Lijf & Lijn alle pijlers

Goed dieet voor man?

06-01-2013 16:04 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend is op zoek naar een dieet om af te vallen.

Hoe simpeler hoe beter, d.w.z. liefst met eetlijstjes per dag à la: 's ochtends 2 boterhammen, 's middags x, 's avonds y.



Hij heeft geen flauw idee waar te beginnen en ook niet zo'n inzicht in waar veel/weinig calorieën inzitten. Kortom, hij doet maar wat en heeft niet zo'n zin om zich in het eetgebeuren te verdiepen.

Hij sport al wel veel, maar eet daar weer net zo hard tegenop.



Wie heeft voor mij een heldere website en of goed boek?

Voorwaarde: geen rare crash-diëten, geen shakes e.d., wel gewoon normaal blijven eten.

Alle hulp is welkom!
3 keer per dag flink van bil gaan en hem laten zweten.

Issie zó op gewicht en kan hij normaal blijven eten.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik moet ook afvallen, da's waar.

Maar toch niet helemaal wat ik in gedachte had.
Weight watchers
Weight Watchers.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dreamline. Geen eetlijstjes die exact per dag vertellen wat ik moet eten, maar wel een richtlijn. Je doet dit met een groepje onder begeleiding van een voedungsdeskundige.



Ook Sonja Bakker werkt met menu's. Staat precies per dag wat je mag eten en wanneer.
Alle reacties Link kopieren
Veel sporten. Traplopen ipv lift, fietsen ipv auto. Wandelen.

Welke beweging dan ook.



En "gewoon"minder eten. Geen vette sncaks, geen twee keer opscheppen. Geen cola, suiker in de thee.



Dat hou je het beste vol!
Alle reacties Link kopieren
Je zou het dieet kunnen nemen wat iemand met diabetici heeft.....
Alle reacties Link kopieren
Weight watchers werkt toch ook met shakes?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij niet hoor...geen shakes bij Weight watchers.
Nee juist geen shakes. Alles kan je eten. Je telt punten.
Absoluut niet Italie-meisje!! Ww leert je een gezond en gevarieerd eetpatroon aan zonder light meuk of vieze poeders en ook zonder te crashen wat bijvoorbeeld Sonja B. wel doet.
Diabetes, powervrouw.
Alle reacties Link kopieren
Naar ww is wel een goed idee! Misschien samen? Geen shakes hoor, je kan wel wat dingen kopen maar dat hoeft niet. Daar leer je wel goed eten. En samen is makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager heeft een dokter Frank boek . En hij is daarmee echt kilo s verloren.
Ook Dokter F. Is crashen!
Alle reacties Link kopieren
Nee Weight watchers werkt niet met shakes.

Is denk ik echt een mooie, goede methode, maar eh... liefst een gratis methode.



@ Louba, dat 'gewoon' minder eten werkt dus niet bij hem. En ik heb geen tijd/puf om hem helemaal thuis te maken in het hele eetgebeuren. We hebben al wel eens boeken uit de bieb gehaald en die zijn blijven liggen...

Maar als er één boek is met een echt 'how to'-aanpak, dan is dat opnieuw te proberen. Misschien moet ik nog eens langs gaan.



Sporten doet ie al veel.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke. Dan haal ik hetdoor de war met een andere.

Ben zelf ook geen fan van de light meuk en Sonja Bakker.

Maar To vriend wil graag makkelijk met het liefst eetlijstjes, en dat is Sonja Bakker.

Hou daar zelf niet zo van, wil nog graag een beetje eigen creativiteit erin kunnen gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 januari 2013 @ 16:19:

Diabetes, powervrouw.Ja sorry....ben blont he...
Ah, hij wil er dus én geen energie in steken én geen gels. Klinkt als een garantie voor succes
Alle reacties Link kopieren
Bij dokterFrank mis je een deel van de schijf van 5. Nl koolhydraten.

Mijn moeder doet het en ze is idd in kortere tijd veel meer afgevallen als mij.

Vind ze nog leuk ook, heb dr er toen maar op gewezen dat ik 1. Geen honger heb en me 2. Geen zorgen hoef te maken dat de kiloos er weer aan komen als ik weer normaal gaat eten. Aangezien ik nu ook gewoon normaal eet.



Wel raar dat ze dit doe onder begeleiding van de arts assistente, die werkt alleen met dr. Frank. Vind ikerg vreemd voor een arts.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 06 januari 2013 @ 16:23:

Ah, hij wil er dus én geen energie in steken én geen geld. Klinkt als een garantie voor succes You've got it.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Nellaa.

Je moet er wel wat voor doen. Het hoeft echt geen godsvermogen te kosten. Maar wil je begeleiding of een.boek er voor hebben dan kost dat toch iets geld.
Rabbitie, zolang jouw vriend niet gemotiveerd is kun je pushen wat je wil maar zal hij nier succesvol afvallen.
En misschien een beetje in deze lijst kijken: http://www.gi-dieet.nl/voedingsgids.html



En voor niks komt de op. Hij zal er toch echt voor moeten gaan en er moeite voor moeten doen.



Is deze link te moeilijk voor hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven