Sicilie: auto huren of OV

zondag 13 januari 2013 om 09:33
Hallo,
Wij gaan in het voorjaar een week naar Sicilië. We zitten aan de oostkust (Taormina). Ik twijfel nog een beetje aan of we een auto nodig hebben. Ik begreep al dat het verstandig is omdat vanuit NL te regelen omdat het dan veel goedkoper is. Als het OV goed geregeld is, vind ik dit namelijk ook een optie. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? We zijn altijd wel actief op een vakantie, dus we zullen ook iedere dag op pad gaan
Oja, en verdere tips over Sicilië zijn natuurlijk ook welkom!
Wij gaan in het voorjaar een week naar Sicilië. We zitten aan de oostkust (Taormina). Ik twijfel nog een beetje aan of we een auto nodig hebben. Ik begreep al dat het verstandig is omdat vanuit NL te regelen omdat het dan veel goedkoper is. Als het OV goed geregeld is, vind ik dit namelijk ook een optie. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? We zijn altijd wel actief op een vakantie, dus we zullen ook iedere dag op pad gaan
Oja, en verdere tips over Sicilië zijn natuurlijk ook welkom!
zondag 13 januari 2013 om 09:49
Auto huren!
Dan ben je niet afhankelijk en openbaar vervoer lijkt me voor een weekje Sicilië behoorlijk vermoeiend (op moeten letten waar je op welke tijd moet zijn.. Nooit gedaan hoor maar t lijkt me niets!). Met de auto heb je alle vrijheid.
Zou gewoon eens op Sunny Cars kijken.. Vrij voordelig en belangrijk; alle verzekeringen inclusief. Holiday Cars is sinds kort failliet.
Taormina is echt een super leuk, schattig plaatsje!! Veel plezier!
Dan ben je niet afhankelijk en openbaar vervoer lijkt me voor een weekje Sicilië behoorlijk vermoeiend (op moeten letten waar je op welke tijd moet zijn.. Nooit gedaan hoor maar t lijkt me niets!). Met de auto heb je alle vrijheid.
Zou gewoon eens op Sunny Cars kijken.. Vrij voordelig en belangrijk; alle verzekeringen inclusief. Holiday Cars is sinds kort failliet.
Taormina is echt een super leuk, schattig plaatsje!! Veel plezier!

zondag 13 januari 2013 om 10:02
Ja, tuurlijk 'n auto huren!
Mijn ouders hebben er 'n keer 'n rondreis gemaakt en dus in verschillende plaatsen overnacht. Lijkt me lastig als je elke avond weer naar dezelfde plaats terugmoet.
Met eigen vervoer kun je tenminste de natuur in, met de bus sta je ergens en zit je ook nog met al je bagage die je anders in de auto kunt laten liggen. En dan heb ik 't niet over je complete reisbagage, maar over die extra trui of regenjack, je cameraspullen, een fles drinken etc.
Mijn ouders hebben er 'n keer 'n rondreis gemaakt en dus in verschillende plaatsen overnacht. Lijkt me lastig als je elke avond weer naar dezelfde plaats terugmoet.
Met eigen vervoer kun je tenminste de natuur in, met de bus sta je ergens en zit je ook nog met al je bagage die je anders in de auto kunt laten liggen. En dan heb ik 't niet over je complete reisbagage, maar over die extra trui of regenjack, je cameraspullen, een fles drinken etc.
zondag 13 januari 2013 om 10:06
Auto huren! Een vriendin van mij woont er (vlakbij Taormina) en toen ik haar kwam opzoeken heeft ze ook aangeraden een auto te huren. OV rijdt niet altijd of niet altijd op tijd en gaat vaak door kleine dorpjes, dus tijdrovend. Auto is wel handig, zeker als je van plan bent nog wat uitstapjes te maken.

zondag 13 januari 2013 om 10:08

zondag 13 januari 2013 om 10:13
Pak de route van 'n aangeboden rondreis als voorbeeld voor de highlights. Bijv. deze; http://minervareizen.nl/i ... iegen-rondreizen/uw-route

zondag 13 januari 2013 om 10:17
Ik zeg niet auto, tenminste hangt er vanaf wat je wil. Als je een programma af wil werken of op moeilijk bereikbare plekken wil komen is het wel handig, maar als je ultiem wil onthaasten en flexibel bent in je plannen is OV meestal prima. Zoek de websites van lokale trein en busservices op (even googlen in het Engels) en je krijgt een idee van hoe het (in theorie) geregeld is. Kijk even met google map hoe dingen rond je accommodatie geregeld zijn (of bekijk dat voordat je acco boekt).
Je gaat niet naar de binnenlanden van outer Mongolie, dus er zal zo af en toe wel ergens een bus of trein naar toe gaan lijkt me zo.
Je gaat niet naar de binnenlanden van outer Mongolie, dus er zal zo af en toe wel ergens een bus of trein naar toe gaan lijkt me zo.
zondag 13 januari 2013 om 10:18
Huur alsjeblieft een auto! Wij zijn met het OV door Sicilie gereist, wat een zooitje is dat. Het is een en al chaos en onbegrijpelijk, je wordt opeens overgezet op een andere bus zonder verdere uitleg of de bussen en treinen rijden gewoon niet. Ook staat niet aangegeven wanneer welke bus komt en waar deze heen gaat. Het is dus een grote puzzel, die bijna niet op te lossen is (het enige voordeel was nog dat ik blond haar had en borsten, waardoor chauffeurs opeens engels konden, anders hadden we helemaal nergens gekomen
)

zondag 13 januari 2013 om 10:28
Je gaat een mooie vakantie tegemoet! Ik was blij met de gehuurde auto, maar heb dan ook het hele eiland bezocht. Het fijne van de auto vond ik oa het gemak om eens een ander strandje te gaan bezoeken dan de massa en sicilianen zijn wat minder stipt dan nederlanders...
Leuke plekjes aan de oostkust: syracuse (de ondergrondse tombes), agrigento (de tempelvallei) en de Etna vulkaan. Taormina vond ik een luxe en mooie stad. Wel wat duurder dan de rest.
Veel plezier!
Leuke plekjes aan de oostkust: syracuse (de ondergrondse tombes), agrigento (de tempelvallei) en de Etna vulkaan. Taormina vond ik een luxe en mooie stad. Wel wat duurder dan de rest.
Veel plezier!
zondag 13 januari 2013 om 11:32
Het ligt eraan wat je wilt. Op zich zijn de bussen en treinen betaalbaar en in mijn ervaring wel behoorlijk betrouwbaar. Wel is het zo dat lang niet alle bestemmingen op het eiland goed met het OV te bereiken zijn. Zo wilden wij graag naar Francavilla maar daar gingen maar een paar bussen per dag naartoe. Wanneer je meer van dat soort afgelegen dingen wilt doen is een auto wel handig. Wij hebben ons muv Francavilla echter prima gered met trein en bus. De borg is vaak voor autohuur vrij hoog op Sicilie, omdat ze er als gekken rijden.
I choose happy!