Werk & Studie alle pijlers

van excel naar spss zetten. Wie weet dit?

07-02-2013 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een rund met statistiek. Ik heb nu een excel bestand en dat moet in spss komen te staan anders kan ik er niet mee analyseren. Ik heb alleen geen idee hoe. Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
jullie hebben gelijk. Ik mis het inzicht om dit zelf te bedenken helaas....

sophiaaa, wellicht wel. doe ik dat via die 'if' knop?dat betekent dat ik mensen (met missings) uit de analyses kan laten toch?



maar welk commando geef ik daar dan?
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Als je moeite hebt met spss, is het handig om even op youtube te kijken, daar leggen ze heel veel uit. En anders de site www.statisticshell.com Ook veel aan gehad,



Succes, ik voel met je mee hoor, ik heb er ook veel moeite voor moeten doen
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je dan bij 'if' in willen vullen??? Lijkt me niet handig..

Ken je dataset niet, maar zou toch maar eens gaan googlen of een boek kopen..
TO, twee vragen: wat wil je doen? En waarom wil je dat doen?



Pas als je die twee vragen kunt beantwoorden moet je je gaan afvragen "welke knop" je moet gebruiken. SPSS kan niet voor je nadenken, missing data betekent niet per definitie dat je de participant moet verwijderen.



En als je al het inzicht mist dat een gemiddelde pakken met missing data, iets anders is dan de som. Dan moet je echt een boel bijspijkeren.



Ik heb trouwens het idee dat je geen inzicht mist, maar dat je gewoon niet de moeite neemt om er echt over na te denken. Je doet maar wat, en focust je teveel op hoe je SPSS moet bedienen, en je lijkt er een beetje vanuit te gaan dat SPSS het wel voor jou doet. Helaas is dat niet zo



Dus: terug naar de basis. Wat is je onderzoeksvraag? Welke analyse moet je uitvoeren om die vraag te beantwoorden? Welke data heb je nodig voor die analyse?

Ga even zoeken in studieboeken welke hoeveelheid missing data acceptabel is, maak een keuze over wanneer je de participant eruit gooit.



Pas als je weet wat je wil doen, dán ga je je pas druk maken over de knoppen van SPSS....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven