Lapland

07-12-2012 20:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden. Man en ik denken er over om in februari naar Lapland te gaan. We hebben een aantal dingen op ons lijstje staan die we graag willen doen

-noorderlicht zien.

-huskysafari

-sneeuwscootersafari.

- 1 overnachting in een glazen iglo.

-rest van de overnachtingen in een blokhut met eigen sauna en het liefste een eigen hot tub.



Nu zit ik te kijken op internet en de enige plek waar die glazen iglo's zijn en ik zie alleen maar kakslauttanen.



Is een van jullie daar wel eens geweest en hoe is dat bevallen? Hebben jullie nog meer aanraders voor lapland?

Weten jullie nog meer plaatsen waar die glazen iglo's zijn?



Alvast bedankt voor t meedenken!
Levi!
Alle reacties Link kopieren
Een glazen iglo? Ik denk dat je die in fake-city Las Vegas wel kunt vonden



Waarom niet een van ijs?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
IJshotel is het trouwens
Alle reacties Link kopieren
Hey Himalaya, om het Noorderlicht en de sterren te zien.
Alle reacties Link kopieren
Star: bedoel je dat in Levi een ijshotel is?
Vlakbij, drie kwartier rijden geloof ik. Even zoeken.
Astu!



http://www.snowvillage.fi/
Alle reacties Link kopieren
Hè star, dank je wel. Die had ik ook al gezien inderdaad. Ben je daar geweest? Ziet er heel gaaf uit, maar die glazen iglo's lijkt me nog leuker.
Geweest ja, niet geslapen. Doe mij maar een lekker warm huis
Ik ben er ook geweest (het ijshotel) en daar gegeten. Heel Lapland was magisch. Heb ook nog rendier gereden. Dat is leuk om gedaan te hebben. Maar die beesten zijn enorm sloom en je gaat alleen een rondje tussen palen. De sleehonden over de ijs/sneeuwvlaktes vond ik het leukst.



Wat niet op je lijstje staat is een bezoek aan de kerstman. Ik hou van kerst, dus ik vond dat leuk. En je kan ook op een ijsbreker. Doe je ook niet elke dag, maar is niet zo spectaculair dat ik zeg, moet je doen.
Oja, ik heb een certificaat dat ik bij de poolcirkel geweest ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hebben jullie die reis gemaakt? Vooraf geboekt of op de bonnefooi ?

En indien vooraf geboekt ; waar dan?
Ik heb 'm destijds zakelijk aangeboden gekregen. Alles was vooraf geboekt en gegeel georganiseerd. Moest ook wel, want er werd enorm veel in een paar dagen gepropt. Het was echt super mooi en leuk.



Volgens mij lijkt 'mijn' reis hier op, alleen dan in minder dagen en met sneeuwscooter tocht:

http://www.lapland.nl/nl/ ... n/dwars%2Ddoor%2Dlapland/



Geen flauw idee met welke reisorganisatie het was. In ieder geval geen doorsnee.
Levi inderdaad! Een paar jaar geleden ook geweest. Echt heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Kissyfur, heb jij in een iglo geslapen? Hoe was dat? Eentje van ijs of glas?
Alle reacties Link kopieren
Eiland, bedankt voor je reactie. Die ijsbreker hoeft niet zo heel nodig van mij. Kerstman is misschien wel leuk, maar is dat niet heel erg "nep".?
Ja, kerstman is erg nep. En ook omdat in films de Amerikaanse kerstman te zien is met elfjes. In Lapland is toch een iets andere. Maar zij zeggen in Lapland de enige echte te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar met arke naar Levi geweest en daar sliepen we in een blokhut met sauna en open haard. Helaas was er geen hottub. De accomodatie heette KRT cabins. Glazen iglo's heb ik niet gezien, alle andere dingen die je zoekt wel.
Alle reacties Link kopieren
Levi, inderdaad.



Boek geen kant en klare reis, maar alleen een ticket en een accommodatie (via de plaatselijke VVV). Er zijn ter plekke zoveel verschillende activiteiten te boeken, echt leuker dan een geheel verzorgde reis. Je kunt dan ook beter inspelen op de weersomstandigheden bijvoorbeeld. Realiseer je wel dat de verschillende activiteiten een flink gat slaan in je budget.



Bij de diverse excursies naar een Huskyfarm, Rendierfarm, of bijvoorbeeld ijsvissen, kun je vaak kiezen tussen vervoer op een sneeuwscooter of met een taxi. Kies voor het laatste. Sneeuwscooteren in een groep is echt niet leuk, ook gaan ze er dan vanuit dat je met z'n 2-en op een scooter gaat. Ook dat is niet leuk. Daarnaast is het gewoon goedkoper met de taxi.



Een sneeuwscooter kun je veel beter voor een aantal uren/dag huren en er dan zelf op uittrekken. Je krijgt er een kaart van de omgeving bij en er staan geregeld plaatsnaamborden langs de sneeuwscooterwegen. Ga alleen op een scooter en geniet. Samen op een scooter is niet leuk. Bij sneeuwscooter huur is thermokleding (=overall), handschoenen, laarzen en helm inbegrepen.



Of je het Noorderlicht ziet, kun je niet van te voren aangeven. Het 1e jaar in Finland hebben wij geen Noorderlicht gezien, de 2e keer zo'n beetje elke avond/nacht.



Die Iglo's heb ik niet gedaan. Ik zie daar de meerwaarde niet van in in combinatie met de prijs die je hiervoor betaald.



Kerstman kun je overslaan. Is echt geldklopperij. Die ijsbreker en ijshotel is vanuit Levi niet te bezoeken. Veel te ver weg.



Qua accommodatie, een sauna is gemeengoed in Finland dus dat is geen enkel probleem. Echter combinatie sauna en hottube is niet Fins. Ik verwacht niet dat je dat zult vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven