IKEA levering

02-03-2013 20:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Hebben jullie ervaring met klantvriendelijkheid van Ikea en met name betreffende de transportkosten?



Vandaag een nieuwe boxspring 140x200 gekocht en betaald voor de transport ( 29 E) en het tillen naar de 1e etage ( 11 E) echter bij het leveren bleek het matras net niet het knikje te kunnen maken in het trappenhuis. Volgens mijn huisbaas zou het moeten lukken.



Uiteindelijk dus kwestie van enkele CM. De medewerker wilde niet grof geweld toepassen kans was er dat het was gelukt maar het hout zou zijn beschadigd. Logisch en toch heel netjes van hem. Matrasbodem is mee teruggenomen. Uiteindelijk moet ik morgen IKEA bellen of langsgaan en kijken wat zij mij kunnen bieden. Of een takel ( 22 E) of omruilen voor 2x70 CM bedden.



Wat denken jullie ben ik de 40 E kwijt aan transport en 1e etagekosten kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me wel. Het is niet hun fout dat het niet paste...
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw verantwoordelijkheid om te controleren of de levering kan gemaakt worden. Dus ja, dat geld ben je kwijt.
Ja natuurlijk. Dat ze de matras niet konden afleveren op de gevraagde etage lag tenslotte niet aan hen.
Het is toch niet de verantwoordelijkheid van Ikea? Wat had je dan gewild?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dat met klantvriendelijkheid van Ikea te maken? Dat kan toch niets veranderen aan de breedte van jouw trapgat?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja, natuurlijk. Als iets niet past dan past het niet. Ikea heeft geen bouwtekeningen van jouw huis. En als je dan toch echt wilt rellen, je huisbaas zei dat het pastte. (Maar ik persoonlijk zou mijn verlies nemen.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet meer dan logisch vinden dat ze die transportkosten zouden rekenen, omdat het niet aan hen lag. Heeft mi ook niets met klantvriendelijkheid te maken!
Alle reacties Link kopieren
We zijn het onwijs met elkaar eens
Alle reacties Link kopieren
Wees maar blij dat je niet op de 20e etage woont, lift of geen lift, je betaalt toch per verdieping. Een kastje (bijvoorbeeld) van 100 Euro wordt dan wel erg duur als je zelf geen vervoer hebt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Matras houden en 2 boxen van 70 kopen. Verder niet zeuren over de transportkosten, het is jouw verantwoordelijkheid dat het moet passen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het uberhaupt aan je huisbaas gevraagd?

Misschien ben ik een control freak, maar ik had gewoon zelf even krapste doorgang nagemeten. .
Alle reacties Link kopieren
Dit is nou echt een ding dat ik bij mezelf zou denken "he kut, stom, dat mij dit nu weer gebeurt". Om dan iemand anders dan mijzelf de schuld te geven hiervoor zou echt niet in mij opkomen eerlijk gezegd, staaltje "dom van mij".
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk ben je dat geld kwijt. Heel erg jammer!
Alle reacties Link kopieren
Shit...dat dacht ik al...

Ja meest logische is ook dat ze zeggen pech.. ligt niet aan ons.

Ik had het opgemeten en 140 lukte toen, niet goed gekeken dus, en extra gevraagd aan HB..'' ja joh dat past'' alleen de boxspring kon net bovenaan ( klein raar uitbouwsel in trappenhuis) die drie cm zat net in de weg. Hij kon hem wel doordrukken maar kans dat het hout ging beschadigen. Balen...mijn fout uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
ja dat geld ben je kwijt ze hebben er immers ook voor gereden
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk ben je die kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2013 @ 21:11:

Wees maar blij dat je niet op de 20e etage woont, lift of geen lift, je betaalt toch per verdieping. Een kastje (bijvoorbeeld) van 100 Euro wordt dan wel erg duur als je zelf geen vervoer hebt.Nee, je betaald helemaal niet per verdieping. Als je in een etage woning woont betaal je gewoon 11 euro meer. Stel je voor zeg.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijke afleveringsinformatie

Goederen die bij je thuis worden bezorgd, zullen met zorg worden

behandeld. Om een efficiënte bezorging mogelijk te maken vragen

we je medewerking voor het volgende:

• Zorg dat er op de afgesproken bezorgdag en -tijd iemand thuis is.

Indien we niemand thuis aantreffen, zijn we genoodzaakt de

kosten van een eventuele tweede levering in rekening te brengen.

• De goederen moeten in de verpakking door de deuren van de

woning passen (in geval van een flat of appartement door de

voordeur van het gebouw en de voordeur van de woning).

• Indien de goederen naar boven of beneden gebracht moeten

worden, dient de trap of lift ruim genoeg te zijn en vrij van

obstakels om de goederen in de verpakking naar boven of

beneden te brengen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dit is dus een typisch gevalletje van zelf niet goed de zaken op orde hebben.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me logisch dat je het geld kwijt ben, je tekent er zelf voor dat het past.. En dat het dus jouw verantwoording is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens wel af, dat andere deel dat ze wel geleverd hebben van het bed, stel, je wil die ook niet meer, hoe breng je die dan terug? Want als je het door Ikea laat ophalen ben je weer zo'n bedrag kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven