Gezond of niet gezond?

12-02-2013 21:38 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



even korte samenvatting: huis hier heeft rolluiken. Bij dagen dat ik met rust gelaten wilt worden, blijft de rolluik hele dag zo goed als dicht. Andere dagen staat hij gewoon open, of gaat hij mee met de zon die hier binnenschijnt.



Schoonmoeder en mijn moeder vinden dat ongezond. Mijn moeder zegt ook dat het provocerend is omdat het verdacht overkomt zo de rolluiken dicht. Terwijl er, even voor alle duidelijkheid, GEEN verdachte zaken gaande zijn.



Ik vind dat niet ongezond eigenlijk, en in mijn ogen zeker niet provocerend, aangezien ik er verder ook niemand schade mee berokken. Voor mij is dat gewoon een "dagje voor mezelf". Mijn vriend heeft er geen problemen mee, en doet dat zelf ook op dagen dat hij met rust gelaten wilt worden.



Dus zit ik nu met de vragen: wat denken jullie ervan? Wanneer word iets als provocerend of ongezond gezien door jullie? Laatste vraag is een beetje in het algemeen gesteld, hoeft niet perse op deze situatie genomen te worden.



Het is ook niet de bedoeling dat het om "gelijk halen" gaat, eerder om jullie mening/inzichten te lezen en die dan met mijn eigen mening te vergelijken. Ik zit een beetje met het idee dat mijn moeder bv nogal "in the box" denkt en daardoor zo reageert, en ik misschien teveel "out the box" denk, waardoor ik zo reageer.



Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
quote:ringklokje schreef op 12 februari 2013 @ 22:45:

beetje gek is het wel, het wijkt af van wat 'normaal' is en één dag ik de week vind ik best vaak. vind een rolluik ook weer nog stapje verder dan een gordijn. máár, mijn vriend doet ook geregeld (denk ook wel minstens 1x pw als het aan hem ligt) gordijn dicht en soms zelfs de deur op de haak zodat er niemand binnen kan lopen (mensen lopen hier via achterdeur gewoon naar binnen, niemand belt aan zeg maar, is ook geen bel). tja de één is wat meer gesteld op z'n privacy/een einzelganger dan de ander.



als je er diep van binnen eigenlijk aandacht mee wil krijgen of als je neiging tot depressiviteit hebt of vermijdend bent in sociaal contact, dan zou ik het wel ongezond noemen. anders: boeie, doe lekker als je dat wil. en als je vriend het ook doet... vinden ze het van je vriend ook ongezond dan? of alleen van jou? want als ze het van beide ongezond vinden zou ik me dr niets van aantrekken, maar als ze het alleen tegen jou zeggen dan zou ik toch eens vragen waarom ze het precies ongezond voor jou vinden.



wat ik trouwens wel gek vind is dat je in je post schreef dat er geen verdachte zaken zijn. maar zelfs al zijn er 'verdachte zaken' (wat dat ook moge zijn), dan is dat toch juist een reden en moet je het dan toch juist zelf weten. als je een troep hebt, naakt wil rondlopen of de regen deprimerend vind, dan vind ik het juist goed idee maar als je juist geen 'verdachte reden' hebt zou ik het gek vinden, naja die redenen die ik hierboven al noemde.Ze vind het van haar zoon ook niet gezond nee. Maar wij hebben gewoon soms nood aan "mollendagen" zoals BellatrixVanDetta zei. Hier word ook niet aangebeld en te pas en te onpas gewoon langs achter binnengewandeld. Ongeacht uur ofzo. Kan om zeven s'morgen en kan evengoed om elf s'avonds bv. Enige persoon die aanbelt is de postbode bedenk ik me nu
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niets mis mee als je eens een dagje lekker thuis wil rommelen zonder dat iemand je kan zien en storen. Heerlijk toch juist?

Ik ken alleen mensen die altijd hun gordijnen dicht hebben(nieuwe bewoners van ons oude huis, wij hadden ze altijd open). En dat vind ik wel raar. Ben er een keer binnen geweest om post op te halen en toen was het een enorme teringbende, dus dat verklaart het een en ander, maar ik blijf het raar en ongezellig vinden. Ik kom er heel vaak langs en heb ze nog nooit open gezien.
Lekker doen, die luiken maken soms best wel wat geluid als je ze open doet. De buurvrouw hier doet ze open als ze wakker is. Zondagmorgen zes uur! Maakt haar niet uit. Leek mijn buurvrouw maar een beetje op jou!
haha bij ons komen die pakjes-lui zelfs al via de achterdeur de postbode belt nooit aan, áls er al aangebeld is dat echt áltijd collecte
Alle reacties Link kopieren
Pffft, wat een zeurmutsen. Hebben ze verder geen leven ofzo? Ik heb ook zulke dagen, heerlijk. Gelukkig wonen wij in een flat, er kan niemand zomaar binnenkomen. Dat lijkt me echt vreselijk. Doe wat jij wilt. Misschien kunnen de dames eens samen koffie doen en jou met rust laten
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op 12 februari 2013 @ 22:54:

Lekker doen, die luiken maken soms best wel wat geluid als je ze open doet. De buurvrouw hier doet ze open als ze wakker is. Zondagmorgen zes uur! Maakt haar niet uit. Leek mijn buurvrouw maar een beetje op jou!Het huis langs ons komt te koop te staan geloof ik
Alle reacties Link kopieren
quote:ringklokje schreef op 12 februari 2013 @ 22:55:

haha bij ons komen die pakjes-lui zelfs al via de achterdeur de postbode belt nooit aan, áls er al aangebeld is dat echt áltijd collecte Zelfs de postbode en pakjes lui???? Maar wel mooi dat je altijd weet wie er voor de deur staat, toch?
Alle reacties Link kopieren
buren hebben zogauw de zon schijnt alle luiken en zonweringen dicht, ik zou er helemaal gek van worden, maar zolang ze hier de boel niet af komen plakken (ik heb geen luiken of andere zonwering) vind ik het best
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat is normaal. Als ik 's morgens haast heb, laat ik de gordijnen vaak dicht. Geen idee wat de buren daarvan denken, kan me eigenlijk niets schelen.



Gewoon lekker doen waar jij zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Provocerend omdat de buurvrouw nu niet naar binnen kan kijken?



Wat een gelul.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, huispak aan en lekker bankhangen zonder make-up, haren in een staart en zappen maar. Als ik heel de week hard heb gewerkt ziet mijn zondagmiddag er vaak zo uit.



Heel de wereld mag er van denken en vinden wat ze zelf willen, jouw huis, jouw rolluiken en nee dit is niet raar.

Raar vindt ik het dat andere mensen het wel een probleem vinden.



Als ik in mijn huispak in de bank hang doe ik de gordijnen dicht, weet je waarom, gewoon omdat het kan
Alle reacties Link kopieren
Zolang mijn rolluiken de zon van de buren niet buiten houdt hebben zij toch geen probleem?
Duss....
Ik vind dat iedereen zelf maar moet weten wat ie doet met zijn gordijnen of rolluiken. Als jij het fijn vindt om lekker de hele dag in het donker te zitten moet je dat zelf weten toch?



Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dan wel weer zo'n sensatiezoeker ben om mezelf af te gaan vragen wat er zich wel niet af zal spelen achter die gesloten luiken, en ik denk dat ik daar de enige niet in ben. Dus in die zin kan ik me de gedachtegang van je moeder en schoonmoeder wel voorstellen.



Overigens doe ik nooit iets met mijn afvraagsels, ik hou ze lekker voor mezelf en af en toe beleef ik een lollig uurtje als ik samen met mijn man wilde speculaties doe over wat die mensen achter die gordijnen wel niet uitspoken .
Alle reacties Link kopieren
Ik deed dat toen ik thuis woonde en alleen thuis was ook hoor. Dan liep ik eens een baaldag in mijn pyjama of iets en had ik de gordijnen dicht. Zal me aan m'n reet roesten wat de buren ervan denken. Als ik de hele dag in mijn pyjama loop of binnen in mn eentje crazy wil dansen gaan ze dicht, aan de straatkant. We hadden een serre dus licht was er nog genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven