Mode & Beauty alle pijlers

helpt zonnebanken bij zonneallergie?

04-05-2008 15:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zon schijnt net en ik heb al meteen last van zonneallergie, balen! Nu heb ik van een aantal mensen gehoord dat het minder is als je een paar keer onder de zonnebank gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nl. bang dat ik ook van de zonnebank een allergische reactie krijg, maar ik heb het nog nooit geprobeerd dus... Alvast dank!

Lola :sun:
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb een keer een ontzettende allergische reaktie gehad van zonnebanken, niet grappig meer. Als je dus al gevoelig bent voor de zon dan zou ik het zeker niet proberen. Je kunt wel een middeltje halen bij je dokter, of bij de drogist. Bijvoorbeeld Urtizon of Urtica-complex
even voor je gegoogled:



Om vast te stellen of het om een zonneallergie gaat kunt u naar uw huisarts gaan en als u dermate last heeft van de jeuk kunt u uw huisarts vragen om een speciale zalf (meestal op basis van hydrocortison).

Zijn de klachten heel erg, dan kan uw huisarts u verwijzen naar een dermatoloog, die dan verder kan onderzoeken wat er aan de hand is en wat er aan te doen is! Hij kan u een kuur met ultraviolet – B – licht voorstellen, die dan in de winter gestart moet worden, zodat u er in voorjaar profijt van kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
zonnebanken krijg ik ook gewoon uitslag van... godzijdank ben ik een enorme trendsetter, wit wordt het nieuwe bruin 8-P
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje heeft ook last van zonne-allergie en zij probeert het heel rustig op te bouwen voor ze in de zon 'moet'. Dus echt een paar minuutjes zonnebank per keer. Volgens haar helpt het wel degelijk, hoewel ze soms alsnog uitslag en jeuk krijgt.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik durf nu toch maar niet onder de zonnebank.

Het klinkt misschien gek maar het is eigenlijk nooit in me opgekomen om naar de huisarts te gaan... ik denk dat ik dat toch maar eens ga doen. Bedankt voor de tips!!!!!!!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het he-le-maal niks. Ik heb zelf een zonnebank, waar ik in de winter geregeld onder lig: nergens last van. Maar zodra er een écht zonnetje is (vooral een Middellandse Zee-zon) is het drama. Kreeg van de dokter de tip om zonnebrand factor 60 te gaan smeren. Met deze zon kan ik dat nog niet echt uitproberen, daarvoor moet ik echt in de felle zon. Maar goed, misschien voor jou ook een tip?

Mocht dat niet werken, krijg ik van de dokter een sunblock. Maar dat betekent helemaal geen kleur op armen en hals, lijkt me niks...
Mja. Ik heb ook een behoorlijke zonne allergie, een zonnebankje (heel kort en regulier doen tijdens de winter! Ik doe om de week 10 minuutjes op de zwakste bank die ze hebben, kleurt bijna niet) kan helpen om een beetje te wennen.



Maar dan nog moet ik in de zomer vreselijk oppassen en smeren met factor 50. En dat terwijl ik vroegah zo mooi bruin werd (heeft er misschien toch ook wel mee te maken helaas)



Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb de hele gang via huisarts naar dermatoloog al gemaakt. Als je een zonneallergie hebt is dat goed te constateren, maar valt daar verder maar heel weinig aan te doen helaas.... dus uit de felle zon blijven, proberen langzaam een beetje op te bouwen...en verder... dikke pech als je van de zon houdt :'-(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren niet meer naar een zonnebank geweest, maar vroeger....kon ik goed onder de zonnebank, wel goed opbouwen! En daarna kon ik zelfs de zon buiten beter verdragen!

Dus mijn antwoord, ja!

(maar het blijft oppassen en smeren, maar de uitslag had ik niet)
Mij helpt het ook niet. Het gekke is dat ik helemaal geen gevoelige huid heb. Sterker nog, ik heb van mezelf al een kleurtje en verbrand nooit. Op vakantie, in de zomer, heb ik wel altijd zonne-allergie op bepaalde plekken. Anders nooit, ook niet van de zonnebank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onder de zonnebank minder snel uitslag, maar ik krijg het evengoed wel.

Ik ga gewoon 20 min, eerst 1 keer, dan een dag wachten, en dan 2 dagen wel, weer pauze enz enz.

Na een week voel en zie ik dan de uitslag opkomen en dan wacht ik weer een week.

Op deze manier is het goed te doen.

Wat mij wel opvalt is dat ik eerder uitslag krijg onder de zonnebank als ik een bruinversneller oid op smeer.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
het wordt een witte zomer begrijp ik...

maar goed dat wit het nieuwe bruin wordt coldsister, 8-P

al ga ik maar aan de slag met de zelfbruiners, wie weet wordt oranje het nieuwe bruin X-D
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
De clou bij mij zit er gewoon in om niet te verbranden. Wanneer ik heel goed kan opbouwen, dan heb ik nergens last van. Maar o wee, wanneer je echt in de felle zon verbandt, dan is het de hele vakantie kommer en kwel.

Het is en blijft lastig om niet te verbranden wanneer het hoogzomer is.



Wel ben ik iemand die gemakkelijk heel erg bruin kan worden. Dat is dus in deze echt mijn voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Onder de zonnebank helpt niet echt!

Ik ben nooit echt voor die bultjes en jeuk naar de huisarts geweest, heb t welles tussen neus en lippen verteld aan hem, wanneer ik voor iets anders kwam. Hij maakte er idd niet veel van! Goed insmeren, sterke zon vermijden en als je er toch last van krijgt, helpt bij mij alleen: de schaduw!!

Ik gebruik een homeopatisch middel: urtizon! Dit zijn kleine korreltjes die je laat smelten onder je tong. Ze helpen echt!!



Succes!
Het ligt er volgens mij aan hoe erg / hoe snel je er last van hebt.

Als ik onder de zonnebank ga krijg ik jeuk en bultjes, maar als ik nu een uur in de volle zon ga zitten ben ik morgen een tomaat.

Ik gebruik dus altijd een factor, in de felle zon zelfs factor 60.

Mocht er toch irritatie optreden dan helpt de Zonneblaasjes gel met Aloe Vera van het Kruidvat huismerk erg goed.

Ben ook via de huisarts bij de dermatoloog terecht gekomen, maar veel meer dan een sunblock voorschrijven kon die ook niet.
Oh ik heb een nieuwe tip gekregen van iemand: bruiningscapsules (capsules die je helpen van binnenuit veel pigment aan te maken, met veel betacaroteen erin dus hopen dat ik niet oranje word X-D )

Verkrijgbaar bij oa de Tuinen. 2 weken voor de eerste zonnedag beginnen te slikken, ik zag op een forum dat sommige mensen hier baat bij hebben dus wie weet ben ik er eentje van....



Ik ga het in ieder geval proberen want ik ben zo ondertussen radeloos, wil zoooo graag weer gewoon een paar uurtjes in de zon gaan zitten!!!

:'-(
Alle reacties Link kopieren
sartan schreef op 06 mei 2008 @ 18:27:

Oh ik heb een nieuwe tip gekregen van iemand: bruiningscapsules (capsules die je helpen van binnenuit veel pigment aan te maken, met veel betacaroteen erin dus hopen dat ik niet oranje word X-D )

Verkrijgbaar bij oa de Tuinen. 2 weken voor de eerste zonnedag beginnen te slikken, ik zag op een forum dat sommige mensen hier baat bij hebben dus wie weet ben ik er eentje van....



Ik ga het in ieder geval proberen want ik ben zo ondertussen radeloos, wil zoooo graag weer gewoon een paar uurtjes in de zon gaan zitten!!!

:'-(




Klopt helemaal, zijn zg. Carotene tabletten en helpen inderdaad om van binnen-uit bruin te worden.

Zowel te gebruiken als men natuurlijk zon't of als men zonnebankt.
zonne(n)(banken) doe je met oog en zorg voor je huid!
Tropischbruin schreef op 06 mei 2008 @ 19:05:

Klopt helemaal, zijn zg. Carotene tabletten en helpen inderdaad om van binnen-uit bruin te worden.
Mooi. Nu nog kijken of ze ook misschien een beetje helpen tegen mijn zonne-allergie... is misschien niet helemaal logisch maar je weet het maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een paar dagen een paar uurtjes in de zon gezeten, lekker boekje gelezen, je kent het wel......

Nu zie ik ook aardig wat kleine bultjes op bovenarmen, borst en benen. Gelukkig jeukt het niet echt. En dat met factor 50 en regelmatig insmeren, zucht..... Hoe ouder ik word, des te meer gekke kwaaltjes erbij komen, hahaha!!

Ga morgen even die Zonneblaasjes gel van Kruidvat halen, kijken of die bultjes dan sneller wegtrekken......
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf pillen voor onder je tong van Urtizon, die helpen goed. Maar je moet ze dan wel regelmatig nemen, heb je eenmaal uitslag dan is het te laat.

Ook gebruik ik de zonnebrandcreme van dit merk. Met Nivea factor 50+ verbrandde ik en kreeg ik uitslag, met Urtizon factor 15 nergens last van. Je kunt het kopen bij natuurvoedingswinkels maar heb het volgens mij ook wel eens bij de apotheek gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook die van Nivea Factor 50! Misschien is dat wel gewoon slecht spul??
Alle reacties Link kopieren
Het is beter wat vaker te smeren met een lagere factor dan 1x per dag met een hoge factor.
zonne(n)(banken) doe je met oog en zorg voor je huid!
Alle reacties Link kopieren
Ik smeerde met die factor 50+ bijna ieder uur, maar verbrandde toch (en last van uitslag).
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer ook veel vaker dan 1 keer met factor 50, maar krijg alsnog bultjes! Grrrr....balen!!
Alle reacties Link kopieren
zonnebanken helpt niet en hoge factor helpt ook niet altijd. Als je last hebt van allergie moet je de allergene stof (UV stralen) vermijden. Ga dus onder de parasol zitten, daar kleur je ook bij maar veel minder heftig. Zonnebank brengt je huid alleen maar meer schade toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven