Gezondheid alle pijlers

krentenbaard gevaarlijk voor baby?

10-03-2013 18:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een bezoek aan de hap omdat onze dochter van 4 jaar een krentenbaard heeft. Ze had gister een schraal plekje op haar gezicht en vanochtend was het flink uitgebreid richting neus en mond.



Nu hebben wij een baby van 5 maanden, dit ook aangegeven bij de huisarts maar die vertelde ons dat het niet echt kwaad kan en dat ze gewoon mag knuffelen met de baby.



Op internet lees ik dingen dat het super besmettelijk is en dat het gevaarlijk kan zijn voor pasgeborne. Maar hoe en wat?



Iemand?
5 mnd is toch niet pasgeboren? Anyhow, aangezien ze met elkaar in 1 huis wonen ga je een evt besmetting niet voorkomen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten is een krentenbaard wel besmettelijk, mijn ex had 't regelmatig en dan bleef ik iets meer uit de buurt. Het zekere voor het onzekere nemen kan geen kwaad toch?
Alle reacties Link kopieren
Sorry bedoel 5 weken.
Alle reacties Link kopieren
Het vocht uit de blaasjes is erg besmettelijk. Heeft je dochter antibiotica gekregen?
Dat het superbesmettelijk is, is een feit.
Dan zou ik zorgen dat ze zoveel mogelijk weg blijft bij de baby.
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag houd ik ze apart natuurlijk en mijn wasmachine draait overuren.



Maar gister heeft ze nog volop geknuffeld met de baby en wellicht haar toch besmet,
Alle reacties Link kopieren
Nee ze heeft enkel een zalfje gehad.
Het is echt heel erg besmettelijk. Maar gevaarlijk is het niet, het is alleen maar lastig. Dat je dochter met jullie baby kan knuffelen volgens de huisarts begrijp ik niet, juist omdat het zo besmettelijk is moet je dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.google.nl/url? ... U8g&bvm=bv.43287494,d.ZGU
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link.



En inderdaad is toch achterlijk dat een huisarts dat zegt! Ze mag geen kusjes geven maar wel knuffelen.



Van mij mag ze de baby gewoon even niet aanraken maar krijg telkens een weerwoord van een vier jarige dat ik het niet goed weet want de dokter zegt...



Dokter zei ook dat ze gewoon naar school mag maar ook daar lees ik wisselende berichten over. Ik houd ze liever thuis of ze mag een dagje naar oma.
Alle reacties Link kopieren
Met antibiotica zalf is besmetting dacht ik over na 48 uur gebruik hiervan. Wat voor zalf heeft je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter mocht 48 uur na start behandeling weer naar het kdv. De huisarts waarschuwde dat het echt enorm besmettelijk is, wel moesten onszelf ook goed in de gaten houden voor plekjes, veel handen wassen, aparte handdoeken, etc. En niet in de buurt van mensen met een zwakke weerstand, ouderen of baby's. Helaas is het meestal al besmettelijk voordat je bij de ha bent geweest, misschien dat hij daarom niet het advies gaf uit de buurt te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft fucidin zalf gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki198032 schreef op 10 maart 2013 @ 19:27:

Ze heeft fucidin zalf gehad.Dat is antibiotica, volgend mij staat in de bijsluiter ook dat na 48 uur besmetting voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Ok thx!



Dokter zei dat als de baby het krijgt we die zalf er maar op moeten smeren, bij de apotheek navraag gedaan en die vertellen dat het absoluut niet mag.
En wat staat er in de bijsluiter? Fijne huisarts trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Er staat niks over gebruik bij baby's in de bijsluiter.
Alle reacties Link kopieren
De zalf werkt niet altijd even goed. Soms is een ABkuur nodig. Goed om daar rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je baby het ook krijgen zou ik met zo'n kleintje toch sowieso eerst even naar de huisarts gaan. Succes!
Onze dochter had een plekje op haar rug toen ze 3 weken oud was. Was ook krentenbaard. Kreeg toen ook fucidine crème voor haar. Mag gewoon gebruikt worden bij baby's hoor
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is 8 mijn middelste is 5 en de jongste is 1 en alleen de oudste heeft krentenbaard.Zodra hij dat heeft dan mag er niet geknuffeld worden. Mijn oudste heeft het heel heftig Wel 4 x per jaar een week of 2. Om gek van de worden. Het jeukt hij heeft er pijn aan . En om te voorkomen dat mijn andere kinderen het ook krijgen mogen ze dus zoal ik al zei niet knuffelen. Want het is zooooo besmettelijk. Maar echt gevaarlijk? Nee ik denk het niet. Maar koortslip daar heb ik wel eens wat over gehoord. Maar helemaal precies weet ik het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven