Taxfree Schiphol

22-02-2013 17:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Even een kort vraagje: ik ben momenteel op vakantie en vlieg over een tijdje weer terug op Schiphol (heen vanaf een andere luchthaven). Nu is mijn vraag: kun je ook op de terugweg nog tax free winkelen of alleen op de heenweg? Misschien een stomme vraag (sorry!) maar ik kan het niet zo 1,2,3 online vinden en wil ook niet mijn vakantie dag achter de computer spenderen ;)



Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal aan waar je op vakantie bent.



Als je van NL naar Belgie (of elders binnen de unie) vliegt kun je niet taxfree shoppen en terug dan natuurlijk ook niet. Ben je daarbuiten op vakantie kan je ook op de terugweg gewoon taxfree shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt waar joh? Dat wist ik helemaal niet, voel me nu echt een beetje wereldvreemd haha. Gelukkig zit ik lekker ver weg en mag ik dan dus wel winkelen . Fijn!



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar zin in als je een (naar ik neem) lange vlucht hebt gehad? Ik wil dan alleen zo snel mogelijk koffer halen en naar huis...

Je kan ook in land van vertrek tax free shoppen toch?
Nee hoor, volgens mij mag je alleen tax-free shoppen als je een boardingpass kunt laten zien voor een uitgaande vlucht!
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze niet zoveel keus volgens mij, is niet echt een heel grote luchthaven en ook niet echt een welvarend land, zeg maar.

En ach, moe ben ik toch al na zo'n vlucht dus dan maakt dat uurtje ook niet zo heel veel meer uit
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 februari 2013 @ 17:15:

Nee hoor, volgens mij mag je alleen tax-free shoppen als je een boardingpass kunt laten zien voor een uitgaande vlucht!Dit zou goed kunnen natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 februari 2013 @ 17:15:

Nee hoor, volgens mij mag je alleen tax-free shoppen als je een boardingpass kunt laten zien voor een uitgaande vlucht!Klopt!
Alle reacties Link kopieren
Wat nummerzoveel zegt klopt. Het kan niet. Je moet een boarding pass laten zien. Dus shoppen op de luchthaven van vertrek.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Bah, dus toch niet? Balen! Want of ik nu de cosmetica die ik altijd gebruik tax free of 'gewoon' koop, scheelt toch altijd weer ietsje en het komt toch wel op. Nou ja, geen ramp natuurlijk maar het was wel leuk geweest.



Bedankt iedereen voor de reacties!
Taxfree op schiphol is duurder dan wanneer je het gewoon met btw bij 'n gewone (interet)winkel koopt. Die winkels zijn zo ontzettend duur (locatie) dat het beslist niet goedkoper is. Als je naar Azie of Amerika vliegt kun je beter daar kopen, want veel goedkoper dan in ons land.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt alleen tax-free shoppen met een boarding pass,op de terugweg gaat het dus niet lukken...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2013 @ 17:27:

Taxfree op schiphol is duurder dan wanneer je het gewoon met btw bij 'n gewone (interet)winkel koopt. Die winkels zijn zo ontzettend duur (locatie) dat het beslist niet goedkoper is. Als je naar Azie of Amerika vliegt kun je beter daar kopen, want veel goedkoper dan in ons land.Ik heb een paar jaar geleden taxfree op Schiphol een mooie fotocamerazoomlens gekocht voor een hele mooie prijs die ik hedendaags voor dezelfde lens niet ben tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat je op de luchthaven van het land waar je nu zit wilde shoppen!!!!



Nee op schiphol mag je na landing absoluut niet taxfree shoppen! Vanuit geen een bestemming. Landen is koffers ophalen en exit. Shoppen mag je dan niet meer.
quote:NummerZoveel schreef op 22 februari 2013 @ 17:15:

Nee hoor, volgens mij mag je alleen tax-free shoppen als je een boardingpass kunt laten zien voor een uitgaande vlucht!Klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven