Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Nee, omdat we wilden afwachten ben ik weer terug overgedragen naar de VK. Dus als het niet extra snel gaat ben ik eerst een tijd thuis, tot genoeg ontsluiting. Vanaf die vrienden zou dat dus van hen een uur naar huis en dan later pas naar het ziekenhuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
meiden echt sorry voor de egoberichten en weinige reacties op jullie nmaar daar kom ik gewoon niet aan toe nu..



babsje doe es voorzichtiger met jezelf! gelukkig heb je je kunnen opvangen nu..



goofy en lauren fijn dat t goed gaat met jullie en de kleintjes!



aaanne in de auto weeën opvangen vond ik heel moeilijk en pijnlijk, maar je komt er wel doorheen. je kan niet anders, als jij je goed voelt bij dat bezoekje: lekker gaan!



ego: we gebruiken infacol en dat lijkt te helpen. ipv veel boertjes en scheten zijn het nu een paar hele grote. gisteren rustige dag gehad maar avond bracht weer krampen mee. gillen dat ze deed!! superzielig, ik word er heel verdrietig en onzeker van.

vandaag naar cb geweest om te wegen (3880gram ) en even mijn twijfels te bespreken. voelde erg goed. Ze heeft daar haar wikkeldoek lekker ondergeplast en gepoept en laat dan nou net t enige zijn waar ik geen reserve van had meegenomen hihi.

R is vandaag bijna de hele tijd weer de vrolijke, rustige meid van de afgelopen weken, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Babsje jeetje zeg onderuit gegaan, doe wel voorzichtig he!

Klinkt niet alsof je kindje er hinder van heeft gehad, maar je zult wel geschrokken zijn!



Goofy en hoe is het bij het inloopspreekuur afgelopen?



Nimnim fijn dat je infacol wat effect lijkt te hebben. Wel even goed opletten dat ze geen last gaat krijgen van obstipatie... dat is namelijk 1 van de vervelende bijwerkingen.



Lauren ook alweer aan het werk, is een hele omschakeling he?! Herken je dubbele gevoelens wel hoor!

Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat met T.



Aaanne ik zou het wel aandurven om nog een uurtje te rijden. Heb ik zelf ook gedaan in het laatste stadium. Weeen opvangen in de auto is met rugweeen die heftig zijn niet fijn.

Maar als de weeen/ het gerommel rustig aan begint dan denk ik dat het best wel te doen is.

Ik zou geloof ik ook heel graag nog even op kraamvisite gaan, voordat jullie kleintje er is....
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
Hoi!



Nimnim, steek jij je energie maar lekker in je kindje . Wikkeldoek ondergeplast en gepoept, whee. Maar ze groeit goed dus! Ik hoop voor je dat die Infacol blijft werken.



Dank voor de adviezen, kraamvisite is afgesproken nu. Vluchttas en maxicosi gaan mee dan gaat het vast allemaal goed .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!





Babsje: vallen, wie doet dat nou! Gelukkig ben je er redelijk ongeschonden vanaf gekomen!



Aannnee: had nog niet op jou gereageerd en het hele verkeerd liggen gebeuren! Wat een gedoe! Wel fijn dat de kleine uiteindelijk zelf goed gedraaid is en nu ook al ingedaald lijkt te zijn! Wel bijzonder dat hij/zij bij deze termijn nog draait, termeer als ze ook nog zeggen dat het een flinkerd is! Lijkt me voor jou ook niet prettig voelen als de kleine besluit te gaan draaien. Hoop dat de bevalling nu niet lang meer op zich laat wachten!



Nimnim:fijn dat de Infacol lijkt te helpen! Ik hoop dat deze trend zich voortzet! En onrustige avonden horen volgens mij ook een beetje bij baby's! Fijn dat je het ook hebt kunnen bespreken op het CB. Hadden zij nog tips?



Lauren: Ook weer aan het werk! Ik hoop dat je het weer naar je zin hebt op je werk, gelukkig wordt naar huis gaan nu extra leuk! Ook fijn te horen dat het met T wat beter gaat, hij wordt natuurlijk ook ouder en raakt gewend aan het aardse leven ;)! Hoe oud is hij nu?



Goofy: Kleine zuipschuit hebben jullie ;)! Maar inderdaad, teveel vocht/ voeding is niet goed voor de niertjes! Misschien als er inderdaad een nachtvoeding vervalt dat hij dan wel goed uitkomt? Leuk dat hij begint te lachen! Dat zijn van die heerlijke smelt momentjes!



Hier: alles prima! De kleine is nu 's avonds met geen mogelijkheid meer te porren voor een voeding, ja hoor, ze wordt half wakker, drinkt 30 cc en gaat dan lekker liggen tukken in mijn armen, bied ik dan de fles nog een keer aan, lacht ze me doodleuk uit. We gaan dus toch maar proberen de 4e fles wat later te geven en dan niet meer wakker maken voor de fles en kijken waar ze op uit komt. Het weekend komt er aan, dus mocht ze 's nachts dan komen, dan kunnen we daarna (misschien) wat langer blijven liggen! Verder geen nieuws hier!

Alles loopt op de spreekwoordelijke rolletjes!



Greets,



Calimero

(alwéér verkouden en bedankt dochter ;))
Alle reacties Link kopieren
Calimero, volgens mij mag je het kinderdag verblijf bedanken, toch?



En ook niet-zwangeren schijnen onderuit gegaan te zijn, aldus wat ik van automobilisten gehoord heb. Vandaag mijn trouwe vier-wieler weer van stal gehaald, want no way dat ik op dit moment ga fietsen



Als ik het zo van jullie allemaal lees, dan is het voeden toch nog een behoorlijke klus om onder de knie te krijgen voor zowel ouders als babietjes.... en kan het met de dag veranderen.... er staat ons dus ook nog het nodige te wachten .... oei!



Lauren, hopelijk went de combinatie van werken en zorg voor je kind na verloop van tijd weer. Het is ook weer van het ene uiterste bijna naar het andere uiterste... ineens moet je je kind veel vaker missen.

Hoe hebben jullie de opvang geregeld? (je hebt het vast een keer verteld, sorry!)



Nimnim, en al doende leert men. Maar de hele wikkeldoek ondergeplast en gepoept dus... oei! Dit klinkt als: heb je een baby, dan ben je zo'n beetje dagelijks aan het wassen?



Goofy, leuk dat lachen!

En te veel drinken is dus ook mogelijk? Ik neem aan dat je op behoefte probeert te voeden?



Aaaanne, hoe is het bij jou? Nog rustig in je buik? Je zit op ruim 39 weken nu, toch? Gaat vlot hoor!

En ik ben heel benieuwd hoe het met het bezoekje aan jullie vrienden zal gaan verlopen. Hopelijk blijft die kleine nog lekker even wat langer zitten! Het zou ook wel heel erg toevallig zijn als de boel dan net aan de gang komt... maar goed, je weet maar nooit!

Zit koter nog goedom?



Kena, hoe is het met jou? Kun je je nog een beetje afleiden tot de volgende echo?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Babsje; denk je wel heel goed om jezelf en de baby? Geen gekke dingen doen he zoals vallen... Hoe is het met je knieen?



Aaanne; wat goed dat de kleine goed ligt en zelfs al ingedaald! Dat is heel snel gegaan of niet?



Calimero; hoeveel drinkt jullie kleine meid nu dan en op welke tijden? Wij zitten al een hele tijd op 4voedingen en e laatste krijgt ze om 20:30.



Nimnim; hoe is het nu bij jou? Als ik het zo lees gaat het beter he?



Hier alles goed. Kleine is nu 55cm en 4450gram. Verder waren ze ook heel tevreden. Nu snel naar de carnavalsoptocht van de oudate!
Alle reacties Link kopieren
Was Calimero weer!



Kandelaar:

De kleine weegt nu ongeveer 6 kilo (ws. iets meer) en drinkt 4x170 en 1x 180-200. Das iets minder dan 150ml/kg.

We hebben overdag wel geprobeerd meer aan te bieden, maar dat drinkt ze stomweg niet. En dus bieden we haar voor de nacht meer aan in de hoop dat ze dan langer dan 6-7 uur slaapt, maar dan komt ze dus vaak weer na 6-7 uur.

We zouden dan nu nu, als we naar 4 flessen gaan, 4x210 moeten aanbieden om haar rond de 150ml/kg te krijgen, alleen dat gaat ze ammenooitnie drinken... ;)

Dus bieden we het aan, drinkt ze 4x180 en is ze tevreden, slaapt ze door en groeit ze, dan vind ik het prima...

Ze is volgende week 4 maanden, misschien dat we dan voor de nacht wat rijstebloem kunnen toe voegen? Of mag dat pas met 6 maanden? (slecht he dat ik dit als dokter niet weet, tsja CB gaat altijd over voeding ;))....



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Rijstebloem mag je vanaf 4maanden door de fles geven. Geven jullie nooit advies over voeding? Onze ka doet dat wel namelijk.

Q krijgt nu 4x165 en zit er dus ook iets onder. Ze drinkt de flessen wel goed leeg, dus zal het ook weer eens ophogen.

Maar zoals je zelf ook al zegt, zolang ze tevreden is, goed slaapt en groeit is het nog niet zo erg toch?



Q heeft trouwens sinds dinsdag door hoe ze van buik naar rug kan draaien als je haar handjes goed legt. Erg leuk om te zien :-)
Alle reacties Link kopieren
Hee!





We geven wel advies over voeding, maar meestal bij zieke kinderen ;). De neonatoloog zag hier de ex-prematuren in de follow-up, wij als 'gewone' dokters zagen die kinderen niet terug op de poli. Ik weet dus heel veel over zieke kinderen, pasgeborenen en voeding, maar zodra ze iets ouder worden en gewoon gezond zijn.. slecht he...

Net zo goed dat ik hele basale dingen gewoonweg niet weet; zoals hoe warm je een babytje moet aankleden, hoe warm het kamertje moet zijn etc, allemaal dingen die in het ziekenhuis niet tot het pakket van de dokter horen ;)



Wat goed dat Q draait! Zie, helemaal geen reden om je zorgen te maken over haar ontwikkeling! Enne, vergeet niet dat je meisje van 28 weken komt en nu gecorrigeerd 3-4 maanden is? Dan is dit toch super! Maar ik snap je wel hoor!

Wat zeggen de artsen/ fysio etc tot nu toe over haar ontwikkeling?



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is dat natuurlijk ook heel logisch wat je zegt. Gezonde kinderen komen in het algemeen natuurlijk ook niet in het ziekenhuis, gelukkig.

Komen alle prematuren bij jullie nog weer terug bij de neonatoloog op de poli?



Gecorrigeerd is Q nu 3,5 maand. Op het bureau waren zeheel tevreden over haar. Eigenlijk weet ik wel dat ze het goed doet, dat geeft de fysio ook wel aan. Toch merk ik aan,mijzelf dat ik onzekerder ben erover als dat ik dat bij de oudste was. Nu weet ik dat ze ook een hele andere start gehad heeft, maar ik hou niet van dat onzekere gevoel op de achtergrond. Wil ook niet alles maar op het feit dat ze prematuur is gooien. Uiteindelijk is ze namelijk wel gewoon een gezonde baby. Lastig, lastig.



Meiden, we zitten over de 3000 berichten heen... We zouden achter de huidige titel nog kunnen zetten 'nachtbraken weer verder'

Kena,wil jij het nieuwe topic weer openen?
Alle reacties Link kopieren
Scherp van jou Kandelaar!!!

Ga me er gelijk even in verdiepen!
Alle reacties Link kopieren
Wat dachten jullie van: We Broekloeren en Nachtbraken voorlopig nog vrolijk verder! ???
quote:Kena schreef op 08 februari 2013 @ 15:02:

Wat dachten jullie van: We Broekloeren en Nachtbraken voorlopig nog vrolijk verder! ???

Ja, die is leuk!



*even verder bijlezen*
Hee Calimero, slaapt je kleine nu dus echt iets van 7 uur door? Dat is best snel of niet? Lekker als het zo gaat, nu ook zonder krampjes enzo . Het lijkt mij ook dat als ze niet meer wil en groeit, dat het dan wel goed zal zijn. Ga je binnenkort weer naar het cb zodat je het kan vragen? Wel grappig inderdaad dat je sommige heel basale dingen niet weet, terwijl je wel overweg kan met de complexe gevallen .

Beterschap met je verkoudheid!



Babsje, verstandig om je voorlopig te verplaatsen met iets wat niet om kan rollen . Ben je al aan de kaartjes-boeken toegekomen?



Kandelaar, je bent bij het cb geweest dus en alles goed, mooi! En de ontwikkeling ook goed, lekker. Nu nog proberen die twijfel kwijt te raken dan, lijkt me heel lastig. Hoe doet ze het in vergelijking met je oudste, toen die 3.5 maand was?



Ego: ja, koter zit nog steeds goedom (da's nu alweer twee dagen, dat gaat goeed! @Kandelaar: ja, heel snel: om 7.00 u in de ochtend zat het nog in stuit, om 10.00 u concludeerde de arts dat het was ingedaald met het hoofd naar beneden...raar!). De vk vond trouwens dat we een goede keus gemaakt hadden om niet in te laten leiden in het ziekenhuis, ze vond dat een echt 'gynocologenplan' en (nog) helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Aaanne; ik wil ze juist niet vergelijken met de oudste, omdat die heel snel was met alles. Zij sliep met 3 weken door, 1maand draaide zij van buik naar rug, een maand later van rug naar buik, met 9 maanden stond ze, 10maanden liep ze aan 1 hand en iets later liep ze zelfstandig. Is niet eerlijk haar daarmee te vergelijken dus.



Kena, goede titel!



Theepoes; hoe is het bij jou? Wanneer krijgen jullie uitslagen?
Dat klinkt niet als een eerlijke vergelijking inderdaad Kandelaar, als zij zo snel was . Jeemig, voor een jaar zelfstandig lopen! Maar daardoor wordt het inderdaad wel lastiger voor jezelf denk ik om te zien wat 'snel' of 'langzaam' is.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, we kletsen verder op ons nieuwe topic!!!



Deel 4
Even deze uppen, omdat misschien niet iedereen het nieuwe topic heeft kunnen vinden! Zie de post van Kena hierboven voor de link.



(let op hoor, dit is het oude topic)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven