Gezondheid alle pijlers

Teek in de winter?

16-02-2013 23:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van m'n huisarts een anti-bioticakuur gekregen vanwege een grote rode kring op m'n bovenbeen. Hij vermoedt van een teek. Het zat er al een paar weken. Ik had er niet zo bij stil gestaan. Dacht dat het wat irritatie was van m'n spinningbroekje (zweten). Ik zit nu op de helft van de kuur en de plek is bijna weg. Toch blijf ik het vreemd vinden. Teken in de winter? Iemand anders ook ervaring mee? Ik fiets en ren veel in het bos, of kun je ook via je kat een teek krijgen (heb twee katten). Ik voel me trouwens topfit, nergens last van gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Bos = risico. Fijn dat je er op tijd bij bent.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vond ik net op internet:



Wanneer komen teken voor?

Teken zijn er het hele jaar door. Zodra de temperatuur boven de 5 tot

10 °C komt, kunnen ze actief worden. De meeste mensen worden gebeten in de periode van maart tot en met oktober.



Teken
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Alle reacties Link kopieren
Als je op tekenradar.nl kijkt en dan klikt op tekenmeldingen dan kun je daar de balk verschuiven naar de vorige weken en zie je dat er meer meldingen geweest zijn een paar weken terug.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Het lijkt me eerder vreemd dat je een teek op je bovenbeen een tijdje hebt gemist. Als ie nou op je rug zat....'



Teken in de winter kunnen natuurlijk wel, het is niet zo dat die beestjes niet meer bestaan in de winter en in de zomer weer volop. Zou best kunnen dat één van je katten 'm heeft meegenomen. Eén van mijn katten vindt het zo te ruiken leuk om bij boerderijen in de buurt rond te banjeren, daar zou ze zomaar zoiets mee kunnen pikken.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het van een teek is. Het kan ook ringworm zijn, maar dat zou niet over gaan door AB denk ik. Het is wel belangrijk dat je in de gaten houdt dat je geen andere verschijnselen krijgt, maar ik neem aan dat je HA je heeft geïnformeerd over Lyme.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is de kuur? Hebben hier momenteel quarantaine door poes met ringworm. Wij hebben het gelukkig nog niet over gepakt, maar behandeling is voor de poes al vijf weken, en voor een mens zou ie langer zijn.
Ik vind hartje winter ook wel eens een verdwaalde teek op mn hond.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. De kuur duurt 10 dagen, ben al over de helft. Ik heb de teek inderdaad niet zien zitten, terwijl ik dat andere keren (afgelopen zomer) wel gezien had. Ik vertrouw er op dat ik er na de kuur vanaf ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me toch nog laten testen op de ziekte van lyme. Als je daarvan klachten krijgt zijn er meestal al dingen permanent beschadigd in je lijf.



Het kan idd ook nog ringworm zijn ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 17 februari 2013 @ 00:09:

Het lijkt me eerder vreemd dat je een teek op je bovenbeen een tijdje hebt gemist..

Want?

Jij dacht dat die beestjes uren op de huid zaten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven