Gambia!
vrijdag 14 december 2012 om 18:00
Ik ben er geweest maar is wel al 6/7 jaar geleden ofzo.
Welk hotel en in welke plaats ga je?
Verwacht er geen groot wild als in olifanten ed maar het stikt er wel van de apen.
De mensen zijn vriendelijk maar erg opdringerig al vond ik ze in Egypte bv een stuk vervelender.Maar op den duur werd ik er toch wel een beetje gek van.
Als je meer wil weten over leuke excursies hoor ik het wel.
Welk hotel en in welke plaats ga je?
Verwacht er geen groot wild als in olifanten ed maar het stikt er wel van de apen.
De mensen zijn vriendelijk maar erg opdringerig al vond ik ze in Egypte bv een stuk vervelender.Maar op den duur werd ik er toch wel een beetje gek van.
Als je meer wil weten over leuke excursies hoor ik het wel.
vrijdag 14 december 2012 om 18:59
Maar op wat voor manier opdringerig? Ik was me namelijk ook t apezuur geschrokken van wat mensen over Istanbul vertelden qua opdringerige mannen, aangezien ik daar in m'n eentje heen ging, maar het viel me enorm mee. Ja, je wordt veel aangesproken, maar een duidelijk 'nee, dank je' lost dat goed op. En ik heb veel leuke gesprekken gehad met slimme kerels die het gewoon op een leuke manier probeerden, en als je dan toch heus niet in zijn restaurant ging zitten, was dat geen punt.
Op het moment dat je 'nee' niet geaccepteerd wordt zou ik het wel als vervelend ervaren, denk ik.
Op het moment dat je 'nee' niet geaccepteerd wordt zou ik het wel als vervelend ervaren, denk ik.

vrijdag 14 december 2012 om 19:32
Een kennis van mij was bijna dood door één of andere tropische ziekte die hij tijdens een last-minute naar Gambia had opgedaan. Hij heeft zeven weken in het havenziekehuis gelegen.
Ga dus wel even langs een dokter en laat je vaccineren en voorlichten!
Verder: Gambia is net Thailand, maar dan voor meisjes op leeftijd.
Als dat je ding is, veel plezier!
Ga dus wel even langs een dokter en laat je vaccineren en voorlichten!
Verder: Gambia is net Thailand, maar dan voor meisjes op leeftijd.
Als dat je ding is, veel plezier!

vrijdag 14 december 2012 om 20:09
Ja yuk, het stikt er van de cougars. Vreselijk. Verder veel mensen die zichzelf heel bijzonder vinden omdat ze vrienden hebben gemaakt met een gabbiaanse familie en daar nu ieder jaar naartoe op vakantie gaan en geld aan storten.
Het land zelf vond ik ook matig. In het vliegtuig beginnen de gambianen al, hoe dichter ze bij de gambiaanse grens komen, hoe vervelender ze worden. En in gambia zelf moet je ook niet alleen naar marktjes gaan, maar alles met een gids doen. Vond er verder niet heel veel te beleven, een reptielenpark met wat krokodillen en slangen, een strand, wat markten en dat is het wel.
Het land zelf vond ik ook matig. In het vliegtuig beginnen de gambianen al, hoe dichter ze bij de gambiaanse grens komen, hoe vervelender ze worden. En in gambia zelf moet je ook niet alleen naar marktjes gaan, maar alles met een gids doen. Vond er verder niet heel veel te beleven, een reptielenpark met wat krokodillen en slangen, een strand, wat markten en dat is het wel.
vrijdag 14 december 2012 om 20:37
Voor mij never nooit meer!
Pluspunten:
Mooi weer
Vriendelijk volk. Ik heb de mannen niet als opdringerig ervaren. Je wordt veel aangesproken, maar als je nee zegt, glimlacht en gewoon doorloopt dan is er niets aan de hand. In Turkije vond ik het erger...
Veilig
Minpunten:
Geen mooie stranden
Weinig vertier
Afgezien van apen, weinig dieren..
Echte armoede (heb veel gezien vd wereld, maar zo arm heb ik mensen nog niet gezien.)
In Gambia is de horeca in handen van de Libanezen. De Gambianen zelf profiteren amper van het toerisme en worden veelal uitgebuit door de Libanezen.
Heel veel prostitutie (echt oma's met jonge goden)
Tips:
Als je een school bezoekt neem dan iets mee waar ze echt wat aan hebben. Veel toeristen nemen snoep mee. Maar aan potloden, gummen, dobbelstenen heeft men veel meer..
Laat je verzorgingsproducten achter als je weggaat. Is onbetaalbaar voor de mensen daar.
Ze zijn erg blij met paracetemol.
In Gambia kan je heel goed en goedkoop kleding op maat maken. Leuke zomerjurkjes voor een paar euro. Je kiest zelf je stof uit, ze meten je op en een paar uur later is het klaar.
Ze zeggen dat je of helemaal verliefd wordt op het land of nooit meer terug komt. Voor mij dus nooit meer..
Pluspunten:
Mooi weer
Vriendelijk volk. Ik heb de mannen niet als opdringerig ervaren. Je wordt veel aangesproken, maar als je nee zegt, glimlacht en gewoon doorloopt dan is er niets aan de hand. In Turkije vond ik het erger...
Veilig
Minpunten:
Geen mooie stranden
Weinig vertier
Afgezien van apen, weinig dieren..
Echte armoede (heb veel gezien vd wereld, maar zo arm heb ik mensen nog niet gezien.)
In Gambia is de horeca in handen van de Libanezen. De Gambianen zelf profiteren amper van het toerisme en worden veelal uitgebuit door de Libanezen.
Tips:
Als je een school bezoekt neem dan iets mee waar ze echt wat aan hebben. Veel toeristen nemen snoep mee. Maar aan potloden, gummen, dobbelstenen heeft men veel meer..
Laat je verzorgingsproducten achter als je weggaat. Is onbetaalbaar voor de mensen daar.
Ze zijn erg blij met paracetemol.
In Gambia kan je heel goed en goedkoop kleding op maat maken. Leuke zomerjurkjes voor een paar euro. Je kiest zelf je stof uit, ze meten je op en een paar uur later is het klaar.
Ze zeggen dat je of helemaal verliefd wordt op het land of nooit meer terug komt. Voor mij dus nooit meer..
vrijdag 14 december 2012 om 21:07
Ik ben een paar jaar geleden met een vriendin geweest en we hebben een hele bijzondere vakantie gehad waar van we ook zeker genoten hebben. Bijzonder door de hele aardige mensen die graag met je willen praten om meer over Nederland te weten te komen. Persoonlijk vonden wij dat wel interessant, want zo kwamen wij ook meer te weten over Gambia. Wil je dat niet, dan zeg je dat en is het ook prima. We hebben genoten van het mooie weer maar hou er wel rekening mee dat het een derde wereld land is dus verwacht geen pracht en praal. Neem juist dingen mee voor daar en ze zijn je dankbaar en jij gaat met een goed gevoel weer naar huis!
zondag 16 december 2012 om 00:16
quote:Liz_ schreef op 14 december 2012 @ 20:37:
Er zijn wel meer landen met een zonnig klimaat, en nog dichterbij ook, dus die prostitutie mogelijkheden voor dames van middelbare leeftijd lijkt mij verreweg de belangrijkste reden om naar dat land te gaan.
Er zijn wel meer landen met een zonnig klimaat, en nog dichterbij ook, dus die prostitutie mogelijkheden voor dames van middelbare leeftijd lijkt mij verreweg de belangrijkste reden om naar dat land te gaan.
zondag 16 december 2012 om 13:02
Ik vond Gambia geweldig, maar ik hou sowieso van Afrika! Lekker weer, vriendelijke mensen en lekker eten. Er is genoeg te doen behalve strand. Tripje gemaakt naar de noordkant van Gambia (boven de rivier), dagje naar Senegal geweest, dorpjes bekeken en een traditionele dans bijgewoond. Je kijkt je ogen uit! Mensen zijn inderdaad wel echt arm, je moet ertegen kunnen om dat te zien.
Het is een goed idee om wat spullen achter te laten wanneer je naar huis gaat. Parfummonstertjes en tijdschriften waren ze ook heel blij mee naast kleding en andere toiletartikelen. Veel plezier!
Het is een goed idee om wat spullen achter te laten wanneer je naar huis gaat. Parfummonstertjes en tijdschriften waren ze ook heel blij mee naast kleding en andere toiletartikelen. Veel plezier!
maandag 17 december 2012 om 10:06
Hoi,
Ik ben er twee jaar geleden geweest.
Ik vond de mensen inderdaad ook wel opdringerig. Buiten je hotel, binnen het toeristengebied wordt je constant aangesproken om restaurantjes in te gaan, naar die supermarkt te lopen, zijn armbandje te kopen, etc. Mensen lopen soms kilometers met je mee. Zeggen dat je ze geen fooi hiervoor geeft en zeggen dat je bekend bent, helpt wel.
Mijn tip: zoek een lokale gids (NIET via het reisbureau, je betaalt je blauw en ziet niets) die je leuke plekken buiten de toeristenzone laat zien. Voor een paar tientjes rijden ze je de hele dag rond.
Mocht je gaan, dan heb ik nog wel een betrouwbaar contact.
Ik ben er twee jaar geleden geweest.
Ik vond de mensen inderdaad ook wel opdringerig. Buiten je hotel, binnen het toeristengebied wordt je constant aangesproken om restaurantjes in te gaan, naar die supermarkt te lopen, zijn armbandje te kopen, etc. Mensen lopen soms kilometers met je mee. Zeggen dat je ze geen fooi hiervoor geeft en zeggen dat je bekend bent, helpt wel.
Mijn tip: zoek een lokale gids (NIET via het reisbureau, je betaalt je blauw en ziet niets) die je leuke plekken buiten de toeristenzone laat zien. Voor een paar tientjes rijden ze je de hele dag rond.
Mocht je gaan, dan heb ik nog wel een betrouwbaar contact.