Ervaringen alarmsysteem

04-01-2011 23:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een alarmsysteem in huis. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Er wordt zoveel aangeboden, draadloos of juist niet. Opvolging door een centrale naar jou, een beveiliger of politie? Zie door de bomen het bos niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Bewegingsalarmen geven vaak gedonder, ze gaan af als er niks loos is, een insect op de sensor landt etc etc, politie wordt gek van al die loze alarm-meldingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier al gekeken?



Ik wil graag persoonlijk advies over woningbeveiliging. Kan er iemand langskomen om mijn woning te bekijken?



Ja, dat kan. U kunt hiervoor een erkend PKVW-bedrijf inschakelen. Deze vindt u via deze website. Vraag altijd een prijsindicatie, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Overigens werden deze huisbezoeken vroeger veelal door de politie gedaan. Maar de overheid heeft besloten dat de werkzaamheden op het gebied van woningbeveiliging door marktpartijen ingevuld dienen te worden.

http://www.politiekeurmer ... nt/veel_gestelde_vragen#1
Alle reacties Link kopieren
Voor een serieus alarmsysteem thuis kan ik ADT aanbevelen. Zij leveren echter, als ik het goed heb, alleen alarmsystemen mét een verbinding naar een meldkamer.

www.adtfireandsecurity.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiepapa schreef op 05 januari 2011 @ 00:25:

Voor een serieus alarmsysteem thuis kan ik ADT aanbevelen. Zij leveren echter, als ik het goed heb, alleen alarmsystemen mét een verbinding naar een meldkamer.

www.adtfireandsecurity.nl



In dat kader:

Misschien is het wel handig om even hier neer te zetten hoeveel je er ongeveer aan wil uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
ADT komt ook ieder jaar je alarmsysteem controleren en indien nodig onderdelen vervangen, maar goed daar betaal je ook voor.



In dat kader is de vraag wat jullie budget is zo gek nog niet. Hoewel ik me ook kan indenken dat je dat ivm privacy liever niet schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de meest voorkomende problemen van de alarminstallaties uitleggen:



1. Huisdieren, daar zijn speciale detectoren voor, dus het is handig om dat aan te geven bij het bedrijf en moet de dier ook in de juiste kamer blijven, anders heb je alsnog een melding.

2. Muizen en spinnen, daar is geen oplossing voor behalve de spinnen te verwijderen en de muizen te vangen.

3. Zon direct of indirect in de detector, kan een valse melding geven, een goed bedrijf houdt daar rekening mee met zijn projectie. (dus welke wand de detector komt)



Sommige centrales werken met een code en omdat er een tijd aan hangt moet je soms snel zijn en als het niet lukt, is het irritant, de bedrijf kan de tijd instellen zodat je genoeg tijd hebt.



Tip: Je kan ook gewoon een magneet sleutel gebruiken, dat is een stuk sneller en dan kan de tijd ook verkort worden voordat de centrale in alarm komt, zo heeft de dief ook minder tijd, als hij door de ingangsdeur komt, de andere ingangen zullen wel direct in alarm komen, mocht de dief daar inbreken.



Mocht je wel perongeluk een melding maken, houdt de meldingscode in berijk want er wordt eerst gebeld of het een false melding betreft of een echte. Bij geen reactie komen ze kijken en zijn de kosten als er te vaak meldingen komen voor jou. Dit is in geval van een meldkamer, die beveiliging stuurt.



Je kan er voor kiezen om het naar je zelf door te melden.

meestal is de dief toch al snel weg door de melding

en zoveel kan de beveiliging ook niet voor je betekenen.

maar het lijkt met toch een fijn gevoel dat iemand anders kijkt of de dieven al weg zijn.



Politie doet dit soort dingen volgensmij niet zo snel, misschien als je in een hoge risico groep zit met dure spullen of veel geld.



Als het kabeltechnisch netjes opgehangen kan worden, zou ik bekabeld kiezen. Lukt dat niet, zou ik draadloos kiezen. Bekabeld is nog altijd betrouwbaarder dan draadloos.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



Het budget is idd niet ruim. Wat er vooral in hakt zijn de jaarlijkse kosten voor de meldkamer, service enz. Toch willen we wel graag een verbinding met een meldkamer voor als we zelf te ver weg zijn om even te gaan kijken wat er aan de hand is.

Woonveilig lijkt hierin een stuk voordeliger te zijn, dus we gaan dat eens verder bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aanraden om eerst een bedrijf te laten kijken dat is aangesloten op het politiekeurmerk. Vaak kan je voor niet al teveel geld diverse verbeteringen (laten) aanbrengen in je woning. Denk aan goed hang- en sluitwerk, roosters, stangen en hendels voor tuindeuren, verlichting etc. Ook krijg je algemene preventietips. Als de woning (na de verbeteringen) is goedgekeurd krijg je ook een sticker die je op de deur kunt plakken.



Wat betreft een alarmsysteem zou ik kijken naar het risico dat jullie lopen op een inbraak en de overige maatregelen. Bedenk dat een alarm onklaar kan worden gemaakt en ook valse meldingen kan geven. Daarnaast duurt het vaak even voor er (na een melding) ook daadwerkelijk iemand voor jullie huis staat. De melding moet worden verwerkt bij de centrale die vervolgens nog een actie moet ondernemen (jullie bellen, politie bellen, beveiligingsbedrijf bellen etc).



Vraag jezelf dus af hoeveel risico jullie lopen (vrijstaand huis, verscholen ligging, eigen bedrijf of dure spullen vormen een risico).



Een andere (goedkopere) tip is het ophangen van camera's bij de voordeur (met bijbehoreden sticker). Ook handig als bewijs. De meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven die je moet afschrikken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man installeert ook alarmsystemen. Maar dan van Visonic.

Heb even bij hem nagevraagd maar dat schijnen toch echt de beste te zijn.

Simpel en zeer betrouwbaar. En er zijn bedrijven die dit systeem MET alarmcentrale aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
@pieternierop heb jij niet ook altijd visonic verkocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:nokky schreef op 08 april 2012 @ 00:49:

Mijn man installeert ook alarmsystemen. Maar dan van Visonic.

Heb even bij hem nagevraagd maar dat schijnen toch echt de beste te zijn.

Simpel en zeer betrouwbaar. En er zijn bedrijven die dit systeem MET alarmcentrale aanbieden.





Heej, zie ik daar een WC eend voorbij vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Spam van Consumenten al gemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven