Mixer/keukenmachine/staafmixer... Wat is handig?

12-12-2012 11:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik bijna jarig ben, ben ik op zoek naar cadeautjes. Mijn 'goedkope' mixer heeft het begeven.. Ding maakte raar geluid, vriend heeft hem open geschroefd, wou niet goed meer dicht en zit nu vol met harde oude klonten die tijdens het mixen er af en toe uitkomen.. iewl.. dus ben ik op zoek naar wat nieuws!



Maar er is zoveel keuze.. Zo'n combinatie apparaat met zo'n hakker, staafmixer.. gewone mixer, keukenmachine.. Dus wat is handig?



- Ik ben niet een enorme keukenprinses dus het hoeft geen enorm luxueus ding te zijn met 1000 mogelijkheden

- Het moet geen enorm apparaat zijn (mijn keukenkastjes puilen uit) dus zo'n keukenmachine leek me niet zo handig en dat schijnt nogal veel schoonmaakwerk te zijn..

- Budget ongeveer 100 euro, voor alleen een mixer natuurlijk wel wat minder

- Ik zag een mooie mat zwarte mixer bij de hema, heeft iemand hier ervaring mee? Gaan die apparaten lang mee of kan ik beter een van een bekend merk kopen?

- Ohja, ik heb geen kinderen dus ik weet niet of/waarvoor je een staafmixer gebruikt (ik dacht voor babyvoeding enzo)



Alvast bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze allemaal. Losse apparaten. Mixer van Braun, staafmixer van de Blokker en een keukenmachine van Magimix.



Maar Braun heeft geloof ik wel die alles in een dingen. Google eens.
Wij hebben een keukenmachine van Kenwood met 1001 mogelijkheden en een staafmixer. Over het algemeen kom ik met de staafmixer al een eind. Ben een liefhebber van bakken en het mixen van beslag gaat daar redelijk goed mee. Toch ben ik helemaal verslaafd aan de keukenmachine. Ik maak deeg, hak fruit en groente klein, pureer, en mijn biscuitdeeg wordt toch wat mooier met dit ding. Het is wel een kolos hoor, en behoorlijk wat duurder dan 100,-.



Een normale mixer moet toch voldoende zijn, zeker als je alleen mixt en geen al te grote gerechten maakt met behulp van apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen keukenprinses bent en weinig ruimte hebt, zou ik voor een normale mixer gaan.



Met een staafmixer kun je van alles doen, ik gebruik hem nu maar weinig meer om het eten van dochter klein te maken, maar ik gebruik hem nu om verse pastasaus te maken. Ook heb ik hem met een opzetstuk (garde) afgelopen weekend gebruikt om cacao door de melk te mixen, maar die garde zou ik niet gebruiken voor cakemix of pannenkoekenmix, veel te slap daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
ik zweer het bij mijn magic bullet, lang leve tell sell! haha
Alle reacties Link kopieren
ik heb een staafmixer + beker voor hakker van de action (net als tosti ijzer en handmixer)

Ze gaan al een jaar mee en vertonen nog geen echte plekken van slijtage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar gebruik wel regelmatig een staafmixer. Bijvoorbeeld voor gladde sausen.



Ik heb de Braun, met verschillende onderdelen en gebruik ze allemaal. Voldoet prima.



Kijk bij de aanschaf naar het wattage. Wat wil je ermee doen? Wil je zware degen mixen of alleen maar af en toe cake of slagroom?
Ik heb een Braun Multimix die al zo'n 15 jaar meegaat. Alles in één en het neemt niet teveel ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allerlei apparaten maar om te snijden gebruik ik goede messen, dat gaat net zo snel en je hebt nauwelijks schoonmaakwerk. Het enige apparaatje wat ik gebruik is de staafmixer (soep, smoothies), de rest staat achterin de kast.
verba volant, scripta manent.
Ik heb een Philips mixer. Gaat al 26 jaar mee. Als deze kapot gaat zou ik dat heel erg vinden.



Ik heb ook een staafmixer met slagroomklopding en hakmolentje. Slagroomding gebruik ik zelden (de Hema heeft erg lekkere slagroom in spuitbussen, is makkelijker) en het hakmolentje ook maar zelden. Eigenlijk alleen maar om bietjes te hakken voor ze de vriezer in gaan en runderhart voor de katten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Wij hebben de Kenwood FP925 gekocht vorige week. Reden: deze is niet zo belachelijk groot op het aanrecht maar vooral niet zo'n mega-bak. Ik gebruik hem om te mixen en bv groente fijn te hakken en dan heb ik echt geen mega-hoeveelheden. Zo'n megagrote bak zou ik niet snel gebruiken, die vult de halve vaatwasser. Dit ding is wat kleiner, niet te duur (aanbieding van de bcc, was net over de 100 euro) en er is nu een actie dat je een gratis weegschaal of staafmixer er bij krijgt.



wat je met deze machine kunt:

- klein bakje voor hakken van uitje, kruiden etc

- grotere bak voor snijden van groente (diverse snijmessen) , mixen etc

- smoothie glas



geen 100 functies, niet te moeilijk. En hij ziet er nog leuk uit ook :-D
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
o zie nu dat hij niet meer in de aanbieding is, dan is hij 149 euro dus over je budget....misschien even wachten tot een nieuwe aanbieding mocht je deze willen hebben.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
HEMA is prima spul hoor, zijn gewoon gerenommeerde merken die een HEMA-merkje krijgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Een Hema mixer kan ik absoluut afraden. De mixer die ik van de Hema had, kon op drie standen: standje beslag op de muur, beslag op de kastjes of beslag op het plafond. Het ding kon alleen maar hard draaien, zo hard dat ik liever de garde pakte om te mixen, omdat het met de mixer zo de kom uit klutste.



Nu heb ik een mixer van Siemens waar ik erg tevreden over ben. Het model wat ik heb, daar kan ook een staafmixer op. Dan heb je mixer & staafmixer in één.



Al moet ik zeggen dat ik qua staafmixer (& uitbreidingsmogelijkheden) enthousiaster ben over Bamix. Dat is een heel degelijke metalen staafmixer, met verschillende mesjes en kloppers erbij. Bij deze staafmixer kun ook hakselaars erbij bestellen en raspen, die prima werken. De complete set doet niet onder voor een kleine keukenmachine.
Ik heb een mixer en een staafmixer. Meer heb ikniet nodig en ik bak me een slag in de rondte. In mijn keuken is helaas geen plek voor een machine. Volgens mij kun je beide kopen voor dat bedrag bij de Blokker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mixer en een staafmixer van de Hema, beide helemaal fijn! Volgens mij kostte de mixer een tientje, en de staafmixerset 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Bamix is helemaal top als mixer! Een echte aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven