Hier word ik ff niet goed van....

14-05-2008 12:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Belgische die vijf kinderen doodde wil baby

BRUSSEL - De moeder uit het Belgische Nijvel die vorig jaar haar vijf kinderen vermoordde, wil een baby. De depressieve moeder wil weer zwanger worden om „alle wonden te helen”, meldde de Belgische krant Het Laatste Nieuws woensdag.

Geneviève Lhermitte wil scheiden van haar Marokkaanse man, de vader van de gedode kinderen. Binnenkort krijgt ze in de gevangenis 'intiem bezoek' van haar nieuwe vriend „met het oog op een kind”, aldus de advocaat van een andere betrokkene in de rechtszaak die waarschijnlijk in oktober begint.

De 40-jarige Lhermitte sneed vorig jaar de keel door van haar vier dochters en zoon, allemaal tussen de drie en veertien jaar oud, en probeerde daarna zelfmoord te plegen.

Is ze niet goed wijs :-@

Van mij mag er een wet komen dat een ouder die zijn/haar kind(eren) vermoord nooit meer kinderen mag krijgen.Verplichte steralisatie en gelijk op de zwarte lijst dat ze dat niet meer ongedaan kunnen maken.

Je kinderen de keel doorsnijden en dan een nieuwe baby willen,straks snijdt ze die baby ook de keel door als ze het niet meer ziet zitten... :'-(
tja... en waar leggen we dan de grens?
Waarom krijgt die vrouw gelegenheid voor intiem bezoek? En moet dat kind dan in de gevangenis of in een pleeggezin opgroeien??
Ik las het. Ik snap ook niet hoe zoiets in vredesnaam kan en of er inderdaad niet iets in de wet te vinden is, waardoor dat hele plan niet door kan gaan. Overigens ben ik ervan overtuigd dat een ieder die iets op zijn kerfstof heeft of iets heeft uigespookt wat het daglicht niet kan verdragen, krijgt wat ie verdient en dat die zwangerschap uitblijft. Mocht er toch een kind komen, dan zal ze dat - gezien haar voorgeschiedenis - toch niet zelf op kunnen voeden.
anoniem_53183 wijzigde dit bericht op 14-05-2008 12:50
Reden: foute opmerking aangepast
% gewijzigd
coldsister schreef op 14 mei 2008 @ 12:39:

tja... en waar leggen we dan de grens?
Het lijkt me - gezien het feit dat deze vrouw haar 5 kinderen om zeep heeft gelopen - dat die grens ruimschoots is overschreven. Deze vrouw mag nooit meer moeder worden.
Ja, toch blijft de vraag waar leggen we de grens?

Wat zijn de eisen waar ik aan moet voldoen om een kind te mogen van de samenleving?
"Waar leg je de grens?" is inderdaad een legitieme vraag, maar ik denk dat bij echt actieve MOORD we niet hoeven twijfelen of dat over de grens is: na zo'n daad lijkt het me wel legitiem om 'intiem bezoek' te verbieden.
Nou het lijkt me in ieder geval een mooie regel dat moeders die hun kinderen vermoorden geen kindren meer mogen krijgen. Wat mij betreft staat daar naast een flinke gevangenisstraf ook een gedwongen sterilisatie tegenover.
Huppekee, gedwongen sterilisatie.

Als dat bij sommige mensen toch es zou mogen...
Ok, dat is zwaar te kort door de bocht. Die 5 kinderen hebben uiteraard nergens om gevraagd. Ik zal de betreffende post aanpassen.
(Dan ik ook. Ik denk overigens wel te snappen wat je bedoelde hoor, een soort vertrouwen dat god/het lot/de loop der dingen wel zal ingrijpen en dat het zo zal lopen dat het haar niet lukt weer zwanger te worden. Ik hoop dat uiteraard ook, maar ik heb dat vertrouwen wat minder. Als 'het lot' zoveel macht had, waren die eerste vijf kinderen ook niet geboren, dat is wat ik ermee bedoelde)
coldsister schreef op 14 mei 2008 @ 12:46:

Ja, toch blijft de vraag waar leggen we de grens?

Wat zijn de eisen waar ik aan moet voldoen om een kind te mogen van de samenleving?

Ik denk dat je hem precies andersom moet stellen. Er zijn namelijk al veel te veel eisen waaraan je moet voldoen om een kind te mogen (probeer maar eens te adopteren). Ik denk dat je beter eisen kan stellen waaraan mensen moeten voldoen als ze verboden worden een kind te krijgen. Ik krijg die zin niet helemaal lekker, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dit mens voldoet in elk geval aan de eisen om een definitief verbod te krijgen!
nu ja... wat is voor jullie een reden om iemand te verbieden een kind te mogen?
Als je je eerdere kind(eren) vermoord of misbruikt hebt.
1. het vermoorden van je eigen kinderen
5 van je eigen kinderen ombrengen en nu nog een kans willen? Sodemieter op, zeg! Deze vrouw heeft geen rechten meer alleen maar plichten. De plicht om zichzelf haar hele leven te schamen, zonder baby'tjes.
oké, moord is mooi concreet. Gaat altijd op? Geen ontoerekeningsvatbaarheid?

Misbruik vind ik weer een beetje een breed begrip...
Misschien ook wel:

het vermoorden en/of misbruiken van andermans kind(eren).
Emmeke schreef op 14 mei 2008 @ 12:51:

(Dan ik ook. Ik denk overigens wel te snappen wat je bedoelde hoor, een soort vertrouwen dat god/het lot/de loop der dingen wel zal ingrijpen en dat het zo zal lopen dat het haar niet lukt weer zwanger te worden. Ik hoop dat uiteraard ook, maar ik heb dat vertrouwen wat minder. Als 'het lot' zoveel macht had, waren die eerste vijf kinderen ook niet geboren, dat is wat ik ermee bedoelde)
Ja, dat bedoel ik inderdaad :-]
- een eerder kind actief vermoord hebben

- een eerder kind structureel verwaarloosd hebben tot de dood erop volgde

Ik ben geneigd om verder te gaan en bijv ook te noemen heroineverslaving/alcoholisme en geen niet-verslaafde partner aanwezig (eerst maar effe afkicken als zo'n kindje echt van je afhankelijk is), maar dan kom je al in een grijs gebied waar niet iedereen het over eens zal zijn.
coldsister schreef op 14 mei 2008 @ 12:58:

oké, moord is mooi concreet. Gaat altijd op? Geen ontoerekeningsvatbaarheid?

Misbruik vind ik weer een beetje een breed begrip...
Het gaat niet alleen om het kind willen op zich, maar wat voor voorbeeld ben je voor je kind? Als deze vrouw weer een kind krijgt, dan zal ze op een bepaald moment moeten uitleggen dat dit kind 5 broertjes of zusjes heeft gehad maar dat die niet meer leven.
Ontoerekeningsvatbaar????? Oke, die tellen we ook mee. Degene die mij kan overtuigen dat iemand die eerst ontoerekeningsvatbaar is als hij/zij zijn/haar kinderen vermoordt, vervolgens wel toerekeningsvatbaar is als het gaat om het opvoeden van een kind, wint een virtuele bos bloemen!
hmm... ik vind mijn ouders ook géén mooi voorbeeld... om dat nu als grens te gaan trekken, dan mag ik waarschijnlijk ook wel gesterilliseerd worden
anoniem_65123 wijzigde dit bericht op 14-05-2008 13:03
Reden: spatie
% gewijzigd
Ik ben geneigd om ook ouders die vanuit een of andere geloofsovertuiging een bloedtransfusie zouden weigeren aan hun in levensgevaar verkerende kind, ook te verbieden kinderen te krijgen. Of er zou een mogelijkheid moeten bestaan om die ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te laten ontzetten (is die mogelijkheid er?)

Dat je voor jezelf beslist dat je geen bloedtransfusies wilt, prima. Je bent meerderjarig en beslist over jezelf. Maar zulke beslissingen van leven en dood maken over een kindje dat van jou afhankelijk is? Vind ik te erg.
die mogelijkheid is er al Emmeke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven