Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren




Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!



Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 05 januari 2013 @ 17:15:

[...]





Dit ben ik niet met je eens, een krop ijsbergsla kost 50 cent, en goedbewaard in de koelkast eet je daar een week van



Een zakje sla kost al snel 1,50, moet je dezelfde dag nog opeten wat na een dag ziet het er al niet meer fris uit.

Het ligt er maar net aan waar je het zakje sla koopt. Bij Ah ben je misschien wel al snel 1,50 kwijt, maar bij bijv. Aldi heb je al een zakje sla voor ¤ 0,69 En zo'n zakje kun je ook prima langer mee doen dan een dag. Of het echt goedkoper is of niet hangt er ook vanaf of het, het seizoen is voor verse sla. Buiten het seizoen is een krop sla aanzienlijk duurder dan binnen het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]pearle schreef op 05 januari 2013 @ 17:15:

[...]Een zakje sla kost al snel 1,50, moet je dezelfde dag nog opeten wat na een dag ziet het er al niet meer fris uit.[/quote]



Om de sla in een zakje "fris" te houden kan je er een stukje keukenrol opgevouwd indoen. Die neemt het overtollige vocht op en blijft de sla langer vers en knapperig



quote:wc papier was de enige uitblinker voor ons.



Voor ons dus ook. Voor de rest niks boeiends



Kroten is idd ook bekend in Rotterdam. Al kent mijn vriend al Schiedammer het woord totaal niet. Bij ons thuis aten we ook altijd "kroten". Mmm!
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 05 januari 2013 @ 17:15:

[...]Een zakje sla kost al snel 1,50, moet je dezelfde dag nog opeten wat na een dag ziet het er al niet meer fris uit.



Om de sla in een zakje "fris" te houden kan je er een stukje keukenrol opgevouwd indoen. Die neemt het overtollige vocht op en blijft de sla langer vers en knapperig



quote:wc papier was de enige uitblinker voor ons.



Voor ons dus ook. Voor de rest niks boeiends



Kroten is idd ook bekend in Rotterdam. Al kent mijn vriend als Schiedammer het woord totaal niet. Bij ons thuis aten we ook altijd "kroten". Mmm!
Alle reacties Link kopieren
quote:Deerne schreef op 05 janua ri 2013 @ 17:48:

Pearle, krootjes??? (Ben heel hard aan het nadenken nu)haha, bedoel bietjes...ik woon in zeeland, wij noemen dat hier krootjes
Alle reacties Link kopieren
Stukje keukenpapier bij zakje sla is een goed tip, ik bewaar de ijsbergsla (krop) vaak in een theedoek
Alle reacties Link kopieren
leuk Zeeland! we ging en daar vroeger altijd op vakantie dus vandaar dat ik het woord ken.
Alle reacties Link kopieren
Ah bietjed dus. Weer wat geleerd
quote:pearle schreef op 05 januari 2013 @ 17:15:

[...]



Dit ben ik niet met je eens, een krop ijsbergsla kost 50 cent, en goedbewaard in de koelkast eet je daar een week van



Een zakje sla kost al snel 1,50, moet je dezelfde dag nog opeten wat na een dag ziet het er al niet meer fris uit.



Uien zijn heel lang houdbaar, evenals wortels, kool.

Boontjes, paprika, prei kun je in stukjes doen en in de vriezer bewaren. boontjes kook ik eerst even, paprika en prei doe ik in stukjes snijden en zo invriezen, als je dan aan het koken bent uit de bak in de vriezer een handjevol pakken en erbij gooien



Ik heb ook wel altijd een zak diepvries chinese groente in de vriezer (lidl) gewoon voor drukke dagen, en spinazie eet ik altijd uit de diepvries ( vind dat wassen zo'n gedoe)

Krootjes koop ik gekookt, en een gedeelte vries ik ook weer in



ik bedoel ook als de kroppen bagger zijn. van de ah kan ik na 2 dagen weggooien. had vd week zakje sla gekocht van 50 cent, 2 dagen salade van gegeten en broodje gezond. zelfde kan ik van een ah-krop (en dit keer zagen ze er nog slechter uit dan normaal, slechte groente afdeling bij ons) en die was 90 cent. dus het kan soms goedkoper zijn iets voorverpakt te kopen. dat bedoel ik.



en als je verse groente in de vriezer doet, das dan een beetje suf natuurlijk (hoewel ik t ook wel es doe, maar dan moet t in de aanbieding zijn). kun je beter diepvriesgroente kopen want das gezonder en is ook al ingevroren.

en bijv uien van aldi zijn niet echt lang houdbaar, koop ze vaak van ah maar das dus duurder. als ik dan uien, prei en boontjes en al die dingen ga kopen, ben ik alleen goedkoper uit als ik iets in de aanbieding koop, maar bij de normale prijzen is het even duur als diepvriesgroente (heb es uitgerekend, scheelt een paar cent, maar ligt er aan welke groente, sommige groente kan wel goedkoper zijn). dus dan betaal ik hetzelfde voor minder vitaminen. dat vind ik btje dom, dus koop lekker diepvriesgroente



spinazie is ook veeel goedkoper uit diepvries, 35 cent voor 450 gram. en indd super handig. hoewel ik vers bij sommige gerechten lekkerder vind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden er in zelf ingevroren groenten minder vitamines zitten?



Tuurlijk zijn al ingevroren groenten ook hardstikke gezond, maar zoals ik boodschappen doe is een zelf gesneden en ingevroren paprika bijv toch echt goedkoper dan kant en klaar. En ik zou niet weten waarom dat minder gezond zou zijn.



Vrijdag trouwens een mail gekregen dat ik een fles presil had gewonnen en natuurlijk de 5 flessen spa gehaald. Ik ben benieuwd wanneer ik door mijn gratis voorraad wasmiddel heen ben ;).
Alle reacties Link kopieren
Lydiam, gefeliciteerd met je Persil.



Ik had een vraagje. Is er nog iemand die mee doet aan Yunomi? Kun je alleen dingen winnen of hoe zit het nou sinds die pakketten gestopt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik weinig meer op de site kom. Het ging toch altijd wel een beetje om de pakketten, het was superleuk om die bij elkaar te sparen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er ook eigenlijk niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook eigenlijk nooit meer op de yunomi-site, tijd terug ineens een pakketje met een rookworst gekregen zonder dat ik tussendoor op de site geweest was.

Die pakketten waren erg leuk om te sparen en ook nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom sinds ze de pakketten hebben afgeschaft ook nooit meer op de yunomiste
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet. Heb wel geteld 1 pakket gespaard.



Zal morgen (of dinsdag) even een nieuw topic openen. Deel 8 alweer!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrsje schreef op 05 januari 2013 @ 12:51:

Net de folder van AH binnen gekregen. Moet zeggen dat ik de hamsterweek van aankomende week een beetje magertjes vind. In vergelijking met de voorgaande keren zit er dit keer niet veel bij voor mij.Diepvriesproducten van Iglo. Die ik net vorige week had gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dan ben ik dus niet de enige. Ik heb vier of vijf pakketten gehad. Vond het leuk om ze te sparen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo irritant dat ze bij de Appie bepaalde maandag-tot-en-met-woensdag-aanbiedingen hebben en ook donderdag-tot-en-zondag-aanbiedingen. C1000 heeft ook zoiets, lastig want het zijn vaak goede aanbiedingen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig topic! Ik zie dat ik nog heeeeel wat in te halen heb -gaat snel beginnen aan topic 1 haha- Super!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 07 januari 2013 @ 10:22:

Ik vind het zo irritant dat ze bij de Appie bepaalde maandag-tot-en-met-woensdag-aanbiedingen hebben en ook donderdag-tot-en-zondag-aanbiedingen. C1000 heeft ook zoiets, lastig want het zijn vaak goede aanbiedingen.ook Jumbo begint zijn nieuwe folder pas op woensdag.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Nou hibbedie, dan heb je nog wat te doen ;).
Alle reacties Link kopieren
Deze vrekken-editie is alweer volgemaakt, dus een nieuwe is geopend!



Viva Vrekkentopic deel VIII
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven