Goedkoop romantische vakantie Europa?

05-01-2013 17:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan mijn vriend en ik een vakantie boeken voor de zomer, maar we hebben nog niet echt een idee waar we naar toe willen. Heeft iemand nog suggesties voor een goedkoop romantische vakantie in Europa? We zijn studenten dus het budget is wel redelijk beperkt. Oja en het liefst niet een vakantie in eigen land.
Alle reacties Link kopieren
Veel tijd en weinig geld; liften dus. Met z'n tweeen naar zuidfrankrijk bijvoorbeeld en dan niet over de route du soleil maar lekker over de binnenweggetjes, tentje zet je 's avonds gewoon ergens op het mooiste plekje.



Kost je 1 stokbrood 1 franskaasje en 1 fles wijn op een dag =)
Alle reacties Link kopieren
De Belgische Ardennen zijn leuker dan je zou denken. Anders inderdaad liften naar Zuid Frankrijk. De Cevennes bijvoorbeeld en de Camargue. Allebei superromantisch (dat is waar Van Gogh zijn schilderijen schilderde). Vooral de Cevennes zijn nog erg goedkoop, vooral op boerencampings of gemeentecampings. Voormalig Joegoslavië is ook top en vooral de Dalmatische kust is erg romantisch.



Maar: eigenlijk is Europa sowieso duur. Wat veel mensen niet beseffen is dat ze vliegen naar Thailand of het Midden Oosten misschien wel duur is, maar het leven daar heel goedkoop - en ze dus vaak even duur uit zijn met zo'n verre vakantie als met een vakantie in Europa.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Op Interrail, tentje mee/ coachsurfen?



De voormalige Oostbloklanden zijn niet zo duur in verblijf (Tsjechië buiten Praag, Polen, Kroatië...)
Alle reacties Link kopieren
Liften lijkt me wel heel spannend om te doen maar we hebben niet onbeperkt de tijd in de zomervakantie. Denk dat het maar max 2 weekjes vakantie wordt. Interrail lijkt me wel wat. Volgens mij hebben een paar vriendinnen van mij dat ook gedaan en hebben ze toen veel landen bezocht. Ga het binnenkort met mijn vriend eens bespreken



Oh en wat grimblegrumble zegt.. dat is inderdaad zo. Maar naja ik zoek iets van max 500 pp dus ik denk niet dat we het daarmee gaan redden als we bijv helemaal naar azie willen gaan als we wat meer geld hadden, dan was het misschien wel een optie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Doe voormalig joegoslavië. Liftend ben je in twee dagen in Ljubljana (bekend als de City of Lovers, dus erg romantisch). Neem een tentje mee, dan kun je onderweg op de rustplaatsen langs de Autobahn overnachten (daar kamperen wordt niet moeilijk over gedaan: overnacht voor de veiligheid wel alleen op die plekken waar 24 uur service is, stap in het donker nooit uit op onbemande parkeerplaatsen). Maar met Ryanair ben je er ook voor erg weinig.



Na Ljubljana kun je dan naar de Dalmatische kust gaan, waar je goedkoop kunt kamperen. Dubrovnik is zo'n beetje de meest romantische plek die ik ken in Europa en je kunt van daaruit de trein nemen naar Mostar, ook superromantisch en een hele andere wereld: bijna Turks, erg oosters, met overdekte markten enzo.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Licht eraan hoe jullie wensen zijn

camperen

auto

tentje en wat spullen super toch?



wij gaan al jaren naar frankrijk



Ja kan een camping zo duur en uitgebreid zoeken als je wilt je kan ook bijde de gemeente of boer camperen



afgelopen jaar in het hoogseizoen (met ons gezin 2 volwassenen en 2 kids) 20 nachten gecampeerd in frankrijk incl tol eten drinken uitstapjes benzine sta geld (ok geen hele dure camping) Waren we 1700 euro kwijt

(dat is dan voor 4 personen 3 weken)

als wij samen zouden gaan gaan we naar een simpelere camping (dus ook nog goedkoper)



moet makkelijk kunnen (zeker met auto)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven