Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.



Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Alle reacties Link kopieren
Hé, dat is een leuk vooruitzicht ja! Succes en misschien alvast veel plezier met de aankoop

Wel een airco erin toch?!



In de zomer lukt het me overigens soms moeilijk om positief te blijven geef ik toe (niet naar anderen hoor, maar puur mijn eigen beleving en ellende ) maar daar kunnen mijn mede-forummers vaak weer een positieve bijdrage in te leveren. Vorige zomer heb ik echt het gevoel dat 'jullie' me er doorheen hebben gesleept en dat is dan zo fijn!

In mijn omgeving weet namelijk ook bijna niemand dat ik de zomer zo erg haat, omdat ik geen zin heb in discussies of scheve blikken. Ik klem mijn kaken altijd op elkaar als mensen roepen dat het weer mooi weer is, haha. Ik knik meestal maar een beetje. Daarom gebruik ik dan lekker dit topic om soms wél even ongegeneerd te kunnen klagen op de zomer of de warmte.



Maar positiviteit kunnen we dan zeker gebruiken, ik in ieder geval wel! Dit weekend kunnen we nog even lekker opladen en dan komen we er wel weer doorheen, totdat we af kunnen tellen naar september
quote:jen16 schreef op 08 maart 2013 @ 11:39:

Wel een airco erin toch?!









En Jen, wees maar niet bang: dit jaar slepen we elkaar er gewoon weer doorheen hoor! Fijn dat je hier in het topic steun kunt vinden (dat geldt voor mij ook).



Mijn familie weet dat ik een echt wintertype ben, ik heb dat nooit onder stoelen of banken geschoven (liep in mijn tienertijd al met lange mouwen en hoge laarzen terwijl de mussen van het dak vielen) en bij hen kan ik echt eerlijk zijn en er is wederzijds begrip. Als het heel heet is en ik spreek mijn moeder zegt ze: 'mayhem ik denk wel aan je nu hoor, ik weet dat jij dit verschrikkelijk vindt' en andersom ben ik blij voor hen wanneer het zomer is en ze genieten van een warme dag.



Alleen na augustus vind ik wel dat ik lang genoeg blij ben geweest voor anderen . Mijn vriendinnen kennen me ook goed genoeg en tegen hen kan ik ook eerlijk zijn, eentje houdt ook niet van heel heet weer. Voor mijn vriend hoeft het niet superwarm maar hij heeft een hekel aan vrieskou, hij heeft wel zin in de lente. Ik noem hem altijd het zonnemens



Rifkaa, veel plezier met de proefrit! Hopelijk kun je een fijne nieuwe auto kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 06 maart 2013 @ 06:33:

Nou wc papiertje, ik heb ook erg last van de hitte hoor. Het licht is inderdaad ook akelig. Voordeel is dat ik dan wel lekker de rolgordijnen dicht kan houden wat weer hoop privacy geeft.

Hoop dat de airco het nog gaat redden komende zomer, anders komt er echt een nieuwe.Maar als nou blijkt dat komende zomer niet warmer wordt dat 15 graden, zou je dat alsnog te heet vinden?
Nee 15 graden is goed te doen.

Ik wil wel reageren op de discussie die nu gevoerd wordt. Niemand verwijt zomer en zonaanbidders iets, het is alleen zo dat je je zo moet verdedigen als je van de winter houdt. Wat irriteert is die bizarre euforie die mensen hebben als het lente gaat worden. Voor mensen zoals ik die doodziek worden van de hitte is dat vervelend en dat mag op dit forum best gezegd worden. Ik zie er gewoon vreselijk tegen op, maar echt ik gun ieder zijn plezier hoor, ik hoef het alleen niet de hele dag te horen.
quote:aaquamarine schreef op 07 maart 2013 @ 18:39:

Hoezo zeuren? Voor veel mensen is het nu al een half jaar koud, grauw en grijs. Jullie daarentegen lopen NU al te zeiken als het 3 dagen boven de 10 graden is!Ga vooral posten op dat andere topic over winterdepressie. Persoonlijk vind ik het niet koud grauw en grijs, net zoals jij het van de zomer niet ziekmakend bloedverziekend heet zal vinden. Van mij hoeft het nooit meer zomer te worden.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat erom dat er hier mensen zijn die afgeven op degenen die blij zijn met het warmere weer. Wij moeten wel begrip voor jullie hebben, maar jullie snappen niet dat ik maandenlang depri ben, het altijd maar koud heb (en ja, ik heb het liever bloedheet dan ijskoud) en me constant ziek en doodmoe voel in de winter. Om het dan als gezeur af te doen dat ik dolgelukkig ben als ik eindelijk een keer zonder jas naar buiten kan, daar kan ik bijna moordneigingen van krijgen.
Alle reacties Link kopieren




Ik heb een autootje gekocht!

Uiteraard met airco! Dat was één van de hardste eisen!

Wat een zaligheid! Nooit meer kletsnat bezweet en met een kop als een tomaat uit de auto stappen. Ik denk serieus dat hierdoor de zomer een stukje makkelijker zal worden.



Ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren
Aaquamarine, voor jou komt gelukkig de goede tijd er weer aan.

Geniet ervan!
quote:aaquamarine schreef op 09 maart 2013 @ 07:18:

Het gaat erom dat er hier mensen zijn die afgeven op degenen die blij zijn met het warmere weer. Wij moeten wel begrip voor jullie hebben, maar jullie snappen niet dat ik maandenlang depri ben, het altijd maar koud heb (en ja, ik heb het liever bloedheet dan ijskoud) en me constant ziek en doodmoe voel in de winter. Om het dan als gezeur af te doen dat ik dolgelukkig ben als ik eindelijk een keer zonder jas naar buiten kan, daar kan ik bijna moordneigingen van krijgen.Waar lees jij dat ik begrip wil van anderen? Zal mij mijn ..... Roesten wat iemand van mijn aversie tegen de zomer vindt. Maar lees nu eens wat je zelf schrijft, je hebt last van de kou, bent depri en doodmoe in de winter. Hoe voelt dat? Niet prettig neem ik aan. Nou dat gevoel heb ik driekwart van het jaar. Ik kom in de hoogzomer bijna niet buiten, je kan je niet kleden op de hitte, er is geen ontkomen aan, slapen kan niet en daarbij heb ik nog zwaar werk. De hele dag drijfnat van het vieze zweet. Enz. Dit topic geeft mij steun, ik wist niet dat er zoveel mensen waren met dezelfde kwaal als ik. In mijn hele omgeving, familie, vrienden, collega 's, buren word je voor krankzinnig versleten als je durft te zeggen dat je niet tegen de zomer kan. Nee dat is fijn.
quote:Rifkaa schreef op 09 maart 2013 @ 08:39:





Ik heb een autootje gekocht!

Uiteraard met airco! Dat was één van de hardste eisen!

Wat een zaligheid! Nooit meer kletsnat bezweet en met een kop als een tomaat uit de auto stappen. Ik denk serieus dat hierdoor de zomer een stukje makkelijker zal worden.



Ik ben blij! Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Airco is nu gelukkig even niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rifkaa Wat gaaf! En werkelijk waar héérlijk, met airco. Als er weer een hittegolf komt, kan je altijd nog in je auto gaan leven, haha. Nee hoor, maar ik zou echt de hele zomer die auto amper meer uitkomen :-)

Dat gaat zeker schelen in de zomer hoor. (Stiekem omrijden van huis naar werk en andersom, blij als er lange file staat, en af en toe even een stukje rijden om af te koelen/bij te komen)



En Aaquamarine, jammer dat je je aangevallen voelt, dat was in ieder geval míjn bedoeling niet met iets uit dit topic (en ik weet zeker van anderen ook niet). Zoals je wellicht ook heb gelezen, is er vanuit deze kant ook juist begrip voor jullie voorkeur/topic. Wij hebben namelijk precies hetzelfde! Maar dan de winter en zomer omgedraaid.. ik kan me dus helemaal voorstellen dat jullie nu in een jubel-stemming zijn, dat zou ik immers ook zijn in september

Af en toe 'zeur' ik ook (op het daarvoor bedoelde topic dan he!) op de algemene opvatting dat de zomer zo heerlijk is. Dat betekent niet dat ik mensen niet respecteer die wel van de zomer houden, in tegendeel. Dus hierbij excuses als sommige opmerkingen wel zo overkomen tegenover jullie, echter nooitzo bedoeld hoor Ik zou het ook niet leuk vinden als ik het gevoel had te worden afgebrand!



En wat Lammy zegt, heb ik ook precies qua 'ongemakken' (en mijn medestanders ook ) en jullie eigenlijk dus ook. Maar dan de andere helft van het jaar.

Dus wintervrienden: geniet nog heel even van dit weer , en

Zomerliefhebbers: aftellen naar de lenteeee!



(*Sterk aan het overwegen om een autootje aan te schaffen om de zomer in te vertoeven*)
Gefeliciteerd Rifkaa!



Wat leuk, een nieuwe auto

Als het dan bloedheet is lekker 's avonds in je auto een beetje rond gaan cruisen. Dat doe ik ook wel eens.

Ik hoop dat de zomer daadwerkelijk wat draaglijker voor je wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me vooral over de heftigheid van sommige reacties hier. Aan beide kanten. Sommige mensen doen of het andere seizoen een regelrechte ramp is..



Ik zelf heb ook een voorkeur voor een van de seizoenen, maar dat betekent nog niet dat ik het hele andere seizoen depressief, ziek en chagrijnig ben. Ik zie ook de schoonheid van het andere seizoen en de leuke dingen die je kunt doen.



Stiekum hoop ik nog dat ik dit seizoen nog kan schaatsen op natuurijs.
quote:saartjuhzes schreef op 09 maart 2013 @ 14:09:

Ik verbaas me vooral over de heftigheid van sommige reacties hier. Aan beide kanten. Sommige mensen doen of het andere seizoen een regelrechte ramp is..



Ik zelf heb ook een voorkeur voor een van de seizoenen, maar dat betekent nog niet dat ik het hele andere seizoen depressief, ziek en chagrijnig ben. Ik zie ook de schoonheid van het andere seizoen en de leuke dingen die je kunt doen.



Maar ik vind de zomer ook een regelrechte ramp

En ziek zijn is geen keuze die je zelf maakt. Als je lichaam niet mee wil werken heb je pech gehad. Of het nu koud of warm is. Dan gaat de vlieger van 'al die leuke dingen doen' nog geeneens op.
Alle reacties Link kopieren
Maar ben je dan werkelijk de helft van het jaar ziek?
Het begint rond deze periode met hooikoorts. En wanneer dan over drie maanden de echte zomer begint dan komt de hoofdpijn, duizeligheid door de warmte. Dus ja, zo kun je het wel stellen ja.
Alle reacties Link kopieren
Haha, er zijn dus meer mensen die op het idee komen om de auto als afkoeling te gebruiken in de zomer.



Mijn man heeft al jaren een auto met airco en als het qua hitte echt moeilijk uit te houden is dan verzin ik vaak wel even een boodschapje om in zijn auto te doen. En gek genoeg raak ik dan altijd de weg kwijt, waardoor ik veel langer in de auto moet zitten.



Mijn man was trouwens vaak zo lief dat hij met mij van auto wisselde, maar op de echt hete dagen wilde hij natuurlijk toch zijn eigen auto met airco hebben en moest ik zweten. En dat is nu voorgoed verleden tijd! Ben nog steeds blij!
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 09 maart 2013 @ 14:09:

Sommige mensen doen of het andere seizoen een regelrechte ramp is..

Ik doe niet of dat zo is, voor mij is dat gewoon echt zo.



quote:saartjuhzes schreef op 09 maart 2013 @ 14:09:

Ik zelf heb ook een voorkeur voor een van de seizoenen, maar dat betekent nog niet dat ik het hele andere seizoen depressief, ziek en chagrijnig ben.

Je zegt het alsof het je verdienste is, maar het is gewoon je geluk. Zoals wij gewoon pech hebben.



En chagrijnig ben ik niet in de zomer hoor. Althans, niet meer dan in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij weer doet beseffen hoe blij ik ben met dit topic!

Hoezeer “buitenstaanders” ook hun best doen, ze zullen nooit helemaal kunnen begrijpen hoe voor ons de zomer voelt. Zo fijn dat er meer mensen zijn die hetzelfde voelen en die je niets hoeft uit te leggen!
quote:Rifkaa schreef op 09 maart 2013 @ 16:20:

Haha, er zijn dus meer mensen die op het idee komen om de auto als afkoeling te gebruiken in de zomer.



Mijn man heeft al jaren een auto met airco en als het qua hitte echt moeilijk uit te houden is dan verzin ik vaak wel even een boodschapje om in zijn auto te doen. En gek genoeg raak ik dan altijd de weg kwijt, waardoor ik veel langer in de auto moet zitten.



Mijn man was trouwens vaak zo lief dat hij met mij van auto wisselde, maar op de echt hete dagen wilde hij natuurlijk toch zijn eigen auto met airco hebben en moest ik zweten. En dat is nu voorgoed verleden tijd! Ben nog steeds blij!





Ik kan me helemaal voorstellen dat je blij bent. Op een bloedhete zomeravond/nacht is dat echt mijn ontspanning, even lekker met de auto weg.



Vind dit topic met gelijkgestemden ook erg fijn, heeft me afgelopen zomer heel erg geholpen .
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn reactie, ik ben gewoon hartstikke down omdat het leek of de lente eraan kwam, maar het nu gewoon weer gaat vriezen. En omdat ik ben gaan Googlen en ons land wel heel erg weinig zonuren heeft tov veel andere landen en de zomers hier ook behoorlijk nat zijn. Maar goed, ik zal het winterdepressietopic maar eens uppen, ik wil jullie er ook niet mee lastig vallen. Ik hoop dat jullie een fijne lente en zomer hebben zonder klachten ♡
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 09 maart 2013 @ 16:47:

Sorry voor mijn reactie, ik ben gewoon hartstikke down omdat het leek of de lente eraan kwam, maar het nu gewoon weer gaat vriezen. Persoonlijk vind ik dat ook een zeer lullige actie van Koning Winter.
You don't have to fit into the format
aaquamarine, ik snap het wel, voor mij was het ook een ontzettende tegenvaller toen het in oktober nog 20 graden werd.



Ik hoop dat je op het winterdepressietopic gelijkgestemden zult vinden.
quote:mayhem schreef op 09 maart 2013 @ 18:45:

aaquamarine, ik snap het wel, voor mij was het ook een ontzettende tegenvaller toen het in oktober nog 20 graden werd.



Ik hoop dat je op het winterdepressietopic gelijkgestemden zult vinden.



Mee eens! Ik begrijp heel goed hoe mensen zich voelen die slecht tegen de kou kunnen, dan ook even aan de lente mochten ruiken en nu weer winter.

Maar ik geniet! Heb gisteren rondje park gewandeld en ben ook zo blij dat ik nu gewoon kan slapen.

Ik begrijp dat het raar overkomt als je een hekel aan de zomer hebt, we z in ook in de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik zeggen dat ik het nu wel erg koud vind?

De temperatuur is prima, maar die gure wind gaat door merg en been.

Vinden jullie dit nog steeds lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven