Gezondheid alle pijlers

nieuwe moedervlekken/snel veranderend

01-01-2013 20:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een poosje terug (week of 3?) geleden bij de kapper was ontdekte zij een paar vreemde plekken op mijn hoofd, ietwat grote lichte plekken, verder helemaal egaal, voelde er niks aan. Volgens de huisarts waren het moedervlekken.



Maar nu sinds een paar dagen wat jeuk en ik zie wat nieuwe plekken en een die ook wat donkerder is met een bultje en ik ben er zeker van dat die plekken er nog niet zaten.



Ik ga maar weer terug naar de huisarts (morgenochtend bellen) want ik maak me toch ongerust .
Om je te troosten: huidkanker gaat over het algemeen heeeeel langzaam, het kan een half jaar tot een jaar duren voordat een 'verdacht' plekje een echt verdacht plekje is.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar je huisarts gaat. Niet googlen, daar word je niet beter van.



Lijkt mij eerder een huidvirus of schimmel, dat verspreid zich heel snel.. kanker of dergelijke dat gaat véel langzamer en meestal niet zo snel als wat jij hier beschrijft.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
SeptemberGirl, dat is wel een geruststellende gedachte.



Mijn moeder had ook een plek op haar gezicht, die hebben ze weggehaald. Deze was overigens wel goedaardig geloof ik. Wij hebben allebei veel moedervlekken, maar ik heb nooit echt iets geks gezien of iets wat veranderde.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik wel gek vind, die ene plek waar een bultje op zit lijkt echt een donkere moedervlek te zijn. Dat ziet er niet uit als een schimmel oid?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar de ha gaat.



Ik vind t wel apart dat hij lichte vlekken moedervlekken noemt. Ik heb vorigjaar pityriasis versicolor gehad. Dat geeft ook lichte of donkere vlekken op de huid (afhankelijk van je huidskleur) en dat is een onschuldige gistinfectie.

Wacht rustig af wat je ha zegt of een dermatoloog.



Sterkte!
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 01 januari 2013 @ 20:46:

Goed dat je naar de ha gaat.



Ik vind t wel apart dat hij lichte vlekken moedervlekken noemt. Ik heb vorigjaar pityriasis versicolor gehad. Dat geeft ook lichte of donkere vlekken op de huid (afhankelijk van je huidskleur) en dat is een onschuldige gistinfectie.

Wacht rustig af wat je ha zegt of een dermatoloog.



Sterkte!Ik herken die plekken niet als ik het opzoek. Het ziet er anders uit. Donkerder dan mijn huid, maar wel lichter dan een normale moedervlek. Nou ja, het is nu toch maar gissen, ik wacht het wel af morgen.
Veel sterkte. Niet omdat ik denk dat je iets ergs hebt, maar omdat je nu in onzekerheid zit en dat is verschrikkelijk. Als ik jou nu was zou ik het besterven van de zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week nog bij de ha geweest met een moedervlek waar ineense een blaas op zat, en ook een beetje bloed. Toen ik de afspraak maakte moest ik nog drie dagen wachten (weekend) en toen ik eenmaal bij de ha was, was de blaas weg. Ik verontschuldigde me maar huisarts zei dat je altijd moet komen als je moedervlekken niet vertrouwd!
Alle reacties Link kopieren
p.s. het was niks
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 01 januari 2013 @ 21:00:

Veel sterkte. Niet omdat ik denk dat je iets ergs hebt, maar omdat je nu in onzekerheid zit en dat is verschrikkelijk. Als ik jou nu was zou ik het besterven van de zenuwen.Ik voel me nu iets rustiger dan net. Ik had net wel even de zenuwen ja, maar het helpt me wel een beetje dat ik dit topic heb geopend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld, maar kan pas maandag terecht op z'n vroegst. Mijn eigen huisarts is nl. op vakantie en bij de vervangende huisarts heeft het weinig zin, die weet niet hoe het er toen uit zag.



Ik baal wel zeg...ik hoop dat het me lukt om rustig te blijven de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nee, de vervangende huisarts heeft er niks over gezegd, ik heb even met de assistente van de vervangende praktijk gesproken en toen bedacht ik al dat het misschien niet zoveel zin heeft om er naar te laten kijken door de andere huisarts. Onze praktijk is nog gesloten t/m vrijdag.



Ik bel maandag gelijk wel op en vraag dan om een doorverwijzing naar de dermatoloog.
Alle reacties Link kopieren
Bel de huisartspraktijk even en laat ze een verwijzing naar een dermatoloog geven. Een huisarts heeft vaak te weinig ervaring.



Vraag ook even aan je moeder of het echt goedaardig was, of iets anders. Een geloof ik helpt je niet echt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en doorverwijzing voor de dermatoloog staat. Er zat 1 plekje bij wat er wat onrustig uitzag, over de rest had ze dat idee niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven