Stokke New Born Set

12-03-2013 10:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn 3e kindje wordt bijna geboren. En nu lijkt mij een Stokke New Born Set wel handig. Kan hij vanaf het begin aan tafel erbij liggen. Nu hebben we thuis 2 triptrap stoelen staan voor de andere kinderen. Alleen deze stoelen zijn wel wat ouder. Zo'n 5 jaar geleden via MP gekocht. Bij de Prenatal heb ik gevraagd of deze new bornset past op de oude stoelen. De winkeldame zei van niet, dat ze alleen passen op de nieuwe modellen.

Ik zou graag willen weten of de winkeldame gelijk heeft, of dat ze gewoon ook een stoel wil verkopen. (ik vind het te duur ok aan te schaffen en dat het dan niet werkt)

Heeft iemand ervaring met zo'n set? Ook op een ouder model?

En hoe lang maak je er gebruik van? Totdat ze in de beugel kunnen gaan zitten?

linkje naar zo'n set: http://www.babypark.nl/st ... orn-set.html#.UT7p8mdeJuY
Ik zet gewoon de wipstoel op tafel. Kan dat niet?
Er staat dat hij past op alle tripp trapps van na 2003.
Hoi Bieb,

De Newbornset pastte bij mij op een stoel uit 2005 en als ik het me goed herinner pastte het op stoelen vanaf 2003 -staat volgens mij op de site van Stokke-. Ik vond 'm echt superhandig en ook erg gezellig, die kleine erbij aan tafel. Je kan 'm ook nog als wippertje op de grond gebruiken. Heb er erg veel plezier van gehad en gebruikt tot hij zelf in de beugel kon zitten.
Wij hebben er eentje. Past inderdaad niet op onze oude stoel wel op de nieuwe. Overigens kunnen er hem wel op de oude wrikken maar de veiligheidsclip kan niet klikken. Niet doen dus.

Wij zijn er heel blij mee. Kind zit er kort in, vanaf 7 maanden bij ons niet meer. Maar op MP verkopen ze goed!

Overigens niet te vergelijken met een wipstoel want dan zit je kind niet aan tafel.
Een wipstoel op tafel, hebben we bij de anderen wel eens gedaan, maar inmiddels is de tafel lekker vol. Dus een wipstoel erbij gaat hem niet worden. Staat hij zo tussen de aardappels en gehaktballen.

Zal eens kijken of ik kan vinden hoe oud mijn stokke stoelen zijn. Zullen ze vast wel ergens op hebben gezet?
Handig! Ik wist niet eens dat het bestond. Wel duur.
En op marktplaats kijken heeft geen zin, daar zijn ze ook duur.
Ja duur vind ik het ook. En MP zijn ze idd ook nog duur.

Maar omdat we deze keer al veel overgenomen (gekregen) hebben of al hadden, vind ik het op zich net wel kunnen. Maar dan wel zonder hele neiuwe stoel, want dochter gaat op een normale stoel zitten.
Er staan gewoon geen jaartallen op die kinderstoelen.
Ze zijn op marktplaats duur ja maar voor dat bedrag kan je ze ook weer verkopen
*
Bij ons pastte hij inderdaad op de oude stoelen, maar geen idee van welk jaar die zijn. Misschien kun je stokkemailen met de vraag hoe je kunt zien of een stoel van vóór of na 2003 is?

Wij hebben de set vanaf geboorte tot ongeveer zeven, acht maanden gebruikt. Inderdaad, met drie kinderen is een wipper op tafel bij ons geen optie meer. Bovendien vind ik dat lang zo gezellig niet. Nu zat Muppet er gewoon bij, had oogcontact met de rest van het gezin, en zelf de grootste lol. Voor ons was het in ieder geval de investering absoluut waard.
Wat wilde ik nou toch typen?
Even los van op welke stoel hij past; ik vond het absoluut de moeite waard om aan te schaffen. Ik heb hem voor 60 euro overgenomen via MP en heb hem 7 maanden gebruikt. Heerlijk om de kleinste ook aan tafel erbij te hebben. En inderdaad op de grond met zijn babygym erboven speelde hij heerlijk. Wipper niet meer gebruikt (vond ik altijd zo'n sta in de weg.)

Via MP kun je hem nagenoeg voor het zelfde bedrag weer verkopen dus zou het zeker doen.
op dt moment zijn ze in de aanbieding bij prenatal voor 89 euro.

Ik twijfel nog of ik hem aan wil schaffen, het bakje lijkt zo klein dan ik me bijne niet voor kan stellen dat hij voor de eerste 6 maanden gebruikt kan worden, maar nav een aantal van jullie reacties begin ik te twijfelen....

Succes met je info zoektocht
Zes maanden red je wel hoor fruitellatje, zelfs mijn stevige zoon redde dat makkelijk. Ik vind het een ideaal ding, nu met de tweede ook weer. Ik heb er nu ook één gekocht als kraamcadeau voor mijn zus
Hier beviel hij super!

Zoonlief is flink en zat er tot 6 maanden in. Daarna kon hij zitten en konden we de babyset gebruiken.

Ik vond de newbornset ook handig om de kleine tijdens het koken naast me te zetten. Lekker op een fijne hoogte.
Op de onderkant van de tripp-trapp staat wanneer hij is gemaakt!
Het is geen maxicosy waar ze met hun lijfje compleet inzitten, Fruitellatje. Beentjes kunnen er gewoon buiten vallen. Het is gewoon een stoeltje, zeven maanden is echt reeel.
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik denk dat ik hele oude stoelen heb, want kan dus helemaal niets vinden dat op een jaartal lijkt. Hoorde al dat er stempels op staan aan de onderkant. In een stoel staat P2300 geponst. Op de andere kan ik helemaal niets vinden. Zijn wel echte stokke stoelen, want verder staat het merk etc er wel op.

Nou ja, in het ergste geval gooi ik die stoelen in de auto en neem ze mee naar de babyzaak. :-)
Had ik er tóch eentje moeten kopen, zo te lezen... nou ja, zoon is ruim 5 maanden dus dat is de moeite niet meer. Voor de volgende dan maar
Wij hebben er ook een, wij zijn vorige week overgestapt op de babyset. Mijn zoon is nu 8 maanden. Ik vond het super handig. Ook voor de eerste hapjes enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven