Reisgenoot gezocht voor reis naar Australie en Nieuw Zeeland

26-02-2013 16:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een reisgenootje voor een reis naar Australie en Nieuw Zeeland, omstreeks november/december 2013!

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Judith, 27 jaar en woonachtig in het midden van het land.

Ik zou graag voor een week of 6 á 7 naar Australie en Nieuw Zeeland willen. Helaas is er niemand in mijn directe omgeving die met mij mee kan! Ik heb op verschillende sites gekeken naar een eventuele route en alvast wat bezienswaardigheden opgeschreven die ik graag zou willen zien, maar verder heb ik nog geen concreet reisplan. Is er iemand die zin heeft om mee te gaan?

Ik hoor het graag!

Gr. Judith
En in je eentje vind je niks? Lijkt mij een enorme gok om zoiets te doen met een onbekende. Je komt zat backpackers tegen, op zulke reizen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou in mijn eentje gaan...Ik ben 17!!! jaar geleden een jaar door Australië getrokken en heb mij geen moment alleen gevoeld. Er zaten destijds niet alleen Nederlanders, maar ook Zweden, Noren, Engelsen, Canadezen, Amerikanen enz enz...

En oh ja...de Australiërs zelf zijn ook erg aardig. Ik ben er in totaal 2,5 jaar gebleven.....ik ben toen verliefd geworden op een Australiër.

Dus geen moment alleen gevoeld. Ik had soms juist het gevoel dat ik even alleen wilde zijn.....
http://www.gasamenopreis. ... O-f9rms1LUCFUTItAodNVIAnw
https://www.google.nl/sea ... official&client=firefox-a
Leuk! Ik zou zelf ook graag naar Australie willen gaan! Zit er al tijdje over te denken maar nog niet de stap genomen... Krijg nu wel weer de kriebels nu je erover begint! haha
Ik ben toen met de Oz Experience (bus) door Australië getrokken. Met een kleine bus ga je van plaats naar plaats (zetten je bij een hostel af) en je kunt na een paar dagen weer opstappen...

Ik heb net even gekeken en bestaat nog steeds. Ook heb je de Greyhound waar je goed door Australie kan reizen.

Op dit soort reizen kom je echt de leukste mensen tegen. Omdat je alleen reist, sta je meer open voor andere mensen en maak je hele andere dingen mee als je met zijn tweeën reist.

Zo ben ik een tijdje meegereisd met een Zweeds meisje. Ze was samen met haar vriendin maar die was aan een jongen blijven plakken en zij besloot in haar eentje door te gaan.

Ook ben ik opgetrokken met een Engelse jongen van adel. Hij had op Eton gezeten (waar de Koninklijke familie ook had gestudeerd), was erg bekakt, maar ik heb zo met hem gelachen. We hebben nu nog steeds contact! Zijn allang getrouwd, hebben kinderen maar halen nog steeds herinneringen op aan die tijd.

Ik ben ervan overtuigd dat als ik met een vriendin had gereisd, ik nooit zo;n lol zou hebben gehad als toen in mijn eentje
Helemaal eens met Bianca en Louisa. Ga juist alleen! Je struikelt sowieso over de backpackers in Australië en Nieuw-Zeeland, dus genoeg mogelijkheden om op momenten met anderen op te trekken als je wilt.

Maar juist zo'n lange reis is imho perfect geschikt om in de basis alleen te gaan. De uitdaging ervan, maar ook alle voordelen. Tijd puur voor jezelf, doen wat jij wilt. Terwijl de regio genoeg gelegenheid tot sociale interactie of dagen samen optrekken als je wilt biedt. Terwijl nu een onbekende opduikelen en daarmee over een paar maanden al voor zo lang samen alles uitstippelen? Zou niet mijn ding zijn, te bedacht op wrijving of meer met een totaal onbekende voor zo'n lange duur. En dat komende van iemand die rustig dik 2 weken met een onbekende forumster de oceaan over gevlogen is voor vakantie, van te voren elkaar 1 keer gezien ná geboekt te hebben. Kenden elkaar alleen van een topic en van een dolletje kwam al snel een soloreis die samenreis werd. Erg geslaagd allemaal en inmiddels een vriendin geworden, maar no way dat ik zoiets voor maanden zou uitproberen. Heck, ik verklaarde me bij momenten al voor gek voor deze korte duur reis waarbij we doelbewust genoeg ruimte en tijd apart mogelijkheden open hielden.
when you wish upon a star...
Niet eens met voorgangers dat je het vooral alleen moet gaan. Met z'n 2-en kan net zo leuk zijn. Ik heb een keer via een reisgenoten-forum een reisgenoot opgeduikeld en samen hebben we een geweldige reis gehad. Wel eerst afspreken om te zien of het klikt natuurlijk.
quote:MilaDila schreef op 26 februari 2013 @ 17:35:

Niet eens met voorgangers dat je het vooral alleen moet gaan. Met z'n 2-en kan net zo leuk zijn. Ik heb een keer via een reisgenoten-forum een reisgenoot opgeduikeld en samen hebben we een geweldige reis gehad. Wel eerst afspreken om te zien of het klikt natuurlijk.

Maar 'zien of het klikt' is heel wat anders dan weken lang 24/7 met elkaar optrekken. Gelukkig is het bij jou niet fout gegaan, maar ik heb ook heel veel mensen ontmoet die toch weer ieder hun eigen weg gingen. Soms als vrienden uit elkaar, soms met knallende ruzie.

Want die leuke reisgenoot waar je koffie mee had gedronken, blijkt iedere nacht tot laat te willen stappen en is dan 's ochtends niet vooruit te branden terwijl jullie hadden afgesproken ergens heen te gaan. Heeft zo weinig te besteden dat er alleen een noodlesoup gemaakt kan worden in een hostelkeuken, in plaats van een keer op een zonnig terras van een pizzeria te kunnen zitten. Of hij/zij blijkt te zeuren dat het te warm, te koud, te druk, te nat, te lawaaiig of te rustig en wil iedere mogelijkheid van een internetcafé te willen benutten om te skypen met haar prins op het witte paard, sinds 2 weken.

Als je alleen gaat (en ja, dat klinkt heel eng) ontmoet je echt heel veel mensen in hostels, tijdens een tripje, in de bus. En als het leuk is trek je even of langere tijd met iemand op, en anders ga je weer doen wat jij wilt, en hoef je geen compromissen te sluiten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou echt alleen gaan. Heb zelf ooit een reis ondernomen samen met iemand die reageerde op mijn oproep voor een reisgenote. Dit betrof een reis die voor vrouwen alleen toch wat lastiger te ondernemen was, dus we hadden elkaar gewoon nodig. Is op zich best wel goed gegaan, maar duurde ook maar 2,5 week. En omdat zij nogal veel alcohol én veel aandacht van de mannen nodig bleek te hebben waren er behoorlijk wat ergernissen.

Maar een reis zoals jij van plan bent is prima te doen alleen; je zult veel makkelijker in contact komen met anderen dan wanneer je met z'n tweeën bent!
quote:himalaya schreef op 26 februari 2013 @ 17:46:

[...]

Maar 'zien of het klikt' is heel wat anders dan weken lang 24/7 met elkaar optrekken. Gelukkig is het bij jou fout gegaan, maar ik heb ook heel veel mensen ontmoet die toch weer ieder hun eigen weg gingen. Soms als vrienden uit elkaar, soms met knallende ruzie.

Want die leuke reisgenoot waar je koffie mee had gedronken, blijkt iedere nacht tot laat te willen stappen en is dan 's ochtends niet vooruit te branden terwijl jullie hadden afgesproken ergens heen te gaan. Heeft zo weinig te besteden dat er alleen een noodlesoup gemaakt kan worden in een hostelkeuken, in plaats van een keer op een zonnig terras van een pizzeria te kunnen zitten. Of hij/zij blijkt te zeuren dat het te warm, te koud, te druk, te nat, te lawaaiig of te rustig en wil iedere mogelijkheid van een internetcafé te willen benutten om te skypen met haar prins op het witte paard, sinds 2 weken.

Als je alleen gaat (en ja, dat klinkt heel eng) ontmoet je echt heel veel mensen in hostels, tijdens een tripje, in de bus. En als het leuk is trek je even of langere tijd met iemand op, en anders ga je weer doen wat jij wilt, en hoef je geen compromissen te sluiten.

Haha, herkenbare ergernissen die ik juist met bekenden heb ervaren op vakantie.

En ja, ik heb misschien geluk gehad. Ben ook geen koffie gaan drinken met onbekende reisgenoot, maar ben gelijk aan de borrel gegaan tijdens de eerste ontmoeting die de hele avond en halve nacht heeft geduurd. Die alcoholische klik was er in elk geval al.
quote:MilaDila schreef op 26 februari 2013 @ 17:50:

[...]

Haha, herkenbare ergernissen die ik juist met bekenden heb ervaren op vakantie.

En ja, ik heb misschien geluk gehad. Ben ook geen koffie gaan drinken met onbekende reisgenoot, maar ben gelijk aan de borrel gegaan tijdens de eerste ontmoeting die de hele avond en halve nacht heeft geduurd. Die alcoholische klik was er in elk geval al.Dat maakt waarschijnlijk snel veel goed
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn vriend is jaren geleden in zijn eentje gegaan. Hij zou wel mee willen, maar wel met mij erbij, haha.

Nee grapje, helaas geen geld voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven