Vlek op witte muur

19-01-2013 20:09 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Shit.



Begin december onze woonkamer wit geschilderd. 1 muur was eerst rood (gestuukt). Die muur is nu dus wit. Tegen die muur aan staat een kastje en op dat kastje staat zo'n oliebrander op. Oliebrander brandt hier dagelijks en dat gaat altijd goed. Zo brandde hij ook vanavond terwijl ik hier zit te forummen. En opeens hoor ik *PLOF*.



Wat gaan we nou krijgen? Ik kijken...ligt het hele kastje en de vloer onder de dikke druppels bruine olie en water-prut. En het ergste? Het zit ook op mijn mooie witte muur!!



Ik ben meteen naar de keuken gegaan en heb een schone doek nat gemaakt. Hiermee heb ik het ergste wel weggekregen maar je blijft het wel zien.



Aangezien we het zo recent geschilderd hebben zit ik eraan te denken om van de week maar gewoon met een kwastje of klein rollertje over de muur heen te gaan om de vlekken weg te krijgen. Maar is dat handig? Of ga je dan alsnog verschil zien?





HELLUUUUUP
Alle reacties Link kopieren
Waar die *PLOF* vandaan is gekomen is mij ook nog een raadsel. Alles gewoon gedaan zoals altijd? Water in dat bakje, beetje olie erbij.



Nu wel spijt dat ik dat ding niet vaker gewassen heb, dan was die prut niet zo bruin geweest.
Ja, dan ga je wel verschil zien. Maar omdat het zo kort geleden is, is het verschil niet zo heel groot. Als je een groter vlak neemt dan de vlek en de randen zachtjes tamponeert met een kwast zie je het verschil minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Ga je dan niet gewoon het vlak juist duidelijk zien? Ik dat te denken om idd met heel weinig verf te tamponeren op de plekken waar de vlekjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dit gebeurt natuurlijk ook net als je vriend in de aziatische bush zit en min of meer onbereikbaar is voor overleg...grrr.
Alle reacties Link kopieren
Och jee, ik had half jaartje geleden iets soortgelijks op mijn nieuw gespoten muur er, viel een bakje rode geurolie van de kast, heel de muur onder de vettige rode parfumolie. Ik baalde ook als een stekker. Maar ik heb het helemaal goed gekregen met schimmelreiniger voor de badkamer. Is van hg, maar je kan het ook van onbekende merken (net zo goed) krijgen. Ik spoot het gewoon op de muur, enige dagen achter elkaar. Ga niet op de muur poetsen zoals ik heb gedaan. ik heb er een gladde plek in de structuur in gepoetst. Kijk wel uit met je kleren met die schimmelreiniger, het werkt net als chloor.
Alle reacties Link kopieren
Bij kruidvat heb je een soort stevige sponsjes, wit. Beetje nat maken en je poetst er een hoop mee weg.
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 20:15:

Ga je dan niet gewoon het vlak juist duidelijk zien? Ik dat te denken om idd met heel weinig verf te tamponeren op de plekken waar de vlekjes zitten.Als het maar een klein vlak is kun je dat ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
Echt pantax, doe maar wat ik zeg. Sowieso altijd handig om standaard schimmelreiniger klaar te hebben staan voor witte muren. Regelmatig werk ik er even een vlekje mee weg.
Alle reacties Link kopieren
Schimmelreiniger op voegen maakt anders mijn voegen geel of oranje. Dus zou wel oppassen.
quote:alie_mentatie schreef op 19 januari 2013 @ 20:22:

Echt pantax, doe maar wat ik zeg.Maar waarop, is dan de vraag. Misschien kan ik mijn restje rode wijn tegen de muur mikken
Alle reacties Link kopieren
quote:alie_mentatie schreef op 19 januari 2013 @ 20:18:

Och jee, ik had half jaartje geleden iets soortgelijks op mijn nieuw gespoten muur er, viel een bakje rode geurolie van de kast, heel de muur onder de vettige rode parfumolie. Ik baalde ook als een stekker. Maar ik heb het helemaal goed gekregen met schimmelreiniger voor de badkamer. Is van hg, maar je kan het ook van onbekende merken (net zo goed) krijgen. Ik spoot het gewoon op de muur, enige dagen achter elkaar. Ga niet op de muur poetsen zoals ik heb gedaan. ik heb er een gladde plek in de structuur in gepoetst. Kijk wel uit met je kleren met die schimmelreiniger, het werkt net als chloor.Bij mij is op 1 plekje al een beetje van de ondermuur door aan het schemeren door het wrijven met doekje.
Beetje scheerschuim op een doek en inwrijven op de muur!
Vlek gewoon laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Arme Orzoo!

Schilderen kan altijd nog, dus ik zou eerst wat schoonmaakmiddelen proberen (of gummen? wie weet...)



Als je toch gaat schilderen zou ik de hele baan doen van plafond tot grond, rechte baan afplakken met schilderstape, met een roller verven, dan als de verf nog nat is het tape wegtrekken en met een droge kwast vervagen.
Alle reacties Link kopieren
Vlek inspuiten met haarlak, en een beetje bijstippen. (Haarlak, amders komt het vettige er doorheen) succes!
Maak er gewoon nog meer vlekken op of smeer de muur helemaal in met dezelfde troep. Dan valt het niet op.



Of hang een lege schilderijlijst op die plek. Of hang er een echt schilderijtje overheen.



En anders gewoon ontvetten en helemaal opnieuw witten. Is toch zo gebeurd. Als nieuw wordt het anders toch nooit meer. Kun je vergeten.



Kastje ervoor zetten kan ook. Of gewoon de andere kant opkijken. Nadenken kost ook energie. Dan kun je net zo goed even de handjes laten wapperen.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat een beetje moeilijk. Er zitten 3 nog zichtbare vlekjes. Een helemaal bovenaan de muur, een 30cm eronder en een beneden en half op de plint.
Alle reacties Link kopieren
Sommige muurverf is er tegenwoordig op gemaakt om de muur "te wassen". Dus heb je het al met een beetje sop geprobeerd? Hielp bij mij laatst ook bij een zwarte vlek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kinderen, en laatst had de jongste op een (wit geschilderde) muur getekend. Ik had nog muurverf. Ik heb het eroverheen gedaan, en er is niets van te zien :D
Alle reacties Link kopieren
quote:squashgirl schreef op 19 januari 2013 @ 22:38:

Sommige muurverf is er tegenwoordig op gemaakt om de muur "te wassen". Dus heb je het al met een beetje sop geprobeerd? Hielp bij mij laatst ook bij een zwarte vlek.Nou ik heb het dus met een nat doekje even afgenomen en op 1 van die plekjes zie je nu het rood van de muur eronder al een beetje doorkomen dus ik denk dat deze muurverf daar niet zo voor geschikt is (latex).
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn witte muren altijd schoon met chloor in een spuitbus, lege muscle fles met water een een hele scheut chloor. Gaat heel goed! Maar als er bij jou de rode plekken doorkomen dan zou ik eroverheen verven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 22:42:

[...]



Nou ik heb het dus met een nat doekje even afgenomen en op 1 van die plekjes zie je nu het rood van de muur eronder al een beetje doorkomen dus ik denk dat deze muurverf daar niet zo voor geschikt is (latex).Klinkt als verf op waterbasis, dat ga je niet kunnen schoonmaken want je veegt je verf mee. Dat goed ontvetten en overschilderen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een doekje met pure bleek geprobeert? Niet vegen maar deppen.
Alle reacties Link kopieren
Nu in daglicht zie je het maar een heel klein beetje. Ik wacht mooi tot vriend thuis is en dan kijken we wel wat we ermee doen (voordat ik het erger maak dan het is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven