Goedkope plastische chirurgie in het buitenland, ervaringen?
vrijdag 8 juni 2012 om 01:08
Krijg je niets vergoed van de verzekering in Nederland? Ik geloof niet dat ik het zou doen, maar misschien is dat een vooroordeel. Naar Belgie zou ik misschien nog wel gaan, maar dat is ook dichtbij genoeg om naar terug te gaan mochten er complicaties zijn. En de kans op complicaties met zoveel operaties is gewoon aanwezig. Zelfs behoorlijk reeel dat een van die wonden gaat onsteken, of niet helemaal mooi gehecht is, of wat dan ook.
Heel knap van je dat je zoveel bent afgevallen!
Heel knap van je dat je zoveel bent afgevallen!

vrijdag 8 juni 2012 om 02:19
Het is nog altijd je lichaam en als het fout gaat, ben je nog verder van huis. Zeker als er later complicaties ontstaan. Moet je dan weer terug naar Thailand of kan dat ook in Nederland. Ook is het zeker verstandig om uit te zoeken wie de chirurgen zijn en wat over hen bekend is. Kijk op fora waar mensen als eerder dit soort ingrepen hebben laten doen en wat hun ervaring is met klinieken, ziekenhuizen en chirurgen.

vrijdag 8 juni 2012 om 02:38
Lijkt me sterk dat je om medische redenen helemaal niks vergoed krijgt. Je hebt er nu al last van bij je benen zeg je, daar moet sowieso iets aan gedaan worden. Heb je al gekeken naar aanvullende verzekeringen etc?
Ik zou ook niet naar Thailand gaan. Ik hoor meer horror verhalen dan echt positieve dingen. En als je dan allemaal herstel operaties moet ondergaan ben je nog meer geld kwijt.
Ik zou ook niet naar Thailand gaan. Ik hoor meer horror verhalen dan echt positieve dingen. En als je dan allemaal herstel operaties moet ondergaan ben je nog meer geld kwijt.

vrijdag 8 juni 2012 om 02:44
Wat knap dat je zoveel afgevallen bent! Is het al lang geleden of heb je nog kans dat je huid nog wat bijtrekt? Soms kan dat wel 1-2 jaar duren namelijk.
Persoonlijk zou ik me nooit in Thailand of wat voor schimmig buitenland dan ook laten opereren. MIjn leven is me teveel waard om het op die manier op het spel te zetten.
Persoonlijk zou ik me nooit in Thailand of wat voor schimmig buitenland dan ook laten opereren. MIjn leven is me teveel waard om het op die manier op het spel te zetten.
vrijdag 8 juni 2012 om 07:25
Als dat de prijzen in Thailand zijn, dan denk ik eerlijk gezegd dat je het in Nederland ook wel afkan. Zeker omdat je ook nog reis- en verblijfkosten moet meetellen. Als je meerdere dingen laat doen, kun je ook vaak een soort kwantumkorting krijgen. Ik weet dat een kliniek in Rotterdam ook op afbetaling werkt en zij kregen destijds de beste recensies. Ik ben daar geweest voor mijn liposuctie (4 locaties) en was er zeer over te spreken! Ik moest een deel aanbetalen en mocht de rest op afbetaling doen.
Heel goed trouwens dat je zoveel bent afgevallen!
Heel goed trouwens dat je zoveel bent afgevallen!

vrijdag 8 juni 2012 om 07:34
Waauw, zoveel kilo's kwijt! Das goed!
Ik geloof als ik tegen hetzelfde probleem aanliep als jou, dan nam ik een lening op.
En dat zullen veel mensen stom belachelijk of idioot vinden, maar ik dus niet.
Je hebt niet zo je best gedaan om vrij te komen om nu toch nog vast te zitten in je lijf.
Of ik deed was Yazz zegt, op afbetaling bij de kliniek.
Maar no way dat ik naar het buitenland (maar dan wel weer naar Belgie) ging.
Ik geloof als ik tegen hetzelfde probleem aanliep als jou, dan nam ik een lening op.
En dat zullen veel mensen stom belachelijk of idioot vinden, maar ik dus niet.
Je hebt niet zo je best gedaan om vrij te komen om nu toch nog vast te zitten in je lijf.
Of ik deed was Yazz zegt, op afbetaling bij de kliniek.
Maar no way dat ik naar het buitenland (maar dan wel weer naar Belgie) ging.
vrijdag 8 juni 2012 om 07:43
Hi TO
Wat vervelend dat je je zo rot voelt ondanks je enorme (afval) prestatie. Misschien moet je eens gaan kijken op het (www)buikwandcorrectieforum (punt nl). Daar zitten heel veel mensen op die je verder kunnen helpen met info en zo, ook verzekeringstechnisch. Overigens denk ik dat als je er psychisch zo onder gebukt gaat, dat dat toch ook een indicator kan zijn? Overigens heb ik begrepen dat een PC vaak ook een brief kan sturen naar de verzekeringsmaatschappij. Dus ik zou wellicht eerst naar de HA gaan, een verwijzing vragen en dan met een (nederlandse) PC gaan praten en vragen of hij je back up wil geven bij de verzekering. En wellicht een andere verzekeringsmaatschappij?
Zoals eerder hier ook al werd aangegeven is plastische chirurgie best heftig, vooral de operaties die jij wilt. Ik zou daar zeker geen risico's mee nemen; thailand? Ik zou het niet aandurven. Stel dat er complicaties zijn?
Wat Yazz zegt lijkt me ook een goede optie trouwens! Kwantumkorting en afbetaling!
Succes!
Bee
Wat vervelend dat je je zo rot voelt ondanks je enorme (afval) prestatie. Misschien moet je eens gaan kijken op het (www)buikwandcorrectieforum (punt nl). Daar zitten heel veel mensen op die je verder kunnen helpen met info en zo, ook verzekeringstechnisch. Overigens denk ik dat als je er psychisch zo onder gebukt gaat, dat dat toch ook een indicator kan zijn? Overigens heb ik begrepen dat een PC vaak ook een brief kan sturen naar de verzekeringsmaatschappij. Dus ik zou wellicht eerst naar de HA gaan, een verwijzing vragen en dan met een (nederlandse) PC gaan praten en vragen of hij je back up wil geven bij de verzekering. En wellicht een andere verzekeringsmaatschappij?
Zoals eerder hier ook al werd aangegeven is plastische chirurgie best heftig, vooral de operaties die jij wilt. Ik zou daar zeker geen risico's mee nemen; thailand? Ik zou het niet aandurven. Stel dat er complicaties zijn?
Wat Yazz zegt lijkt me ook een goede optie trouwens! Kwantumkorting en afbetaling!
Succes!
Bee
vrijdag 8 juni 2012 om 08:45
Dat het in Thailand per definitie 'slecht' is, is zeker niet waar. Er zijn verschillende internationaal zeer goed aangeschreven ziekenhuizen waar je perfecte zorg krijgt.
Maar om nu 'the works' in het buitenland te laten doen, zou een te grote belasting op je lijf zijn. Grote kans dat je ook na de operatie een tijdje niet mag vliegen vanwege trombosegevaar etc.
En nee, je krijgt niets vergoed van deze (toch nog) cosmetische ingrepen, tenzij je misschien super aanvullend verzekerd bent voor plastische chirurgie. Misschien is dat nog iets om de komende maanden na te kijken, en eventueel te veranderen van zorgverzekeraar volgend jaar.
Maar om nu 'the works' in het buitenland te laten doen, zou een te grote belasting op je lijf zijn. Grote kans dat je ook na de operatie een tijdje niet mag vliegen vanwege trombosegevaar etc.
En nee, je krijgt niets vergoed van deze (toch nog) cosmetische ingrepen, tenzij je misschien super aanvullend verzekerd bent voor plastische chirurgie. Misschien is dat nog iets om de komende maanden na te kijken, en eventueel te veranderen van zorgverzekeraar volgend jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 12 juni 2012 om 13:33
hallo, ik heb ook al enig onderzoek gedaan naar verschillende opties voor een buikwandcorrectie, ook nav veel afvallen.
er is een kliniek in praag die niet zo duur is (1900), maar zoals al ergens gezegd, daar komen de bijkomende kosten zoals reizen en verblijf nog bij.en betaal je nog eens extra per nacht.
Belgie, zo rond de 2500, hetzelfde verhaal.
de arts van de obesitaskliniek waar ik nog in het natraject zit na de operatie, geeft goede ervaringen aan met thailand idd, maae dan zou je er idd een vakantie van moeten maken (nogal lekker na zo''n OK).
Hier in nederland zijn de kosten voor den bosch bv 3900, en is op dit moment de goedkoopste die ik heb gevonden. dat is inclusief . en idd, je moet een verwijzing hebben van je HA om ergens in aanmerking te komen, de verzekering betaalt vaak wel het consult, maar niet de OK. DUs even shoppen, en kijken welke verzekering wat vergoedt !!!!
het shoppen is allemaal de moeite waard. en de ziekenhuizen zijn duidelijk goedkoper dan de prive klinieken. succes met je zoektocht !!!
er is een kliniek in praag die niet zo duur is (1900), maar zoals al ergens gezegd, daar komen de bijkomende kosten zoals reizen en verblijf nog bij.en betaal je nog eens extra per nacht.
Belgie, zo rond de 2500, hetzelfde verhaal.
de arts van de obesitaskliniek waar ik nog in het natraject zit na de operatie, geeft goede ervaringen aan met thailand idd, maae dan zou je er idd een vakantie van moeten maken (nogal lekker na zo''n OK).
Hier in nederland zijn de kosten voor den bosch bv 3900, en is op dit moment de goedkoopste die ik heb gevonden. dat is inclusief . en idd, je moet een verwijzing hebben van je HA om ergens in aanmerking te komen, de verzekering betaalt vaak wel het consult, maar niet de OK. DUs even shoppen, en kijken welke verzekering wat vergoedt !!!!
het shoppen is allemaal de moeite waard. en de ziekenhuizen zijn duidelijk goedkoper dan de prive klinieken. succes met je zoektocht !!!
dinsdag 12 juni 2012 om 15:46
quote:bee-tje schreef op 08 juni 2012 @ 07:43:
Overigens denk ik dat als je er psychisch zo onder gebukt gaat, dat dat toch ook een indicator kan zijn? Overigens heb ik begrepen dat een PC vaak ook een brief kan sturen naar de verzekeringsmaatschappij.
Dat was 10 jaar geleden al geen mogelijkheid meer, omdat iedereen het toen op 'psychische problemen' gooide.
Nu worden vaak alleen aangeboren afwijkingen vergoed. Of je moet je super extra verzekeren, en dan uiteraard eerst heel goed de voorwaarden doorlezen.
Overigens denk ik dat als je er psychisch zo onder gebukt gaat, dat dat toch ook een indicator kan zijn? Overigens heb ik begrepen dat een PC vaak ook een brief kan sturen naar de verzekeringsmaatschappij.
Dat was 10 jaar geleden al geen mogelijkheid meer, omdat iedereen het toen op 'psychische problemen' gooide.
Nu worden vaak alleen aangeboren afwijkingen vergoed. Of je moet je super extra verzekeren, en dan uiteraard eerst heel goed de voorwaarden doorlezen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 13 februari 2013 om 17:37
woensdag 13 februari 2013 om 23:52
Ooh dit vind ik nou zo erg hè...
Je bent enorm afgevallen... Er word dan altijd gezegd dat je met overgewicht een verhoogd risico hebt op gezondheidsproblemen...
Nu ben jij zo fantastisch hard aan het werk gegaan en ben je je overgewicht kwijt geraakt...
Theoretisch dus minder kans op gezondheidscomplicaties....
Als gevolg nu het huidoverschot maar de zorgverzekeraars zijn te beroerd om iemand die daar serieus last van heeft financieel te steunen...
Te zot voor woorden!!!!
Ik weet niet of ik zo snel naar t buitenland zou gaan.
Houd je er wel rekening mee dat mocht je daarna in Nederland opgenomen moet worden in een ziekenhuis, dat hét erg moeizaam kan gaan en dat je zelfs in sommige gevallen geweigerd word ivm de MRSA bacterie.
Sterkte en ik hoop dat je een goede oplossing vind.
Je bent enorm afgevallen... Er word dan altijd gezegd dat je met overgewicht een verhoogd risico hebt op gezondheidsproblemen...
Nu ben jij zo fantastisch hard aan het werk gegaan en ben je je overgewicht kwijt geraakt...
Theoretisch dus minder kans op gezondheidscomplicaties....
Als gevolg nu het huidoverschot maar de zorgverzekeraars zijn te beroerd om iemand die daar serieus last van heeft financieel te steunen...
Te zot voor woorden!!!!
Ik weet niet of ik zo snel naar t buitenland zou gaan.
Houd je er wel rekening mee dat mocht je daarna in Nederland opgenomen moet worden in een ziekenhuis, dat hét erg moeizaam kan gaan en dat je zelfs in sommige gevallen geweigerd word ivm de MRSA bacterie.
Sterkte en ik hoop dat je een goede oplossing vind.
donderdag 14 februari 2013 om 09:34
Toch zou ik persoonlijk nog even doorsparen en het in Nederland laten doen. Zullen misschien wel hele goede chirugen zijn en moderne ziekenhuizen, maar het idee vind ik toch beangstigend.
Ik lees ook dat je een borstlift met prothese zou willen laten doen. Let je er wel op dat je daarna drie weken niet mag vliegen? Er zit dan namelijk nog lucht in de borstholte en door de drukverschillen kan je implantaat er uit getrokken worden. Dus je moet wel nog een tijdje daar blijven en ook deze kosten komen er bij.
Zou het gewoon één voor één doen. Kan me voorstellen dat het fijn is om alles tegelijk te doen, maar ik heb enkel een bv gehad en dat was al een aanslag op mijn lichaam. Alles tegelijk is echt zwaar denk ik en misschien ook wel risicovol?
Ik lees ook dat je een borstlift met prothese zou willen laten doen. Let je er wel op dat je daarna drie weken niet mag vliegen? Er zit dan namelijk nog lucht in de borstholte en door de drukverschillen kan je implantaat er uit getrokken worden. Dus je moet wel nog een tijdje daar blijven en ook deze kosten komen er bij.
Zou het gewoon één voor één doen. Kan me voorstellen dat het fijn is om alles tegelijk te doen, maar ik heb enkel een bv gehad en dat was al een aanslag op mijn lichaam. Alles tegelijk is echt zwaar denk ik en misschien ook wel risicovol?
donderdag 14 februari 2013 om 19:43
Los van de zorg in Thailand, zou ik me ook goed laten informeren over de dekking van eventuele kosten als gevolg van complicaties. Valt dat wel onder je verzekering? Ik kan me voorstellen dat het niet gedekt is. Heb je je verdiept in de procentuele aantallen complicaties etc? Daar kun me anders nog behoorlijke kosten aan overhouden.
donderdag 14 februari 2013 om 19:49
Ik zou het ook een voor een laten doen. Eerst datgene waar je het meeste last van hebt en zo stukje bij beetje aan de slag. Dat lijkt me overigens wel echt moeilijk, want ik snap dat je echt heel erg baalt van je lichaam nu.
Thailand zou ik zelf echt niet aandurven.
Heb je ook mensen in je omgeving die je financieel kunnen helpen, je ouders bijvoorbeeld? Dat scheelt je in ieder geval rente.
Thailand zou ik zelf echt niet aandurven.
Heb je ook mensen in je omgeving die je financieel kunnen helpen, je ouders bijvoorbeeld? Dat scheelt je in ieder geval rente.
Hallo?!
zaterdag 12 april 2014 om 12:44
hi zag dit forum en wil mijn ervaring graag delen met andere vrouwen die in deze situatie zitten de hoge prijzen in nederland en belgie iets goedkoper maar dan zonder overnachting ik ben al 20 jaar aan het sukkelen geweest met een borstvergroting na 6 x gewisseld te hebben van prothesen werd toen nog vergoed door het ziekenfonds ivm verkeerde prothesen veel te groot assymetri prothessen aan 1 kant schoot omhoog lelijke bultjes randen enz was ik er vorig jaar helemaal klaar mee ik ben naar cosmickliniek geweest in eindhoven dat was de goedkoopste en wilde ze verwijderd hebben en daarna een borstlift de helft werd vergoed door ziekenfonds het verwijderen de lift moest ik zelf betalen ben geholpen door dr xxxx en resultaat was prachtig mooi symetrisch gelift had alleen een deuk aan de binnenkant van 1 borst dat kwam niet door de lift maar door de prothesen die daar al die jaren hebben gezeten . baalde alleen van de kleine borstjes die ik overhad .ben vorig jaar terug geweest bij cosmedic voor mijn buik ik had een ernorme zwangerschapsbuik na 2 kinders spieren stonden helemaal uit elkaar na veel trainen kreeg ik te horen dat dat niet zou helpen omdat de spieren gereefd moesten worden ben bij dr hoogbergen geweest omdat deze bekend stond als de beste arts voor een buikwandcorrectie ik had volgens hem een totale buikwandcorrectie nodig met verplaatsen navel en spieren reven ook de venusheuvel moest gelift worden die was helemaal verzakt totale kosten zonder evt liposuctie zouden 5000 euro bedragen met 1 overnachting ,schrok me rot van de prijs want zou ook nog lipo nodig hebben voor een mooi resultaat dus heb het in de wacht gezet . maar voelde mij nooit lekker in mijn vel ondanks het vele sporten leek het net of ik zwanger was dit werd mij ook dikwijls gevraagd . ik ben dit jaar gaan googlen naar plastische chirurgie in het buitenland was ook zeer huiverig na programma,s gezien te hebben op tv met horrorresultaten. kwam terecht op thailand maar nadeel zeer lange vlucht dure tickets en dan nog terug na zo een grote operatie uiteindelijk zou ik dan 4000 euro kwijt zijn dus verder gegoogled toen kwam ik op een site van welnesstravels in litouwen heb volop reseach gedaan naar de arts ddr xxxx en de kliniek ik heb wel 90 mailtjes gestuurd met allemaal vragen naar de tussenpersoon van welnesstravel deze persoon heeft tot vervelens toe al mijn mailtjes netjes beantwoord .ik had er een goed gevoel over ondanks dat er in mijn naaste omgeving werd geroepen litouwen daar lopen ze achter enz en niet onbelangrijk de prijzen ik had een online consult met de arts en heb toen welnesstravel gevraagd alles voor mij te regelen deze persoon gediminos kondrackis directeur van de organisatie heeft alles van a tot z retour vliegticket de planning opperatie totale bwc met venusheuvellift en reven buikspieren en aanvullende liposuctie inc anesthesie verpleging medicatie pijnbestrijding drukkleding 2 overnachtingen in de kliniek en eten drinken totale kostten dan de mensen van de welness deze regelen alles voor je van a tot z en 5 overnachtingen in het kaunashotel wat overigens een zeer comfortable gezellig groot en zeer hygienisch hotel met mogelijkheid uitgebreid ontbijtbuffet in de lobby en diner tegen zeer geringe kosten koffie gratis overigens heb ik daar meerdere vrouwen onmoet die facelifts hadden gehad voornamelijk uit zweden en engeland . affijn ik op het vliegtuig gestapt was precies 1 uur en 45 min vliegen kwam daar aan en de persoon van welness travel stond me op te wachten met een kop warme thee zeer vriendelijk persoon heeft mij alles nog eens uitgelegd bracht me naar het hotel en ik kreeg een programma waar alles nog eens in uitgelicht werd . volgende dag heeft hij me opgehaald en naar de kliniek gebracht ik had een sober kliniekje verwacht maar kwam in een zeer luxe kliniek terecht ik werd zeer vriendelijk ontvangen en kreeg vooraf nog een bloedonderzoekje .toen kwam de chirurg dr xxxx ik was zenuwachtig hij nam foto,s en tekende mijn buik af hij zei me niet ongerust te moeten zijn dat het voor hem dagelijks was en hij zei for me this is art toen voelde ik me gerust daarna kwam de anestesist hele lieve man steld me weer gerust moest invullen welke medicijnen ik gebruikte en evt gezondheidsproblemen daarna kreeg ik een slaaptabletje en mocht ik naar de ok wat mij ook enorm meeviel was dat ze me voor de eigenlijke narcosevloeistof die doet namelijk normaal vreselijk pijn als dat word ingespoten kreeg ik eerst een verdovingsvloeistof en toen de narcose . ik werd wakker in een eigen kamer met tv en ga niet liegen ik had pijn vooral van de spieren die waren flink gereefd had 2 drains en was ingepakt ook een catheter zodat ik de eerste dag nog niet op hoefde te staan . kreeg genoeg pijnbestrijders en had een belletje naast mijn bed haha daar heb ik flink gebruik van gemaakt ze stonden ook direct naast je bed hele lieve verpleegsters kreeg lekker ontbijt koffie wat ik maar wilde mocht ook zelf zeggen wat ik wilde eten dat werd besteld drains worden keurig verschoond en bijgehouden 2dag ging de catheter eruit en moest ik opstaan en dat deed pijn wonden werden gecontroleerd en verzorgd 3de dag na de controle werd ik opgehaald door mr gediminos heeft me naar het hotel gebracht hij was zo lief heeft boodschapjes gehaald en kreeg een telefoon die ik 24 uur mocht gebruiken al was het midden in de nacht ik heb niet 1 keer hoeven bellen moest nog 5 dagen blijven en kon de volgende dag de stad in het hotel zit midden in de stad dag erna heeft mr gediminos me naar een heel groot winkelcentrum gebracht ik houd van shoppen en belde hem weer als ik klaar was . toen de dag voor vertrek eerst nog een nacontrole drains verwijderd en volgende ochtend naar het vliegveld gebracht kortom lang verhaal maar ben zo gelukkig met het resultaat het is nu 2 weken later en is nog blauw en wat gezwollen maar het ziet er nu al zo mooi uit heb heb weer vorm in mijn figuur en de littekens vallen onder je bikinilijn en vervagen met de tijd eindelijk weer leuke kleding dragen in plaats van die wijde hobbezakken mijn man vind het ook erg mooi en in aug ga ik terug voor een liposuctie van de rug en vettransver billen trouwens totale kosten incl alles 2600 euro hoop dat andere vrouwen iets aan mijn verhaal hebben want ik ben na jaren met complexen lopen nu zo blij kan niet wachten tot alle zwelling weg is
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-04-2014 14:45
Reden: namen artsen verwijderd
Reden: namen artsen verwijderd
% gewijzigd