stress over afspraken plannen/ die worden afgezegd

30-01-2013 15:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
In vervolg op mijn topic van een tijdje geleden over de man die ik niet kon peilen.. Hij is geweldig leuk... In middels zijn we een heleboel dates verder, het klikt heel goed tussen ons, het is superleuk samen en we voelen elkaar heel wonderlijk goed aan... Echt genieten...



We zien elkaar 2 3 keer per week blijven een keer pw bij elkaar slapen en hebben elkaars kinderen ontmoet en ik heb zijn ouders en familie ontmoet... Heel leuk allemaal het groeit vanzelf.



Het punt is nu kom ik iets in mezelf tegen bij hem dat ik ook al bij sommige vriendinnen tegenkwam en wat me erg dwars kan zitten. Hij is namelijk erg impulsief en leeft met de dag. Plant niet echt of verandert zijn planning ineens spontaan. Ik heb dat ook wel een beetje maar doordat ik kinderen heb en door gezondheidsproblemen in het verleden ben ik heel strak in mijn dagelijkse planning en routine geworden. Dat wordt nu wel wat soepeler, maar ik kan er heel slecht tegen als iemand een afspraak afzegt ook al is dit een halve.



Ik zeg zelf nooit of zelden iets af, dan moet er echt wel heel wat gebeuren maar hij dus wel, heeft dan wel meteen een alternatief en houdt rekening met mijn planning maar steeds als het gebeurt schiet ik nogal in de stress voel me ellendig en klap helemaal dicht. Denk dan meteen dat hij me niet ziet zitten (of dat mijn vriendin me niet wil zien) en heb meteen een doemscenario en hele nare gedachten. Ben ook bang dat iemand een loopje met me gaat nemen



Keer op keer blijkt dat de redenen waar zijn en gegrond en zien we elkaar een dag later weer wel. maar toch gebeurt het steeds weer dat ik in de stress schiet en ik weet niet wat ik hier aan moet doen...
Alle reacties Link kopieren
Vindt hij het zelf ook vervelend? Of vindt hij het wel ok?



Ik herken heel veel in jouw verhaal, mijn vriend is precies zo, alleen heeft hij er zelf ook last van en heeft hij er stress door dus probeert hij er wel bewuster mee bezig te zijn en er op te letten.

Bij hem zijn het ook inderdaad altijd echt wel overmacht-dingen die er tussen komen, waarvan ik wel snap dat hij er niks aan kan doen, maar het gebeurt hem constant! En dan denk ik 'nou mij gebeuren dat soort dingen nooit'



Echt tips heb ik helaas niet voor je, ik heb er in de loop van de tijd wel mee om leren gaan (en ik werd er ook niet onzeker door dat scheelt natuurlijk) en ik heb zelf ook geleerd om wat flexibeler te zijn hierin. Als ik mijn vriend nu vergelijk met hoe hij anderhalf jaar geleden was is hij wel veel gestructureerder geworden, en heeft hij zelf ook ervaren dat het prettig kan zijn als dingen wél gewoon lopen zoals ze gepland waren. Maar hij had er dus zelf ook last van dat telkens alles anders liep dan hij verwacht had.

En dat flierefluiterige is trouwens wel een van de dingen die hem tot een heel ontspannen en prettig persoon maken.



Er was trouwens een tijdje geleden een topic over iets vergelijkbaars, dat ging meer over mensen die altijd te laat komen, maar ik vond daar ook veel herkenbaars in staan.
waarom zegt hij dan afspraken af? Wat is er dan belangrijker?
overmacht is bij hoge uitzondering, hoe vaak stranden jullie op de snelweg of in de trein? Hebben jullie griep of een gebroken been?
Alle reacties Link kopieren
overmacht was griep, griep bij kind en iets op zijn werk dat er tussen kwam... dit vrij kort achterelkaar, tussendoor wel weer afgesproken dus
Alle reacties Link kopieren
annevb ik herken me wel in je verhaal...



Vraag me af of ik het er met hem over moet hebben en hoe want het is toch steeds overmacht, niet iets waar duidelijk iets aan te doen is.
Je zegt dat je twee keer per week wordt teleurgesteld. Ik kan me niet voorstellen dat je twee keer per week een afspraak moet afzeggen vanwege overmacht. Elke week. Klinkt toch alsof hij er wel heel makkelijk over denkt. Zou niks voor mij zijn.
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2013 @ 17:07:



Wat opvalt is dat mensen hun eigen tijd erg kostbaar vinden maar die van een ander niet, daar houd ik niet van.Daar kan ik ook heel slecht tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra3000 schreef op 01 februari 2013 @ 09:24:

overmacht was griep, griep bij kind en iets op zijn werk dat er tussen kwam... dit vrij kort achterelkaar, tussendoor wel weer afgesproken dusDit kan in een week tijd best gebeuren. Maar het gebeurd dus al weken achter elkaar dat hij griep heeft, of andere ditjes en datjes?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben toch samen een relatie, waarom zou jij je dan moeten aanpassen en mag hij blijven wie hij is? Als hij niet kan/wil veranderen, dan hoef jij dat ook niet hoor!

Probeer jezelf te blijven en samen een middenweg te vinden. Hij doet een beetje water bij de wijn en jij ook. Maar hij kan natuurlijk niet veranderen als hij van niets weet......



Dat een man niet kan veranderen is bullshit, dat een man niet wil veranderen lijkt mij aannemelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor... ik vind "griep, griep bij kind en iets op zijn werk dat er tussen kwam" dingen die inderdaad kunnen gebeuren.

Misschien niet leuk dat het in een korte tijd gebeurd maar goed..... ik zou dit (nog) niet aan kaarten bij je vriend, kijk het nog even aan. Blijft het gebeuren ga dan met hem in gesprek, maar kijk wel erg uit met hoe je het brengt.

Mannen schrikken in een (nieuwe) relatie heel erg van 'zeurende' en 'klagende' vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven