Vegetarisch hoofdgerecht kerst
donderdag 20 december 2012 om 19:42
Ik moet een vegetarisch hoofdgerecht verzorgen voor 7 volwassenen en 2 kleine kinderen (en 2 baby's maar die eten hooguit een hapje van hun ouders).
Wie denkt er mee.
Ik heb al een recept gezien van een strudel met paddestoelen en pompoen. En AH heeft dit jaar een recept van een soort 'meatloaf' van courgette, noten, zuidvruchten en couscous.
Maar wat doe ik erbij. Ik denk dat men toch ook iets van aardappels/groenten etc erbij wil. En daar kom ik niet goed uit.
Tips, goede recepten?
Wie denkt er mee.
Ik heb al een recept gezien van een strudel met paddestoelen en pompoen. En AH heeft dit jaar een recept van een soort 'meatloaf' van courgette, noten, zuidvruchten en couscous.
Maar wat doe ik erbij. Ik denk dat men toch ook iets van aardappels/groenten etc erbij wil. En daar kom ik niet goed uit.
Tips, goede recepten?

donderdag 20 december 2012 om 19:52

donderdag 20 december 2012 om 20:00
Als ik vegetarisch 'moet' koken voor meerdere mensen doe ik inderdaad vaak Indiaas. Een paar lekkere curry's (spinazie, boontjes en aardappel, ik roep maar wat), linzen en rijst, papadums, mango chutney, komkommer raita... een Indiase rijsttafel zegmaar. Voordeel is dan ook dat je voor de eventuele carnivoren in het gezelschap altijd apart iets klaar kunt maken, kipdingen of zo. Maar vaak blijkt dat laatste niet eens nodig, mijn man is een geboren vleeseter maar bij mijn vegetarische currydingetjes vreet ie zijn vingers altijd op. En toe doe ik altijd gewoon ijs met fruit en slagroom.
donderdag 20 december 2012 om 20:01

donderdag 20 december 2012 om 20:08

donderdag 20 december 2012 om 20:31

donderdag 20 december 2012 om 20:53
Er hoeft niet zoveel bij. Wellicht een mooie salade met krulsla, appel, biet en geitenkaas bij het hoofdgerecht. evt een groentebouillon vooraf en als toetje stoofperen met crème fraîche.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 20 december 2012 om 21:38
De eerder genoemde 1 pers. quiches. Of pasteitjes gevuld met een champignonragout. Of gevulde portobello's (met creme fraiche, peterselie, steeltjes portobello, pijnboompitten en scheutje witte wijn) uit de oven. Groentegerechten: rode bieten salade met sinasappel, gewokte spinazie met cashewnoten, tomatensalsa, gevulde paprika uit de oven, gepofte aardappels met een lekkere vulling.
+1 voor het nagerecht van viva-amber.
donderdag 20 december 2012 om 21:42
quote:lemoos schreef op 20 december 2012 @ 21:38:
De eerder genoemde 1 pers. quiches. Of pasteitjes gevuld met een champignonragout. Of gevulde portobello's (met creme fraiche, peterselie, steeltjes portobello, pijnboompitten en scheutje witte wijn) uit de oven. Groentegerechten: rode bieten salade met sinasappel, gewokte spinazie met cashewnoten, tomatensalsa, gevulde paprika uit de oven, gepofte aardappels met een lekkere vulling.
Ja die gepofte aardappels met lekkere vulling ga ik zeker doen.
Nagerecht heb ik niets over te zeggen, helaas!
Ja die gepofte aardappels met lekkere vulling ga ik zeker doen.
Nagerecht heb ik niets over te zeggen, helaas!

donderdag 20 december 2012 om 22:16
quote:elninjoo schreef op 20 december 2012 @ 22:11:
Hoeveel van de gasten zijn vegetarisch? Kun je niet voor diegene iets zonder vlees en seafood maken en de rest wel 'n goeie hertenbief of mooi stuk seafood voorzetten?
Meer dan de helft is vegetarisch en van de 4 die dan wel vlees eten zijn er 2 die ook niet super liefhebber zijn.
En mijn moeder en ik (wel carnivoren) hebben gisteren nog goede ossenhaas met friet gegeten.
Dus ik houd het makkelijk met iedereen hetzelfde.
En verder gaat het mij vooral om de sfeer met zijn allen en om mijn kleine nichtjes en neefje te knuffelen.
Hoeveel van de gasten zijn vegetarisch? Kun je niet voor diegene iets zonder vlees en seafood maken en de rest wel 'n goeie hertenbief of mooi stuk seafood voorzetten?
Meer dan de helft is vegetarisch en van de 4 die dan wel vlees eten zijn er 2 die ook niet super liefhebber zijn.
En mijn moeder en ik (wel carnivoren) hebben gisteren nog goede ossenhaas met friet gegeten.
Dus ik houd het makkelijk met iedereen hetzelfde.
En verder gaat het mij vooral om de sfeer met zijn allen en om mijn kleine nichtjes en neefje te knuffelen.