ben ik nu zo ouderwets?

11-03-2013 10:19 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat het allemaal weer wat stabieler is. Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. En zo geschiedde.



Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. Maar rustig aan, ivm kinderen. Ik wil mijn peuterzoon hier nog helemaal niet mee lastig vallen, dus het zou rond om hem heen moeten gebeuren. Hij had daar alle begrip voor.



Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde. En daarna vertelde hij het inderdaad; Hij wilde de tijd en ruimte om uit te zoeken wie hij nou t leukste vond. Nou ja...succes ermee! Maar ik heb iets teveel zelfrespect.

Afscheid genomen en ik was eigenlijk best trots op zoveel girlpower van mezelf.



Nu had ik gisteravond een etentje met vriendinnen. Vol trots vertelde ik het verhaal en verwachtte de nodige "you go girl" etc. Maar nee. 3 paar ogen staarden me vol ongeloof aan en na een korte stilte zei één vriendin dat ze het raar vond dat ik deze leuke man de laan uit had gestuurd omdat hij eerlijk was geweest. En, volgens een andere, is het vrij normaal dat je met meerdere m/v tegelijk date. De derde vond dat ik te snel had opgegeven en hem de kans had moeten geven om uit te zoeken welke dame hij het leukste vond!



Mijn bek viel open. Waren dit mijn zelfrespecterende vriendinnen die vol zelfvertrouwen in het leven staan en zeggen geen man nodig te hebben om het geluk in het leven te vinden?



Bij thuiskomst heb ik er nog eens over nagedacht. Ik sta toch wel achter mijn keuze hoor, echt waar. Ik weiger mee te doen aan een soort van selectieprocedure voor "de leukste date" terwijl er ergens anders een man is die misschien wel volledig voor me gaat.



Maar de mening van mijn vriendinnen is mij volledig vreemd! Ben ik nu zo ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk ik ook meespeelt is dat ik niet "per se hoef". Ik ben gelukkig, mijn kind is gelukkig, we hebben het saampjes goed voor elkaar. Een man is leuk, maar het hoeft niet per se! Het zou mooi zijn, maar goed...niet noodzakelijk. Mijn vriendinnen struinen stad en land af voor een leuke scharrel/sv of potentieel huwelijksmateriaal. Dat maakt denk ik dat je misschien wat meer moeite wil doen?



Ik was in eerste instantie echt teleurgesteld, want ik vond hem écht leuk. Iemand schreef dat ik niet erg enthousiast schreef over dé kus, maar geloof mij...ik voelde echt enkele vlindertjes tot leven komen. Helaas!

Dank jullie wel voor jullie reacties. Blij dat de vivadames over het algemeen ook zo denken!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar dus helemaal niet tegen kunnen he! Helaas ben ik ietwat heel erg jaloers aangelegd en als ik dan te weten kom dat een kerel die ik heel leuk vind en waarvan ik dacht dat ie alleen mij maar een kans zou willen geven op meer dan alleen een beetje praten, behalve mij er nog weet ik hoe veel andere vrouwen op na houd of er in ieder geval mee date dan zou ik dat absoluut een afknapper vinden. En ik weet ook zeker dat mijn vriendinnen het dan met me eens zijn. Ergens vind ik het daarom ook best jammer voor je dat jij bij je vriendinnen hierin geen steun vind
Alle reacties Link kopieren
als ik af ga op de meningen van vriendinnen van mensen die hier reageren, dan moet je volgens mij als vrouw zijnde blij zijn met elke vent die je kunt krijgen en moet je gewoon met alles genoegen nemen.



Maar gelukkig zijn de vrouwen zelf een stuk wijzer!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn heel veel mensen een beetje de weg kwijt geraakt door het internetdaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind daten met meerdere tegelijk niet zo gek (internetdaten), maar op het moment dat er gezoend is, vind ik dat er dus een keuze gemaakt moet zijn.



Ik geef je dus groot gelijk! Kom nou! Of wilde hij ook even testen in bed en dan de keuze maken, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zo eens met forumnaam!

(En ik date niet eens via het internet)
Alle reacties Link kopieren
quote:satansadvocaat schreef op 11 maart 2013 @ 11:13:

Tja, als de rollen omgekeerd waren dan moest de man gewoon meer moeite voor jouw doen. Een beetje gezonde concurrentie misschien.



Maar zodra een man keuze heeft uit 2 vrouwen is het ineens zelfrespect hebben om er geen moeite voor te doen?



Beetje kortzichtig.



Ook naar een man toe had ik het respectloos gevonden.



Dat je in het begin niet helemaal exclusief bent, kan ik best begrijpen. Dat je uiteindelijk een keuze maakt en één van beide contacten beëindigt ook. Maar om iemand zo aan het lijntje te houden?



Als deze date het verzwegen zou hebben, was dat volgens mij netter geweest. Nu dwingt hij TO, maar onder het mom van "eerlijk zijn", in een afhankelijke positie, waarin ze extra haar best mag doen en mag hopen dat, en wachten tot hij voor haar kiest.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
het komt er gewoon op neer dat je iemand aan het lijntje houdt en dumpt zodra er iets beters voorbij komt.

Zo ga je niet met mensen om.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo'n kalverkeuring wil doen, dan meldt hij zich toch lekker aan voor Boer Medewerker-in-een-bepaald-vakgebied Zoekt Vrouw ???



YOU GO GIRL !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jij moet trots zijn op jezelf (en dat ben je ook!). Geef je groot gelijk, wat denkt die vent wel niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven