Mode & Beauty alle pijlers

zelf coupe soleil doen.....maar hoe?

05-05-2008 21:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb bij het kruidvat zo'n pakje gehaald van Guhl om zelf coupe soleil te verven. Ik heb dat eigenlijk nog nooit eerder zelf gedaan. Ik wil diverse strengetjes haar blond maken, maar hoe kan ik het beste te werk gaan? Heeft iemand dit eerder zelf met succes gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo zeggen, vraag een vriend(in) om het bij je te doen. Dat gaat een stuk makkelijker dan alleen klooien en is ook veel gezelliger. Verder is het handig de handleiding te lezen.

Succes!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je niet te brede banen maakt, dat is erg lelijk..
Alle reacties Link kopieren
puntkammetje zigzaggend door je haar halen met hele dunne plukjes, heel veel superdunne plukjes geeft een veel mooier effect dan weinig grotere plukken , dat staat lelijk.



Leg een aluminium foli eronder en insmeren en alu dichtvouwen, pas op dat je niet tot je haargrens gaat want geheid dat je haar afbreekt, altijd een halve cm van je hoofdhuid weg blijven.



Hou de tijd aan vanaf het laatste plukje dat je insmeert anders worden die niet blond genoeg, te lang is niet erg, want blondeer heeft maar een bepaalde inwerking, gegeven moment is die op en wordt het niet blonder.



Ik zou wel ff een vriendin uitnodigen om dit bij jou zo te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
ingrid6 schreef op 05 mei 2008 @ 21:44:

Heeft iemand dit eerder zelf met succes gedaan?
Ja, met een pakje van de Hema: daar zit een plastic muts met gaatjes bij. Die zet je op je hoofd. Met de bijgeleverde plastic haaknaald haal je dunne strengetjes haar door die gaatjes en vervolgens verf je alleen het haar dat je door de gaatjes hebt gefrommeld. De verf is een heel dik papje, dus dat is even kliederen. Bij mij is het mooi geworden, al zeg ik het zelf :)
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik zou je willen zeggen "doe het niet". Ik heb het zelf weleens gedaan en dat is best moeilijk om het achter op je hoofd ook goed te doen. Verder wordt de kleur haast nooit echt mooi en loop je het risico dat het afbreekt.

Ik heb het pas bij de kapper laten doen en ik heb SPIJT! Vorige keer was het best mooi, maar nu lijkt het nergens op. Ik zou willen dat het eruit was.
Alle reacties Link kopieren
Barbalala, heb jij kort haar? Anders lukt dat toch nooit met dat mutsje> Lijkt me een heel getrek. Maar zoals de kapper het doet met dat zigzaggen vind ik het ook niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Madiken schreef op 07 mei 2008 @ 16:26:

Barbalala, heb jij kort haar?


Tot over de schouders, bovenop wel wat korter (laagjesgedoe :))

Het gepulk viel mij wel mee, je moet er een beetje handigheid in krijgen en van tevoren je haar goed kammen zodat je geen klitten hebt.



Wat voor haarkleur heb je van nature eigenlijk? Als je al (donker)blond bent, valt het wat makkelijker zelf te doen denk ik.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben donkerblond/lichtbruin zeg maar. Mijn haar is over de schouders op een lengte. Denk je dat dat dan ook zo gaan met zo'n mutsje? Het lijkt me wel een mooi resultaat geven en je hebt ook niet dat je allemaal vlekken krijgt bij de haarinzet lijkt mij. Ik heb al heel wat rampen meegemaakt wat dat betreft. En toch trap ik er steeds weer in...ik heb mezelf gezworen om nooit meer voor coupe soleil naar de kapper te gaan. Vroeger deed ik het met blondversteviger (soort blondspray maar dan zonder spray) en dat was echt super mooi en natuurlijk. Niet van die strepen maar echt mooi. En het kostte ook nog eens niets. Mijn haar verdroeg het goed.
Alle reacties Link kopieren
Even inbreken,



Als je met folie`s gaat werken is het belangrijk dat je de folie`s die je als 1e inzet goed in de gaten houd.

Deze moet je evt tussendoor uitspoelen want blondeer blijft namelijk wel lang werkzaam, en overbodig lang laten zitten tast je haar aan ( haalt al de elasticiteit uit je haar )

Dus kijk aub uit met dat doe het zelf gedoe !!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!!! Ga voor die paar tientjes naar de kapper!!
Alle reacties Link kopieren
Aster schreef op 09 mei 2008 @ 23:40:

Niet doen!!! Ga voor die paar tientjes naar de kapper!!
Ik zou het ook niet zelf doen. Ik hoorde eens van een kapster dat verfmiddelen van de drogist veel agressiever zijn dan die van de kapper, omdat die op álle haarkleuren moeten pakken. Daar zit je met dit weer toch niet op te wachten! Bovendien kan een coupe soleil echt heel lelijk uitpakken, als het niet goed gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
Amen Pupetta. Ik heb veel spijt maar het is nu te laat.

Gelukkig groeit mijn haar heel snel...
Blondeerspul uit een pakje wordt vaak oranje. Of geel of groen, ook wel eens tegengekomen X-D
Alle reacties Link kopieren
Van de week gedaan met een pakje van de Hema. Ik begin echt niet aan zo'n plastic kapje hoor!!! Dat is geen doen in je eentje:)



Ik deed het met een grove kam: eerst de bovenste haardelen in een knotje vastzetten bovenop je hoofd en een gedeelte van het mensel over je kam verdelen. In een streek door je haar halen, kam weer insmeren, volgende streek, todat je "rond "bent (even met een spiegeltje de achterkant checken)

Knotje losmaken en de bovenste haarlaag op dezelfde manier behandelen. Resultaat is hier prima!



Heb rood haar van mezelf en nu dus met blonde strengetjes.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik.....is het echt hopeloos mislukt madiken?
Alle reacties Link kopieren
Als het te oranje is, wassen met grijsshampoo. En bij groen haar, helpt ketchup...
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niet hopeloos mislukt. Maar ik vond dat je bij sommige strengen een heel lelijke aanzet zag en dat er teveel in zat. Ik heb bepaalde lokken weer bijgewerkt in mijn eigen kleur en nu toont het veel beter weer. Maar ik vond het mooier voor de hele operatie...Soms heb ik het idee dat ik bepaalde ingrepen aan mijn haar zelf beter kan dan de kapper. Maar goed, ik doe ook geen hele schokkende dingen. Ik zal blij zijn als het weer wat uitgegroeid is.
Alle reacties Link kopieren
de eerste keer was de coupe soleil bij mij goed mislukt, maar daarna door een kennis laten doen en toen was het veel beter... guhl vind ik wel een goed merk, hebben jullie ervaring met andere merken??
Ik heb het dus een kennis laten doen. Ik liet het altijd bij de kapper doen, maar zij kon dat ook...zei ze.

Nou, dat heb ik geweten. De gaten moesten nog in de muts gemaakt worden of ze waren niet groot genoeg. Vreselijk.

Je wil niet weten hoeveel adviezen ik heb gekregen de volgende dag. Met zilvershampoo kan je het teveel geel eruit halen. Ik ging toch naar de kapper voor advies en daar heb ik een of andere schuimkleuring gekocht om het geel uit grijs haar te halen.

Toen was het de volgende dag al veel beter.

Het haar wordt er ook droog en lelijk van als je het te vaak doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven