Soll gesprek en betaalde training huidige werkgever
zaterdag 26 januari 2013 om 14:03
Na een jaar werkloos geweest te zijn, sinds 3 maanden weer aan het werk.
30 uur, verdeeld over 5 middagen.
Ook met het oog op opvang van kind niet handig.
Dit kan niet anders verdeeld worden en omdat ik allang blij was met werk heb ik maar geroeid met de riemen die ik had.
Maar keek ondertussen wel verder.
Eergister kreeg ik te horen dat ik een training mag doen
Een ttaining die ik al lange tijd wil doen.
Baas wist dat en geeft het me nu kado.
Zonder verder overleg. Heel lief natuurlijk.
Woensdag is het.
Gister ben ik gebeld door een ander bedrijf waar ik vorige maand gesolliciteerd heb.
Ik merk dat ze me heel graag willen hebben en ik zie het ook erg zitten om daar te werken
ik mag woensdagochtend op gesprek komen.
Of zoals hij het zei 'even kortsluiten'
Iets minder uren maar veel gunstige verdeeld en met veel betere doorgroei mogelijkheden.
Maar hoe lullig is het als ik woensdag ochtend een gesprek heb. woensdag middag m'n ontslag indien en dan woensdagavond op koste van de baas die training heb?
30 uur, verdeeld over 5 middagen.
Ook met het oog op opvang van kind niet handig.
Dit kan niet anders verdeeld worden en omdat ik allang blij was met werk heb ik maar geroeid met de riemen die ik had.
Maar keek ondertussen wel verder.
Eergister kreeg ik te horen dat ik een training mag doen
Een ttaining die ik al lange tijd wil doen.
Baas wist dat en geeft het me nu kado.
Zonder verder overleg. Heel lief natuurlijk.
Woensdag is het.
Gister ben ik gebeld door een ander bedrijf waar ik vorige maand gesolliciteerd heb.
Ik merk dat ze me heel graag willen hebben en ik zie het ook erg zitten om daar te werken
ik mag woensdagochtend op gesprek komen.
Of zoals hij het zei 'even kortsluiten'
Iets minder uren maar veel gunstige verdeeld en met veel betere doorgroei mogelijkheden.
Maar hoe lullig is het als ik woensdag ochtend een gesprek heb. woensdag middag m'n ontslag indien en dan woensdagavond op koste van de baas die training heb?
zaterdag 26 januari 2013 om 14:05
Ehm, ik denk dat jij iets te snel denkt. Als je woensdagochtend het gesprek hebt dan zou ik never nooit woensdagmiddag al ontslag nemen. Wacht eerst tot het allemaal in kannen en kruiken is en daarna pas je ontslag indienen. Je zal niet de eerste zijn waarbij het toch nog misloopt. Dan zit je met helemaal niks!
zaterdag 26 januari 2013 om 14:06
Dat is vrij lullig....
Maar! Stel dat jouw huidige werkgever om de één of andere reden van je af zou willen/moeten, kiest die ook voor zichzelf en niet voor jou, hoe lullig ook.
Dus adviseer ik je om te doen wat het beste voor jou is.
Uiteindelijk doet iedereen dat als het om werk gaat, dat is ook logisch.
Succes!
Maar! Stel dat jouw huidige werkgever om de één of andere reden van je af zou willen/moeten, kiest die ook voor zichzelf en niet voor jou, hoe lullig ook.
Dus adviseer ik je om te doen wat het beste voor jou is.
Uiteindelijk doet iedereen dat als het om werk gaat, dat is ook logisch.
Succes!
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.

zaterdag 26 januari 2013 om 14:11
Niet lullig, gewoon doen, je baas kan je niet met een training aan het lijntje houden, hij weet ook wel dat jou arbeidsomstandigheden voor jou niet ideaal zijn! Je training heb je al verdiend door wat je voor het bedrijf hebt gedaan, die maakt niet dat je extra verplichtingen hebt tav je werkgever.
Dus vol goede moed dat gesprek ingaan, en vervolgens naar die training...
En als je ontslag neemt kan dat toch voor 1 februari, dat kan dus ook volgende week (zou ik ook niet woensdagmiddag doen...)
Dus vol goede moed dat gesprek ingaan, en vervolgens naar die training...
En als je ontslag neemt kan dat toch voor 1 februari, dat kan dus ook volgende week (zou ik ook niet woensdagmiddag doen...)
zaterdag 26 januari 2013 om 14:12
Ik heb een (kalender) maand opzegtermijn.
Dus dat 'moet' dan wel voor de 30.
Maar wil dan uiteraard wel zeker weten dat nieuwe baan doorgaat.
Ik vind het zo lastig.
Kijk aan de ene kant heel erg uit naar het gesprek maar ben ook wel nerveus voor de reactie op mijn vertrek.
Misschien word het gesprek wel niets woensdag.
Alhoewel het dan heel gek moet lopen.
Ik vind het zo lastig.
Kijk aan de ene kant heel erg uit naar het gesprek maar ben ook wel nerveus voor de reactie op mijn vertrek.
Alhoewel het dan heel gek moet lopen.

zaterdag 26 januari 2013 om 14:17
quote:moods schreef op 26 januari 2013 @ 14:12:
Ik vind het zo lastig.
Alhoewel het dan heel gek moet lopen.Je weet het pas zeker als de handtekeningen onder het contract staan. Als die werkgever je echt graag wil hebben dan kan hij best een maandje langer wachten.
Ik vind het zo lastig.
Alhoewel het dan heel gek moet lopen.Je weet het pas zeker als de handtekeningen onder het contract staan. Als die werkgever je echt graag wil hebben dan kan hij best een maandje langer wachten.

zaterdag 26 januari 2013 om 14:24
Ik heb ook eens op verzoek van een werkgever een trainingsdag gedaan die 1200 euro kostte. Toen ik gevraagd werd (dit was 2 weken voorafgaand aan de trainingsdag) om aan die training deel te nemen twijfelde ik al of ik wel/niet wilde blijven bij deze werkgever. Uiteindelijk heb ik 5 dagen na de training de knoop doorgehakt en ontslag genomen. Jammer voor de werkgever, maar het loopt zoals het loopt. Je moet in dit soort gevallen kiezen voor jezelf en doen wat voor jou het beste is, zonder daarbij rekening te houden met een werkgever.

zaterdag 26 januari 2013 om 14:24
Ik weet niet wat je doet maar op de vacatures die ik in mijn bedrijf heb komen idioot veel reacties binnen. En daartussen zitten vaak meerdere zeer geschikte kandidaten (naast een heleboel totaal ongeschikte sollicitanten overigens). Hoe ben jij er nu al zo zeker van dat ze je zullen aannemen? Tot je een ondertekend contract hebt zou ik mezelf nog maar niet blij maken met een mogelijk dode mus. Eerst maar eens die nieuwe baan binnen zien te halen, zekerheid hebben. Kun je je daarna altijd nog druk gaan maken over hoe dat aankomt bij je huidige werkgever. En zoiets is nou eenmaal het risico van ondernemerschap. Als je als werkgever/ondernemer je geld terug wilt als iemand tijdens of vlak na een door jou betaalde training/opleiding vertrekt dan had je maar een studieovereenkomst moeten (laten) opstellen.