Emigreren naar Australie

18-12-2012 23:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



MIjn vriend en ik zijn van plan om binnen 5 jaar te emigreren naar Australie:-)

We hebben op internet al veel informatie gevonden waaronder emigratieplein.nl waar o.a. een stappenplan te vinden is wat ons best handig lijkt om dat te gaan volgen!

Boeken mbt imigratie gaan we binnenkort lenen bij de bieb; wij hebben ons al geregistreerd op een emigratie-forum + kaarten hebben we gereserveerd voor de emigratiebeurs 2013!



Echter zouden wij het leuk vinden als mensen die al geemigreerd zijn naar Australie/of mensen die er middenin zitten/of mensen die ook plannen hebben om te emigreren naar Australie, hun ervaringen met ons willen delen!



Wij zijn benieuwd!!!



Groetjes,

Tamara & Pierre
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lotusbloem, wat leuk. zoveel enthousiasme! Ik ben ook die richting op geemigreerd.

Waar in Australie willen jullie gaan wonen? Hoe vaak ben je er al geweest? En ben je je ook bewust van de negatieve kanten van australie? (Bijvoorbeeld het racisme en de criminaliteit, en het beperkte nieuws/journalistiek, om maar een paar voorbeelden te noemen) En maken jullie een kans op een visum?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter woont er, het is een land met een hoge welvaart....maar verwacht niet veel op het gebied van kunst.

Idd zoals gember999 schrijft viert racisme hoogtij, tegen aziaten en aboriginals.



Je moet ook niet schrikken van al die gevaarlijke beesten en ongedierte...kakkerlakken, spinnen met vergif die kunnen doden, slangen, giftige padden, stonefisch, giftige jellyfish, krokodillen en in queensland ook een soort mug die riverfever veroorzaakt.
anoniem_50200 wijzigde dit bericht op 18-12-2012 23:56
Reden: nog wat meer info
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, veel levensgevaarlijke fauna, en vergeet de haaien niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hebben jullie wel wat geld achter de hand? Volgens mij moet je jezelf minstens een jaar zelf kunnen onderhouden.



En wat wil je daar gaan doen? Volgens mij is er een puntensysteem en kom je eerder Australie in als je een baan hebt die schaars is in Australie.



Waarom wil je daar heen emigreren? Heb je daar rondgetrokken en wat trekt je zo aan in Australie?
Alle reacties Link kopieren
wij wonen nu 2,5 jaar in Australie en gaan over een half jaar weer terug zelfs al :-o



Het allerallerbelangrijkste is je visum als je voor lange tijd wil blijven. Als 1 van jullie een werkgever kan vinden die bereid is te sponsoren (dit is een subclass 457 visum, voor skilled migrants) - dat is echt in mijn ogen het beste visum en de snelste manier. Het visum is geldig voor 4 jaar en geeft ook je partner het recht om te werken en verblijven.



Het is hier fantastisch, zo veel om van te genieten. Fantastische natuur die je nergens anders ter wereld vindt, prachtige miljoenensteden (maar ze voelen niet zo groot, veel minder hoogbouw) veel parken, veel groen, ze zijn hier gek van sport, heerlijke relaxte en sociale cultuur (en daar ga je zo blij mee zijn als je net aan komt), goed eten, geweldige koffie, vriendelijke mensen en (afhankelijk van waar je gaat wonen) lekker weer. Verder amper last van de crisis hier, al vinden ze zelf van wel



Nadelen zijn al genoemd de journalistiek is om te janken, er is relatief veel criminaliteit (of is daar gewoon meer aandacht voor vanwege die slechte journalistiek???) maar dat hangt ook weer heel erg af van in wat voor wijk je gaat wonen (ik heb er nog nooit last van gehad). Ze zijn hier inderdaad onwijze racisten maar vooral naar Aziaten toe merk ik. Europese migranten vinden ze erg interessant. Ja veel dodelijke dieren maar je moet gewoon uitkijken en de kansen dat daar iets mee gebeurt zijn dan niet zo groot. Je krijgt er veel moois voor terug

Ander nadeel wat volgens mij nog niet genoemd is: alles is hier STERVENSDUUR. Ja, de salarissen zijn er naar, maar dan nog, ik schrik nog elke week van wat ik af moet rekenen in de supermarkt en voor het feit dat je zo 4 dollar neerlegt voor een koffie en 9-10 voor een sandwich.



Wat wil je nog meer weten
quote:ki_wi schreef op 19 december 2012 @ 02:09:er is relatief veel criminaliteit (of is daar gewoon meer aandacht voor vanwege die slechte journalistiek???



Die indruk had ik wel ja. We zagen daar dingen op tv die hier het lokale sufferdje maar nauwelijks halen. Elke vechtpartij kwam in de Aussie versie van Opsporing verzocht, leek het wel.



Ik vond Australie (heb er niet gewoond, alleen gereisd) juist een ontzettende keurige nanny state. De meeste mensen gedragen zich heel braaf, maar er hangen ook óveral camera's en als ze iets controleren doen ze het ook niet half.



Verder vond ik het een geweldig land. Ik weet alleen dat het knap lastig is om een visum te krijgen als je niet een gewild beroep hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet zo lang gewoond en vind het een fantastisch land, maar bedenk je wel dat het gras niet altijd groener is ergens anders dan in NL. (Vooral niet in SA waar het gras in de zomer vooral heel erg geel is...)



Sociale zekerheid is een stuk minder, racisme en het is echt ver weg. Even naar tussendoor naar huis is er niet bij en skypen is ook moeilijk met familie vanwege het tijdsverschil.



Waar willen jullie gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Australië zelf niet maar ik weet wel van een Nederlands gezin dat daar gewoond heeft. Vader was ingenieur en had goede baan in Australië totdat hij ziek werd.



Sociale voorzieningen zijn daar een stuk minder en gezin leed echte armoede. Ze wilden dolgraag terug naar Nederland maar helaas was al hun spaargeld opgegaan door de ziekte van de vader. Ze konden niet meer aan genoeg geld komen om tickets voor het hele gezin naar Nederland te kopen en dus zaten ze daar vast in een vreselijke slechte financiële situatie.



Het heeft bijna een jaar geduurd voor ouders en broer genoeg bij elkaar hadden gespaard om gezin weer naar Nederland te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Interessant! Australie heeft ons ook altijd geboeid, echter hebben wij geen 'gewilde banen'. En zonder is het volgensmij vrijwel onmogelijk om een permanent visum te krijgen lijkt mij, of heb ik het mis?
Alle reacties Link kopieren
quote:gember999 schreef op 18 december 2012 @ 23:45:

Hoi Lotusbloem, wat leuk. zoveel enthousiasme! Ik ben ook die richting op geemigreerd.

Waar in Australie willen jullie gaan wonen? Hoe vaak ben je er al geweest? En ben je je ook bewust van de negatieve kanten van australie? (Bijvoorbeeld het racisme en de criminaliteit, en het beperkte nieuws/journalistiek, om maar een paar voorbeelden te noemen) En maken jullie een kans op een visum?



Hoi gember999,



Bedankt voor je reactie!

Je geeft aan dat je zelf die richting op bent geemigreerd?

Hoe lang woon jij nu dan al in Australie? Wat was jouw reden om naar Australie te emigreren? En in welk deel woon je in Australie?

Nee, ik ben nog niet bewust van de negatieve kanten van Australie, ookal ben ik zo realistisch genoeg om te weten dat elk land wel zijn positieve- en negatieve kanten heeft, dus het verbaast me niet. Geen enkel land waar mensen op wonen is perfect toch?!?!

Wij hebben nog geen idee in welk deel we zouden willen wonen. Zoals ik al zei moet ik nog heel wat informatie inwinnen wat emigratie betreft, maar natuurlijk ook over het land zelf.

Mijn vriend is al eerder in Australie geweest en heeft daar ook familie wonen. Zelf ben ik nog nooit in Australie geweest maar dat staat uiteraard wel in de planning!

Wij zijn nog maar bij stap 1 van de stappenplan en dat is orientatie.

Of we kans maken op een visum hebben wij nog geen idee: zo ver zijn we nog niet.

Wel weten wij dat wij, dat wij pas willen emigreren zodra wij kans maken om daar te werken zodat een werkgever onze visum kunnen regelen. Dat lijkt mij in ieder geval de beste en veiligste manier!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:toetyfroety schreef op 18 december 2012 @ 23:53:

Mijn dochter woont er, het is een land met een hoge welvaart....maar verwacht niet veel op het gebied van kunst.

Idd zoals gember999 schrijft viert racisme hoogtij, tegen aziaten en aboriginals.



Je moet ook niet schrikken van al die gevaarlijke beesten en ongedierte...kakkerlakken, spinnen met vergif die kunnen doden, slangen, giftige padden, stonefisch, giftige jellyfish, krokodillen en in queensland ook een soort mug die riverfever veroorzaakt.





Hoi toetyfroety,



Hoe oud is je/uw dochter? En hoe lang woont ze al in Australie?

En in welk deel woont zij van Australie??



Ja, ik zal uiteraard schrikken als ik zo'n eng, giftig beest(je) tegen het lijf zou lopen, maar ik kijk altijd graag naar National Geograpic Channel, Discovery, Animal Planet, dus ik ben er wel al van op de hoogte;-)



Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd van de mensen die naar Australie zijn geemigreerd hoe het gegaan is met het vinden van een baan... Of met welke visum jullie naar Australie zijn gegaan.

Ben benieuwd naar jullie reacties!!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 19 december 2012 @ 00:01:

Ja, veel levensgevaarlijke fauna, en vergeet de haaien niet.Ja Fame, wat de fauna betreft is het ook een hele uitdaging;-)
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 19 december 2012 @ 00:05:

Hebben jullie wel wat geld achter de hand? Volgens mij moet je jezelf minstens een jaar zelf kunnen onderhouden.



En wat wil je daar gaan doen? Volgens mij is er een puntensysteem en kom je eerder Australie in als je een baan hebt die schaars is in Australie.



Waarom wil je daar heen emigreren? Heb je daar rondgetrokken en wat trekt je zo aan in Australie?



Hoi LouisaVuitton,



Wij zijn nog flink aan het sparen: wij zijn nog op het punt van orientatie, dus het is niet zo dat we al binnen een jaar gaan emigreren ofzo;-)



Orientatie vind ik persoonlijk heel belangrijk: ik ga niet zo maar emigreren en vooral niet als ik nog geen voet op dat land heb gezet.

Onder orientatie valt ook het land bezoeken onder en kijken hoe de leefomstandigheden zijn waar we geinteresseerd zijn om te wonen en te werken.

Als wij daar geen baan kunnen vinden, heeft emigreren voor ons ook geen zin, dan proberen wij het elders.



Wat ons beweegt om te emigreren naar een land als Australie is het klimaat en dat het zorgstelsel daar best goed geregeld is.

Wij kunnen de flora en fauna zeer waarderen + de levenstijl van de Aussies bevalt ons ook erg goed! Nu kan ik nog niet uit ervaring spreken maar mijn vriend wel;-)
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ki_wi schreef op 19 december 2012 @ 02:09:

wij wonen nu 2,5 jaar in Australie en gaan over een half jaar weer terug zelfs al :-o



Het allerallerbelangrijkste is je visum als je voor lange tijd wil blijven. Als 1 van jullie een werkgever kan vinden die bereid is te sponsoren (dit is een subclass 457 visum, voor skilled migrants) - dat is echt in mijn ogen het beste visum en de snelste manier. Het visum is geldig voor 4 jaar en geeft ook je partner het recht om te werken en verblijven.



Het is hier fantastisch, zo veel om van te genieten. Fantastische natuur die je nergens anders ter wereld vindt, prachtige miljoenensteden (maar ze voelen niet zo groot, veel minder hoogbouw) veel parken, veel groen, ze zijn hier gek van sport, heerlijke relaxte en sociale cultuur (en daar ga je zo blij mee zijn als je net aan komt), goed eten, geweldige koffie, vriendelijke mensen en (afhankelijk van waar je gaat wonen) lekker weer. Verder amper last van de crisis hier, al vinden ze zelf van wel



Nadelen zijn al genoemd de journalistiek is om te janken, er is relatief veel criminaliteit (of is daar gewoon meer aandacht voor vanwege die slechte journalistiek???) maar dat hangt ook weer heel erg af van in wat voor wijk je gaat wonen (ik heb er nog nooit last van gehad). Ze zijn hier inderdaad onwijze racisten maar vooral naar Aziaten toe merk ik. Europese migranten vinden ze erg interessant. Ja veel dodelijke dieren maar je moet gewoon uitkijken en de kansen dat daar iets mee gebeurt zijn dan niet zo groot. Je krijgt er veel moois voor terug

Ander nadeel wat volgens mij nog niet genoemd is: alles is hier STERVENSDUUR. Ja, de salarissen zijn er naar, maar dan nog, ik schrik nog elke week van wat ik af moet rekenen in de supermarkt en voor het feit dat je zo 4 dollar neerlegt voor een koffie en 9-10 voor een sandwich.



Wat wil je nog meer weten



Hoi ki_wi,



Wat was jullie reden om naar Australie te emigreren en in welk deel van Australie wonen jullie precies?? (ben ik altijd benieuwd naar!).

Jullie hebben 2,5 jaar lang in Australie gewoond: wat is de reden dat jullie weer terug naar NL komen???

Met welke visum zijn jullie naar AU geemigreerd?!?



Wij zijn op de hoogte dat AU geen goedkoop land is.. Maar zoals je aangeeft: als je daar werkt zijn de salarissen er ook naar.

Zonder werk willen wij ook niet emigreren: zo realistisch zijn wij ook wel weer, want dan zouden wij het ook niet lang aanhouden (zijn geen miljonairs hahaha!).

Tja het is erg jammer om te horen dat in AU ook racisme en criminaliteit kent maar dat zal je toch overal tegen komen..Waar mensen zijn.....



En het deel wat je aangeeft wat fantastisch is: kijk, dat is nou van de dingen wat ons ook erg aantrekt!!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:hallon schreef op 19 december 2012 @ 09:15:

Ik heb er niet zo lang gewoond en vind het een fantastisch land, maar bedenk je wel dat het gras niet altijd groener is ergens anders dan in NL. (Vooral niet in SA waar het gras in de zomer vooral heel erg geel is...)



Sociale zekerheid is een stuk minder, racisme en het is echt ver weg. Even naar tussendoor naar huis is er niet bij en skypen is ook moeilijk met familie vanwege het tijdsverschil.



Waar willen jullie gaan wonen?



Hoi hallon,



Wat is jouw reden geweest om te wonen in AU?

Tuurlijk, nergens is het gras groener maar dat houdt mij niet tegen om deze uitdaging niet aan te gaan;-)

Wij zijn o.a. het klimaat hier zo zat in NL en de stress die hier eerst (alles moet snel, met haast, niemand die meer tijd heeft voor een ander), ook de kosten die hier omhoog gaan wat zorgvoorzieningen betreft (en wat krijg je ervoor terug?).



Wij hebben nog niet echt een idee waar we willen wonen: zijn nog op het punt van orientatie dus op een gegeven moment zal het ook wel duidelijker worden welk deel interessant is voor ons om te wonen en te werken!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 19 december 2012 @ 10:28:

Ik ken Australië zelf niet maar ik weet wel van een Nederlands gezin dat daar gewoond heeft. Vader was ingenieur en had goede baan in Australië totdat hij ziek werd.



Sociale voorzieningen zijn daar een stuk minder en gezin leed echte armoede. Ze wilden dolgraag terug naar Nederland maar helaas was al hun spaargeld opgegaan door de ziekte van de vader. Ze konden niet meer aan genoeg geld komen om tickets voor het hele gezin naar Nederland te kopen en dus zaten ze daar vast in een vreselijke slechte financiële situatie.



Het heeft bijna een jaar geduurd voor ouders en broer genoeg bij elkaar hadden gespaard om gezin weer naar Nederland te laten komen.



Hoi sugarmiss,



Dat is een heel triest verhaal...

Ik ben blij dat het de familie gelukt is om alsnog naar NL te kunnen komen..



Daarom is het zo belangrijk om eerst goed uit te zoeken hoe de leefomstandigheden zijn in het land waar je naartoe zou willen emigreren. Dit is nou een goed voorbeeld wat wij niet willen meemaken...

Sociale voorzieningen (zorgstelstel) is o.a. heel belangrijk voor ons dat dat goed geregeld is. Anders heeft het voor ons geen zin om daar naartoe te gaan. Wij hebben allemaal een keer de zorg nodig of het nou door ongeval, bevalling of ouderdom komt, En wij willen op een goede manier 'oud' kunnen worden..
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 19 december 2012 @ 12:45:

Interessant! Australie heeft ons ook altijd geboeid, echter hebben wij geen 'gewilde banen'. En zonder is het volgensmij vrijwel onmogelijk om een permanent visum te krijgen lijkt mij, of heb ik het mis?



Hoi noline,



Ook dat is voor ons nog heel erg spannend: hebben wij beiden een baan die daar 'gewild' zijn!?!?

Ik kan je/jullie zelfs vertellen dat ik bezig ben om een andere baan te vinden met opleiding. Het is een security job op een luchthaven. Mijn intentie is (wanneer ik een paar jaar heb gewerkt) een soortgelijke functie in AU te vinden.

Mijn vriend is van beroep een engineer: dat kan nog wel een beroep zijn die best 'gewild' is in een land als AU.

We zullen zien!!!

Emigratie is niet makkelijk en er komt een hoop bij kijken, daar zijn we ons zeker van bewust!

Maar het is leuk als je er eenmaal mee bezig bent en vooral de uitdaging is voor mij een stimulans om door te zetten!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotusbloem79 schreef op 19 december 2012 @ 13:54:

[...]





Hoi hallon,



Wat is jouw reden geweest om te wonen in AU?

Tuurlijk, nergens is het gras groener maar dat houdt mij niet tegen om deze uitdaging niet aan te gaan;-)

Wij zijn o.a. het klimaat hier zo zat in NL en de stress die hier eerst (alles moet snel, met haast, niemand die meer tijd heeft voor een ander), ook de kosten die hier omhoog gaan wat zorgvoorzieningen betreft (en wat krijg je ervoor terug?).



Wij hebben nog niet echt een idee waar we willen wonen: zijn nog op het punt van orientatie dus op een gegeven moment zal het ook wel duidelijker worden welk deel interessant is voor ons om te wonen en te werken!



Ik ben ruim een half jaar in Australie geweest voor mijn studie (stage) en ik heb er zeker een leuke tijd gehad. Soms droom ik wel van nog eens terug gaan en daar nog eens een tijdje werken. Dat is daar wel relaxer dan in NL, maar ook daar moet je werken. Maar waar je in NL minimaal 26 vakantie dagen hebt, heb je er daar maar 20, dus zo relax lijkt me dan nou ook weer niet. En als je ziek wordt of een iets anders hebt, dan sta je er wel volledig alleen voor. En als je in SA of Victoria woont, dan heb je daar ook winter (lees: 5C, regen en ook om 17.00 geen zon) en in de zomer kan het bloedheet zijn (lees: meer dan 40C en een windje dat aanvoelt als een fohn). Dus ik vind het klimaat best een slechte reden om zo'n ingrijpende verandering in je leven te werk te stellen.



Ik zou je echt aanraden om er eerst eens naar toe op vakantie te gaan. Dan voel je ook dat het echt ver weg is. En dan kun je het land ook gewoon zelf ervaren.



Werk is er volgens mij vooral rond de grote steden, Sydney, Melbourne en Brisbane. En nog wat in Adelaide en Perth. Als je daar terecht komt, dan zit je wel echt geisoleerd van de wereld.
Op deze site http://www.emigratie.nl/cmsweb/australie/visum.html staat meer info over de visa en ook een link naar een quickscan om te kijken hoeveel kans je ongeveer maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ginevra schreef op 19 december 2012 @ 20:24:

Op deze site http://www.emigratie.nl/cmsweb/australie/visum.html staat meer info over de visa en ook een link naar een quickscan om te kijken hoeveel kans je ongeveer maakt.Ik heb de link opgeslagen onder mijn favorieten: vriendelijk bedankt!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotusbloem79 schreef op 19 december 2012 @ 13:20:

[...]





Hoi gember999,



Bedankt voor je reactie!

Je geeft aan dat je zelf die richting op bent geemigreerd?

Hoe lang woon jij nu dan al in Australie? Wat was jouw reden om naar Australie te emigreren? En in welk deel woon je in Australie?

Nee, ik ben nog niet bewust van de negatieve kanten van Australie, ookal ben ik zo realistisch genoeg om te weten dat elk land wel zijn positieve- en negatieve kanten heeft, dus het verbaast me niet. Geen enkel land waar mensen op wonen is perfect toch?!?!

Wij hebben nog geen idee in welk deel we zouden willen wonen. Zoals ik al zei moet ik nog heel wat informatie inwinnen wat emigratie betreft, maar natuurlijk ook over het land zelf.

Mijn vriend is al eerder in Australie geweest en heeft daar ook familie wonen. Zelf ben ik nog nooit in Australie geweest maar dat staat uiteraard wel in de planning!

Wij zijn nog maar bij stap 1 van de stappenplan en dat is orientatie.

Of we kans maken op een visum hebben wij nog geen idee: zo ver zijn we nog niet.

Wel weten wij dat wij, dat wij pas willen emigreren zodra wij kans maken om daar te werken zodat een werkgever onze visum kunnen regelen. Dat lijkt mij in ieder geval de beste en veiligste manier!

Hoi Lotus,

als je het niet erg vind houd ik het een beetje vaag waar ik precies woon. Ik woon niet in Australie, maar wel "in die richting" . Maar ik ben geemigreerd om de liefde. Mijn man is een local. Dus voor mij was het hele visum-proces ook heel anders.

Ik was al een paar keer hier geweest voor ik definitief verhuisde. En in tegenstelling tot Hallon's ervaring vind ik juist dat hoe vaker je tussen NL en hier vliegt, hoe minder ver de afstand voelt. Ik zeg altijd dat het in ieder geval een stuk dichter bij NL voelt dan bijvoorbeeld India of het Midden Oosten. Dat is natuurlijk puur perceptie, maar zo werkt het voor mij wel.



Ik zou je adviseren voor je je verder gaat orienteren, eerst uit te zoeken of je uberhaupt een kans maakt om het land in te komen. Dus check nou eerst maar eens de huidige lijst met gewilde beroepen op de website van immigrations. Zorg dat je eerst goed begrijpt wat de mogelijkheden zijn om het land in te komen. Er zijn verschillende werk-gerelateerde visummogelijkheden. Maar als je het land niet in komt (bijvoorbeeld omdat je een bepaalde ziekte of handicap hebt, of een crimineel verleden, of geen goede kwalificaties ofzo) heeft verder orienteren ook geen zin. Dat is echt de goedkoopste eerste stap, die ook nog eens een onoverkomelijke hinder kan vormen, en je hebt het in een middagje uitgezocht.



Ik zelf heb erg gewilde kwalificaties. Ze staan alleen niet op de lijst met gewenste beroepen (omdat mijn specifieke kwalificaties nogal zeldzaam zijn). Ik heb mijn sollicitaties gedaan de laatste keer dat ik in het land was voor mijn definitieve emigratie. Ik wist toen ook al wanneer ik weer terug zou komen, dus kon gewoon gericht soliciteren. Ik zou het erg eng vinden om te emigreren zonder dat tenminste 1 van jullie een baan heeft. Maar zo doen wel veel mensen het. En hier is de banenmarkt een stuk losser, wat betekent dat je makkelijker ontslagen wordt, maar heeft als voordeel dat je ook veel sneller aangenomen wordt (kort proces, duurt niet lang).



Het is zeker een geweldig deel van de wereld om in te wonen en eigenlijk voelt het gewoon aan als een Europees land, of Amerika. Mensen zijn super relaxt. Relaties zijn vaak wel eens stuk oppervlakkiger, gewoon omdat mensen wat oppervlakkiger leven en in het leven staan. Daar komt ook weer die relaxte houding vandaan, dus dat zijn de twee kanten van dezelfde medaille in mijn ogen.

Ik woon in een gebied waar het weer een stuk slechter is dan in Australie, en toch is het beter dan in NL. Al mis ik juist de sneeuw wel. een beetje af en toe.



Wat iemand anders hiervoor al noemde is de financiele gang van zaken. Het financiele vangnet is veel slechter dan dat wij gewend zijn in NL, dus je moet veel meer zelf plannen en zorgen voor financiele zekerheid.



Ik denk dat de kans van slagen van iedere emigratie het meest afhangt van je mentaliteit. Als je iemand bent die graag stilstaat bij problemen, wordt het lastig, als je iemand bent die meer denkt in oplossingen en uitkomsten, dan kun je iedere emigratie wel aan denk ik.



De meeste reageerders (ik incluis) wijzen je graag op de negatieve kanten, gewoon om je ervan te verzekeren, maar uiteindelijk is het een nogal prima gebied om te wonen. En het is goed dat het niet in de Grote Oceaan ligt, wnt dan zou het overbevolkt zijn met Europeanen en Amerikanen die hier zouden willen wonen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotusbloem79 schreef op 19 december 2012 @ 13:47:

[...]





Hoi ki_wi,



Wat was jullie reden om naar Australie te emigreren en in welk deel van Australie wonen jullie precies?? (ben ik altijd benieuwd naar!).

Jullie hebben 2,5 jaar lang in Australie gewoond: wat is de reden dat jullie weer terug naar NL komen???

Met welke visum zijn jullie naar AU geemigreerd?!?



Wij zijn op de hoogte dat AU geen goedkoop land is.. Maar zoals je aangeeft: als je daar werkt zijn de salarissen er ook naar.

Zonder werk willen wij ook niet emigreren: zo realistisch zijn wij ook wel weer, want dan zouden wij het ook niet lang aanhouden (zijn geen miljonairs hahaha!).

Tja het is erg jammer om te horen dat in AU ook racisme en criminaliteit kent maar dat zal je toch overal tegen komen..Waar mensen zijn.....



En het deel wat je aangeeft wat fantastisch is: kijk, dat is nou van de dingen wat ons ook erg aantrekt!!



Hi! Ook ik hou het liever een beetje vaag, maar we wonen in 1 vd grootste steden van het land We zijn op een gesponsord visum omdat mijn vriend hier werk vond en dat was idd in 1 van die gewilde beroepsgroepen. Dat visum is dan ook direct geldig voor mij (en evt kinderen als je die hebt).

De reden dat we terug gaan, is dat het voor ons altijd een tijdelijk iets is geweest. We zeiden 2 tot 3 jaar en het is straks dan 3. We hebben altijd geweten dat we uiteindelijk weer terug naar NL willen dus straks na 3 jaar is het gewoon mooi geweest, een geweldige ervaring.

Succes met het orienteren en vooral veel plezier - ik vond dat een erg leuke en spannende periode.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie!

Inmiddels heb ik al wat boeken gelezen over Australie en weet nu wat voor klimaat ik daar kan verwachten: was voor mij wel een verrassing dat je daar ook alle weeromstandigheden kan verwachten net als in NL!

Ik heb ook gelezen hoe het zit met sociale voorzieningen: hier krijg je alles-in-een aangeboden: daar in AU moet je jezelf bijverzekeren en dan zit je ook goed.

Uiteraard gaan we eerst samen met vakantie naar AU voordat we de emigratie op een gegeven moment in gang gaan zetten: dat hoort zowieso bij de eerste stap van 'orientatie' maar dat blijkt steeds over het hoofd te worden gezien;-)

En wie weet, nadat we eerst zijn gaan orienteren en erachter komen dat AU niet het land is waar wij een een nieuwe toekomst kunnen hebben, dan gaan wij kijken wel land dan misschien wel goed bij ons kan passen en dan beginnen we weer opnieuw met stap 1 van de stappenplan:-)

1 ding is zeker: wij willen emigreren!
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft mij niets te vertellen wat je niet wil vertellen;-)

Maar je hebt al heel wat met mij gedeeld en dat waardeer ik zeer!

Ik heb nu een beetje een indruk gekregen hoe het zit met emigreren met als emigratieland AU.

Wij zijn al goed bezig door informatie in te winnen door boeken te lezen die worden aangeraden mbt emigreren naar AU en dat helpt ons ook heel goed om een indruk te krijgen hoe het allemaal werkt in dat land etc. etc.

De eerstvolgende stap is met vakantie gaan naar AU om de boel te verkennen + onze familieleden op te zoeken die daar wonen die ons een beetje wegwijs kunnen maken.
Be yourself and enjoy every minute of the day;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven