Ervaringen gevraagd met Online.nl

22-02-2013 14:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al maanden, zoniet langer, ben ik op zoek naar een andere provider.



Maar kon niets vinden wat gelijk was qua kosten met wat ik nu heb. Nu zie ik steeds die irritante reclame met die Britney van Online.nl maar was net toch nieuwsgierig en ben gaan vergelijken met mijn pakket en ik zou op alle vlakken beter uitkomen.



Door nare ervaringen in het verleden met overstappen ben ik erg schijterig geworden en hoop hier wat ervaringen te horen van forummers die het ook hebben gedaan en of jullie tevreden zijn, of je ook daadwerkelijk krijgt waar ze mee lopen te stunten.





(zij regelen het opzeggen van je huidige profider. Je krijgt een mini apple tv kado die ik dan wil verkopen dus dat zou ik kunnen meerekenen bij de kosten van Online.)



Wat zijn jullie ervaringen met Online.nl?



(wat ik nu heb werd niet goed weergegeven, staat nu als 1e post onderaan)

Wat zijn jullie ervaringen bij Online.nl?

Totaal aantal stemmen: 12

goed (83%)
slecht Geen stemmen
matig Geen stemmen
geen ervaring maar klinkt goed Geen stemmen
anders, nl ...... (17%)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Even korte uitleg wat ik nu heb;



Tele2

Internet 20 mb

bellen savonds en weekend gratis naar alleen vaste nummers

tv Digitenne voor 1 tv terwijl ik er 2 heb



Online

Internet 30 mb

bellen onbeperkt naar vaste nummers en gratis naar mobiele nummers van T-mobile

tv Digitaal voor 3 tv`s



kosten nu 30 euro internet en bellen + kosten bellen overdag

10 euro Digitenne



Kosten Online 1e 6 maanden 33,45

daarna 48,45
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu twee jaar en nog geen echte problemen gehad.

Mijn modem is een keer stuk gegaan maar na een test aan hun kant hebben ze me gewoon een nieuwe opgestuurd.



Het is trouwens gewoon van T-mobile en de goedkoopste provider die ik kon vinden.

Ik haal ongeveer 16Mb snelheid van de maximale 20Mb, dat hangt gewoon het meeste af van hoe dicht je bij een centrale zit, bij een andere adsl provider zou ik dus dezelfde snelheid hebben.



Na een jaar loopt je contract af en bij mij kwamen ze met een aanbieding van twee jaar waardoor ik gemiddeld 17,50 betaal voor een 20Mb lijn.



Ja, het werkt dus gewoon en ik ben tevreden.



Edit:

Ik heb dus alleen internet!

Als telefoon een ding van 15 euro met een prietpraatpakket.

Tv kijk ik weinig maar ik kijk wel gratis Digitenne doordat mijn broer mijn kaartje had geactiveerd, als je een bepaald pakket hebt dan heb je daar ook gratis Digitenne bij.

Ik zou anders niet betalen voor tv omdat ik dus bijna niet kijk en alleen Ned 1,2 of 3 en ik download anders docu's van de BBC via bittorrent.
Ik ben via Wanadoo, Orange en volgens mij nog 1 geeindigd bij Online (steeds overgenomen zeg maar). Goede ervaring hier. Heel af en toe ligt internet eruit, maar dat is zelden. Helpdesk helpt je wel, maar belt niet altijd terug als de problemen opgelost zijn (wat mij betreft geen probleem, want je merkt het wel als de boel weer werkt). Je betaalt per maand na de 1e 6 maanden wel meer, heb je dat ervoor over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 22 februari 2013 @ 14:35:

Ik ben via Wanadoo, Orange en volgens mij nog 1 geeindigd bij Online (steeds overgenomen zeg maar). Goede ervaring hier. Heel af en toe ligt internet eruit, maar dat is zelden. Helpdesk helpt je wel, maar belt niet altijd terug als de problemen opgelost zijn (wat mij betreft geen probleem, want je merkt het wel als de boel weer werkt). Je betaalt per maand na de 1e 6 maanden wel meer, heb je dat ervoor over?



Ik reken mij ook niet rijk hoor met de eerste maanden korting. Heb net een aanbieding van mijn provider Tele2 afgewezen omdat ik die korting niet mee reken.



Maar ik betaal nu 40 euro plus de telefoonkosten overdag

En zou dan zeg maar 48 euro betalen.



Dus nagenoeg gelijk met de kosten van telefoon overdag erbij, nou het zou denk ik wel iets schelen, 4 euro duurder maar om het daarop te laten stuklopen wil ik ook niet. Als je ziet hoeveel meer ik krijg voor dat geld bij Online, zou ik graag willen oversluiten.



Hoop alleen niet dat ik kleine lettertjes niet goed heb gelezen, als die er zijn. Of dat het gewoon bagger is bij hun. Vandaar dat ik ook vraag hoe jullie het vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Tele2 gehad, prima en heb al jaren Online ook prima.

Wij hebben altijd gratis bellen naar vaste nummers en internet. Mijn ouders hebben al sinds de eerste voorloper van Online bestaat hun internet en nog nooit klachten gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens gratis bellen naar t-mobile en geen telfort!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 22 februari 2013 @ 14:48:

Het is trouwens gratis bellen naar t-mobile en geen telfort!Je hebt gelijk, even veranderen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2013 @ 14:45:

[...]





Ik reken mij ook niet rijk hoor met de eerste maanden korting. Heb net een aanbieding van mijn provider Tele2 afgewezen omdat ik die korting niet mee reken.



Maar ik betaal nu 40 euro plus de telefoonkosten overdag

En zou dan zeg maar 48 euro betalen.



Dus nagenoeg gelijk met de kosten van telefoon overdag erbij, nou het zou denk ik wel iets schelen, 4 euro duurder maar om het daarop te laten stuklopen wil ik ook niet. Als je ziet hoeveel meer ik krijg voor dat geld bij Online, zou ik graag willen oversluiten.



Hoop alleen niet dat ik kleine lettertjes niet goed heb gelezen, als die er zijn. Of dat het gewoon bagger is bij hun. Vandaar dat ik ook vraag hoe jullie het vinden.



De kwaliteit is goed. Wij hebben nu alleen een pakket zonder gratis bellen, omdat wij nauwelijks bellen. De gesprekken die we maken betalen we apart (internet betalen we volgens mij 25 euro voor). Televisie hebben wij wel apart, net als jij Digitenne. Zou me er eigenlijk ook weer eens in moeten verdiepen. Moet zeggen dat wij een jaar of 2 geleden (toen allerlei reclames op tv waren voor internet vanaf 20 euro) Online gebeld hebben over de kosten. Wij hadden nog een oud abonnement en betaalden best veel. Vriend heeft toen de opties doorgenomen en we hebben toen een nieuw contract met extra aanbieding af kunnen sluiten. Het loont dus sowieso om na het aflopen van je contract (naja, als je het gewoon door laat lopen na een jaar of twee jaar) de aanbiedingen in de gaten te houden.



Beetje warrige tekst, volg je me nog ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 22 februari 2013 @ 15:11:

[...]





Beetje warrige tekst, volg je me nog ?



Ik volg je helemaal. Hier idem. Ben al heul lang van mijn contracten af maar durf nooit over te sluiten. Meestal omdat ik dan duurder uit ben en ik wil niet meer uitgeven dan nu (op een euro of 5 na dan he).

Meestal kwam ik slechter uit dus dan doe je het ook niet. Of een keer dat er in het pakket geen 24 kitchen zat en daar 5 euro extra voor moest betalen en voor bellen 15 euro extra bij het pakket dus extreem veel duurder dan ik nu heb.



Maar nu zou ik voor zeg maar 5 euro meer op alle vlakken erop vooruit gaan. Nu nog over die angst van overstappen heen zetten. De laatste keer dat ik dat namelijk deed had ik 4 maanden geen internet en tv meer. Was echt niet grappig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh, en wat ik eigenlijk wilde met m'n vorige post... : bel je zoveel dat je 'gratis' wilt kunnen bellen? Want als je niet zoveel belt, kun je beter een abo nemen zonder die mogelijkheid, dan betaal je minder. Maar mocht je wel veel bellen (en dan met name vaste nummers) dan is het natuurlijk de moeite waard.
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2013 @ 15:28:

[...]





Ik volg je helemaal. Hier idem. Ben al heul lang van mijn contracten af maar durf nooit over te sluiten. Meestal omdat ik dan duurder uit ben en ik wil niet meer uitgeven dan nu (op een euro of 5 na dan he).

Meestal kwam ik slechter uit dus dan doe je het ook niet. Of een keer dat er in het pakket geen 24 kitchen zat en daar 5 euro extra voor moest betalen en voor bellen 15 euro extra bij het pakket dus extreem veel duurder dan ik nu heb.



Maar nu zou ik voor zeg maar 5 euro meer op alle vlakken erop vooruit gaan. Nu nog over die angst van overstappen heen zetten. De laatste keer dat ik dat namelijk deed had ik 4 maanden geen internet en tv meer. Was echt niet grappig.



Gelukkig maar

En overstappen, tja, die ervaring heb ik dus niet, maar ik kan me vandaag de dag niet meer voorstellen dat dat nu nog zo mis kan gaan. Maar misschien dat ook ter sprake brengen bij het afsluiten (mocht je dat telefonisch doen)?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 22 februari 2013 @ 15:32:

Oh, en wat ik eigenlijk wilde met m'n vorige post... : bel je zoveel dat je 'gratis' wilt kunnen bellen? Want als je niet zoveel belt, kun je beter een abo nemen zonder die mogelijkheid, dan betaal je minder. Maar mocht je wel veel bellen (en dan met name vaste nummers) dan is het natuurlijk de moeite waard.Ja overdag bel ik als het kan nooit, echt alleen telefoontjes naar bedrijven als het echt niet anders kan. Maar in de avond of weekend dan heb ik per gesprek met vriendinnen dat ik zo 6 uur bel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2013 @ 15:34:

[...]





Ja overdag bel ik als het kan nooit, echt alleen telefoontjes naar bedrijven als het echt niet anders kan. Maar in de avond of weekend dan heb ik per gesprek met vriendinnen dat ik zo 6 uur bel.Wauw... ja, dan heb je die kosten er wel uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 22 februari 2013 @ 15:37:

[...]





Wauw... ja, dan heb je die kosten er wel uit!



Ja dus minder dan ik nu heb (na 20.00 uur en in het weekend gratis) wil ik niet. Mag hetzelfde, bij Online is het helemaal onbeperkt naar vaste nummers, maar dat hoeft niet perse.

Alleen weer betalen per minuut zou ik duurder uit zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zie die reclame geloof ik elk kwartier. Pffff wat zal ik doen, overstappen of niet. Wil het heel graag maar tevens bang dat het fout gaat en ik dan gelijk geen tv, internet en telefoon heb.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Internet is idd prima van online, maar als je tv wilt is dat echt niet aan te raden. Vreselijke kwaliteit en regelmatig storingen (zelfs als er een vrachtwagen/brommer voorbij rijdt, echt heel vervelend...

Maar internet (en zo te lezen bellen ook), prima! succes
Ik ben tevreden over Online, heb al jaren internet via dit bedrijf. Om voor het eerst internet aan te vragen dat ging lastig, maar dat lag aan KPN (waar de vorige bewoners klant waren), niet aan Online. Met mijn verhuizing later ging het perfect, we hebben geen dag zonder internet gezeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:boschbolleke schreef op 24 februari 2013 @ 12:54:

Internet is idd prima van online, maar als je tv wilt is dat echt niet aan te raden. Vreselijke kwaliteit en regelmatig storingen (zelfs als er een vrachtwagen/brommer voorbij rijdt, echt heel vervelend...

Maar internet (en zo te lezen bellen ook), prima! succesDat is jammer van de tv kwaliteit. Ik heb nu Digitenne en ook niet echt tevreden over. Ik woon aan het water dus hier komt geen verkeer langs dus dat heb ik dan weer niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mylene_Valerie je hebt alweer mail!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al jaren en jaren bij online, wat eerst wanadoo was en daarna orange, en ik heb geloof ik maar 1 keer storing gehad, wat snel opgelost is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 27 februari 2013 @ 08:09:

Ik zit al jaren en jaren bij online, wat eerst wanadoo was en daarna orange, en ik heb geloof ik maar 1 keer storing gehad, wat snel opgelost is.



Bij een storing doet dan meteen alles het niet of is dat gescheiden?

(wellicht een stomme vraag maar ondanks dat ik dus bij Tele2 en Digitenne zit heb ik nog nooit een storing gehad dus vandaar mijn vraag)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tevreden. Heb internet en bellen onbeperkt (ook nog klant van Wanadoo, orange en zo voort!)

Nooit problemen, via hun website wordt je snel teruggebeld als je een vraag/probleem hebt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 februari 2013 @ 12:49:

Zie die reclame geloof ik elk kwartier. Pffff wat zal ik doen, overstappen of niet. Wil het heel graag maar tevens bang dat het fout gaat en ik dan gelijk geen tv, internet en telefoon heb.Denk niet dat dat zomaar fout gaat hoor. Ze hebben ook een naam hoog te houden. Ben je er al uit?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik had Ziggo en ben overgestapt naar Online.nl, heel vriendelijk te woord gestaan en had duidelijk uitleg gekregen. Maar Online.nl was vergeten te zeggen dat internet via de telefoonlijn ging. Dat moet opzich geen probleem zijn, mijn zoon ging alles aansluiten en er is in mijn huis geen telefoonkabel te vinden. Nou lekker dan zit ik met een contract van 2 jaar. Contact opgenomen met Online.nl en mijn verhaal gedaan, waarop de medewerker zei ik laat u terug bellen. Ik dacht ja ja ja!!!! ik ben het haasje en kan betalen voor 2 jaar en heb niks. Nou alle lof voor Online.nl en zei hebben mij terug gebeld ECHT WAAR !!!!! mijn contract werd ontbonden en zolang ik geen andere provider had kon ik gewoon tv kijken. Hier zijn geen kosten aan verbonden, omdat de medewerker bij aanmelding mij niet verteld heeft dat het via de telefoonlijn ging. Die man kon niet weten dat hij met een blondje te maken had . Kortom Online.nl haalt niet alleen klanten binnen maar ze zijn er ook voor de klanten. En laat duidelijk zijn overal worden fouten gemaakt, maar het gaat erom hoe los je het op.ONLINE.NL TOP OPGELOST!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven