Psyche
alle pijlers
Mensen vinden mij arrogant overkomen
zondag 11 mei 2008 om 19:42
Ik krijg al jaren lang te horen van mensen die ik niet goed ken, dat ze mij arrogant vinden overkomen. Ik heb het zelfs een keer van mijn baas gehoord. Ik zit hier echt heel erg mee, want ik vind mezelf geen arrogant persoon. Ik vind mezelf helemaal niet zo leuk en ik doe ook niet mijn best om dat te verbloemen met een 'ik ben beter dan de rest van de wereld' attitude. In tegendeel, ik vind het heel belangrijk om aardig gevonden te worden door mensen. Nu zei zelfs mijn vriend dat als we door de stad lopen, ik een heel arrogante houding kan hebben. Ik schrok daarvan, vond het klote om te horen, want hij zou beter moeten weten. Ik loop er wel altijd netjes bij, hoge hakjes enzo. Misschien is het iets in mijn gezicht (een meisje dat ik ken heeft hetzelfde probleem en zegt dat het komt omdat we allebei gezicht hebben dat zo overkomt), maar ik heb er nog steeds niet de vinger op kunnen leggen waar het probleem ligt. Aan de ene kant denk ik: schijt aan, ik ga niet met gebogen schouders rondlopen en mensen moeten me maar nemen zoals ik ben, aan de andere kant word ik er stiekem toch heel verdrietig en nog onzekerder van. Wie van jullie kent dit probleem en hoe gaan jullie hier mee om?
zondag 11 mei 2008 om 23:29
@ Calvijn; als je nog meeleest : wie is dat poppetje in je avator??? Ik weet dat ik het ken maar... Aaarrrrgghh! Ik kom er niet op!! Verlos mij!
On topic: ik heb idd een arrogante kutkop, met een arrogante kutnaam en een kakstem. Ik loop kaarsrecht met schouders naar achteren, blik op oneindig. Ondanks vaak lachen en glimlachen vinden mensen mij vaak arrogant.
Vroegah zat ik daar wel mee, maar nu vind ik: als iemand nou alleen op een houding en een kakstem afgaat, dan is dat gewoon zelf een vooringenomen kwast. Leer eerst eens ff iemand kennen, zeg. Al is die gedachte vast ook arrogant.
On topic: ik heb idd een arrogante kutkop, met een arrogante kutnaam en een kakstem. Ik loop kaarsrecht met schouders naar achteren, blik op oneindig. Ondanks vaak lachen en glimlachen vinden mensen mij vaak arrogant.
Vroegah zat ik daar wel mee, maar nu vind ik: als iemand nou alleen op een houding en een kakstem afgaat, dan is dat gewoon zelf een vooringenomen kwast. Leer eerst eens ff iemand kennen, zeg. Al is die gedachte vast ook arrogant.
zondag 11 mei 2008 om 23:30
zondag 11 mei 2008 om 23:40
Dat is inderdaad ook vaak mijn eerste gedachte, Antonio. Want mensen zouden inderdaad niet zo vlug moeten oordelen. Maar het doet toch pijn om dat soort dingen te horen, want in feite zegt men dat ze je vinden overkomen als een onsympathiek mens. En dat is kut, helemaal als je graag wilt dat mensen je aardig vinden.
zondag 11 mei 2008 om 23:44
Jaaaa, Calvijn!! Dank je wel!! Dat was idd een poepie!
Pupetta, ik begrijp je gevoel heel goed, want zoals ik al schreef: vroeger zat ik er echt mee. Nu denk ik dus letterlijk wat ik daarnet typte. Ik weet dat ik niet echt arrogant ben - Dagdromer? Check! Verlegen? Check! Maar arrogant.. (dit doet me trouwens denken aan die aflevering in Fawlty Towers: "Pretentions?? Moi?") Mensen interpreteren dat verlegene idd gewoon helemaal fout. Tja, daar kan ik verder niets aan doen, totdat ze me leren kennen, toch?
Pupetta, ik begrijp je gevoel heel goed, want zoals ik al schreef: vroeger zat ik er echt mee. Nu denk ik dus letterlijk wat ik daarnet typte. Ik weet dat ik niet echt arrogant ben - Dagdromer? Check! Verlegen? Check! Maar arrogant.. (dit doet me trouwens denken aan die aflevering in Fawlty Towers: "Pretentions?? Moi?") Mensen interpreteren dat verlegene idd gewoon helemaal fout. Tja, daar kan ik verder niets aan doen, totdat ze me leren kennen, toch?
zondag 11 mei 2008 om 23:51
Tjaa, misschien is het dan inderdaad zo wat iemand zei (weet niet meer wie, volgens het mij was het Tientje) dat die ondoorgrondelijkheid verkeerd geinterpreteerd wordt...en je hebt gelijk hoor, maar ja, hoewel je je eigenlijk (op een positieve manier) geen bal zou moeten aantrekken van wat de rest van de wereld denkt, is dat soms heel moeilijk...denk trouwens ook wel dat het er aan ligt wie het zegt. Het is moeilijk om je er niets van aan te trekken als het ook gezegd wordt door mensen van wie je je wél wat aantrekt (in mijn geval: baas, vriend die wel begrijpt dat ik die indruk kan maken op mensen...)
zondag 11 mei 2008 om 23:58
Mijn vriend heeft dat dus. Die wordt op basis van zn kop al sympathiek gevonden. Krijg dat ook altijd van mensen te horen die nog geen twee woorden met hem gewisseld hebben: oh, jij hebt écht een lieve vriend. Nou is dat ook wel zo, maar ik word er soms nogal kriegel van dat ik blijkbaar veel meer moeite moet doen om aardg gevonden te worden/ een goede indruk te maken. Dus ja, ik ben ook best wel eens jaloers...
maandag 12 mei 2008 om 02:06
Zo'n vriend heb ik ook.
En hij is ook erg sociaal en aardig.
Maar ik ben vèèl socialer,aardiger liever,diplomatieker,genuanceerder,meelevenden sympathieker!
Maarja,dat zie je niet aan mij,want arrogante rotkop.
Dan moet je eerst met mij praten. En dan jij eerst want ik durf dat niet(of,meer ik weet niet hoe ik moet beginnen).
En hij is ook erg sociaal en aardig.
Maar ik ben vèèl socialer,aardiger liever,diplomatieker,genuanceerder,meelevenden sympathieker!
Maarja,dat zie je niet aan mij,want arrogante rotkop.
Dan moet je eerst met mij praten. En dan jij eerst want ik durf dat niet(of,meer ik weet niet hoe ik moet beginnen).
maandag 12 mei 2008 om 08:46
Herkenbaar, dit onderwerp. Al jaren hoor ik dat ik boos, chagrijnig of arrogant overkom. Dat weet ik, en dat komt door mijn gezichtsuitdrukking. Soms heb ik het helemaal niet door en ben ik gewoon moe maar ik weet ook dat mijn "neutrale gezicht" wel zo overkomt.
In een presentatiecursus heb ik ook wel geleerd dat doen alsof de mensen het hartstikke leuk vinden dat jij er bent of wat vertelt al wat van de scherpe kantjes afhaalt. Daar probeer ik af en toe wat mee te spelen, al weet ik dat het nooit helemaal overgaat en troost ik me maar met de gedachte dat als men me wat beter kent, ze zeggen dat het wel meevalt ;)
Een vriendin van me gaat overigens altijd heel veel lachen als ze zenuwachtig is en is daarom bang dat ze niet serieus genomen wordt. Dat lijkt me eigenlijk nog wel lastiger.
In een presentatiecursus heb ik ook wel geleerd dat doen alsof de mensen het hartstikke leuk vinden dat jij er bent of wat vertelt al wat van de scherpe kantjes afhaalt. Daar probeer ik af en toe wat mee te spelen, al weet ik dat het nooit helemaal overgaat en troost ik me maar met de gedachte dat als men me wat beter kent, ze zeggen dat het wel meevalt ;)
Een vriendin van me gaat overigens altijd heel veel lachen als ze zenuwachtig is en is daarom bang dat ze niet serieus genomen wordt. Dat lijkt me eigenlijk nog wel lastiger.
woensdag 14 mei 2008 om 12:30
Ik heb vaak geen idee hoe ik overkom. Vroeger werd ik door meiden soms een "arrogante kwal" genoemd. Eigenlijk omdat ik geen contact met hen zocht. En ik ervoer ook, dat verlegenheid met arrogantie wordt verward. Ze kenden me niet, ze zochten geen contaact met me, dus hoe kunnen ze dan weten dat ik arrogant ben?
Sommigen zien mij als vreemd (autistisch), vreemde interesses, stil, seksueel ongeïnteresseerd, homoseksueel.
Mensen die me echt goed kennen, vinden me vaak vrolijk, gezellig, sociaal (!), nooit een slecht humeur. Ik kan boos overkomen als ik serieus ben of me op iets wil concentreren.
Ik verbaas me erover hoeveel etiketten (vaak ook nog tegenstrijdig) ik opgeplakt krijg...
Sommigen zien mij als vreemd (autistisch), vreemde interesses, stil, seksueel ongeïnteresseerd, homoseksueel.
Mensen die me echt goed kennen, vinden me vaak vrolijk, gezellig, sociaal (!), nooit een slecht humeur. Ik kan boos overkomen als ik serieus ben of me op iets wil concentreren.
Ik verbaas me erover hoeveel etiketten (vaak ook nog tegenstrijdig) ik opgeplakt krijg...
World of Warcraft: Legion
woensdag 14 mei 2008 om 12:37