Huizen site zoeken

08-03-2013 10:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een ander huis, kijken bijna dagelijks op funda naar nieuw aanbod, gaan naar open huizen enzovoort. Maar telkens als we weer wat leuks vinden blijkt het alweer verkocht of zijn er al weer heel wat bezichtigingen voor aangevraagd (zelfs als het huis pas 3 dagen op funda staat) En we zoeken absoluut niet in de randstad, dus dat is wel apart. (Ik denk dat er in onze prijscategorie gewoon te veel vraag is of te weinig aanbod)

Onze vraag: Waar staan nog meer huizen online behalve op funda en jaap (graag met uitgebreide zoekfunctie)

Kun je ook bij makelaars een soort zoekopdracht geven dat je bericht krijgt zodra er een 'passend' huis is gevonden? Ik volg enkele makelaars op twitter, sommige hebben ook tweets als 'binnenkort in de vekoop....' dus dat is handig. Kun je ook zo'n zoekopdracht aan de makelaar geven, of is dat raar? en moet je hiervoor betalen?

Laatst hebben we iemand op bezoek gehad die kon ook huizen kopen via veilingen, maar die huizen kan ik online ook niet vinden. Of kun je zo'n huis alleen kopen als je geen hypotheek nodig bent?(we zijn niet zo rijk dat we zo het geld voor een huis kunnen neerleggen zonder hypotheek)
Welke wereld bewoon jij dan, dat de huizen zo snel weg zijn? Zeer bijzonder.
Kijk ook eens op de site van de sociale woningbouw in de plaats waar je zoekt... hier hebben ze vorig jaar veel sociale huurwoningen weg moeten doen en omdat wij er snel bij waren (eigenlijk bezichtiging bij een ander huis maar daar vertelde ze dat dit huis ook in de verkoop kwam) hebben we nu ons droom huis voor ruim 'n ton minder dan een vergelijkbaar huis dat hier tegenover particulier te koop staat...
Grappig, welke regio + prijscategorie is dat?

Puur mijn nieuwsgierigheid!
profiel verwijderd
Toen wij 7 jaar terug elke keer te laat waren voor bezichtingen. Waren we iets sneller toen wij via onze aankoop makelaar standaard een mail kregen met huizen die aan onze zoekcriteria voldeden. Dit waren de aanlever gegevens vóór dat het huis op funda kwam, zaten dan alleen geen foto's bij. Werkte wel fijn. Maar en ook wel verbaasd dot dat toen zo ging oke, maar die zelfde soort huizen blijven hier nu ook lang te koop staan.
Ik vraag me af waar jij woont? Hoezo wordt alles in jouw regio zo snel verkocht? Of woon jij niet in Nederland? Dit klinkt als de omgekeerde wereld....
Bedankt voor jullie reacties,

Het gaat om regio noord-nederland en in de prijscategorie 125-175.000.. Als je belt voor een bezichtiging blijkt het al verkocht en dan staat het pas een week of 3 later op internet dat hij is 'verkocht onder voorbehoud'.. Het is ons trouwens ook 2 x gebeurd bij huizen die > 2 jaar te koop staan.. Wij bezichtigd, en ook opeens verkocht.

We hebben ook al gedacht aan een aankoop makelaar. We hebben ook iemand op bezoek gehad die zijn diensten aanbood. Wij moesten een stuk of 10 leuke huizen aanleveren, ook boven het budget. Hij ging dan naar de bank bellen en informeren of die mensen een betalingsachterstand hebben, uit elkaar gaan enzovoort. En in deze tijden beweerd hij dat dat er per 10 leuke huizen ongeveer 3 huizen zijn die dus ver onder de vraagprijs weg kunnen.. Op deze manier probeert hij dus huizen te verkopen. En op moment dat hij een huis voor ons zou aankopen, belt hij 3 dagen voor de afgesproken termijn op dat de klant de financiering niet rondkrijgt en praat er soms dan nog weer 5000 vanaf. Deze tactiek vinden wij nogal raar / onbetrouwbaar / onmenselijk dus wij zijn niet in zee gegaan met deze meneer. We vonden dit een heel erg rare manier van doen.
Dat lijkt mij ook een hele rare manier van doen. Ik ken ook geeneen bank die die informatie aan een makelaar geeft, dus als hij de informatie al krijgt dan gaat dat niet op een nette manier!

Wat betreft je zoekopdracht zou ik gewoon eens bellen met een makelaar die veel huizen te koop heeft in een wijk waar jullie willen wonen. Scheelt hem natuurlijk ook tijd en geld als een huis verkocht kan worden voordat het online staat.
Zoekopdracht plaatsen! Meestal is dit de eerste 3 mnd gratis daarna ga je ervoor betalen. Je krijgt dan iedere ochtend woningen die aan je criteria voldoen per mail toegestuurd ( ze staan dan ook op Funda ) altijd direct reageren, en tijd vrijmaken voor bezichtigingen. Aankoopmakelaar is ook een pre, die weet nog weleens wat een collega in de verkoop krijgt en virce versa. Zo kun je nog iets kopen voor de markt uit :-) succes!
Ik woon in de randstad en kijk voor hetzelfde soort budget.heb dit probleem nog nooit gehad.

Mijn vaste huizensite rondje is;

Funda, Jaap, huislijn en wat regionale makelaars.

En om eerlijk te zijn fiets ik vaak rond in de regio waar ik wat zoek om te kijken of er borden hangen.

Succes.
Ik zoek een huis in de 'Stad' (Noord Nederland dus) en heb een redelijk standaard wensenlijstje: jaren 30 stijl of ouder, ruime woonkamer (liefst en suite), 2 slaapkamers, tuin (met zon), geen kluswoning en in de prijsklasse tot ¤225.000. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat huis al verkocht is of dat er 25 kijkers in 1 week zijn...

Graag niet quoten: wil tekst graag aanpassen later.
Nou in een vreemde wereld hoef je niet te wonen, hier zie ik het ook.

Ben ik aan het rondkijken op funda, zie ik een leuke woning voor een normale prijs..Iedere keer als ik het huis een bezichtiging waard vindt is het verkocht. De huizen gaan zo hard hier, en niet alleen eensgezinswoningen ook appartementen!!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven