Domme vraag

25-01-2013 22:33 13 berichten
Ik heb hoogstwaarschijnlijk een beetje domme vraag maar wil t toch ff checken.



Ik moet bij de rechtbank een aanvraag indienen voor het opvragen voor het originele echtscheidingsconvenant.



Hoe schrijf ik die mensen aan? Ik zou zelf denken gewoon Geachte heer, mevrouw, omdat ik denk dat de aanvraag niet in behandeling zal worden genomen door de rechter himself.. toch?
natuurlijk is dat goed
Edelachtbare, maar ze reageren ook op geachte meneer/mevrouw.
THX!
Alle reacties Link kopieren
Rechters maar ook griffiers zijn inderdaad Edelachtbaar, wat dat verder ook mogen betekenen.



Je kunt er ook Weledelzeergelikte Kontgekuste Heer op schrijven, dat is dan weer niet eens een vormfout, gek genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon gebeld toen ik em kwijt was, en dat ding hard nodig had. Ze checken wat gegevens, en binnen een week had ik em in huis!



(en een dag later vond ik em natuurlijk terug in mijn dashboardkastje).
Alle reacties Link kopieren
Wiki zegt:

Een rechter (en ook een griffier) bij een rechtbank wordt officieel aangesproken met "edelachtbare". De aanspreektitel van een raadsheer bij een gerechtshof is formeel "edelgrootachtbare" en van een raadsheer in de Hoge Raad "edelhoogachtbare". Tegenwoordig wordt ook steeds vaker "meneer de rechter" of "mevrouw de rechter" gebruikt. Ook wordt voorzitter vaak gebruikt, ook als het niet om een meervoudige kamer gaat.



Maar waarom zou geachte heer/mevrouw niet afdoende zijn, tenslotte zijn het ook maar gewoon mensen
@rara hoeveel kost dat opvragen?
Alle reacties Link kopieren
Het kostte me helemaal niks.....



Verbaasde mij heel erg dat het telefonisch kon, maar was er wel heel erg mee geholpen! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 25 januari 2013 @ 23:22:

@rara hoeveel kost dat opvragen?





Rara is een nick!



Ik dacht al, wat een flauw raadseltje.
quote:Beeldig schreef op vrijdag 25 januari 2013 23:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Sunemom in "Domme vraag"" class="messagelink">Sunemom schreef op 25 januari 2013 @ 23:22</a>:</b>

@rara hoeveel kost dat opvragen?</div></blockquote>





Rara is een nick!



Ik dacht al, wat een flauw raadseltje.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Beeldig :-)
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het nogal middeleeuws om allerlei vage en moeilijke titels te geven aan bepaalde ambtenaren.

Je hoeft natuurlijk ook niet YO rechtertjes te roepen, maar toch...



Je hoeft ook niet per se strak in pak naar een rechtbank, maar je mag ook gewoon met je gewone sneakers de rechtbank binnen komen. Dat zou ook niks uit mogen maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven