Hond in pension of mee op vakantie?

02-01-2013 09:02 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken heb ik een pup van 5 maanden. Deze maand willen mijn vriend en ik de zomervakantie boeken, en nu twijfelen we erg of we een pension moeten regelen, of zullen kijken voor een camping waar honden zijn toegestaan en haar lekker mee zullen nemen. Mijn gevoel zegt nu: MEE! Maar nu is ze echt nog een pup, klein en afhankelijk, kan nog niet alleen thuis zijn en moet alles nog leren. Maar dat is over ruim een half jaar natuurlijk wel anders (hoop ik ). Dan is ze een jaar oud, en kan ze als het goed is wel alleen blijven, en kent ze alle commando's e.d. Hopelijk. Ik vind het erg lastig, want we hebben haar nu net 2 weken, op zo'n korte termijn kan ik nog niet zeggen of we er goed aan zullen doen haar in een pension te stoppen of niet.



We willen op vakantie naar een camping in noord spanje, noord italie of zuid frankrijk (liefst spanje). We willen s avonds gaan rijden en dan in een keer door. Wel met onderweg de nodige sanitaire stops, die wel langer zullen duren zodra de kinderen wakker zijn. Voor zover ik nu kan beoordelen is het wel een luie hond, dus lekker de hele weg liggen zal ze geen punt vinden, denk ik. Mocht ze meegaan, nemen we ook het oude pierenbadje van de kinderen mee, van ongeveer 1 meter doorsnee, waarin ze lekker kan afkoelen op vakantie. Op vakantie blijven we meestal lekker op de camping, lekker luieren en de kinderen vermaken zichzelf bij het zwembad, speeltuin, animatie etc. Soms eens een dagje weg, een stad bezoeken, uit eten, kasteeltje bekijken, naar het strand e.d., maar ook omdat de kinderen dit niet zo lang volhouden zal dit max een halve dag duren (uurtje of 6). We willen onze hond leren dat ze op termijn zo lang ook alleen kan blijven. Dus als ze dat tegen die tijd kan, is het qua tijd geen probleem, hoewel het natuurlijk wel een heel andere omgeving is dan. We zouden haar ook mee kunnen nemen overak heen, maar is het strand niet veel te warm? (Wel met een tentje voor schaduw, en regelmatig het water in, max 2 uur op het strand ivm mijn lichte zonneallergie) Zijn de restaurants daar een beetje hond vriendelijk? Kan je honden eigenlijk meenemen naar dingen als kastelen enzo, bezienswaardigheden die dus buiten zijn en vrij toegankelijk?



Ik heb nooit eerder met dit dilemma gezeten, en omdat ik haar nu pas 2 weken heb en ze nu nog een aanhankelijke pup is, vind ik het zelf erg lastig. Ik heb geen familie waar ze terecht kan, heb ik al gepolst. Wat denken jullie? Pension of mee op vakantie? Wat zijn nog meer voor en nadelen die ik wellicht over het hoofd zie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa33 schreef op 02 januari 2013 @ 09:52:

Wel handig als je voortaan even zegt wat voor soort hond je hebt. Een vechthond dus. Tsja. Er zijn pensions die die honden niet aannemen. Of wel aannemen maar niet bij de groep durven plaatsen.



Succes ermee!



Ze is een bastaardje, bij zowel het asiel als de dierenarts hebben ze geen idee wat voor ras ze is. Ze lijkt op een stafford (dat was ons eerst ook verteld door een meisje van het asiel, die achteraf blijkt nog erg onervaren is en er niet zoveel verstand van heeft) maar ze is heel erg groot voor een stafford pup. Daarbij lijkt ze ook best erg op een boxer pup. En de mechelaar fokker hier in de buurt zweert dat het een mechelaar is.. Maar omdat ze dus naar mijn idee nog het meest op een stafford lijkt, ben ik bang dat ze frankrijk niet in komt.



We zijn nu al een paar jaar niet meer op vakantie geweest, dus dit jaar willen we echt wel weg. Vakantie in nederland of duitsland oid zien we echt niet zitten, dus dan toch maar een pension. Wie weet vind ze het wel hartstikke leuk in het pension. Ze is best wel een sociaal beestje, speelt leuk met alle honden uit de buurt, dus dat zal tegen die tijd wel goed komen hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
En daarom zal jij dat ook niet doen toch, EN?



Ik pas de vakantie wel aan. Aan kinderen en aan hond.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je hond geen stamboom dan? Gebrek aan een stamboom en gezondheidsproblemen als pup... dan ben ik bang dat er geen goede fokker achter zit?

Anders zou ik namelijk zeggen; neem contact op met de fokker. De meeste fokkers die ik ken zijn erg betrokken bij de door hen gefokte pups en vangen ze ook wel op voor vakanties (eventueel tegen betaling). Dat zou ik verkiezen boven een pension, want in een pension zitten ze toch maar in een hok en bij de fokker draaien ze gewoon mee in zijn/haar huishouden.





Als ik binnen europa op vakantie ga, gaan de honden mee. Dat vind ik juist leuk, lekker veel tijd aan ze besteden! Ze zijn me namelijk erg lief en ik hou van hun gezelschap en met ze wandelen enzo. Natuurlijk moeten ze even wennen aan de hitte, maar ook in warme landen hebben ze honden en die beesten passen zich gewoon aan hoor. Gewoon zorgen voor schaduw en genoeg te drinken en geen hele lange wandelingen midden op de dag, maar juist vroeger of later op de dag.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
In het vakantieseizoen mogen honden vrijwel nergens op een strand komen. Bovendien is een strand (heet zand) een kwelling voor een hond omdat hij zijn warme alleen via zijn voetzolen kwijt kan, en zijn tong uiteraard.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees nu pas dat ie uit een asiel komt. Maar een mechelaar en een stafford lijken totaal niet op elkaar!



En wat denk je van Oost-Europa? Daar zijn volgens mij wel gewoon alle honden welkom, alleen hebben sommige landen de regel dat je soms een muilkorf bij je moet hebben (voor in het OV bijvoorbeeld).
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 02 januari 2013 @ 10:10:

In het vakantieseizoen mogen honden vrijwel nergens op een strand komen. Bovendien is een strand (heet zand) een kwelling voor een hond omdat hij zijn warme alleen via zijn voetzolen kwijt kan, en zijn tong uiteraard.Da's niet mijn ervaring. In drukke gebieden moeten ze soms aangelijnd worden. Maar juist in niet-toeristische delen van Frankrijk of Italië zijn rustige stranden, waar het voor honden heerlijk zwemmen en graven is. Genoeg drinkwater mee en lekker de zee in met die hond.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:wordtel schreef op 02 januari 2013 @ 10:08:



Veel succes gewenst met het zoeken naar een pension. Veel pensions weigeren dit ras, omdat ze niet zo sociaal naar andere honden zijn.



TO, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het eigenlijk een heel kwalijke zaak dat je je zo weinig in het ras verdiept hebt. Dan zou je weten dat de pup niet in Frankrijk mocht komen. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat je pas na de aanschaf van de hond gaat bedenken: 'Ohja, wat doen we eigenlijk als we op vakantie gaan met het dier?' Het was beter geweest als je hier van te voren over had nagedacht en een oplossing had bedacht.



Ik heb me er goed in verdiept, maar dat ze frankrijk niet in mogen ben ik echt nergens tegen gekomen.



Ik heb er heus wel over nagedacht voor ik een hond nam, maar ik dacht er eigenlijk aan hasr 'gewoon' in een pension te stoppen. Maar pas nu ik haar daadwerkelijk heb, en zie hoe aanhankelijk ze daadwerkelijk is, begin ik toch te twijfelen. Maar goed, ze is een heel sociaal beest, gek op andere honden en lekker spelen met ze, dus dat zal vast wel goed komen in een pension toch?
En wie weet is ze tegen die tijd hartstikke loops ook nog als het een teefje is.

Heerlijk..ook voor het dierenpension.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 02 januari 2013 @ 10:07:

Je vakantie aanpassen aan 'n huisdier vind ik echt veel te ver gaan.

Op mijn vakantie doe ik wat ik leuk vind, en ik heb honden omdat ik honden leuk vindt. Voor mij maakt het mn vakantie dus leuker als ze mee zijn.



Met uitzondering van vakanties buiten europa, dan logeren mn honden bij familie.



Ik zou de TO wel willen aanraden zo snel mogelijk met de hond op cursus te gaan, een jonge hond leert nog zo makkelijk! En een goed opgevoede hond neem je makkelijker ergens mee naar toe en mag ook makkelijker ergens logeren.

Mee in de auto of even alleen blijven of rustig onder een tafeltje liggen zijn bijvoorbeeld allemaal dingen die in een cursus 'gehoorzame hond' aan bod komen.

http://www.raadvanbeheer. ... t/gehoorzame-hond-i-gh-i/
Zeg maar Spijker.
Onze hond is de afgelopen 5 jaar altijd mee geweest in de zomervakantie (augustus) naar Spanje. We hebben een goede kennel waar hij wel eens verblijft tijdens kortere vakanties (als we met het vliegtuig gaan bijvoorbeeld) en dat is ook prima. Hoewel hij daar altijd wel moe vandaan komt, ontspannen lukt hem thuis beter dan tussen al die andere honden.

3 Weken kennel vinden we te lang voor hem. Overigens kan hij heel slecht alleen zijn en houden ze daar in de kennel heel goed rekening mee, hij deelt altijd een hok met 1 of meerdere honden die hij kent.



In de zomer gaan we meestal naar een huisje in Noord Spanje, daar rijden we 's nachts naartoe. Kinderen en hond slapen, wij stoppen alleen heel kort om van plek te wisselen, waardoor we eigenlijk de hele nacht door kunnen rijden. Normaal gesproken wordt de hond 's nachts ook niet uitgelaten, onderweg is dat dus ook niet nodig. Hij gaat graag met ons mee in de auto en slaapt de hele nacht.

In het huisje zoekt hij overdag regelmatig een koeler plekje op (binnen), maar ligt hij ook genoeg buiten. Hij is door de warmte rustiger, maar ligt zeker niet op apegapen.

Mee naar het strand vindt hij prachtig, alleen moet je er wel op letten dat je op veel stranden niet welkom bent met hond (logisch). Er zijn echter ook grote stukken strand waar het wel mag, daar is het vaak nog lekker rustig ook, veel leuker met de kinderen.

Mee uit eten is nergens een probleem in Spanje, vaak komen ze eerder met een bak water voor de hond aanzetten dan met onze drankjes. Met uitstapjes houden we uiteraard ook rekening met hem, wat niet heel lastig is omdat we ook rekening houden met de kinderen en de belangen voor een groot deel overeen komen. Sommige kastelen e.d. mag je niet met hond naar binnen. Waar wij in Nederland de hond dan al snel in de auto zouden laten, blijft in Spanje in zo'n geval 1 van ons dan een poosje buiten de poort met hond en wisselen we halverwege om (zoals bijvoorbeeld in een vlindertuin afgelopen zomer). Wij hebben dat ervoor over en vinden het beiden geen probleem om dan even in je eentje over een Spaans landweggetje te lopen met hond, vaak wel leuk juist.

Wordt een caravan erg heet? In dat geval zou ik de hond daar niet alleen achter willen laten.

In 'ons' huisje kan dat prima, daar is het binnen nooit heel heet. Alleen kan onze hond erg slecht alleen zijn en durven we dat op vakantie niet aan (thuis wel).



Geen idee wat voor jullie zou kunnen werken. Is het een optie om in ieder geval te boeken op een camping waar je je hond eventueel mee mag nemen? En ondertussen op zoek gaan naar een goed pension, kan je altijd later in het jaar nog beslissen of het mee of kennel wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 02 januari 2013 @ 10:09:

Heeft je hond geen stamboom dan? Gebrek aan een stamboom en gezondheidsproblemen als pup... dan ben ik bang dat er geen goede fokker achter zit?

Anders zou ik namelijk zeggen; neem contact op met de fokker. De meeste fokkers die ik ken zijn erg betrokken bij de door hen gefokte pups en vangen ze ook wel op voor vakanties (eventueel tegen betaling). Dat zou ik verkiezen boven een pension, want in een pension zitten ze toch maar in een hok en bij de fokker draaien ze gewoon mee in zijn/haar huishouden.



Geen fokker. De dierenbescherming heeft haar nav een tip uit een huis gehaald waar ze met haar broers en zusjes in een kartonnen doos leefde. Al vanaf 2 maanden zonder moeder, want die was 2 maanden voor ze gevonden werden overleden. Ze is wel kerngezond volgens de dierenarts, maar dus geen stamboom. Ze weten alleen wanneer ze geboren was, want dat wilde de voormalige eigenaar ze nog wel vertellen, maar wat voor as ze was wist die ook niet, want de moederhond was een bastaardje, en welke hond de vader was wist hij niet.
quote:redband schreef op 02 januari 2013 @ 10:16:

En wie weet is ze tegen die tijd hartstikke loops ook nog als het een teefje is.

Heerlijk..ook voor het dierenpension.Kan 'n teefje nog niet geholpen worden op deze leeftijd? En anders pilletjes ervoor laten slikken?
Wat een onzin zeg,wij hebben een boerboel/bullmastiff en nog nooit heeft een pension onze hond geweigerd.

Dat een hond in een bepaalde categorie valt betekend nog niet dat het een 'vechthond' is.

Onze hond doet geen vlieg kwaad, maar die klote jackrussels zijn vaak het meest agressief.

Daar is hij al vaker door gebeten, maar hij doet nooit wat terug.

Bah, die vooroordelen altijd...



Wat goed van je dat je voor deze hond gekozen hebt TO.

Het komt vast goed met het alleen zijn.

Inderdaad gewoon opbouwen dan went het vanzelf.



Onze hond kan de zomer hier in nederland al amper zijn warmte kwijt.

Hij verroert geen vin maar als nog hijgt hij als een gek.

Ik zou hem er geen plezier mee doen om hem mee te nemen naar het buitenland, en al helemaal niet ergens waar geen airco zou zijn.

Een pension met andere honden is zijn ultieme vakantie!
Ik dacht dat je in het andere topic zei dat het om een Amerikaanse Stafford ging.



Ga je met haar op puppycursus? Heeft ze vaak contact met andere honden of is dit een zeldzaamheid? Waarom geen andere vakantiebestemming waardoor je geen problemen hebt met bijvoorbeeld warmte of problemen omtrent de wet- en regelgeving? Welke problemen heeft ze gehad in het verleden?



Of het goed zal komen in een pension hangt grotendeels van de opvoeding af die je haar biedt, daar kunnen wij dus nooit zomaar een antwoord op geven. Aanhankelijkheid kan ook voortkomen uit onzekerheid en haar leeftijd. De mate kan later veranderen.
quote:silviaapje schreef op 02 januari 2013 @ 10:22:

Wat een onzin zeg,wij hebben een boerboel/bullmastiff en nog nooit heeft een pension onze hond geweigerd.

Dat is geen onzin en daarnaast heb jij ook een ander ras. Bovendien staat het gewoon in de rasbeschrijving van Amerikaanse Staffords dat ze meestal niet erg sociaal zijn naar andere honden en dat is vaak een reden voor pensions om deze honden te weigeren in de zomerdrukte.
Alle reacties Link kopieren
quote:paperchase schreef op 02 januari 2013 @ 10:01:

[...]





5 maanden oud, maar de eerste 4 maanden van haar leven heeft ze met 5 andere pups in een doos geleefd, in hun eigen uitwerpselen... Zonder ooit de buitenwereld te hebben gezien. Dus dan vind ik dat ik in die 2 weken enorm veel vooruitgang heb geboekt bij haar.Dat vind ik ook! Joh laat je niet onzeker maken door de reacties, jij voelt zelf aan of je nog verdere vooruitgang kunt maken. Klinkt inderdaad dat je de goede kant op gaat. Wel nuttige reacties verder van de lezers! als hij Frankrijk niet in mag, misschien Noord-Italie (rijden via Duitsland en Oostenrijk), daar is het ook vrij koel (bepaalde berggedeelten dan) eind aug. Maarja, misschien is het nu nog beter om hem te laten logeren. Moeilijk! Ik wens je weel succes met je beslissing.
quote:elninjoo schreef op 02 januari 2013 @ 10:21:

[...]



En anders pilletjes ervoor laten slikken?





Prikpil lijkt me handiger, dan zo'n stripje naast de hondenbak.
Elninjoo: je vindt het te ver gaan om je vakantie aan te passen aan een hond?

Als je zelf voor een hond kiest heb je daar een verantwoordelijkheid over zolang hij leeft.

De hond is afhankelijk van zijn baasjes en moet er maar op vertrouwen dat ze hem goed verzorgen.

Dat betekent dus ook dat je wellicht je vakantie wat aanpast zodat de hond het ook goed heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je besluiten de hond toch mee te nemen, zorg dan dat je de hond ook een gordel omdoet. Bij een ongeluk is een hond vanaf de achterbank net een kanonskogel.



I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Oh,en je wilt dus naar Frankrijk,op een camping en dan in die bloedhete tent je hond een uur of 6 alleen laten als jij met je gezin dingen gaat bezoeken?

Leuk voor je mede-kampeerders?



Waarom ga je niet gewoon in NL op vakantie?

Of Belgie,daar zijn honden meer dan welkom,zelfs in hotels!



Ik heb 2 honden,die gaan ALTIJD mee, pas mijn vakantie aan ze aan,toen mijn vorige hond oud was,bungalow aan de rand van het bos,omdat hij niet ver meer kon lopen.

Nu weer een pup van 8 maanden,die graag zwemt,dus op vakantie op Texel,of in elk geval aan het water ergens.



Let ook op,op het strand,mijn allereerste hond had zjin voetzooltjes verbrand aan het zand,zo zielig!



Oh en nog wat,in veel vakantiehuisjes/caravans staan in het regelement dat je je hond NIET alleen mag laten in het huisje.

Ook wat om rekening mee te houden lijkt me.
quote:tialtngo schreef op 02 januari 2013 @ 10:25:

Mocht je besluiten de hond toch mee te nemen, zorg dan dat je de hond ook een gordel omdoet. Bij een ongeluk is een hond vanaf de achterbank net een kanonskogel.



[afbeelding]Dat is in sommige landen verplicht!! BV in Duitsland.
quote:redband schreef op 02 januari 2013 @ 10:28:

[...]



Dat is in sommige landen verplicht!! BV in Duitsland.



Echt? Wij gaan vaak (met hond) naar Duitsland, maar dit wist ik niet.

Hond zit bij ons in de achterbak, achter zo'n rek.
Huisdier



Het is in Duitsland verboden om een hond los in de auto te vervoeren op grond van een algemene verkeersregel die zegt dat de bestuurder ervoor moet zorgen dat de lading veilig wordt vastgezet zodat de inzittenden niet in gevaar worden gebracht. De hond wordt in de Duitse wetgeving gezien als ‘lading’.

De hond moet daarom op de achterbank in een speciale hondengordel (dus goed vastgezet), in de achterbak achter een net of rek, of in een transportbox worden vervoerd.

http://www.anwb.nl/bestem ... d=BTI_3&themaId=BEST_P_60



Achter een rek mag dus wel haal ik hier uit?
quote:silviaapje schreef op 02 januari 2013 @ 10:25:

Elninjoo: je vindt het te ver gaan om je vakantie aan te passen aan een hond?

Als je zelf voor een hond kiest heb je daar een verantwoordelijkheid over zolang hij leeft.

De hond is afhankelijk van zijn baasjes en moet er maar op vertrouwen dat ze hem goed verzorgen.

Dat betekent dus ook dat je wellicht je vakantie wat aanpast zodat de hond het ook goed heeft.Daar ben ik 't niet mee eens. Een huisdier is 'n hobby, het moet geen blok aan je been zijn. Dat er mensen zo enorm gepassioneerd van hun huisdier zijn dat ze geen week zonder willen, dat kan, maar ik vind het niet de meest gangbare manier om met 'n huisdier om te gaan. Een hond heeft 't ook goed als je oppas voor 'm regelt of idd 'n pension. We vermenselijken dieren veel te veel door de illusie te hebben dat zo'n beestje niet een paar weken zonder ons kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:wordtel schreef op 02 januari 2013 @ 10:22:

Ik dacht dat je in het andere topic zei dat het om een Amerikaanse Stafford ging.



Ga je met haar op puppycursus? Heeft ze vaak contact met andere honden of is dit een zeldzaamheid? Waarom geen andere vakantiebestemming waardoor je geen problemen hebt met bijvoorbeeld warmte of problemen omtrent de wet- en regelgeving? Welke problemen heeft ze gehad in het verleden?



Of het goed zal komen in een pension hangt grotendeels van de opvoeding af die je haar biedt, daar kunnen wij dus nooit zomaar een antwoord op geven. Aanhankelijkheid kan ook voortkomen uit onzekerheid en haar leeftijd. De mate kan later veranderen.





Klopt, ik dacht ook dat het 'gewoon' een stafford was, dat was ons immers verteld door het asiel, en zo zag ze er ook wel uit. Maar toen we daarna weer bij het asiel kwamen vertelde het meisje waar we eerst mee gesproken hadden dat ze er pas 2 weken werkte en er nog niet zoveel verstand van had. In het paspoort staat de het een kruising of bastaard ofzo is. Ze lijkt wel erg op een stafford, maar met 5 maanden heeft ze al bijna de grootte van een volwassen stafford, dus ze is sowieso een kruising met een groter ras.



Hier in de buurt wonen erg veel honden. Tijdens het uitlaten komen we altijd veel andere honden tegen, en daar reageert ze altijd erg goed op. Verder hebben de buren een hond waar ze vaak mee speelt (laten ze weleens samen uit) en mijn schoonouders hebben een hond die hier regelmatig over de vloer komt en andersom, net als mijn tante waar ik nu nog maar 1x ben geweest met haar, maar nog veel zal komen en omgekeerd (2 honden heeft zij).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven