De parodiëttes draven door (III)

23-12-2012 08:46 3464 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw parodietopic. Zo hoort het.

We komen van hier , waar Blijftgewoonbonken wilde mieten en grieten met Brilloo.

Nieuwe parodiëttes zijn van harte welkom, en HAPPY NEW TOPIC natuurlijk!
Heb ik ook gedaan. Chirurgen.

Én een heisa toen ik wat instrumenten in de patiënten had achtergelaten! Zo misplaatst. Dat krijg je toch als je ongemotiveerd personeel inzet?
Ik doe ook zéker mee met de paasgroep. Dit keer wil ik het kruisigingsverhaal naar deze tijd halen. Dat OLH niet aan een kruis sterft maar gewoon een injectie krijgt om er een eind aan te maken.

Was dat 2000 jaar geleden gebeurd dan had die wederopstanding ook niet plaatsgevonden hoor, wat ik je brom. Dan was 'Jezus namelijk écht dood.

Ondertussen heb ik al kleurenschema's voor het eierschilderen klaarliggen. De moodboards hangen door het hele huis en ik heb al schalen met chocolade eieren staan in huis.

Ik ben nog niet uit het paasmenu maar daarvoor hoop ik bij de paasgroep inspiratie op te doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 januari 2013 @ 19:44:

Ik meld me aan voor de Paasgroep. Vorig jaar hebben Leo en ik een Paasspel gespeeld in Skieterbroek. Het ging over lijden en passie. De passie van de Kraist, zo hadden we het genoemd. Veel special effects, nepbloed, explosies en dansende naakte mannenKraist? Passie? Wat heeft dat nou weer te maken met Pasen?
Sorry, ik meld me af voor Pasen, niet handig met een kippenei-eiwitallergie, da's echt lelijk hoor!

Gelukkig heb ik een doorlopende annuleringsverzekering, waar ik dan ook doorlopend gebruik van maak.
Miloo, zou jij anders JC kunnen spelen?

Ik garandeer je dat er geen ei aan dit executieverhaal te pas komt.
Pfff pasen...

Ik als gezinsmanager neem voor zo'n periode extra personeel aan of ik besteed het werk uit. Zo koop ik voorgekleurde eieren, gaan we paasbrunchen bij de toekan en ga ik kijken naar de passie niet erin meespelen.
Jouw leven trekt dan ook passieloos aan je voorbij.

Geeft niks, niet iedereen haalt álles uit die paar hartslagen die ze krijgt.
quote:Eleonora schreef op 21 januari 2013 @ 19:46:

Én een heisa toen ik wat instrumenten in de patiënten had achtergelaten! Zo misplaatst. Dat krijg je toch als je ongemotiveerd personeel inzet?Ja en dat gezeur dat je op tijd moet komen.
Tss wat een aannames weer. Doordat ik als gezinsmanager dus thuis werk en veel delegeer heb ik juist veel tijd voor passie. Maar aan amateurtoneel doe ik niet.

Als ik alles zelf moest doen heb ik geen tijd voor de kids he. Want waarvoor neem je die als je altijd maar moet werken of huishouden doen?
Ik vind het niet dramatisch genoeg die injectie. Ik zou liever kiezen voor iets passievers, het gaat tenslotte om passie. Dus geen voeding of vocht, beademing eraf en dan maar wachten.
amateurtoneel? Stalslaaf waar heb je het over, vorig jaar kwam je niet eens door de auditie.

Wat Leo en ik neerzetten gaat wel wat verder dan een opplakbaard en een gek stemmetje. Dat heb ik je vorig jaar ook verteld, maar jij luisterde niet want je was te druk met lachen om jezelf.
Oké dan, doe mij die rol van J.C.Superstar maar.. Ik ben alleen niet goed bij stem. Want de griep héé, en die heerst minstens tot ver na Pinksteren.
Miloo, fat change dat het om mine gaat. Dan heeft JC geen tekst en doe ik de Mongolische keelzang er bij.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 januari 2013 @ 20:56:

amateurtoneel? Stalslaaf waar heb je het over, vorig jaar kwam je niet eens door de auditie.

Wat Leo en ik neerzetten gaat wel wat verder dan een opplakbaard en een gek stemmetje. Dat heb ik je vorig jaar ook verteld, maar jij luisterde niet want je was te druk met lachen om jezelf.

Wat wij doen is kunst. Beleving. Expressie.

Dit jaar zijn de audities op improvisatiebasis. Ik verheug me op wat de auditanten van zichzelf in dit eeuwenoude verhaal leggen.

Hoewel ik ParodiYette liever niet meer op een auditie heb.

Die legde net even te veel van zichzelf in de auditie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 21 januari 2013 @ 19:46:

Én een heisa toen ik wat instrumenten in de patiënten had achtergelaten! Zo misplaatst. Dat krijg je toch als je ongemotiveerd personeel inzet?Maar eventuele sponzen had jij natuurlijk weer allemaal compleet opgedoken uit de lichamen. Top! Dát is gebruik maken van je talenten!
Later is nu
Ik weet het niet hoor.. Kan JC niet gewoon Passioneel door de lover van Maria Magdalena door het hoof geschoten worden? Met een brandende pijl ofzo.
Later is nu
Ik wil me graag bij je Paasbeweging aansluiten, Lady-stikdemoord. Ik vier al twee decennia lang Pasen Op Geheel Ei-Gen Wijze. Eieren, paashazen dan wel -poezen, kuikentjes en vooral veel geelgeelgeel waren toen nog heel origineel.

Inmiddels geef ik Pasen een Geheel Ei-Gen Invulling. Dit jaar is het thema pied-de-poule (kleurenschema wit-zwart dus). Bijbehorende fauna zijn bv. de reuzenpanda, het stinkdier, de Friese Holsteinkoe, de ekster en de zebra.

Ik verzamel al sinds vorig jaar dwergegeltjes die ik op eerste Paasdag ga verstoppen. Ik spuit ze wel eerst in met haarlak om te voorkomen dat ze ervan doorgaan, anders vinden we er straks geen meer terug. Dat zou toch sneu zijn. Ik heb de verf al in huis, op Goede Vrijdag wordt het huis in pied-de-poule-motief geverfd.

Wat vind je ervan als we onszelf de Paasgemeente zouden noemen?
Ga in therapie!
Goed idee!

Kunnen we dan alvast besluiten dat we Pasen 2014 in Halloweenstijl vieren? Je moet immers vroeg beginnen met plannen.

Leds en Meo, gaan jullie maar lekker je kunst beleven dan. Wij gaan op goede vrijdag naar Zij gelooft in mijn. Heeft ook alles met passie, lijden en wijn (alcohol tenminste) te maken.
Meds, ik denk dat we er zo'n beetje alleen voorstaan met de Passie van Kraist dit jaar.

We gaan dubbelen. Dus jij bent dan Judas, Pontius Pilatus en de Romeinen, dan ben ik Kajefas, Petrus, de haan en Maria Magdalena.

Miloo kan JC mimen.
Lollosnoera, ik heb je al gemaild hoor. Ik wil heel graag onditie doen. Ben jij zeker de kotsing directeur? Dan kom ik er vast doorheen Mag ik God zijn?
Ga in therapie!
Hello Wine stijl voor Pasen 2014 vind ik vernieuwend. Ja.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 22 januari 2013 @ 00:28:

Lollosnoera, ik heb je al gemaild hoor. Ik wil heel graag onditie doen. Ben jij zeker de kotsing directeur? Dan kom ik er vast doorheen Mag ik God zijn?Ik heb me even ingelezen en het lijkt me wel wat, zo'n stukje cultuur tussen de eieren door. Ik wil graag de rol van Judas Iskarioth, ik ben namelijk dol op zoenen. En dat ik dan een leuk roze bunnypakje draag met van die fluffy oortjes, om zo de link met de hedendaagse paasviering te visualiseren. En Jezus kan in plaats van het brood de eieren breken, had ik bedacht.
Nou als jullie nou echt mensen tekort komen wil ik wel een rolletje op me nemen hoor. Moeder Maria lijkt me wel wat en de apostol Simon.
Ik ben op toneel nogal houterig dus mag ik het Kruis spelen?
quote:Starshine schreef op 22 januari 2013 @ 13:03:

Nou als jullie nou echt mensen tekort komen wil ik wel een rolletje op me nemen hoor. Moeder Maria lijkt me wel wat en de apostol Simon.doe ik Nick en Yolanthe wel
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven