Gezocht: écht goede stopcontact beveiliging

11-02-2013 17:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nogal technisch kind van 22 maanden. Die gisteren een sleutel in het stopcontact wilde duwen (gelukkig zag ik het ruim op tijd). En nu ben ik het zat ook. We hebben van die plak afdekplaatjes gekocht destijds maar die blijven gewoon NIET zitten. Als je er 2 keer een stekker uit trekt dan schieten ze er al af.



Kortom, ik ben op zoek naar goede beveiliging voor de stopcontacten. Heeft er iemand de gouden tip?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gewoon van Prenatal en die blijven goed zitten hoor. Misschien van te voren ontvetten en even een dagje wachten voordat je de stekker er weer uittrekt? (handdoekhaakjes moeten ook altijd een dagje hangen voordat er een handdoek aan mag)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft pinnetjes om ze af te sluiten. Die kun je alleen met een speciaal opzetstukje eruit krijgen.



En anders de contactdozen vervangen voor kinderveilige. Kost een paar centen, maar die zijn echt kindproof.
Alle reacties Link kopieren
Die van Ikea zijn echt prima. Kost niets en echt lastig te verwijderen. Overigens het het "speciale" opzetstukje gewoon hetzelfde als de overige afdekplaatjes alleen dan in rood. Als je veel stopcontacten hebt kun je er dus 1 bewaren voor het verwijderen van de plaatjes en de rest ook in de stopcontacten doen.
Alle reacties Link kopieren
Idd die van Ikea! Knappe jongen die die eruit krijgt.

Afdekplaatjes zijn niks.
Gewoon een druppel secondelijm op die afdekplaatjes doen. Krijg je ze nooit meer los.
Alle reacties Link kopieren
@ muloza



Ja en wil jij eeuwig die plaatjes in je stopcontacten?



Hier op de babykamer hebben we van die ingebouwde kindveilige stopcontacten. De rest vh huis moet nog
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Als het ècht een technisch kind is, helpt niets.



Mijn zoon is ruim 2,5 en had binnen een dag door hoe die plaatjes werken, door te observeren hoe wij dat deden. Draaien en duwen, dus. Hij steekt gewoon de stekker erin!



Die dingen van Ikea werken op zich wel, maar daar stoort hij zich niet aan; hij trekt gewoon een stekker uit een stopcontact (en daar zit dan dus niet zo'n ding) en plugt hem opnieuw in. Of plugt op die plek een andere stekker in.



Het enige dat helpt is heel goed opletten en hem voor zijn... En we hadden blijkbaar moeten zorgen dat hij ons niet kon observeren :S
Alle reacties Link kopieren
Boomklever zolang je zoon een stekker in het stopcontact steekt is er niets aan de hand toch. Ook al snap ik dat je dat liever ook niet hebt. Het wordt pas gevaarlijk als ze met andere dingen in die stopcontacten gaan peuteren.



Hier hebben we iets van de Ikea werkt prima.
quote:boomklever schreef op 11 februari 2013 @ 20:15:

Als het ècht een technisch kind is, helpt niets.



Mijn zoon is ruim 2,5 en had binnen een dag door hoe die plaatjes werken, door te observeren hoe wij dat deden. Draaien en duwen, dus. Hij steekt gewoon de stekker erin!



Die dingen van Ikea werken op zich wel, maar daar stoort hij zich niet aan; hij trekt gewoon een stekker uit een stopcontact (en daar zit dan dus niet zo'n ding) en plugt hem opnieuw in. Of plugt op die plek een andere stekker in.



Het enige dat helpt is heel goed opletten en hem voor zijn... En we hadden blijkbaar moeten zorgen dat hij ons niet kon observeren :S



Zo'n kind had ik ook (nou ja, ik heb hem nog steeds maar hij is intussen acht ). De reden dat ik die afdekplaatjes toch liet zitten was inderdaad dat hij dan in ieder geval niks anders dan stekkers in het stopcontact propte.



Kinderslotjes waren ook een ramp. Hij was nog geen jaar oud toen hij niet alleen het keukenkastje open had gekregen maar ook het complete 'kindveilige' slotje eraf had gesloopt. Vanaf dat moment gingen de pannen dus in het gootsteenkastje en de schoonmaakmiddelen in een kastje boven het aanrecht.



Traphekjes idem dito, hij klom er doodleuk overheen. De box was ook niet echt veilig meer toen hij had ontdekt dat die spijlen er uit konden. Dus de traphekjes en de box stonden al heel rap werkloos in de schuur .



Het was een redelijk slopende tijd, en dan doel ik niet alleen op zoons activiteiten maar vooral op mijn gemoedsrust... maar het gaat over. Ooit.
Alle reacties Link kopieren
De kindveilige stopcontacten van de bouwmarkt. Daar zit een ingebouwd systeem in, dus als ze ergens een stekker uittrekken, is deze weer gelijk vergrendeld. Is mijn zoontje nog niet gelukt om alsnog iets anders er in te proppen.



De hoge stopcontacten zitten vol Ikea afdekplaatjes, dan heb ik voldoende tijd om te kijken waarom hij nu weer met een eetstoel aan de wandel gaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven