Werk & Studie alle pijlers

International Leisure Management (vrijetijdsmanagement)

28-02-2013 22:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik ben op zoek naar mensen die deze opleiding, al dan niet in het Engels, hebben gevolgd of volgen. De reden dat ik hier benieuwd naar ben is dat ik zelf overweeg om deze opleiding te gaan doen, maar twijfel of deze mij echt de basis gaat geven waar ik naar op zoek ben en of werkgevers je eigenlijk wel serieus nemen als je dit diploma op je CV hebt staan.

Ik ben inmiddels ook niet de jongste meer en kan het me niet veroorloven een verkeerde keuze te maken Ik moet immers veel opzij zetten om weer te gaan studeren (vaste baan etc..) dus wil me echt zo goed mogelijk oriënteren alvorens ik me weer 100% op een studie ga storten.



Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 01 maart 2013 @ 17:26:

Bedankt weer voor de reacties! Informeren bij een evenementenbureau en hun mening vragen is een goed idee, ga ik zeker doen!



@jollie Ik wil mij graag volledig op mijn studie kunnen richten zonder verantwoordelijke baan ernaast, hooguit weer een bijbaantje. Daarnaast heb ik ook nog recht op studiefinanciering en eigenlijk vind ik het zonde om daar geen gebruik van te maken... Ik zal namelijk best veel gaan ontvangen omdat mijn ouders weinig verdienen (gek genoeg kijken ze daar nogsteeds naar, ondanks

dat mijn partner wel gewoon een goed salaris heeft)



Hoop dat zich nog meer oud-studenten van deze opleiding zullen melden. Ben erg benieuwd naar hun ervaringen.



Helemaal volgen doe ik het niet meer. Je schreef dat je niet meer de jongste bent; wat hebben je ouders er dan mee te maken? Hoe kun je dan studiefinanciering krijgen als je nog een baan hebt? Daarnaast als het leenstelsel wordt ingevoerd, schiet die studiefinanciering sowieso niet op. Dan zit je zometeen gewoon met een studieschuld.



Ik heb ervaring met die studierichting en in de evenementenbranche is het heel erg moeilijk om aan de slag te komen. Te weinig vraag en veel teveel aanbod. Zelfs het vinden van een stageplaats is een ramp.
Alle reacties Link kopieren
@jollie bij de bepaling van de hoogte van je studiefinanciering wordt er altijd gekeken naar het salaris van de ouders. Ongeacht of je 18 of 28 bent bijvoorbeeld.. De intentie is om te stoppen met werken bij aanvang van mijn studie en als ik dit jaar nog start, heb ik niets te maken met het leenstelsel maar gelden de oude regels nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 01 maart 2013 @ 19:11:

@jollie bij de bepaling van de hoogte van je studiefinanciering wordt er altijd gekeken naar het salaris van de ouders. Ongeacht of je 18 of 28 bent bijvoorbeeld.. De intentie is om te stoppen met werken bij aanvang van mijn studie en als ik dit jaar nog start, heb ik niets te maken met het leenstelsel maar gelden de oude regels nog.



Bij "niet meer de jongste" denk ik aan iemand van minstens 40! Al



Als je echt iets met je studie wilt doen, dan zou ik toch kiezen voor een studie die hoger aangeschreven staat in het bedrijfsleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vergelijkbare opleiding gevolgd aan een eerder genoemd instituut en kan je melden dat ik het helemaal niet herken dat mensen je opleiding niet serieus nemen.



Weet je al wat voor soort werk je graag zou willen doen na het afronden van deze opleiding?

Zoek vacatures die je aanspreken en kijk welke opleiding ze hier graag voor wensen..



Ik ben zelf niet meer werkzaam in de branche, maar heb jaren met veel plezier een leuke aansluitende baan gehad. Banengarantie heb je (bijna) nooit, maar heb zelf nooit moeite gehad om een goede baan te vinden. Ook buiten de branche heb je echt wel wat aan het HBO papiertje (onder het mom van je niet richten op banen/taken, maar op competenties).
quote:Beschuitje357 schreef op 01 maart 2013 @ 09:53:

Volgens het NHTV:



Als afgestudeerde kun je aan de slag in functies als:



evenementencoördinator

congresorganisator

conceptontwikkelaar

beleidsadviseur

programmamanager van een poppodium of theater

projectmanager bij een sportbond



En volgens veel scholen zou je ook in de communicatiebranche aardig je weg moeten kunnen vinden na deze opleiding...Ik denk dat je dan veel meer hebt aan bijvoorbeeld bedrijfskunde of desnoods een cursus projectmanagement. Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
25.



Misschien forummers die een opleiding hebben gedaan bij de NHTV? Ben benieuwd wat de kwaliteit van de lessen en leraren zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Beschuitje, hierzo dus.



Ik vond het een fijne school. Merkte wel veel verschil tussen de Nederlandse en de internationale stroom. De internationale stroom is in mijn optiek behoorlijk veel pittiger (maar wellicht verschilt dit per opleiding en leerjaar..) Kwaliteit van leraren loopt uiteen, van matig tot inspirerend goed. Wel veel groeps- en project werk waar je rekening mee moet houden. Als je hier niet van houdt zou ik het niet doen. Ik vond het erg leuk dat je veel met bestaande bedrijven wordt aangehaakt en een opdracht in hen naam en behoeften uitvoert. Ik heb uiteindelijk een stroom binnen toerisme gekozen, maar ben ook met leisure gestart. Er zijn regelmatig meeloopdagen, maar je kan ook gewoon een dagje gewoon binnenlopen om een 'gevoel' te krijgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven