Gezondheid alle pijlers

hoge hartslag in rust

06-03-2013 20:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Ik zat zojuist lekker op de bank een boekje te lezen toen ik doorkreeg dat mijn hart best snel klopte.

Ik pakte even de stopwatch van mijn telefoon en kwam 3 keer uit op 96 slagen per minuut.

Dat is best hoog voor complete rust volgens mij!



Nu loop ik mezelf ondertussen een beetje gek te maken, dus ik denk dat als ik hem nu meet hij nog wel wat hoger zal zijn.



Ik ben benieuwd waar dit door kan komen.

Ik ben 25 jaar, voor zover ik weet helemaal gezond, sport regelmatig en heb geen overgewicht.

Gebruik behalve de pil ook geen medicijnen.

Enige wat ik eerder aan mijn hart heb ' gehad' is dat ik me een keer heel duizelig voelde, en toen mijn hart helemaal op hol sloeg, echt twee minuten lang ging hij keihard.

Ik had toen de avond ervoor twee blikjes red bull gedronken, wat dat kan veroorzaken. Sindsdien drink ik geen red bull meer.



Ik voel me verder ook prima, af en toe een heel licht steekje op mijn borst maar dat kan ik me ook inbeelden.



Ik heb vandaag wel een drukke/vermoeiende dag achter de rug.

actieve dag met 4 uur sport, en mentaal druk bezig geweest op het werk.

twee uurtjes geleden op de bank een reep chocolade weggewerkt.



En ik dacht, aan wie kan ik nou beter vragen waardoor dit kan komen dan aan alle viva-forummers (Ja, de huisarts natuurlijk, maar dat is weer een hele grote stap verder)

Zou dit kunnen komen door vermoeidheid of iets?

Ik heb er eerder nooit op gelet, is me nooit opgevallen dat hij eerder ook al zo hoog was.



weten jullie waardoor dit kan komen?
Alle reacties Link kopieren
4 uur sporten?? Dat klinkt niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die 4 uur sporten had ik gemist. Gelukkig heb je wel een reep choco gegeten om het te compenseren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb vroeger wel veel duursport gedaan, dan ben je ook al gauw een paar uur onderweg, maar daarna heb je altijd een wat hogere rustpols, totdat je hersteld bent. En als je niet herstelt dan moet je denken aan overtraindheid en dat is een hele serieuze fysieke toestand die je niet moet onderschatten
Ik heb je even geloept en gelezen dat je af en toe stackers gebruikt, gebruik je die rommel nog steeds? Wanneer is de laatste keer dat je dat hebt gebruikt? Stackers slikken, 4 uur sporten dat is obsessief met je gewicht bezig zijn. Je kan beter naar de huisarts en dit eerlijk opbiechten. Wellicht moet er verder gekeken worden
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik ben behoorlijk open over mijn historie en ik heb tussen 2003 en 2005 ook stackers gebruikt. Daar kan je hart rare dingen van gaan doen hoor....ik heb zelfs een tijdje betablokkers moeten slikken. Eens met Meds.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
en wat is je eetpatroon, eet je wel voldoende? Als je veel sport en te weinig eet dan teer je in op je spiermassa, en je hart is ook een spier
Hallo TO? Kom je nog reageren in je topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven