500 euro declaratie per jaar voor medicatie!!

07-05-2008 13:07 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben echt pistoff!!

Ik ben verzekerd in het hoogste pakket bij Zilveren Kruis Achmea. Dit omdat ik Strattera slik, voor mijjn ADHD. Ik heb begin april mijn nota gedeclareerd. Maar ipv 560 euro kreeg ik 500 euro gedeclareerd. Ik vond dit vreemd en belde dus naar de verzekering. Daar hoorde ik dat het per 1 januari zo is dat ik (en alle andere) nog maar 500 euro PER JAAR ver goed krijg voor mijn medicatie!!! Dit betekend dat ik ruim 1500 euro PER JAAR moet betalen voor mijn medicijnen die ik echt nodig heb.

Ik vind dit echt zo raar. Ik kan het zelf niet betalen. Mijn ouders zouden het dan moeten doen, of ieder de helft oid. Maar het is toch van de zotte??!!! Wij kunnen het in het ergste geval wel betalen. Maar lang niet iedereen.

Ik zou ook (weer) aan de Ritalin kunnen gaan. Maar dit is 'niks' voor mij omdat ik dan 's avonds als ik ga slapen geen medicatie in heb en dan dus helemaal 'gek' word van mijn gedachtens. Ik word dan erg onrustig. Waardoor ik niet goed kan slapen.

Wat moet ik hier nou mee en wat vinden jullie?

Ik wil de krant schrijven. Actie voeren ;-]

Het is gewoon van 100% vergoeding naar 500 euro per jaar gegaan!!!

Zo, dit lucht wel wat op. ;-]

Groetjes MMR
Er staat overigens onder dit te downloaden reglement: * de inhoud van de polisvoorwaarden en reglementen 2008 is onder voorbehoud van definitieve goedkeuring van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Oh, hier is versie 2008!

https://www.zilverenkruis...sche_Zorg_99473-0801.pdf/$File/Reglement_Farmaceutische_Zorg_99473-0801.pdf
Celeone schreef op 07 mei 2008 @ 13:44:

In het reglement farmaceutische zorg?

Dat denkt me ma nu dus ook.......En ja daar staat nu dus wel tot 500 euro!! :S:S

Maar dan nog vind ik het vaag. Ik bedoel ik had niet geweten dat het daaronder valt. Waarom sturen ze dan niet gewoon een brief. En de apotheek heeft ook niks gezegd. Ik vind dat ook beetje vaag.

Natuurlijk hadden wij ook moeten opletten enz. Dus ik wil ook niet de schuld oid van mij af schijven. Maar onder het mom klantvriendelijk oid, had ik het wel verwacht.
Heb je deze info niet thuisgestuurd gekregen dan? Polisboekje etc.?
Apotheek heeft natuurlijk continu te maken met mensen die bij verschillende verzekeraars zitten.
Je kan diverse dingen doen.....

1. In het buitenland zoals Belgie en Duitsland de prijzen vergelijken sommige medicijnen verschillen enorm van prijs

2. Je kan zowieso de voorgeschreven medicijnen die jezelf moet betalen en dus niet vergoed worden aftrekken als ziektekosten van je inkomstenbelasting, bovendien ben je waarschijnlijk chronisch zie en heb je recht op een extra aftrekbaar bedrag. Met een VT kan je dat zelfs voor het lopende jaar al regelen en met een aangifte kan dat tot 5 jaar terugwerkend nog :smile:

3 Je ouders kunnen evt je inkomen aanvullen met een vast bedrag per maand wat voor hun dan ook weer aftrekbaar is

4. Een andere verzekering zoeken met evt aanvullend pakket waarvan de premie dan ook weer aftrekbaar is

Als je hulp nodig heb pm maar even :smooch:
Aruba schreef op 07 mei 2008 @ 13:51:

Heb je deze info niet thuisgestuurd gekregen dan? Polisboekje etc.?
Ik heb polisboekje ontvangen ja. Verder naar mijn weten niet. Ik lees het altijd door wat ik krijg en als het niet voor mij geld gooi ik het weg. Misschien ook niet goed, maar ja is het nu te laat voor...
Aruba schreef op 07 mei 2008 @ 13:46:

[...]

Coulance krijg je meestal alleen als je collectief verzekerd bent.
Wij zijn niet collectief verzekerd en hebben wel coulance voor de concerta van zoon. je kan het allicht proberen.
Ja, dat is het lastige, ze kunnen niet iedereen persoonlijk eenn brief sturen wat voor hen persoonlijk zal veranderen. Vandaar dat reglement.

Inderdaad: voor dit jaar via de belasting aftrekken en voor 2009 een andere maatschappij zoeken!
Leuke tips Ernie, maar helaas met ingang van dit (belasting)jaar grotendeels achterhaald; zoals het aftrekken van de premies van ziektekostenverzekering.

Als TO niet zo'n hoog inkomen heeft, zal ze misschien een gedeelte van de kosten kunnen aftrekken, maar veel zal het nooit zijn.

En inderdaad achteraf gepraat: maar als je een beetje alerter was geweest, had je dit natuurlijk wel gewoon kunnen weten.

Daarnaast kun je meestal niet gedurende een jaar overstappen op een andere verzekeraar, dus ik vrees dat je er dit jaar gewoon aan vastzit.
Vinyl, bedankt voor de site, maar als ik heb open, zegt hij dat de pagina niet bestaat. Maar krijg ik een paar rijtjes. Ik kan het niet vinden :-$
Misschicken, zeker proberen! Wel mooi nieuws. Ik mag geen reclame maken maar ik werk ook bij een bedrijf wat doet in Collectieve Zorgverzekeringen. En ik heb het net even nagevraagd hier, wij vergoeden het wel 100%. Ook heeft iedereen hier met klantcontact een ¤1000 (coulance) potje. Dit mag je aan iemand uitgeven als coulance als jíj vind dat nodig is.