Mode & Beauty alle pijlers

(te) slank

09-05-2008 22:22 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben een meid van 29.

Ik ben altijd heel slank geweest, ben erg tenger. Op zich heb ik helemaal geen lelijk figuur (wel borsten en billen) maar bv h eel dunne benen en armen en best smalle heupen.

Gisteren was ik op een feest en had ik een best strakke witte broek aan en kreeg van een vrouw de hele tijd opmerkingen als; tjee, jij bent wel erg dun..gaat het wel goed met je.. je moet echt wat aankomen hoor. Ik vond dat dus echt helemaal niet leuk. Eerlijk gezegd was m'n avond een beetje verpest omdat ik er al best onzeker over ben. Ik zoek vaak kleding waarin ik juist wat dikker lijk. Ik voelde me na afloop van dat feest onzeker en heb gewoon bij mijn vriend zitten janken. Tegen dunne mensen kan je alles zeggen , denkt men.

Nou ja, herkent iemand dit en hebben jullie misschien tips voor kleding. Rokjes draag ik sowieso niet omdat ik mijn benen echt te kun vind. Maar misschien heeft iemand hier nog een tip.
het zijn niet speciefiek dunnen mensen waar ze alles tegen denken te kunnen zeggen, sommigen mensen denken gewoon alles te kunnen zeggen.

niet leuk inderdaad, en dat moet je ook gewoon zeggen.

verder je er niks van aantrekken, en wees 'gewoon' blij met wie je bent!
Laat me raden. Die vrouw was zelf (iets) te zwaar en súperonzeker, zo niet jaloers? Wat een bitch.

Tips heb ik helaas niet. Ja, strepen in de breedte. Laagjes over elkaar. Lichte kleuren.

Zoiets?
Allereerst wat een onbeschofte opmerking van deze vrouw. Als je tenger ben mag er wat gezegd worden, maar o wee als je iemand aanspreek met; goh, zou je niet eens wat gaan afvallen? Je bent echt te zwaar. Dit is toch ook "not done"?

Zou er stiekem niet een beetje jaloezie bij deze vrouw aanwezig zijn? Ik hoop het voor haar, want je moet ergens zo'n zuurpruim door worden. Vaak speelt het groene monster een rol. Een slanke vrouw.... oeh.... dat is soms erg jaloersmakend. Ik heb er ook last van gehad. Op en aanmerkingen, zelfs van wildvreemde mensen.( nu ik een kindje gekregen heb is de boel wat ingezakt, zeg maar ;-) dus geen last meer van die opmerkingen)

Een advies voor kleding... Meid draag gewoon lekker jurkjes en rokjes. Schaam je niet voor je figuur. Het is lekker weer en verstop je lichaam niet. En vooral niet door zo'n opmerking!
Je kunt natuurlijk allerlei tips vragen. Maar misschien 'moet' je er vrede mee hebben. Jahaa, klinkt heel makkelijk, maar mensen hebben toch áltijd wat te zeuren. Te dik, te dun, het is nooit goed.

Als je je er echt heel ongelukkig bij voelt zou je naar een diëtiste kunnen gaan. Zij kan je misschien helpen om wat kilo's aan te komen.
En wat zijn te dunne benen? Als ik vrouwen zie met van die slanke kuiten en bovenbenen... wauw!

Helaas heb ik van die voetbalbenen, haha.
Bovendien, kijk eens naar andere vrouwen/meiden die ongeveer zo'n lichaam hebben als jij. Vind je hun ook lelijk dun? Of vind je hun eigenlijk wel mooi?

Zo niet, dan kan je zelfbeeld wel eens afwijken van de werkelijkheid.

Echt, trek je niks aan van die kutopmerking, hoe moeilijk ook.
Hoi Lizett,wat vervelend voor je deze opmerking!Soms lijkt het alsof mensen niets beters te doen hebben dan anderen af te kraken of commentaar op ze te hebben.Je kunt daar weinig aan doen.Het is je bouw en ieder mens heeft iets moois.Kan me indenken dat dit niet leuk overkomt.Niet iedereen die dun is heeft een eetprobleem.Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moeten laten,dun of dik.We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.Ik heb ook wel een commentaar gehad omdat ik best gespierd ben en dit commentaar was afkomstig van 2 stevige dames.Denk dat iedereen wel eens met commentaar te maken heeft.Meid,sterkte en praat er gewoon over!
Vervelend maar je kan er zo weinig aan doen, behalve zwanger worden misschien X-D .

Ik zou me zeker niet druk om de opmerkingen maken, vooral niet als het alleen een esthetisch probleem is. Als je echter ondergewicht hebt en het niet gezond meer is, is het misschien wel slim naar de dokter te gaan voor tips.
.
.
Wat een rotopmerking zeg! Goh, ik zou ook boos zijn als iemand me de dik noemde. Dit is gewoon precies hetzelfde. Tja tips? Die tuniekjes waarvan de taille onder de borsten ligt verdoezeld natuurlijk niet alleen buikjes, maar ook smalle heupen.

Ik zou dan ik elk geval voor iets met mouwtjes kiezen als je vind dat je armen te dun zijn. Vooral die losse fladder mouwtjes bijv.

Tja en broeken? In elk geval geen zwarte heel slank afkledende broek, ik weet natuurlijk niet wat jou stijl is, maar een iets meer 'baggy' broek (of in elk geval niet te strak op de benen) zou wel wat 'voller' maken.

Tja en verder: het is zomer, als je een jutkje of rokje aan wilt trekken moet je dat gewoon doen! Dan doen de vollere dames toch ook? Ik ben wat stevig, maar in de zomer heb ik ook blote benen hoor!

verder zou ik goed voor de spiegel (of met je vriend) de volgende zin oefenen:

Ik ben niet ziek, maar gewoon erg slank, ik beledig jou toch ook niet met jou gewicht!

Kom nou toch! Het is gewoon onbeschoft van die vrouw!
.
Note to self: niet tegen Q zeggen dat ze dun is zondag X-D
-
Scorpion80 schreef op 09 mei 2008 @ 22:32:

Als je tenger ben mag er wat gezegd worden, maar o wee als je iemand aanspreek met; goh, zou je niet eens wat gaan afvallen? Je bent echt te zwaar. Dit is toch ook "not done"?

Dat zeg jij, ik heb anders vaak genoeg opmerkingen in die categorie mogen aanhoren, hoewel ik "maar" 10 kg te zwaar was. Tegenwoordig schijnt het toch erg de trend te zijn om je met het gewicht van een ander bezig te houden naast het gewicht van jezelf, alsof je daar nog niet genoeg aan hebt.

Ik zou gewoon schijt hebben aan wat mensen ergens van vinden, ze vinden toch altijd wel wat, of je nu dun, dik of een gezond gewicht hebt (in het geval van gezond gewicht vinden ze wel iets anders om over te zeuren). Ik deed mijn eigen zin toen ik 10 kg meer woog en ik doe dat nu nog. Mensen zijn vaak ook jaloers, al is het maar omdat jij misschien wel iets aanhebt wat zij nooit zouden "durven" dragen.
anoniem_57234 wijzigde dit bericht op 09-05-2008 23:47
Reden: "Bezich"? Wtf, bezig natuurlijk! :D
% gewijzigd
Eens met Mieschka, er wordt altijd gezeikt over gewicht, kijk maar naar de celebs: zijn ze dun, nou oei, anorexia/liefdesverdriet/negatief zelfbeeld bla bla. Zijn ze iets steviger dan de gemiddelde Hollywoodfiguur: dik/geen discipline/has been/liefdesverdriet/negatief zelfbeeld.

Ik hoor ook weleens van mensen dat ik te dun zou zijn. Complete onzin, ik heb een doodgewone maat 36. Zou me er geen moer van aantrekken. Als jij normaal eet, dan is er toch niets aan de hand? Echt, laat zo'n muts diagonaal je rug beklimmen.
Trek je er niet te veel van aan. Vrouwen onder elkaar kunnen zoooooooooooo vals zijn. Ik heb bijna mijn hele leven maat 34/36 gehad, ook na 4 bevallingen. Pas het afgelopen jaar ben ik aangekomen en nu heb ik een kleine maat 38, bij een lengte van 1.74. Met maat 36 was ik dus inderdaad erg slank, maar ik ben nooit akelig mager geweest, ik had gewoon wel vrouwelijke rondingen, zeg maar, maar ik ben erg tenger gebouwd.

Toen ik zo dun was, waren de opmerkingen niet van de lucht ( "Gut, wat ben jij maaaaaaaaaager, eet je wel genoeg?" Daarop antwoordde ik altijd dat ik me dat niet kon veroorloven, met zoveel kindermonden te voeden). Nu ik aangekomen ben en nog steeds een PRIMA figuur heb, vinden mensen het weer nodig om mij erop te wijzen dat ik zooooooooveel aangekomen ben. Heel vreemd. Ik zag er met maat 36 fabulous uit, en zie er nu alleen maar nog fabulous-er uit :-)).
.
Een reactie van iemand die precies het omgekeerde krijgt met haar figuur. Ik ben dus dik. En ik weet dat niet alleen ik stomme onzinnige opmerkingen krijg, maar ook dunne mensen. Gek genoeg krijgen jij en ik opmerkingen van mensen die aan de lijn doen. Bij mij is het van: zie eens dat ik afval en bij jou is het - jakkes ik heb nog een lange weg te gaan. Ik heb inderdaad een vriendin die echt heel tenger is en bij een verkoudheid dan ook nog eens 5 kilo afvalt. Maar het zal me worst wezen. Of iemand nou dun of dik is. Ik vind dat hele gezeur daarover zo mateloos irritant. Als jij een ijsje eet, is het van 'ja jij kan het hebben' (weg is je plezier met je ijsje) en bij mij 'zou je dat wel doen?' Ja hoor, waarom niet. Ik eet ze niet zo heel vaak en als ik dan een ijsje heb, geniet ik er ook van. Ik zou heel graag slanker zijn, maar het voert tever door waarom dat door allerlei redenen niet kan, maar tegen jou zou ik zeggen: als jij je happy voelt met je lijf, dan is dat toch wat belangrijk is, wat telt?

Dat ge-zeik!

Ik maak me nooit druk of dik X-D over het gewicht van een ander en die ander hoeft dat ook niet bij mij te doen.
tot 1,5 jaar geleden had ik dat probleem ook. Ben 1.68m, woog 50 kilo. Vond mezelf altijd te dun.

Maar nu, 1,5 jaar later, ben ik 68 kilo en diep ongelukkig. Al die mensen die toen tegen me zeiden; "toen ik zo oud was als jij, was ik ook zo slank. Nu denk ik; "was ik toen maar blij geweest met mijn figuur, ik zou er wat voor geven als is er nu zo uit zou zijn".

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, mensen die dat tegen jou zeggen, zijn gewoon jaloers.
.
.
Ik ben ook al mijn hele leven dun en heb de meeste opmerkingen wel gehoord. Laatst kwam ik een oud klasgenote tegen bij de supermarkt. Die was best stevig geworden. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om daar iets over te zeggen. Tot ze zei, jeetje jij bent er ook niet dikker op geworden he? Ik kon het niet laten.........., ja dat kan ik van jou niet zeggen. X-D :-$
Ah ja, herkenning alom! Tenger gebouwd zijn betekent opmerkingen als jij wel een gebakje neemt bij een traktatie op het werk. Tenger gebouwd zijn betekent opmerkingen als jij NIET een gebakje neemt bij een traktatie op het werk. Tenger gebouwd zijn betekent opmerkingen als je gaat sporten. Tenger gebouwd zijn betekent opmerkingen als je niet gaat sporten.

En je zult altijd verdacht worden van anorexia.

Het doet me niks meer. Het is inmiddels voor mij een gegeven dat heel veel mensen (of in elk geval: vrouwen) erg bezig zijn met gewicht, eten, lijnen, sporten en in alles, en dus ook in mijn figuur, een aanleiding zien om daarover te beginnen. Prima, laat maar praten die lui. Het zijn hun issues, het hoeven niet de mijne te worden :)

Maak je niet druk, het is voor die mensen die de opmerkingen maken blijkbaar van belang, maar voor jou lekker niet. Jij bent wie je bent, en zolang je je gezond voelt is er niks aan de hand. Bovendien: zelfs al zou je nu inderdaad aan de dunne kant zijn, dat betekent alleen maar dat je straks als je tegen de veertig loopt een prachtig figuur hebt. Want een paar kilootjes komen er in de loop der jaren altijd wel bij. Dan kun je maar beter iets magerder beginnen, kom je later precies goed uit ;)
Ghe, hier nog iemand die binnen een jaar van 52 naar 64 ging. Moet nu echt opletten wat er in gaat en hoewel er nog steeds mooie punten zijn op mijn lijf heb ik een hekel aan die buik van me. Zó unlike me.

Geniet er maar van, van dat dun zijn. Ik hoop dat je het blijft.
Wat een k*topmerking Lizett! Ik zou lekker aan blijven trekken wat jij zelf mooi vind, ongeacht wat andere dan zeggen.

Maar mocht je je toch willen aanpassen:

- grof gebreide vestjes (lijk je wat steviger in)

- geen hakken dragen, (lijk je nog slanker)

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven