd op http://www.smokeyjohn.nl hoe iets gerookt moet worden. Daar staat goede uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen gevacumeerde vis eten? Ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 22 mei 2012 @ 14:30:

Zag heel recent op tv: rookzakken. Soort dubbele braadzak maar dan om in de oven te roken, met verschillende geuren/smaken houtsnippers.

Waarschijnlijk wel terug te vinden op de site van Koffietijd.Roken kan je volgens mij ook met thee, Thee! Schijnt weer een hele andere smaak te geven aan gerechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven