Gezondheid alle pijlers

bloeduitslagen uit laten printen

15-12-2012 23:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn huisartsen/doktersassistenten verplicht om je bloeduitslagen uit te draaien als jij hier als patient om vraagt of mogen ze dit weigeren?
Alle reacties Link kopieren
Ja, is verplicht tegenwoordig. Ik vraag ook altijd een printje. Als je jarenlange ervaring hebt met chronische ziekte, dan is het fijn en nuttig om zelf ook een dossiertje bij te houden is mijn ervaring. Bloeduitslagen zijn soms arbitrair; de ene arts/ ziekenhuis/lab houdt er een iets andere opvatting op na van wat de 'normaalwaardes' zijn dan de andere.



Overigens heeft de assistente voor mij ook wel eens stukken van m'n hele dossier uitgeprint, zodat ik thuis in alle rust kon terugzien hoe bepaalde dingen ook alweer verlopen waren in de tijd. Ook dat is tegenwoordig normaal ( zo niet verplicht).



En het ziekenhuis waar ik nu patient ben heeft een zgn, digitale poli waar je in kunt loggen en je eigen dossier kunt inzien; bloeduitslagen, histologie, coorespondentie van de arts met de huisarts, heel transparant. En via die poli kun je ook altijd vragen stellen aan je arts, (waar je niet over wilt bellen maar wat je wel graag wilt weten).

Dat is wel de communicatie patient - arts anno 21e eeuw !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven