Gezondheid alle pijlers

Pijn sleutelbeen

17-12-2012 18:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds 4 dagen heb ik pijn aan mijn sleutelbeen. Het straalt een beetje uit naar mijn schouder en borstbeen en is gerelateerd aan mijn ademhaling (pijn neemt toe bij inademen). Ik word al 4 nachten achter elkaar wakker van de pijn en lig dan 1 a 2 uur wakker hierdoor. De pijn zit altijd aan de rechterkant, maar 2 van de 4 dagen was links ook pijnlijk. De nachten zijn het ergste, overdag gaat het wel. Alle bewegingen zijn pijnlijk, maar alleen de eerste keer (Als ik bijvoorbeeld 5 keer mijn arm naar links op til is alleen de 1e keer pijnlijk. Als ik dan 5 keer mijn arm naar rechts op til is weer de 1e keer pijnlijk). Ik wil van jullie niet per se een diagnose ofzo, maar komt iemand dit enigszins bekend voor? Ik vind het zelf nogal een vreemd verhaal namelijk ;) Ik ga overigens morgen naar de fysiotherapeut voor mijn rug, zal haar ook vragen of ze weet wat het is. Indien ze het niet weet zal ik daarna maar een afspraak maken bij de huisarts ;)
Ik heb hem wel eens gebroken, maar dat zie je direct hoor...

Misschien gekneusd?
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, daar ga ik ook van uit.. bovendien is er geen 'trauma' aan vooraf gegaan! Gekneusd lijkt me dus ook niet.. vanavond was helemaal raar.. Pijn (rechts) nam weer toe en verplaatste zich daarna via mn linker sleutelbeen en ribben naar mijn borstbeen!?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Frantic!



Mij komt het heel erg bekend voor! In mijn geval zitten mijn gewrichten erg los, en dus ook mijn sleutelbeen.... Door de teveel aan ruimte beweegt het gewricht onnatuurlijk en daardoor krijg ik pijn aan sleutelbeen. Steken, en bij iets dieper ademhalen en bukken heb ik aardig wat pijn. Artsen die mij voor het eerst zien,denken altijd dat ik een trauma heb gehad, aangezien mijn hele schouder loshangt. (en nog meerdere gewrichten)

Ben je hypermobiel misschien?

Maargoed, aan de andere kant zou het ook zomaar een longontsteking kunnen zijn....... Maw, er zijn zoveel dingen die het kunnen zijn! Goed dat je het gaat navragen bij je fysio. En als die het niet weet idd een bezoekje aan de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Kolki, funny you shoud ask.. Ik heb inderdaad hypermobiliteitssyndroom met dus klachten aan meerdere gewrichten. Niet eerder last gehad van sleutelbeen/schouder gebied. Ivm toename van mijn lage rugklachten was ik naar de fysio gegaan, en de avond voordat mijn sleutelbeenprobleem begon was mijn rugpijn op zijn ergst. Ik had al 2 naproxen achter de kiezen maar ik moest en zou gaan trainen (korfbal), aangezien in na een half jaar eindelijk genezen ben van mijn 4daagse blessures (maw: grenzen zijn niet mijn sterkste punt ;) ). Waarschijnlijk ben ik toen zo geforceerd bezig geweest dat ik de gewrichtsband van mn schouderkop naar mn biceps verrekt heb. De afspraak bij de huisarts is er niet meer gekomen, na mijn bezoek aan de fysio heb ik de hele nacht doorgeslapen zonder pijnstillers!

Topic is dus verder ook niet meer zo boeiend, maar bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven